BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Psv heeft de vervanger al binnen van afellay

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
psv de beste
 psv de beste - zondag 08 augustus 2010 - 01:53   quote  deeplink  
hij was gisteren voor eerst op dreef ola toivonen en hij stond op de positie van afellay en hij kan het wel dus bespaar het maar we hoefen niet ajax achter naar
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 08 augustus 2010 - 11:38   quote  deeplink  
Mee eens. Toivonen werd binnengehaald om een later vertrek van afellay op te vangen. Dat kan hij wel aardig bewerkstelligen (zie gisteren bijv.). Maar wat bedoel je met "bespaar het maar we hoeven niet ajax achter na" ?
psv de beste
 psv de beste - zondag 08 augustus 2010 - 11:48   quote  deeplink  
dat ajax veel schulden heeft en dat onze clupie dat niet achter naar moet gaan om nog weer een vervanger tehalen wij hebben hem al in huis
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 08 augustus 2010 - 13:33   quote  deeplink  
Bovendien hebben we nog labyad. En hij is een beetje hetzelfde type speler.
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 08 augustus 2010 - 16:37   quote  deeplink  
Nijland kan daar ook speler. Hij mist nog fysieke kracht, maar is wel een slimme speler die technisch ook wat kan en dan heb je Bakkal ook voor die positie.

Toivonen was vorig jaar wisselvallig. Opeens stond hij er en was hij op dreef en vervolgens zakte hij weer weg en zag je hem niet meer. Even geduld en kijken of het samenspel voorin beter kan, want dat was gisteren niet al te best. Lens was ongelukkig en Berg vrij onzichtbaar.
psv de beste
 psv de beste - zondag 08 augustus 2010 - 17:19   quote  deeplink  
ja maar die komen nog wel lens en berg daar ben ik niet bang voor maar een type afellay is er toch nog niet gisteren ook weer hij kwam er in en was ineens veel anders voetbal maar moet ook zonder afellay kunnen
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 08 augustus 2010 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 17:19 schreef psv de beste het volgende:
ja maar die komen nog wel lens en berg daar ben ik niet bang voor maar een type afellay is er toch nog niet gisteren ook weer hij kwam er in en was ineens veel anders voetbal maar moet ook zonder afellay kunnen
Klopt, het lijkt alsof andere dan ook meer durven te voetballen. In eens zie je Engelaar nadrukkelijker aanwezig zijn. Dzsudzsák die opeens weer acties gaat maken. Nou wil ik dat niet allemaal aan Afellay ophangen, maar de ploeg krijgt met zijn aanwezigheid meer flair.
PsvUtrecht
 PsvUtrecht - dinsdag 10 augustus 2010 - 13:56   quote  deeplink  
met afellay durft de tegestander niet vooruit te voetballen want dan worden ze uitgespeeld en zodoende krijgen andere spelers (dzudzak) dan meer balbezit verder op de helft van de tegenstander
psvsupport
 psvsupport - woensdag 11 augustus 2010 - 14:50   quote  deeplink  
Kevin de Bruijne van Genk lijkt mij een geschikte opvolger voor Afellay. In de wedstrijd tegen Gent stond hij vrijwel aan de basis van iedere aanval. Bovendien scoorde hij met een prachtig afstandsschot. Op dit moment heeft PSV de vervanger van Afellay nog niet binnen. Engelaar heeft een te lage handelingssnelheid en Bakkal is te vaak onzichtbaar. Toivonen is een goede nummer 10 maar geen spelmaker. Kevin de Bruijne zou een goede vervanger zijn van Afellay
Pim
 Pim - woensdag 11 augustus 2010 - 16:56   quote  deeplink  
Wat een onzin zeg... Ajax heeft helemaal niet zoveel schulden;). Ajax heeft alleen weinig cash geld;), maar dat heeft helemaal niks met schulden te maken. Dat Ajax verlies draait wil ook niet per se zeggen dat er dikke schulden zijn...
remco k
 remco k - dinsdag 17 augustus 2010 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 11:48 schreef psv de beste het volgende:
dat ajax veel schulden heeft en dat onze clupie dat niet achter naar moet gaan om nog weer een vervanger tehalen wij hebben hem al in huis
AJAX heeft geen schulde, 0,0 zelfs, sterker nog ajax heeft een eigen vermogen van 26 miljoen euro, loop dus niet zomaar dingen te roepen die absoluut niet waar zijn en die je zelf zomaar verzint.
Pim
 Pim - dinsdag 17 augustus 2010 - 15:55   quote  deeplink  
@remco k... Als je een eigen vermogen hebt, kan je ook nog steeds schulden hebben. Het gaat alleen om de verhouding tussen eigen vermogen en schulden. Ik hoorde laatst dat het verschil tussen Ajax en Feyenoord was dat Ajax amper schulden had (maar als het zo doorging dat er wel veel schulden zouden kunnen ontstaan) en dat Feyenoord een schuld van zo'n 38 á 40 miljoen heeft...
remco k
 remco k - dinsdag 17 augustus 2010 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 - 15:55 schreef Pim het volgende:
@remco k... Als je een eigen vermogen hebt, kan je ook nog steeds schulden hebben. Het gaat alleen om de verhouding tussen eigen vermogen en schulden. Ik hoorde laatst dat het verschil tussen Ajax en Feyenoord was dat Ajax amper schulden had (maar als het zo doorging dat er wel veel schulden zouden kunnen ontstaan) en dat Feyenoord een schuld van zo'n 38 á 40 miljoen heeft...
Nogmaals dan AJAX heeft geen schulden 0,0 ze hebben geen leningen ook 0,0...
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 17 augustus 2010 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 - 15:55 schreef Pim het volgende:
@remco k... Als je een eigen vermogen hebt, kan je ook nog steeds schulden hebben. Het gaat alleen om de verhouding tussen eigen vermogen en schulden. Ik hoorde laatst dat het verschil tussen Ajax en Feyenoord was dat Ajax amper schulden had (maar als het zo doorging dat er wel veel schulden zouden kunnen ontstaan) en dat Feyenoord een schuld van zo'n 38 á 40 miljoen heeft...
Jij hebt het over leningen, dat hebben alle clubs. Zolang je een positief eigen vermogen hebt praat je niet over dat een club een schuld heeft. Omdat die schuld zo afgelost kan worden door het verkopen van bezittingen.
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 17 augustus 2010 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 - 17:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Nogmaals dan AJAX heeft geen schulden 0,0 ze hebben geen leningen ook 0,0...
Aan de passiva kant zal Ajax heus wel lang- en kortlopende schulden hebben. Dat hebben alle ondernemingen.
Pim
 Pim - woensdag 18 augustus 2010 - 16:56   quote  deeplink  
Inderdaad PSV/Mocro hier haalt remco k namelijk een aantal dingen door elkaar. Ajax heeft tuurlijk schulden (WANT ze hebben leningen;). Ik neem aan dat je dat weet. Alleen heeft Ajax een stuk minder leningen en is de verhouding tussen eigen vermogen en de schulden in orde (lees: solvabiliteit is in orde), maar als Ajax verliest blijft draaien, dan daalt je eigen vermogen t.o.v. de schulden en daalt dus je solvabiliteit. Kortom: het blijft oppassen, maar er is nog niet zoveel aan de hand. Bij PSV geldt precies hetzelfde verhaal. Alleen heeft PSV meer eigen vermogen en meer schulden, omdat het Philips-stadion eigendom is van PSV volgens mij? Corrigeer me als ik dat laatste verkeerd heb;).
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 18 augustus 2010 - 18:04   quote  deeplink  
Klopt helemaal.
remco k
 remco k - donderdag 19 augustus 2010 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 - 16:56 schreef Pim het volgende:
Inderdaad PSV/Mocro hier haalt remco k namelijk een aantal dingen door elkaar. Ajax heeft tuurlijk schulden (WANT ze hebben leningen;). Ik neem aan dat je dat weet. Alleen heeft Ajax een stuk minder leningen en is de verhouding tussen eigen vermogen en de schulden in orde (lees: solvabiliteit is in orde), maar als Ajax verliest blijft draaien, dan daalt je eigen vermogen t.o.v. de schulden en daalt dus je solvabiliteit. Kortom: het blijft oppassen, maar er is nog niet zoveel aan de hand. Bij PSV geldt precies hetzelfde verhaal. Alleen heeft PSV meer eigen vermogen en meer schulden, omdat het Philips-stadion eigendom is van PSV volgens mij? Corrigeer me als ik dat laatste verkeerd heb;).
PSV heeft niet meer eigen vermogen dan AJAX, dat heb je fout
Wonderdokter
 Wonderdokter - donderdag 19 augustus 2010 - 22:46   quote  deeplink  
Je MVA hoort niet tot je eigen vermogen pim, ik denk dat je dat bij het eigen vermogen rekent iig
Pim
 Pim - donderdag 19 augustus 2010 - 23:03   quote  deeplink  
MVA? Ik weet dat een stadion aan de activa kant hoort, maar deze is gefinancierd met een lening en daarom zijn de schulden hoger, maar ook de bezittingen hoger;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 augustus 2010 door Pim --
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 19 augustus 2010 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 - 21:39 schreef remco k het volgende:

[..]

PSV heeft niet meer eigen vermogen dan AJAX, dat heb je fout
Klopt, omdat Ajax minder schulden tov de bezittingen heeft. Maar PSV heeft een hogere waarde aan bezittingen en ook schulden, zoals Pim ook aangeeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 augustus 2010 door PSVMocro --
thomASS
 thomASS - zondag 22 augustus 2010 - 02:16   quote  deeplink  
Laat 1 ding duidelijk zijn.. Ajax heeft geen schulden.
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 22 augustus 2010 - 02:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 - 02:16 schreef thomASS het volgende:
Laat 1 ding duidelijk zijn.. Ajax heeft geen schulden.
Jaarrekening ajax 2008-2009 blz 31...
Pim
 Pim - zondag 22 augustus 2010 - 11:05   quote  deeplink  
Ik heb ook die van PSV bekeken net. PSV heeft 107 miljoen aan schulden in totaal en Ajax heeft schulden van in totaal 52 miljoen;).
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 22 augustus 2010 - 12:59   quote  deeplink  
Zoals we al hadden verwacht. ;) Het verschil zit hem dan grotendeels in de restschuld op het stadion.
1PSV
 1PSV - woensdag 25 augustus 2010 - 21:11   quote  deeplink  
We hadden het toch over de vervanger van Afellay toch?!
DAt is zoeiezo Toivonen.
Het enige wat hij niet heeft is snelheid.
Maar hij is bijvoorbeeld wel:kopsterk,uithodingsvermogen,neusje voor de goal en overzicht.
En laat 1 ding duidelijk zijn; ajax heeft meer schulden dan PSV.
Ik zeg niet dat psv helemaal schulden vrij is.
Maar zeker minder dan ajax.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5186
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Psv heeft de vervanger al binnen van afellay









0.0061249