BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Preud'homme nieuwe trainer FC Twente

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 24 mei 2010 - 11:48
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Preud'homme nieuwe trainer FC Twente (Sport1.nl)

Dit topic is een vervolg op het topic:  'FC Twente wil Adriaanse of Engelsman'
Thomas
 Thomas - maandag 24 mei 2010 - 13:02   quote  deeplink  
Michel Preud'homme wordt de nieuwe trainer van FC Twente. Dit heeft AA Gent, de huidige club van de voormalig Belgisch international, maandagochtend bevestigd. Preud'homme wordt bij de kampioen van Nederland de opvolger van Steve McClaren. De Brit is vertrokken naar de Duitse club Wolfsburg.

FC Twente is bezig met AA Gent de laatste formaliteiten rond de overgang van de oud-doelman af te ronden. Preud'homme gaat vrijwel zeker voor drie jaar tekenen. Hij was afgezien van Gent ook trainer van Standard Luik. Met die club werd hij als beginnend coach in het seizoen 2007-2008 landskampioen.

Preud'homme (51) speelde 58 keer voor de Rode Duivels. In 1994 werd hij uitgeroepen tot de beste doelman van het WK in de Verenigde Staten. Als speler kwam hij uit voor Standard Luik, Mechelen en Benfica. Bij de laatste club, uit Portugal, stopte hij in 1999 op 40-jarige leeftijd met voetballen.

Manu Ferrera, de huidige assistent van Preud'homme, gaat niet mee naar Enschede. AA Gent meldde dat deze trainer zijn contract met drie extra seizoenen heeft verlengd, waardoor hij nu nog 4 jaar bij Gent blijft. Aanvankelijk wilde Preud'homme Ferrera meenemen.

FC Twente wacht met de presentatie van de nieuwe trainer tot er een definitief akkoord is bereikt met Gent over de transfer. Dit gaat naar verwachting niet al te lang meer duren. In een formele mededeling wenst Gent de trainer alvast veel succes en dankt het hem voor de succesvolle periode bij Gent.

Preud'homme is niet de eerste Belgische trainer bij FC Twente. Zo was tussen 2002 en 2004 de latere bondscoach van de Rode Duivels Rene Vandereycken al eens bij de club actief.
TUKKER
 TUKKER - maandag 24 mei 2010 - 19:19   quote  deeplink  
Ik had ook mijn bedenkingen over deze coach,maar ik kan me vorig jaar nog herinneren de oefenwedstrijd tegen aa gent op een ameteurveldje veel volk lekker weer maar wij kregen wel op een nederlaag getracteerd.Was een goede ploeg met veel voetballend vermogen,kan me niet meer zo herinneren dat ruiz toen ook nog mee deed bij gent.Er zaten een paar hele goede voetballers bij gent,snelle aanvallers met scorend vermogen,dus wie weet
nummer10
 nummer10 - maandag 24 mei 2010 - 20:14   quote  deeplink  
nou succes.... een top trainer uit belgie.. het klinkt zo onwaarschijnlijk.. en is het niet zo dat homme goed is dankzij zijn assistenten zoals rijkaard goed was met tencate ? en laten we wel wezen homme heeft nou niet echt veel ervaring... maar goed hij word geen trainer van mijn club gelukkig dus bij deze twente succes met de belg :)
twente supporter
 twente supporter - dinsdag 25 mei 2010 - 09:14   quote  deeplink  
ik weet verders niks van deze trainer alleen dat hij kampioen is geworden met luik en tweede is geworden met gent en de beker heeft gepakt maar denk dat we ons moet laten verrassen en kijken wat ons het komend seizoen wordt gebracht door de nieuwe traien en de nieuwe spelers
Thomas
 Thomas - dinsdag 25 mei 2010 - 09:55   quote  deeplink  
Om McClaren werd in het begin ook hard gelachen. Waarom een trainer nemen die uitgekotst werd in Engeland, omdat hij er met het nationale elftal er een zooitje van maakte? En iedereen weet hoe dat heeft uitgepakt... Dus laat iedereen zich eens verrassen met deze nieuwe trainer ;)
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 mei 2010 - 10:13   quote  deeplink  
vraag me nog altijd af of het succes met mclaren had te maken.. de basis stond er al.. en mclaren werd uitgekotst in UK ja klopt.. maar staat totaal los van de kwaliteiten die hij had... vgaal haalde ook niks met oranje.. en iedereen kent de rest van het verhaal...
pendragon
 pendragon - vrijdag 28 mei 2010 - 09:34   quote  deeplink  
Munsterman weet echt wel wat hij haalt. Het schijnt een goeie trainer te zijn en net als Rutten en McClaren iemand die jonge spelers beter kan maken. Een club als twente die minder te besteden heeft dan menig europese club moet het daar wel van hebben. En aan jonge spelers die beter worden kun je nog een beetje verdienen. Ik denk dat Munsterman hier een goeie zet heeft gedaan. We zullen dan misschien niet meteen weer kampioen worden maar er kan wel weer een basis gelegd worden voor de komende jaren.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Preud'homme nieuwe trainer FC Twente









0.0057070