BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Apple / iPad / topic: FarmVille voor de iPad - connectie problemen!

Headliner: iPad Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 26 oktober 2010 - 01:34   quote  deeplink  
FarmVille voor de iPad - connectie problemen!

Sinds een klein weekje is FarmVille voor de iPad beschikbaar.
Je kent het vast wel, dat online facebook boerderij spelletje wat door miljoenen en miljoenen spelers gespeeld wordt en waar flink geld mee verdiend wordt.

Zelf had ik het spel nog nooit geprobeerd (heb niet zo'n onding als een iPhone dus ik hoef ook niet hip te doen) maar voor de iPad met het grotere scherm wilde ik het toch wel eens proberen.

Eerste indruk:
Verplicht online zijn wat ik haat!
Installatie werkte niet, kreeg geen verbinding met facebook, het scherm bleef gewoon blank zonder foutmelding etc. Na een 5-tal keer opstarten ging het ineens wel werken dus waaraan het lag weet ik ook niet.
De graphics zijn zeer belabberd, alsof je terug naar de 286-Intel PC gaat met CGA 16-kleuren scherm (voor de jeugdigere bezoekers: dat is nu niet meer om aan te zien!)
Ik werd in eerste instantie helemaal gek van popups en push notificaties maar die kun je gelukkig uit zetten (sharen naar facebook doe ik niet aan).
Geen documentatie beschikbaar (wat helaas voor heel veel games geldt) waardoor het maar een beetje gokken is wat je moet doen dus ik doe maar wat, zie het nut van tractors en/of boerderijen niet in en ga puur en alleen voor de meeste opbrengst in vergelijking tot de 'harvest' tijd.
Ook duurt het wel erg lang allemaal zonder veel resultaat dus om de x uur ff inloggen, 2 minuten werk en weer uren wachten maargoed, dat zou de kracht van het spel moeten zijn.

Maar het meest irritante is dat ik meerdere keren per speelbeurt de melding krijg dat de verbinding met de server is verbroken en dat er opnieuw gesynched moet worden waarbij ik steeds weer mijn gekochte kavels/seeds en tijd wachten kwijt ben zodat ik weer opnieuw kan beginnen met planten en oogsten maar erger: regelmatig ben ik WEL m'n geld of een gedeelte daarvan kwijt!!
Ik probeer het nu een 4-tal dagen en het is ELKE dag nog meerdere keren voorgekomen en het is gewoon bloed irritant omdat je dan telkens weer uren moet wachten totdat je weer verder kan.

Eerst dacht ik dat het lag aan een langzamere wifi verbinding (die heeft nogal moeilijk om door 2 dikke muren heen te komen) ook al werkt browsen en video kijken op die momenten wel goed maar ik heb het vandaag gewoon pas naast de wifi router geprobeerd en nog steeds hetzelfde.

Dus eerst maar eens een update afwachten!
Ik speel via wifi (met enorm goede verbinding van ik heb Ziggo via het @home gebied dus het ligt niet aan het internet) en iOS 3.2.1 (want Apple is Apple en kan of wil mijn backup probleem niet oplossen)

Mocht je het zelf willen proberen: FarmVille iPad iTunes

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 november 2010 door Boudewijn --
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 26 oktober 2010 - 01:43   quote  deeplink  
Wil je een alternatief voor FarmVille proberen die wel mooie graphics heeft, betere uitleg geeft, niet hoeft te delen met anderen of ingame content moet bijkopen en meteen kunt spelen:

Ranch Rush 2 HD (iPad only)

mzl.ifwgfjbb.480x480-75.jpg

mzl.osbfzlyt.480x480-75.jpg

Erg verslavend spel!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 november 2010 door Boudewijn --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: iPad Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Apple / iPad / topic: FarmVille voor de iPad - connectie problemen!









0.0066790