BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Az / topic: Dembélé voor drie jaar naar Fulham

Headliner: AZ Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 18 augustus 2010 - 17:02
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Dembélé voor drie jaar naar Fulham (Sport1.nl)

Thomas
 Thomas - woensdag 18 augustus 2010 - 22:27   quote  deeplink  
Fulham heeft de transfer van Moussa Dembélé afgerond. De Belgische aanvaller, die overkomt van AZ, ondertekende een contract voor drie jaar bij de club uit de Engelse Premier League. Dembélé (23) had in Alkmaar nog een contract tot medio volgend jaar. Fulham betaalt naar verluidt ruim 6 miljoen euro voor de international.

De Belg speelde vier jaar voor AZ. Hij kwam eerder uit voor Germinal Beerschot en Willem II. Dembélé maakte 24 doelpunten in 118 competitiewedstrijden. Vorig jaar werd de fysiek sterke aanvaller met AZ kampioen van Nederland. Met het vertrek van Dembélé is de gehele Alkmaarse voorhoede van afgelopen seizoen verdwenen. Jeremain Lens ging naar PSV, Mounir El Hamdaoui stapte over naar Ajax.

Birmingham City was ook geïnteresseerd in Dembélé, maar de Belg verkoos een avontuur bij Fulham, dat afgelopen seizoen de finale van de Europa League bereikte. 'Het is altijd een droom van me geweest om in de Premier League te spelen. Ik ga er alles aan doen om deze kans te grijpen', zei Dembélé op de website van Fulham.

Manager Mark Hughes toonde zich tevreden met zijn Belgische aanwinst. 'Moussa is sterk, snel en geeft weer een nieuwe dimensie aan onze aanvallende opties. Ik kijk er naar uit om met hem samen te werken.' Dembélé kan zondag tegen Manchester United zijn debuut op Craven Cottage maken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: AZ Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Az / topic: Dembélé voor drie jaar naar Fulham









0.0059289