BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: KNVB Bekertoernooi

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Talan8
 Talan8 - dinsdag 01 juni 2010 - 13:50   quote  deeplink  
Hoi,

Ik ben voor mijn studie bezig met een sportonderzoek. Het gaat over het huidige KNVB Bekertoernooi. Vanaf de 8ste finales zijn stadions gemiddeld voor 70% gevuld terwijl dit in de competitie 90% is. Daarom wil ik het bekertoernooi verplaatsen naar het voorseizoen. Eerst een maand bekervoetbal en dan pas start de competitie. Wordt het voor jullie aantrekkelijker om deze de bekerwedstrijden van FC Twente in het voorseizoen te bezoeken?

Graag jullie mening!

Daarnaast mogen jullie ook andere ideeën inbrengen om meer toeschouwers naar bekerwedstrijden te krijgen.

Alvast bedankt,

Niels
Baniir
 Baniir - dinsdag 01 juni 2010 - 14:25   quote  deeplink  
Even een korte reactie van mijn kant.
Bekertoernooi door het gehele seizoen is in mijn ogen het meest aantrekkelijk.
Mindere tegenstanders trekken inderdaad niet zo veel publiek.
Een goede strategie bij FCTwente afgelopen seizoen was om schoolgaande kinderen tegen een sterk gereduceerd tarief naar het stadion te trekken. Dit is wel je toekomstige supporter.
Het resultaat was zelfs tegen een amateurclub een uitverkochte Grolsch Veste.
FC Twente leefde afgelopen seizoen natuurlijk wel. Dus of dit overal aanslaat valt te betwijfelen. Een andere mogelijkheid is indien een amateurploeg tegen een profploeg heeft geloot, de amateurploeg laten bepalen of ze thuis of uit willen spelen.
Wat ook niet meespeelt aan de uitstraling van het toernooi is de finale zoals die de afgelopen keer tussen Ajax en Feyenoord is gespeeld. Maar daar zijn wederzijdse supporters zelf schuld aan.
Excelento
 Excelento - dinsdag 01 juni 2010 - 16:06   quote  deeplink  
ik denk niet dat het veel helpt om het bekertoernooi naar het voorseizoen te halen,
omdat je dan in de vakantieperiode zit.
in de competitie zitten weinig stadions de eerste wedstrijden vol, en ik denk dat dit aan de vakantie ligt.....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: KNVB Bekertoernooi









0.0087490