BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Winst in Venlo, dubbele cijfers net niet in Mokum en meer. Eredivisie speelronde 5

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 09 september 2010 - 17:59   quote  deeplink  
Het dieptepunt van het afgelopen WK was de uitzending van Studio Voetbal waarin Guus Meeuwis en Yoep, ik heb geen verstand van voetbal, van 't Hek hun murmellied voor de koningin ten gehore brachten. En dat lag niet aan Guus.

Bij Studio Voetbal krijgen steeds meer mensen de kans aan te schuiven voor een aardig presentiegeld en dat op kosten van de staatskas. Afgelopen week was Kees Jansma te gast en aan tafel zaten Tom Egbers (daar ga je zelfs Jack van missen), Waterreus, Borst, Mulder de schreeuwer en de van 't Hek die wel vestand van voetbal heeft. Er was zelfs geen plaats meer voor borrelnoten dus Leo Beenhakker had afgezegd!

Leidraad was de verantwoording die de KNVB zou moeten afleggen aan Hard Gras vanwege reputatieschade van het Nederlandse voetbal vanwege het harde spel van Oranje in de finale.

Wel heb ik nou!

Het internationale landen voetbal is om het volk rustig te houden en levert zelden goed spel op. Het afgelopen wk vormde geen uitzondering maar het was wel spannend en leuk dat de mannen van 'luie' Bert zou ver kwamen zodat het gehele oranjevolk zich ala Jan Steen kon blijven uitleven.



Als Robben er 1tje had ingekegeld had je niemand, in Nederland voorop, meer gehoord over het vertoonde spel en excuses zouden van de KNVB niet gevraagd zijn. En afgezien van de trap van de Jong die te ver ging natuurlijk speelden de Spanjaarden en Nederland op gebied van hard spel gelijk.

Denk je nu dat ze in Italië, Duitsland en Brazilië wakker liggen van met wat voor spel de titels zijn behaald? De bekers worden netjes gepoetst.

Ook het eredivisievoetbalvrije weekje werd weer opgevuld met o.a. 2 wedstrijden van Oranje. Afgelopen vrijdag was zo slaapverwekkend dat ik naar de herrinneringen van Jan Smit heb zitten zappen. Hoe diep kun je vallen en ben ik meegeteld bij de kijkcijfers?

Rafael, ik denk zelf dat ik niet te dik ben snel handel en altijd een basisplaats verdien van der Vaart, bedekte zijn lippen bij de wissel afgelopen dinsdag om een van Persietje te voorkomen. Die befaamde wissel is voor mij het hoogtepunt van het afgelopen wk. De mopperwissel van Robin van Persie. Gefrustreerd door gebrek aan goeie ballen. "Je moet Sneijder wisselen". Hij had natuurlijk groot gelijk. Waar Robben en van de Vaart bij hun inmiddels beroemd geworden wissels slechts aan zichzelf dachten bleef Robin het teambelang scherp in het oog houden en deed een suggestie aan de bondscoach. Ok hij had Huntelaar nog een slap handje kunnen geven maar dat was dan toch wel het enige dat je hem kon verwijten.



Ach Oranje was gewoon tijdens het wk niet echt in topvorm en Spanje uiteindelijk wel. Wie weet dat het voor het einde der tijden een keertje wel lukt.
Op naar het clubvoetbal dan maar weer en de wekelijkse voorspellingen op hoop en gevoel. Voor professionele bijstand verwijs ik u o.a. naar www.betfair.com. En niet stoppen met lezen daarna want er is nog een heerlijk Moluks recept van Gio en de paardenlul van de week.

Excelsior - Heracles Almelo 2-2
De eerste echte 'kunstgrasderby' zal eindigen in een gelijkspel.

VVV-Venlo - FC Twente 0-2
De inleentukkers gaan met de punten weg uit de toekomstige hoofdstad van Nederland. Venlo ligt natuurlijk ook veel centraler in Europa dan Mokum.

PSV - N.E.C. 4-1
Verwacht geen wonderen van Vloet's mannen in een uitwedstrijd in Eindhoven

sc Heerenveen - Vitesse 3-1
Tja dat was niet best van Vites een paar weken terug in de Kuip. Denk niet dat er al iets te halen valt voor de Arnhemmers in het Abe Lenstra stadion. Als wel dan ligt de club voor op schema voor wat betreft het te behalen kampioenschap in 2013.

zo 12 Ajax - Willem II 9-0
Ik hoop voor Willem II (nou ja ze mogen wat mij betreft allebei verliezen) dat Ajax zich spaart anders zou het weleens in de dubbele cijfers kunnen lopen.

ADO Den Haag - De Graafschap 3-1
Ben benieuwd of ze bij ADO het goede gevoel van het puntje tegen PSV kunnen doortrekken naar winst op de Superboeren.

FC Groningen - FC Utrecht 1-3
Wordt tijd voor een uitoverwinning van de Domstedelingen.

NAC Breda - Feyenoord 1-2
In mijn beleving doet Feyenoord1 het niet goed in de vroege wedstrijden maar omdat ik ze op papier een stuk sterker acht dan NAC en het een wedstrijd op gras betreft denk ik dat ze het gaan redden.

AZ - Roda JC 1-2
GJ Verbeek was weinig chique ten opzichte van de trainer van de diepzuidlimburgers vorig jaar. Ben bang dat de voetbalgoden dat nog niet zijn vergeten en dat GJ slechts met dank aan de beroerde financiele situatie bij het voormalige DSB bedrijfselftal voorlopig kan fluiten naar een goede afkoopsom voor niet bewezen diensten.

Slijmbal Paardenlul van de week:

De eer valt deze week te beurt aan Hugo Borst voor zijn gezeur bij Studio Voetbal over het beschadigde imago van het Nederlandse voetbal vanwege hard spel tijdens wkfinale


Gio's Recept van de week

DENG DENG KELAM-droog gebakken rundvlees

benodigdheden

400gr rundvlees
1 ui
6knoflookteentjes
4 kemirienoten
1 eetlepel ketumbar
2 theelepels djinten
3 eetlepels assemwater
2 eetlepels stroop
3 plakjes laos
3 bsalamblad
1 bouillontablet
1 theelepel ve-tsin
scheut maggi
4 eetlepels
olie

bereiding

vlees in dunne schuine plakjes snijden
gesneden ui en knoflook met kemieries,ketumbar en djinten vermengen
vlees en de fijngemaakte specerijen met gezeefde assemwater,stroop,laos,salamblad,bouillontablet,ve-tsin en maggi goed mengen en laten intrekken
1 eetlepel olie in braadpan en het gekruide vlees erbij doen:zachtjes stoven tot het vlees gaar en droog is
3 eetlepels olie bij vlees doen en lichtbruin bakken.

Lekker met rijst,een plakje tomaaat,komkommer en wat kroepoek.Opeten zondag rond zevenen.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan. Dan moet het maar in Rio gebeuren!
@lex
 @lex - donderdag 09 september 2010 - 18:58   quote  deeplink  
ehhhmmm ik dacht altijd dat je voor feyenoord was maar inmiddels lijk je over te stappen op 020, waarom al die achterlijk hoge uitslagen voor 020?

vorig seizoen heb ik ook telkens als jou voorspellingen er stonden gekeken, even kijken hoe jij erover dacht maar dit seizoen ben je toch egt wel doorgeslagen met je recept van de week en je paardelul van de week...

mijn advies schrijf je voorspellingen op en misschien nog wat bijzonderheden over het voetbal van de afgelopen week, we lezen dit niet om eens een keer lekker te eten!!!
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 09 september 2010 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 september 2010 - 18:58 schreef @lex het volgende:
ehhhmmm ik dacht altijd dat je voor feyenoord was maar inmiddels lijk je over te stappen op 020, waarom al die achterlijk hoge uitslagen voor 020?

vorig seizoen heb ik ook telkens als jou voorspellingen er stonden gekeken, even kijken hoe jij erover dacht maar dit seizoen ben je toch egt wel doorgeslagen met je recept van de week en je paardelul van de week...

mijn advies schrijf je voorspellingen op en misschien nog wat bijzonderheden over het voetbal van de afgelopen week, we lezen dit niet om eens een keer lekker te eten!!!
beetje afwisseling leuk toch

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Winst in Venlo, dubbele cijfers net niet in Mokum en meer. Eredivisie speelronde 5









0.0067710