BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: 'PSV'er Ibrahim Afellay voor drie jaar naar HSV'

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 19 mei 2010 - 16:05
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'PSV'er Ibrahim Afellay voor drie jaar naar HSV' (Voetbalcentraal)

Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 19 mei 2010 - 16:47   quote  deeplink  
'PSV'er Ibrahim Afellay voor drie jaar naar HSV'

PSV neemt deze zomer afscheid van Ibrahim Afellay. De middenvelder tekent volgens het Duitse Bild een contract voor drie seizoenen bij Hamburger SV, waar hij veel landgenoten tegenkomt.

Joris Mathijsen, Eljero Elia, Romeo Castelen en Ruud van Nistelrooy staan allen onder contract bij de Duitse club, die Afellay al een jaar of twee scherp in de gaten houdt. Hij heeft in Eindhoven nog een contract tot 2011.

PSV vangt negen miljoen euro voor de middenvelder, die hoogstwaarschijnlijk deze zomer het WK in Zuid-Afrika te bewonderen is. In 140 wedstrijden maakte Afellay 29 doelpunten
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 19 mei 2010 - 17:48   quote  deeplink  
mooi, ontvangen we tenminste wat voor hem. Opvolger hebben we al in huis (labyad) bovendien kunnen we met het geld van afellay en dszudszak (ervanuitgaand dat hij voor een soortgelijk bedrag weg zal gaan) lens en el hamdoui kopen.
remco k
 remco k - woensdag 19 mei 2010 - 18:41   quote  deeplink  
9 miljoen Euro voor de beste speler van PSV. dat is niet veel geld voor een speler die altijd bestempeld is als 1 van de grootste talenten. Het is een goede voetballer en het getuigd van slecht beleid dat hij nu voor 9 miljoen de deur uitloopt, ik vind het serieus jammer om te zien dat een Nederlandse topploeg als psv niet meer geld uit hun spelers kan halen.

Lens en Elhamdoei zijn goede spelers, maar Affelay en Dzudszak zijn betere spelers, dit is voor PSV in mijn ogen iig een stap terug...
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 19 mei 2010 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 18:41 schreef remco k het volgende:
9 miljoen Euro voor de beste speler van PSV. dat is niet veel geld voor een speler die altijd bestempeld is als 1 van de grootste talenten. Het is een goede voetballer en het getuigd van slecht beleid dat hij nu voor 9 miljoen de deur uitloopt, ik vind het serieus jammer om te zien dat een Nederlandse topploeg als psv niet meer geld uit hun spelers kan halen.

Lens en Elhamdoei zijn goede spelers, maar Affelay en Dzudszak zijn betere spelers, dit is voor PSV in mijn ogen iig een stap terug...
Beter nu voor 9 miljoen weg dan volgend jaar transfervrij weg. En idd het is weinig voor een van de beste spelers van de eredivisie. Vooral als je kijkt hoe makkelijk ajax de miljoenen binnenkrijgt door spelers als vermaelen/vertonghen voor 12 miljoen te verkopen. Maar goed er valt niets aan te doen blijkbaar vinden veel clubs vertonghen interessanter dan afellay en dszudszak. Gelukkig hebben wij (ook) een goede jeugdopleiding (jong PSV kampioen).
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 19 mei 2010 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 18:41 schreef remco k het volgende:
9 miljoen Euro voor de beste speler van PSV. dat is niet veel geld voor een speler die altijd bestempeld is als 1 van de grootste talenten. Het is een goede voetballer en het getuigd van slecht beleid dat hij nu voor 9 miljoen de deur uitloopt, ik vind het serieus jammer om te zien dat een Nederlandse topploeg als psv niet meer geld uit hun spelers kan halen.

Lens en Elhamdoei zijn goede spelers, maar Affelay en Dzudszak zijn betere spelers, dit is voor PSV in mijn ogen iig een stap terug...
Volgend jaar was hij transfervrij vertrokken en HSV is geen Real Madrid. De Duitsers gaan echt geen 20+ miljoen betalen voor een speler die volgend jaar transfervrij is. Het is nu afwachten wat ze met dat geld gaan doen. Ik heb ben blij dat Rutten en niet een type Koeman er zit. Hij heeft laten zien vaak de juiste spelers aan te trekken.
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 19 mei 2010 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 18:50 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Beter nu voor 9 miljoen weg dan volgend jaar transfervrij weg. En idd het is weinig voor een van de beste spelers van de eredivisie. Vooral als je kijkt hoe makkelijk ajax de miljoenen binnenkrijgt door spelers als vermaelen/vertonghen voor 12 miljoen te verkopen. Maar goed er valt niets aan te doen blijkbaar vinden veel clubs vertonghen interessanter dan afellay en dszudszak. Gelukkig hebben wij (ook) een goede jeugdopleiding (jong PSV kampioen).
Ik heb eerlijk gezegd schijt aan dat geld. Mijn ideale scenario was Afellay behouden en volgend jaar Van Bommel terug laten keren. Dan zit je de komende jaren goed op het middenveld en kost het je per saldo, op tekengeld voor Van Bommel na, niets.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 19 mei 2010 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 19:39 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd schijt aan dat geld. Mijn ideale scenario was Afellay behouden en volgend jaar Van Bommel terug laten keren. Dan zit je de komende jaren goed op het middenveld en kost het je per saldo, op tekengeld voor Van Bommel na, niets.
is allebei ideaal:)
remco k
 remco k - woensdag 19 mei 2010 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 19:37 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Volgend jaar was hij transfervrij vertrokken en HSV is geen Real Madrid. De Duitsers gaan echt geen 20+ miljoen betalen voor een speler die volgend jaar transfervrij is. Het is nu afwachten wat ze met dat geld gaan doen. Ik heb ben blij dat Rutten en niet een type Koeman er zit. Hij heeft laten zien vaak de juiste spelers aan te trekken.
Bij AJAX gebeurt het nu met Urby, maar verder vrjwel nooit, spelers van AJAX worden gewoon goed in de markt gezet op de een of andere manier, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat AJAX een bod afslaat van 13 miljoen Euro op Vertongen en dat Affelay voor 9 miljoen vertrekt, dat is gewoon slecht onderhandeld van PSV bij de contracten in AFfelay's verleden, en dat is in mijn ogen echt wanbeleid.
Tuurlijk gaat het niet allemaal om geld, maar als spelers weggaan, dan moet er wel zo veel mogelijk geld voor worden geint, en daar blijkt psv wederom niet goed in te zijn, dat is jammer want daardoor zouden we met clubs als PSV, AZ, FEYENOORD, TWENTE, H'veen, Groningen en AJAX het aanzien van de ED best mee kunnen vergroten in de toekomst, natuurlijk kan dit niet meteen, maar alle "topclubs"in NL hebben spelers, die in potentie veel geld op zouden kunnen leveren, maar daar wordt gewoon te weinig mee gedaan.

Spelers tekenen te korte contracten en dat ligt in mijn ogen vaak aan de clubs.
Dat is dan in mijn optiek ook de reden dat veel spelers snel naar het buitenland kunen vertrekken, clubs in NL zouden zich eens wat harder moeten opstellen, naar elkaar toe en ook naar het buitenland toe.
Ik vind het dan ook klasse van AJAX dat ze bij de minste interesse van Manutd voor Suarez, direct aangeven dat hij onder de 40 miljoen niet verkocht wordt, en misschien verkoopt AJAX hem dan wel niet, maar dan speelt hij iig nog gewoon in NL volgend seizoen, en volgens mij hebben we allemaal goede voetballers nodig om verder te komen in Europa toch??
bram
 bram - vrijdag 21 mei 2010 - 10:56   quote  deeplink  
over gewaarde speler,
nummer10
 nummer10 - vrijdag 21 mei 2010 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 18:50 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Beter nu voor 9 miljoen weg dan volgend jaar transfervrij weg. En idd het is weinig voor een van de beste spelers van de eredivisie. Vooral als je kijkt hoe makkelijk ajax de miljoenen binnenkrijgt door spelers als vermaelen/vertonghen voor 12 miljoen te verkopen. Maar goed er valt niets aan te doen blijkbaar vinden veel clubs vertonghen interessanter dan afellay en dszudszak. Gelukkig hebben wij (ook) een goede jeugdopleiding (jong PSV kampioen).
wil je ook ff kijken welke Ajax spelers daadwerkelijk tot de top behoren en hoeveel die van PSV ?

vd vaart, sneijder, zlatan, maxwell, chivu, kluivert, seedorf en nog VEEEEEEEEEEEEL meer.. denk dat het daar ook wel mee te maken heeft. dat Ajax gewoon een betere naam heeft mbt top spelers
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 21 mei 2010 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 - 14:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wil je ook ff kijken welke Ajax spelers daadwerkelijk tot de top behoren en hoeveel die van PSV ?

vd vaart, sneijder, zlatan, maxwell, chivu, kluivert, seedorf en nog VEEEEEEEEEEEEL meer.. denk dat het daar ook wel mee te maken heeft. dat Ajax gewoon een betere naam heeft mbt top spelers
PSV: Cocu van Bommel ronaldo kezman Robben gomes park alex
Pim
 Pim - vrijdag 21 mei 2010 - 18:04   quote  deeplink  
Cocu en Ronaldo zij van een ver verleden toen zij naar het buitenland vertrokken, maar waren wel toppers. Van Bommel, Robben, Gomes en Park zijn inderdaad erg goed. Maar Alex was niet van PSV en Kezman is geflopt in het buitenland, dus die namen doen niet mee. En als jij Cocu en Ronaldo mee wil rekenen, tel ik ook graag Litmanen, de broertjes de Boer, Davids, Seedorf, Bergkamp en van der Sar mee. Dus dan heeft Ajax er nog steeds veel meer....
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 21 mei 2010 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 - 18:04 schreef Pim het volgende:
Cocu en Ronaldo zij van een ver verleden toen zij naar het buitenland vertrokken, maar waren wel toppers. Van Bommel, Robben, Gomes en Park zijn inderdaad erg goed. Maar Alex was niet van PSV en Kezman is geflopt in het buitenland, dus die namen doen niet mee. En als jij Cocu en Ronaldo mee wil rekenen, tel ik ook graag Litmanen, de broertjes de Boer, Davids, Seedorf, Bergkamp en van der Sar mee. Dus dan heeft Ajax er nog steeds veel meer....
Misschien heeft ajax 10% meer grotere namen verkocht dan PSV (ik heb geen zin om ze allemaal op te noemen) en ik denk niet dat dat een reden is waarom ajax zoveel geboden krijgt op spelers.
Pim
 Pim - vrijdag 21 mei 2010 - 18:32   quote  deeplink  
Je mag achter die 10 nog wel een nul of misschien wel twee nullen plakken;)

Oja: Farfan was ook wel n goede speler, maar waar Beasley gebleven is weet ik ook niet:P

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 mei 2010 door Pim --
voetballer55
 voetballer55 - vrijdag 21 mei 2010 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 23:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij AJAX gebeurt het nu met Urby, maar verder vrjwel nooit, spelers van AJAX worden gewoon goed in de markt gezet op de een of andere manier, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat AJAX een bod afslaat van 13 miljoen Euro op Vertongen en dat Affelay voor 9 miljoen vertrekt, dat is gewoon slecht onderhandeld van PSV bij de contracten in AFfelay's verleden, en dat is in mijn ogen echt wanbeleid.
Tuurlijk gaat het niet allemaal om geld, maar als spelers weggaan, dan moet er wel zo veel mogelijk geld voor worden geint, en daar blijkt psv wederom niet goed in te zijn, dat is jammer want daardoor zouden we met clubs als PSV, AZ, FEYENOORD, TWENTE, H'veen, Groningen en AJAX het aanzien van de ED best mee kunnen vergroten in de toekomst, natuurlijk kan dit niet meteen, maar alle "topclubs"in NL hebben spelers, die in potentie veel geld op zouden kunnen leveren, maar daar wordt gewoon te weinig mee gedaan.

Spelers tekenen te korte contracten en dat ligt in mijn ogen vaak aan de clubs.
Dat is dan in mijn optiek ook de reden dat veel spelers snel naar het buitenland kunen vertrekken, clubs in NL zouden zich eens wat harder moeten opstellen, naar elkaar toe en ook naar het buitenland toe.
Ik vind het dan ook klasse van AJAX dat ze bij de minste interesse van Manutd voor Suarez, direct aangeven dat hij onder de 40 miljoen niet verkocht wordt, en misschien verkoopt AJAX hem dan wel niet, maar dan speelt hij iig nog gewoon in NL volgend seizoen, en volgens mij hebben we allemaal goede voetballers nodig om verder te komen in Europa toch??
ik denk dat ajax gewoon een betere naam heeft. Daarom zullen ze altijd meer geld krijgen voor hun spelers. Ook al zijn ze gelijkwaardig of iets minder.
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 22 mei 2010 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 - 19:56 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

ik denk dat ajax gewoon een betere naam heeft. Daarom zullen ze altijd meer geld krijgen voor hun spelers. Ook al zijn ze gelijkwaardig of iets minder.
Dan heb je een kort termijn geheugen, want PSV was de club die onder Van Raaij steeds de hoofdprijs kreeg voor spelers als RvN e.a. Sinds ze met die clausules zijn begonnen na het Bosman arrest is het voor wat betreft de ontvangen transferbedragen een stuk minder gegaan. Ajax heeft die rol 3 of 4 jaar geleden overgenomen. Ik denk dat het te maken heeft met omstandigheden. Ten eerste wie is de club die interesse heeft? Madrid betaald altijd als ze echt interesse hebben. Dat vergemakkelijkt het vragen van een exorbitant bedrag. Daarnaast had Ajax met bijv. Sneijder ook echt een goede speler met veel specialiteiten (dubbel benig, vrije trap, inzicht, etc.). Hij was een uniek talent wat je bij een club 1x in de 10 jaar ziet rondlopen. Des te erger voor Ajax dat successen uit zijn gebleven ondanks dat er wel kwaliteit in huis was. Ajax heeft ook de duurste contracten met hoge salarissen, dat maakt een speler ook duurder...en Ajax heeft wel een goede naam voor opleiden, maar dat verklaard niet waarom HSV een speler als Van der Vaart voor 4 miljoen heeft opgehaald. Ook Ajax heeft een mindere transferfase gekend.
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 22 mei 2010 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 - 23:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij AJAX gebeurt het nu met Urby, maar verder vrjwel nooit, spelers van AJAX worden gewoon goed in de markt gezet op de een of andere manier, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat AJAX een bod afslaat van 13 miljoen Euro op Vertongen en dat Affelay voor 9 miljoen vertrekt, dat is gewoon slecht onderhandeld van PSV bij de contracten in AFfelay's verleden, en dat is in mijn ogen echt wanbeleid.
Tuurlijk gaat het niet allemaal om geld, maar als spelers weggaan, dan moet er wel zo veel mogelijk geld voor worden geint, en daar blijkt psv wederom niet goed in te zijn, dat is jammer want daardoor zouden we met clubs als PSV, AZ, FEYENOORD, TWENTE, H'veen, Groningen en AJAX het aanzien van de ED best mee kunnen vergroten in de toekomst, natuurlijk kan dit niet meteen, maar alle "topclubs"in NL hebben spelers, die in potentie veel geld op zouden kunnen leveren, maar daar wordt gewoon te weinig mee gedaan.

Spelers tekenen te korte contracten en dat ligt in mijn ogen vaak aan de clubs.
Dat is dan in mijn optiek ook de reden dat veel spelers snel naar het buitenland kunen vertrekken, clubs in NL zouden zich eens wat harder moeten opstellen, naar elkaar toe en ook naar het buitenland toe.
Ik vind het dan ook klasse van AJAX dat ze bij de minste interesse van Manutd voor Suarez, direct aangeven dat hij onder de 40 miljoen niet verkocht wordt, en misschien verkoopt AJAX hem dan wel niet, maar dan speelt hij iig nog gewoon in NL volgend seizoen, en volgens mij hebben we allemaal goede voetballers nodig om verder te komen in Europa toch??
Ajax heeft het zeker goed gedaan op de transfermarkt en ik ben het ook eens met je dat clubs zich harder moeten opstellen. Anders wordt de afstand tussen Europa en NL nog groter.

De reden voor kortere contracten is dat een speler die 3 jaar ergens zit gratis kan weglopen door zijn contract in te leveren. Had volgens mij met het Webster of Bosman-arrest te maken. Het heeft in principe dus weinig zin om langer dan 3 jaar te tekenen, tenzij je erop gaat gokken dat na 1 of 2 jaar een club voor hem komt.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 mei 2010 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 - 18:12 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Misschien heeft ajax 10% meer grotere namen verkocht dan PSV (ik heb geen zin om ze allemaal op te noemen) en ik denk niet dat dat een reden is waarom ajax zoveel geboden krijgt op spelers.
10% ? maak er maar 50% van... zowieso uit de eigenjeugd.. en ook hierom krijgt Ajax meer geld denk ik

http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/5866
remco k
 remco k - dinsdag 25 mei 2010 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 - 12:44 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ajax heeft het zeker goed gedaan op de transfermarkt en ik ben het ook eens met je dat clubs zich harder moeten opstellen. Anders wordt de afstand tussen Europa en NL nog groter.

De reden voor kortere contracten is dat een speler die 3 jaar ergens zit gratis kan weglopen door zijn contract in te leveren. Had volgens mij met het Webster of Bosman-arrest te maken. Het heeft in principe dus weinig zin om langer dan 3 jaar te tekenen, tenzij je erop gaat gokken dat na 1 of 2 jaar een club voor hem komt.
dat kunnen weglopen is wel iets moeilijker dan dat jij dat nu schetst.
Maar het is inderdaad niet makkelijk spelers in NL te houden.

Zeker als je ziet dat de fifa schulden ver boven een half miljar gewoon toelaat, en in NL wordt een club falliet verklaard met een begrotings tekort van 4 miljoen.

Dat kan niet maar gebeurt wel, in mijn ogen is dat ook de enige reden dat dat soort clubs dure spelers halen....
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 26 mei 2010 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 - 13:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

10% ? maak er maar 50% van... zowieso uit de eigenjeugd.. en ook hierom krijgt Ajax meer geld denk ik

http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/5866
psv had vorig jaar het beste veld, en ook hierom krijgt psv meer geld denk ik
freakie
 freakie - woensdag 26 mei 2010 - 13:47   quote  deeplink  
Wat heeft dat met geld te maken patrickpsv? Juist dat psv meer geld verliest lijkt mij toch? door dat oo zo goede veld hebben jullie t toch redelijk slecht gedaan dan..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 26 mei 2010 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 - 13:47 schreef freakie het volgende:
Wat heeft dat met geld te maken patrickpsv? Juist dat psv meer geld verliest lijkt mij toch? door dat oo zo goede veld hebben jullie t toch redelijk slecht gedaan dan..
Betere sponsoren
freakie
 freakie - woensdag 26 mei 2010 - 22:30   quote  deeplink  
hahah ja zou je willen..
freakie
 freakie - woensdag 26 mei 2010 - 22:30   quote  deeplink  
Maar affelay deed het goed btw!
remco k
 remco k - woensdag 26 mei 2010 - 22:58   quote  deeplink  
de eerste 15 minuten ja, daarna wel hard gewerkt maar niks gepresteerd..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 27 mei 2010 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 - 22:30 schreef freakie het volgende:
Maar affelay deed het goed btw!
bedankt, de zeeuw ook
freakie
 freakie - donderdag 27 mei 2010 - 14:10   quote  deeplink  
Ja speelde inderdaad ook prima..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 03 juni 2010 - 17:42   quote  deeplink  
http://psv.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=54447&abbr=voetbalcentraal
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 16 juli 2010 - 16:23   quote  deeplink  
Hamburger SV kan de komst van Ibrahim Afellay vergeten. Dat schrijft het Hamburger Abentblatt vrijdag.

Afellay zou de club uit Hamburg te kennen hebben gegeven geen interesse te hebben om de overstap naar de Bundesliga-club te maken. Hamburger SV zal zich volgens de krant dan ook gaan richten op andere versterkingen voor het middenveld. De club wilde naar verluidt negen miljoen euro neertellen voor de international.

Ondertussen is nog altijd onduidelijk waar de toekomst van Afellay ligt. De middenvelder kan bijtekenen bij PSV, waar hij nog een contract heeft voor één seizoen. Naar verwachting hakt Afellay binnen enkele weken de knoop door over zijn toekomst.

-----------

Mooi zo. HSV is geen verbetering tov PSV...Wel qua salaris, maar sportief gezien valt het wel mee. Ze spelen komend seizoen niet eens Europees voetbal.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 16 juli 2010 - 18:21   quote  deeplink  
ik hoop dat hij bijtekent, dat zou echt geweldig zijn

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: 'PSV'er Ibrahim Afellay voor drie jaar naar HSV'









0.0056591