BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Inzameling (update 29 okt)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
bram
 bram - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:17   quote  deeplink  
zo als het er nu voor staat trek ik iedere vorm van hulp in,zoveel domheid heb ik nog nooit bij elkaar gezien,ik begrijp dat de bedoeling goed is.er was een plan wat zowel juridisch als belastingtechnisch goed onderbouwd was en is,nobody,s die het nu denken allemaal beter te weten,prima ga je gang.stort wel ff 1500euro op mijn rekening voor de gemaakte kosten,succes bram.

edit Boudewijn:
belangrijke mededeling mbt Bram:

Ik meld uit monde van Bram dat hij slecht nieuws heeft ontvangen ivm zijn gezondheid en zijn ziekte waardoor hij zich helaas (volledig) moet terugtrekken uit het hele fondsgebeuren. Hij vroeg mij dit op het forum te zetten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 oktober 2010 door Boudewijn --
crnal
 crnal - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:22   quote  deeplink  
Helaas zijn er weer personen die het ~verpesten~.
Laat je neiet uit de weg zou slaan bram
Misschien een idee om het in eerste instantie op een kleine schaal te bespreken.
Mij kun je altijd contacten.
bram
 bram - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 19:22 schreef crnal het volgende:
Helaas zijn er weer personen die het ~verpesten~.
Laat je neiet uit de weg zou slaan bram
Misschien een idee om het in eerste instantie op een kleine schaal te bespreken.
Mij kun je altijd contacten.
jij bent een man naar mijn hart,
Fr. Elmo
 Fr. Elmo - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:26   quote  deeplink  
Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel en dat is onze club helpen.. Kan je niet met de "andere" in discussie gaan en zo samen met een goede opzet komen??
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:29   quote  deeplink  
Ik heb misschien een stukje gemist, maar heb al diverse keren gevraagd waarom Bram's initiatief is afgewezen door Feyenoord. Blijkbaar gaat dat 'm dus niet worden. Hoor nog steeds graag waarom niet trouwens!

Het is dan een beetje flauw om een nieuwe actie zo af te vallen en dan af te sluiten met een opmerking over gemaakte kosten.

Kom op man(nen), zet je/jullie trots opzij en steun dit nieuwe initiatief tenminste!
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 19:26 schreef Fr. Elmo het volgende:
Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel en dat is onze club helpen.. Kan je niet met de "andere" in discussie gaan en zo samen met een goede opzet komen??
Of blaas je/jullie oude initiatief nieuw leven in en overtuig anderen ervan dat dat meer kans van slagen heeft. Het gaat om het resultaat, niet om ego's!
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:32   quote  deeplink  
Is al een paar keer gepost, dus je hebt een stuk gemist
crnal
 crnal - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:36   quote  deeplink  
Absoluut mee eens, ik heb vertrouwen in het feit dat er iets mogelijk is!!
Alleen zal het niet zonder slag of stoot gaan, maar zijn wij FEYENOORDERS wel gewend.
boyan19
 boyan19 - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:40   quote  deeplink  
zou het niet realistisch zijn als een meneer ben met ze 800.000 euro dat die verdient en een fer met 500.000 euro

dat die ff geld gaan geven en dat dan wij pas gaan geven

hun hebben meer geld dan ons
bram
 bram - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:46   quote  deeplink  
@janm,ik val de actie niet af,wil alleen laten zien dat het wel wat meer om handen heeft dan het openen van een bankrekening,jij als ondernemer zou dat toch moeten weten
crnal
 crnal - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:46   quote  deeplink  
Ik ben bang dat er vanuit hun kant een bijdrage volgt wanneer er pas een werkend plan bestaat. Maar goed als ook zij dan hun bijdrage leveren is een win / win situatie.
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 19:32 schreef Els het volgende:
Is al een paar keer gepost, dus je hebt een stuk gemist
Dan ga ik (proberen) alles terug te lezen! Of kun je het kort samenvatten?
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 19:52   quote  deeplink  
Bram's plan concurreert met het plan voor een hulpactie van ASR, daarom heeft Feyenoord het plan afgewezen.
nieuwerbrug
 nieuwerbrug - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 19:52 schreef Els het volgende:
Bram's plan concurreert met het plan voor een hulpactie van ASR, daarom heeft Feyenoord het plan afgewezen.
oke is lullig voor bram maar wil toch niet zeggen dat onze plannen dan ook gelijk niks is
daar kunnen wij ook niks aan doen . en dan wel een beetje zielig dat wij dan geld moeten storten dat is het risico als je zo iets begint kan ons ook overkomen
vries60
 vries60 - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:05   quote  deeplink  
Laat Feyenoord het nu maar zelf op lossen door nog harder het mes in de begroting te zetten. Is ruimte zat voor door in de toekomst meer realistische beloningen te betalen. Als je de juiste spelers bij elkaar zet die voor elkaar door het vuur gaan voor een beloning die bij de huidige omstandigheden past ben je al een heel eind.
Ik heb zelf ook een jaar lang salaris in moeten inleveren om het bedrijf te redden en dus mijn baan te behouden.En ik ben echt niet de enige die dit heeft mee moeten maken.Het is toch te gek dat we geld bij elkaar moeten sprokkelen terwijl het bedrijf Feyenoord nog zat kan bezuinigen.
waakzame
 waakzame - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:06   quote  deeplink  
ik weet niet wat er aan de hand is, maar waarom zijn er altijd mensen die het proberen te verpesten? kan iemand me dat vertellen alsjeblieft
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:00 schreef nieuwerbrug het volgende:

[..]

oke is lullig voor bram maar wil toch niet zeggen dat onze plannen dan ook gelijk niks is
daar kunnen wij ook niks aan doen . en dan wel een beetje zielig dat wij dan geld moeten storten dat is het risico als je zo iets begint kan ons ook overkomen
Ik vat de reactie van Bram meer op als een waarschuwing. Er zijn regels rondom schenkingen. Zelf van jouw ouders kan jij niet ongelimiteerd geld (= vermogensoverdracht) krijgen. Er zijn fiscale regels. Daar doorheen lopen afspraken met sponsors, KNVB en weet ik wie nog meer. Je kunt niet simpelweg geld bij elkaar brengen, aanbellen bij Feyenoord, het pakketje op de stoep leggen en hard wegrennen. Ik heb ook de indruk dat jullie in je enthousiasme heel veel willen, maar te weinig oog hebben voor de regels (en beperkingen) De kans dat je, net als Bram, volkomen gedesillusineerd over een paar weken afhaakt is groot.
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:06 schreef waakzame het volgende:
ik weet niet wat er aan de hand is, maar waarom zijn er altijd mensen die het proberen te verpesten? kan iemand me dat vertellen alsjeblieft
Wat bedoel je hier nou eigenlijk mee?
nieuwerbrug
 nieuwerbrug - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:06 schreef waakzame het volgende:
ik weet niet wat er aan de hand is, maar waarom zijn er altijd mensen die het proberen te verpesten? kan iemand me dat vertellen alsjeblieft
ik ben het met je eens ,komen hier ook niet echt verder .
henk heeft een mooie brief geplaatst maar verder gebeurt er niks
hoor van henk trouwens ook niks meer
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:10 schreef nieuwerbrug het volgende:

[..]

ik ben het met je eens ,komen hier ook niet echt verder .
henk heeft een mooie brief geplaatst maar verder gebeurt er niks
hoor van henk trouwens ook niks meer
Leg even uit waarom je het ermee eens bent?
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 19:46 schreef bram het volgende:
@janm,ik val de actie niet af,wil alleen laten zien dat het wel wat meer om handen heeft dan het openen van een bankrekening,jij als ondernemer zou dat toch moeten weten
Tuurlijk! Ik heb aangegeven dat zo'n actie alleen gaat werken als het lukt hier breed bekendheid aan te geven en daar komt het idee om met bijvoorbeeld Wouter Bos te werken vandaan. Daarnaast heb ik vooral gehamerd op een actie zonder voorwaarden aan Feyenoord vooraf. Denk namelijk dat dat de voornaamste reden is van het niet slagen van jouw en andere initiatieven / investeerdersmogelijkheden. Vandaar dat ik geroepen heb dat je m.i. beter alleen maar een inzamelingsactie kunt opzetten en de opbrengst dan te overhandigen aan Feyenoord, zonder je te willen bemoeien met de besteding van dat geld. Maar ik heb de wijsheid zeker niet in pacht en heb ook zelf toe-/aangegeven dat ik ook niet de man ben om deze kar te trekken. Ik hoop (maar denk ook) dat deze aanpak kans van slagen heeft MITS er een BN-er bereid gevonden wordt om hieraan zijn/haar medewerking te verlenen.

Misschien droom ik, maar ik zie SBS6 (met hulp van "waakzame" en haar mediacontacten) in Hart van Nederland al openen met:

... Niemand minder dan voormalig Minister van Financiën Wouter Bos is samen met een groep Feyenoord-supporters een inzamelingsactie begonnen voor zijn favoriete, in nood verkerende voetbalclub. Bos is gevraagd om als ambassadeur en woordvoerder van deze groep supporters vooral aandacht te genereren voor dit initiatief. Bos vertelt: "Het is eigenlijk vrij simpel. Feyenoord heeft de grootste en trouwste aanhang, zo'n 1,7 miljoen in Nederland, en veel van die supporters kunnen het niet langer aanzien dat hun Feyenoord steeds verder dreigt af te glijden. Eén van de grote problemen is de schuldenlast van de club, inmiddels zo'n € 40 miljoen. Door zoveel mogelijk van die enorme groep supporters te bereiken en de vraag te stellen hun Feyenoord financieel te steunen met welk bedrag dan ook dat ze kunnen missen, hopen we een behoorlijke hoeveelheid geld binnen te halen, dat ik persoonlijk zal overhandigen aan het bestuur van de club. Zonder eisen, voorwaarden of wat dan ook. Gewoon omdat de supporters - Het Legioen - Feyenoord in hun hart hebben en vanuit hun hart door dik en dun steunen."

Bos eindigt met: "Ik roep iedereen bij deze dan ook op om zijn/haar bijdrage over te maken op rekening/giro 123456789 en garandeer u bij deze dat iedere Euro die u doneert aan Feyenoord wordt overgedragen! Want deze actie wordt mogelijk gemaakt door mensen die hieraan zonder uitzondering geheel belangenloos meewerken."

Inmiddels is Wouter Bos al voor diverse programma's uitgenodigd om over deze actie te praten. Zo zit hij komende week o.a. bij Voetbal International, Pauw & Witteman en De Wereld Draait Door. De verwachtingen zijn dan ook al hoog gespannen en er wordt al gesproken over een actie die miljoenen zal gaan opbrengen. Wij houden u op de hoogte! ...
nieuwerbrug
 nieuwerbrug - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:09 schreef Els het volgende:

[..]

Ik vat de reactie van Bram meer op als een waarschuwing. Er zijn regels rondom schenkingen. Zelf van jouw ouders kan jij niet ongelimiteerd geld (= vermogensoverdracht) krijgen. Er zijn fiscale regels. Daar doorheen lopen afspraken met sponsors, KNVB en weet ik wie nog meer. Je kunt niet simpelweg geld bij elkaar brengen, aanbellen bij Feyenoord, het pakketje op de stoep leggen en hard wegrennen. Ik heb ook de indruk dat jullie in je enthousiasme heel veel willen, maar te weinig oog hebben voor de regels (en beperkingen) De kans dat je, net als Bram, volkomen gedesillusineerd over een paar weken afhaakt is groot.
ik geloof best dat dit zo is maar neem nu zo aktie als pakistan giro 555 daar doen ze toch ook geld inzamel aktie dus neem ik aan dat als je de juiste regels na leeft er toch een mogelijkheid moet zijn
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:12 schreef JanM het volgende:

[..]

Tuurlijk! Ik heb aangegeven dat zo'n actie alleen gaat werken als het lukt hier breed bekendheid aan te geven en daar komt het idee om met bijvoorbeeld Wouter Bos te werken vandaan. Daarnaast heb ik vooral gehamerd op een actie zonder voorwaarden aan Feyenoord vooraf. Denk namelijk dat dat de voornaamste reden is van het niet slagen van jouw en andere initiatieven / investeerdersmogelijkheden. Vandaar dat ik geroepen heb dat je m.i. beter alleen maar een inzamelingsactie kunt opzetten en de opbrengst dan te overhandigen aan Feyenoord, zonder je te willen bemoeien met de besteding van dat geld. Maar ik heb de wijsheid zeker niet in pacht en heb ook zelf toe-/aangegeven dat ik ook niet de man ben om deze kar te trekken. Ik hoop (maar denk ook) dat deze aanpak kans van slagen heeft MITS er een BN-er bereid gevonden wordt om hieraan zijn/haar medewerking te verlenen.

Misschien droom ik, maar ik zie SBS6 (met hulp van "waakzame" en haar mediacontacten) in Hart van Nederland al openen met:

... Niemand minder dan voormalig Minister van Financiën Wouter Bos is samen met een groep Feyenoord-supporters een inzamelingsactie begonnen voor zijn favoriete, in nood verkerende voetbalclub. Bos is gevraagd om als ambassadeur en woordvoerder van deze groep supporters vooral aandacht te genereren voor dit initiatief. Bos vertelt: "Het is eigenlijk vrij simpel. Feyenoord heeft de grootste en trouwste aanhang, zo'n 1,7 miljoen in Nederland, en veel van die supporters kunnen het niet langer aanzien dat hun Feyenoord steeds verder dreigt af te glijden. Eén van de grote problemen is de schuldenlast van de club, inmiddels zo'n € 40 miljoen. Door zoveel mogelijk van die enorme groep supporters te bereiken en de vraag te stellen hun Feyenoord financieel te steunen met welk bedrag dan ook dat ze kunnen missen, hopen we een behoorlijke hoeveelheid geld binnen te halen, dat ik persoonlijk zal overhandigen aan het bestuur van de club. Zonder eisen, voorwaarden of wat dan ook. Gewoon omdat de supporters - Het Legioen - Feyenoord in hun hart hebben en vanuit hun hart door dik en dun steunen."

Bos eindigt met: "Ik roep iedereen bij deze dan ook op om zijn/haar bijdrage over te maken op rekening/giro 123456789 en garandeer u bij deze dat iedere Euro die u doneert aan Feyenoord wordt overgedragen! Want deze actie wordt mogelijk gemaakt door mensen die hieraan zonder uitzondering geheel belangenloos meewerken."

Inmiddels is Wouter Bos al voor diverse programma's uitgenodigd om over deze actie te praten. Zo zit hij komende week o.a. bij Voetbal International, Pauw & Witteman en De Wereld Draait Door. De verwachtingen zijn dan ook al hoog gespannen en er wordt al gesproken over een actie die miljoenen zal gaan opbrengen. Wij houden u op de hoogte! ...
Volgens mij maak je 1 fout met je aannames: in het plan van Bram zaten geen voorwaarden aan Feyenoord
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:14 schreef nieuwerbrug het volgende:

[..]

ik geloof best dat dit zo is maar neem nu zo aktie als pakistan giro 555 daar doen ze toch ook geld inzamel aktie dus neem ik aan dat als je de juiste regels na leeft er toch een mogelijkheid moet zijn
Ja, die hebben een speciale vrijstelling. Zo vallen de meeste Pakistanen bijvoorbeeld niet onder het nederlands fiscale recht.
En weet jij de regels precies? Ik niet in elk geval, dus je zal vooraf met een fiscalist en evt een notaris moeten gaan zitten. En met Feyenoord, uiteraard.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 augustus 2010 door Els --
waakzame
 waakzame - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:18   quote  deeplink  
applaus JanM

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 augustus 2010 door waakzame --
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:18 schreef waakzame het volgende:
applaus JanM
Leg uit? En kan je mijn vorige vraag beantwoorden?
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:09 schreef Els het volgende:

[..]

Ik vat de reactie van Bram meer op als een waarschuwing. Er zijn regels rondom schenkingen. Zelf van jouw ouders kan jij niet ongelimiteerd geld (= vermogensoverdracht) krijgen. Er zijn fiscale regels. Daar doorheen lopen afspraken met sponsors, KNVB en weet ik wie nog meer. Je kunt niet simpelweg geld bij elkaar brengen, aanbellen bij Feyenoord, het pakketje op de stoep leggen en hard wegrennen. Ik heb ook de indruk dat jullie in je enthousiasme heel veel willen, maar te weinig oog hebben voor de regels (en beperkingen) De kans dat je, net als Bram, volkomen gedesillusineerd over een paar weken afhaakt is groot.
Ben ik onvoldoende in thuis, dus moet zeker uitgezocht worden. Maar volgens mij zijn dit allemaal beren op de weg en moeten we gewoon eerst iets gaan doen! Geen woorden maar daden! En als iemand als Wouter Bos over te halen is om hierbij te helpen, wat natuurlijk nog steeds nog maar helemaal de vraag is - maar niet geschoten is sowieso mis - dan weet hij wel hoe je de bureaucratie kunt omzeilen en/of dit fiscaal zo gunstig mogelijk kunt optuigen. Volgens mij is aandelen kopen / een deelneming nemen bijvoorbeeld wel mogelijk vanuit een stichting, dus als er een stichting komt en daar wordt het geld door ingezameld en die stichting koopt vervolgens 1 aandeel Feyenoord voor het totaal opgehaalde bedrag, kan niemand daar iets tegen inbrengen. Ik stel het te simpel voor, maar een fiscalist weet hier wel raad mee!
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:15 schreef Els het volgende:

[..]

Volgens mij maak je 1 fout met je aannames: in het plan van Bram zaten geen voorwaarden aan Feyenoord
Maar dan begrijp ik iets niet. Is een lompe vergelijking, maar we vragen toch ook niet aan Pakistan of we hier geld mogen inzamelen voor de slachtoffers van de overstromingen daar? Waarom dan vooraf met Feyenoord in gesprek/discussie als je belangenloos geld zilt doneren? Als de supporters besluiten geld op te halen voor Feyenoord moeten ze dat toch zelf weten! En zoals ik al eerder zei, als er een actie komt die WEL succesvol is en Wouter Bos staat voor de deur van het Maasgebouw met ongetwijfeld enkele camaraploegen erachter met een cheque van weet ik veel hoeveel, denk je dan dat Gudde en co niet opendoen? Neem van mij aan van wel!
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:25 schreef JanM het volgende:

[..]

Maar dan begrijp ik iets niet. Is een lompe vergelijking, maar we vragen toch ook niet aan Pakistan of we hier geld mogen inzamelen voor de slachtoffers van de overstromingen daar? Waarom dan vooraf met Feyenoord in gesprek/discussie als je belangenloos geld zilt doneren? Als de supporters besluiten geld op te halen voor Feyenoord moeten ze dat toch zelf weten! En zoals ik al eerder zei, als er een actie komt die WEL succesvol is en Wouter Bos staat voor de deur van het Maasgebouw met ongetwijfeld enkele camaraploegen erachter met een cheque van weet ik veel hoeveel, denk je dan dat Gudde en co niet opendoen? Neem van mij aan van wel!
Aangemerkte goede doelen hebben allerlei vrijstellingen, de VN heeft Pakistan tot rampgebied verklaard, etc. Dat is met Feyenoord, voor zover ik weet, niet gebeurd. En btw, er wordt wel met Pakistan overlegd over de inzamelingen, of denk je dat ze zomaar met grote vrachtwagens drinkwater dat land in komen crossen?

Als je iemand gaat helpen, is het wel zo fatsoenlijk om ze even te vragen of ze dat wel op prijs stellen. Even met een camera met bv Wouter Bos en een zak geld bij Feyenoord aanbellen, is niet echt comme il'faut, dat moet jij toch ook met me eens zijn. Dat moet je dus eerst aftikken, niet een boegbeeld, dat komt evt later wel.
waakzame
 waakzame - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:33   quote  deeplink  
Je kunt je pas aanmelden bij de goede doelen als je een stichting bent.
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:33 schreef waakzame het volgende:
Je kunt je pas aanmelden bij de goede doelen als je een stichting bent.
Zo moeilijk was mijn vraag toch niet? Heb je nou al een antwoord? Waarom vind je dat een aantal mensen het verpesten? Wat is er volgens jou aan de hand?
waakzame
 waakzame - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:41   quote  deeplink  
Ik zie geen vraag els? ben je ongesteld of zo?
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:32 schreef Els het volgende:

[..]

Aangemerkte goede doelen hebben allerlei vrijstellingen, de VN heeft Pakistan tot rampgebied verklaard, etc. Dat is met Feyenoord, voor zover ik weet, niet gebeurd. En btw, er wordt wel met Pakistan overlegd over de inzamelingen, of denk je dat ze zomaar met grote vrachtwagens drinkwater dat land in komen crossen?

Als je iemand gaat helpen, is het wel zo fatsoenlijk om ze even te vragen of ze dat wel op prijs stellen. Even met een camera met bv Wouter Bos en een zak geld bij Feyenoord aanbellen, is niet echt comme il'faut, dat moet jij toch ook met me eens zijn. Dat moet je dus eerst aftikken, niet een boegbeeld, dat komt evt later wel.
Ik probeer alleen maar iets duidelijk te maken en daarbij ga ik natuurlijk aan praktische problemen voorbij. Mijn point is alleen maar dat je je niet op voorhand moet laten ontmoedigen door allerlei beren op de weg als je werkelijk iets wilt.

Blijkbaar wil Feyenoord dit nu niet, want anders was Bram's initiatief wel omarmt. Dan kun je dus 2 dingen doen:

1) niets (want als Feyenoord niet instemt heeft het dus geen zin)

2) eerst zorgen voor actie (misschien verdient dit niet de schoonheidsprijs, maar voordat Bos daadwerkelijk aanbelt bij Feyenoord hebben er al lang gesprekken plaatsgevonden ALS het inderdaad een actie wordt die landelijke bekendheid krijgt en een succes wordt

Ik probeer dus mensen voor optie 2) warm te maken. Call me an idiot, maybe I am ...
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:41 schreef waakzame het volgende:
Ik zie geen vraag els? ben je ongesteld of zo?
Als de dames elkaar nu ook al in de haren vliegen, vrees ik dat het toch optie 1) wordt ...
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:33 schreef waakzame het volgende:
Je kunt je pas aanmelden bij de goede doelen als je een stichting bent.
Iedereen die serieus over de mogelijkheid om Feyenoord te steunen nadenkt, en dus de posts daarover leest, heeft kunnen lezen dat Bram dat allemaal al geregeld heeft. Of dit een goed doel is, wat geaccepteerd wordt voor vrijstellingen, is nog maar de vraag. Feyenoord is moeilijk als goed doel aan te wijzen, daarvoor verdienen de medewerkers ws iets te veel.
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:06 schreef waakzame het volgende:
ik weet niet wat er aan de hand is, maar waarom zijn er altijd mensen die het proberen te verpesten? kan iemand me dat vertellen alsjeblieft

Els:Wat bedoel je hier nou eigenlijk mee?

Dat geldt bij mij als een vraag. Maar je hebt er tot nog toe niet op geantwoord. De vraag of ik ongesteld ben is nogal impertinent, en ik begrijp ook niet waar jouw vijandigheid vandaan komt. Mocht je het oprecht willen weten: nee, hoewel het je echt geen fuck aangaat.
waakzame
 waakzame - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:49   quote  deeplink  
Lees els, lees er zijn er elke weer tussen die de boel belachelijk proberen te maken.
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:49 schreef waakzame het volgende:
Lees els, lees er zijn er elke weer tussen die de boel belachelijk proberen te maken.
Ik heb het gelezen, zie het niet dus nogmaals: wat bedoel je? Waarom kan je het niet uitleggen?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:55   quote  deeplink  
Ze/het/hij bedoelt degenen die dit pad al bewandeld hebben en kritisch zijn.

Tsja. Wen er maar aan.
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:42 schreef Els het volgende:

[..]

Iedereen die serieus over de mogelijkheid om Feyenoord te steunen nadenkt, en dus de posts daarover leest, heeft kunnen lezen dat Bram dat allemaal al geregeld heeft. Of dit een goed doel is, wat geaccepteerd wordt voor vrijstellingen, is nog maar de vraag. Feyenoord is moeilijk als goed doel aan te wijzen, daarvoor verdienen de medewerkers ws iets te veel.
Dat gaat dus niet lukken! Betekent dat er een andere weg moet worden gezocht. Stel dat ik een rijke rus of oliesjeik zou zijn hè, stel, en ik zou Feyenoord-fan zijn, vraag even niet waarom, en ik zou besluiten om € 40 miljoen Euro aan Feyenoord te geven. Wie houdt mij dan tegen? Niemand toch?

Waarschijnlijk komt de fiscus dan wel om de hoek, maar dat is een ander verhaal. Niemand houdt mij tegen om dat geld aan Feyenoord aan te bieden. Feyenoord kan het natuurlijk weigeren. Maar als het een schenking is d.w.z. ik er helemaal niets voor terug hoef, dus geen zeggenschap, geen garanties, helemaal niks, kan ik me echt niet voorstellen dat Feyenoord dat geld dan niet met 2 handen aanpakt.

Ik ga verder. Stel dat - zoals gezegd ken ik de regels niet voldoende - zo'n schenking belast wordt met 50%, ik roep even een makkelijk %, houdt Feyenoord dus 'slechts' € 20 miljoen over en gaat die andere € 20 miljoen naar de NL staat. Da's natuurlijk jammer. Doodzonde zelfs! Zeg ik dan iets geks als ik zeg dat Feyenoord dan echt wel met mij zal gaan overleggen over een manier om die € 40 miljoen als netto geld te mogen ontvangen? Volgens mij niet! En dan staat er vast een slimmerik op die dan verzint dat ik in ruil voor mijn donatie aandelen zonder enige zeggenschap krijg, of voor die € 40 miljoen de komende 180 jaar 14 skyboxen, whatever. Maar in ieder geval een manier om niet de helft aan de fiscus af te hoeven staan.

En daar hoef ik volgens mij bij Feyenoord bij niemand om te smeken als ik die rijke rus of oliesjeik zou zijn die Feyenoord € 40 miljoen zou willen geven ... I rest my case!
Ronnie W
 Ronnie W - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:56   quote  deeplink  
Janm en bram kunnen jullie niet wat geschikte personen om jullie heen bouwen.
Die het heft samen met jullie in handen nemen.
Ikzelf heb het volste vertrouwen na jullie bewoordingen.
Er zijn wel mensen die een websie e.d. kosteloos willen bouwen. Bram je weet wat er gedaan moet worden om dit te realiseren. Denk aan onze club en laat die negatievelingen maar links liggen.
Voor ons is er maar een ding proberen Feyenoord gezond te krijgen.

Wat is nu mooier dan supporters zonder verdere verplichtingen de club uit zijn benarde positie haalt.

Zou jullie graag willen ondersteunen maar zit tever weg.

Maar ben altijd bereid om te helpen.

Ik stort sowieso maandelijks een bedrag
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:46 schreef Els het volgende:
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:06 schreef waakzame het volgende:
ik weet niet wat er aan de hand is, maar waarom zijn er altijd mensen die het proberen te verpesten? kan iemand me dat vertellen alsjeblieft

Els:Wat bedoel je hier nou eigenlijk mee?

Dat geldt bij mij als een vraag. Maar je hebt er tot nog toe niet op geantwoord. De vraag of ik ongesteld ben is nogal impertinent, en ik begrijp ook niet waar jouw vijandigheid vandaan komt. Mocht je het oprecht willen weten: nee, hoewel het je echt geen fuck aangaat.
Ladies, make love not war! En Els, ik wilde dit echt niet weten ...
waakzame
 waakzame - zaterdag 28 augustus 2010 - 20:57   quote  deeplink  
Laat maar els, ga je kutbui lekker op iemand anders uitleven, ik weet echt niet meer in welk topic dat staat, het staat kris kras door elkaar.
Ik heb me alleen aangeboden omdat ik ingang heb bij de media en als het zo moet gaan dan is waakzame exit.
JanM
 JanM - zaterdag 28 augustus 2010 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:57 schreef waakzame het volgende:
Laat maar els, ga je kutbui lekker op iemand anders uitleven, ik weet echt niet meer in welk topic dat staat, het staat kris kras door elkaar.
Ik heb me alleen aangeboden omdat ik ingang heb bij de media en als het zo moet gaan dan is waakzame exit.
Niet doen, we hebben die ingangen hopelijk straks nog hard nodig! Hoe krijgen we anders die gedroomde opening bij Hart van Nederland voor elkaar? Stay with me waakzame!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 28 augustus 2010 - 21:04   quote  deeplink  
Wat een poppenkast.
Quiroz
 Quiroz - zaterdag 28 augustus 2010 - 21:05   quote  deeplink  
Leuk, relletje op z'n tijd
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 20:57 schreef waakzame het volgende:
Laat maar els, ga je kutbui lekker op iemand anders uitleven, ik weet echt niet meer in welk topic dat staat, het staat kris kras door elkaar.
Ik heb me alleen aangeboden omdat ik ingang heb bij de media en als het zo moet gaan dan is waakzame exit.
Tja. Je eigen mening uitleggen is blijkbaar moeilijker dan ik dacht.
Jij vraagt of iemand je wil uitleggen wat er aan de hand is. Ik ben de enige die netjes op je reageert, en vraagt of je je even nader wil verklaren, zodat ik misschien kan uitleggen wat er aan de hand is. Jij reageert niet. Ik vraag het je nog een keer. Jij reageert vijandig, zegt dat je geen vraag hebt gezien en wil weten of ik misschien ongesteld ben. Ik quote jouw post, reageer nog redelijk beschaafd en biedt, indirect, weer aan je vraag te beantwoorden. Dan is jouw conclusie dat ik een kutbui heb? Ben je wel helemaal lekker? Of post je gewoon at random, je bedoelt er niks mee, en je typt zomaar woorden omdat je verder toch niks te doen hebt?
Els
 Els - zaterdag 28 augustus 2010 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 - 21:05 schreef Quiroz het volgende:
Leuk, relletje op z'n tijd
Nog leuker! Chickfight
Quiroz
 Quiroz - zaterdag 28 augustus 2010 - 21:06   quote  deeplink  
ja, geil ook!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 28 augustus 2010 - 21:08   quote  deeplink  
Hahahahha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Inzameling (update 29 okt)









0.0091760