BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Moluks recept, de Cler, Novosibirsk en meer. Eredivisie week 3

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 19 augustus 2010 - 23:53   quote  deeplink  
Het was een mooie opening van het seizoen en alles is nog open. Het is als trainer, laat staan supporter, soms moeilijk te erkennen dat de tegenstander ook een aardig potje voetbalde. Zo was het afgelopen zondag dus ook in Rotterdam. Het leven van een Feyenoordsupporter is soms zwaarder dan dat van de here Jezus maar het duurt gemiddeld gelukkig wat langer.

De Cler werd ten onrechte, ik moet het ook toegeven, gekruisigd en stond weer in de basis tegen KAA Gent. Bijbelser kan het niet. Ook Sportdwaas zat zwaar in de put na de nederlaag maar gezien de hele wedstrijd had Excelsior het meer dan verdiend. Kan gebeuren dus.

En wis en waarachtig liet Ajax na te voorkomen wat de rivaal uit Rotterdam overkwam...Een uittrap van de keeper zeilde over iedereen heen (Vlaar/Oleguer) en een snelle spits troefde een linksbenige speler en de keeper af (Bahia/Emanuelsson). Kan gebeuren maar het is duur.

In het verre Novosibirsk (nieuw Siberië) stond PSV in blessuretijd verdedigend te schutteren en ging terecht ten onder.

Het belooft weer een mooi seizoen te worden. Sportdwaas, hoewel het niet echt zijn ding is, leukt zijn rubriek deze week wat op. En als mijn 10 lezers en 1 fan het leuk vinden houden we dit vol als werk en gezin het toelaten (filmpjes op mijn site www.sportdwaas.blogspot.com).

Slijmbal Paardenlul van de week:

En de eer valt te beurt aan: Maasbert Schouten die zijn eigen zakken spekt met de besmette miljoenen van de Georgier Jordania. Let op mijn woorden binnen 2 jaar kan Vites weer bij de gemeenschap aankloppen voor centjes. Topklasse is dichterbij dan een kampioenschap voor de bespelers van het Gelredome.

Hier dan maar weer de voorspellingen op hoop en gevoel met als afsluiting een recept. voor bookies verwijk ik naar o.a. www.betfair.com.

Excelsior - N.E.C. 2-1
De winst op Feyenoord zal geen incident blijken te zijn

za 21 FC Groningen - De Graafschap 3-1
Tja eerste winst voor Huistra.

Ajax - Roda JC 4-1
Van mij mogen ze allebei verliezen maar Ajax lijkt me sterker. 4xSuarez.

Vitesse - FC Twente 1-5
Op naar de topklasse met Vites.

sc Heerenveen - NAC Breda 2-2
Gelijkspelletje. De Friezen worden wat onrustig en vermoeden toch een Gronings complot de regionale trots om zeep te helpen (met Hollands geld natuurlijk).

FC Utrecht - Willem II 4-1
2-0 uit bij Celtic is niet slecht en biedt nog kansen. Let op mijn woorden.

Heracles Almelo - Feyenoord 2-5
half 1 wedstrijden zijn voor de stappers en jeugd van Feyenoord te vroeg. De mannen van Bos leggen de gretige Rotterdammers geen strobreed in de weg.

PSV - AZ 3-1
Ze mogen van mij allebei verliezen.

VVV-Venlo - ADO Den Haag 3-1
Altijd een beladen wedstrijd.

De smulhoek
Moluks recept van de week van de gewezen voorzitter van de voormalige Supportervereniging Feyenoord Amsterdam-Oost

SAMBAL GORENG BASAH

BENODIGDHEDEN
400 gram rundvlees
1 grote ui
6 teentjes knoflook
2 verse rode lombok
1 theelepel trassie
1 dl.assemwater
3 plakjes laos
3 blaadjes salam\1 theelepel ve-tsin
1 runderbouillontablet
2 eetlepels ketjap
1+1/2 eetlepel javaanse suiker of stroop
olie

BEREIDING
het vlees in plakjes snijden,daarna in fijne reepjes
ui,knoflook en lomboks fijnsnijden
trassie in 1 eetlepel water fijnmaken
de ui,knoflook en salamblad in olie fruiten: als het mengsel lichtbruin is,de lombok
en trassie toevoegen
laat nu de vleesreepjes in dit mengseldichtschroeien
voeg de ve-tsin,bouillontablet,gezeefde assemwater,ketjap en suiker/stroop toe:kook
hierin het vlees zahtjes,tot het gaar en bijna droog is.

Eten met witte rijst,plakjes tomaat of komkommer en een biertje tijdens Studiosport
of Voetbal International.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Moluks recept, de Cler, Novosibirsk en meer. Eredivisie week 3









0.0043940