BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Samenloop van omstandigheden. Speelronde 11

Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 26 oktober 2010 - 12:59   quote  deeplink  

Zoals René van der Gijp het zo mooi zei: "als je daar met 11 man met 10-0 verliest dan is het reden tot zorg, nu is het een samenloop van omstandigheden". Sportdwaas keek achteraf gezien niet onterecht met zorg uit naar de vorige speelronde.

Spelers en supporters van Feyenoord zijn vernederd en dat had niet gehoeven maar het is gebeurd en we moeten de club trouw blijven want nieuwe supporters levert dit resultaat waarschijnlijk niet op. Nijhuis, de Twenteaanhanger die natuurlijk nooit in dezelfde klasse mag fluiten als zijn geliefde club, gaf 2 gemakkelijke gele kaarten aan Kelvin Leerdam waardoor een dragelijk resultaat er niet meer inzat. Daarvoor ontbeert het de jonge ploeg aan mentale weerstand, vechtlust en klasse.

Ajax wist zich na een nog grotere scheidsrechterlijke dwaling wel op te richten en een gelijkspelletje uit het vuur te slepen. En dat was dan nog een beetje gerechtigheid. Jeroen Verhoeven, gewoon meer centimeters op goal, liet zien een capabele 2e kiep te zijn.

Het systeem van gele en rode kaarten, ik heb het al vaker betoogd, geeft scheidsrechters een te grote invloed op de uitslag van wedstrijden. Het zou beter zijn dit systeem te vervangen door een verplichte wissel na zware overtredingen gericht op ledematen, waarna de speler in kwestie onmiddelijk naar de dopingcontrole moet. Het aantal wissels moet beperkt blijven tot 3, behalve in geval van blessure. Tuchtcommissies, en waarnemers kunnen zich dan achteraf buigen over sancties. Omver duwen en lopen, handsballen en shirtje trekken kunnen gewoon bestraft worden met vrije trappen; binnen de 16meter een pingel dus. Als een speler telkenmale in de fout gaat moet hij een waarschuwing krijgen die uiteindelijk leidt tot een verplichte wissel, of van mijn part een tijdstraf van 10 minuten. Het wordt voor scheidsrechters dan ook eenvoudiger idoot spel te bestraffen zonder dat een team meteen zwaar benadeeld wordt.

Mario Been staat niet ter discussie bij Feyenoord en dat is terecht. Het heeft geen zin weer van trainer te wisselen midden in het seizoen. Feyenoord kampt met blessures onder andere van sterkhouders als Vlaar en Tomasson. Tot overmaat van ramp is nu ook Fer een tijdje weg. El Ahmadi, die ook weg wil nadat hij terecht naar de bank was verwezen, liet tegen PSV zien waarom hij geen basisplaats meer heeft. Hij loopt met de bal in plaats van hem over te spelen. Wat Been wel eens moet doen is de speelwijze zo veranderen dat de bal sneller richting vijandelijk doel gaat. Er moet opportunistischer gespeeld gaan worden anders wordt het echt een drama. Er is wel wat te verbeteren dunkt mij.

Als de berichten waar zijn dat investeerders bereidt zijn 35 miljoen voor 49% van de aandelen neer te tellen na hereniging met de Sportclub Feijenoord kan het herstel allicht sneller intreden.



Ik kijk wederom met spanning en zorg uit naar de wedstrijden voor de elfde speelronde. Op hoop en gevoel hier de voorspellingen. Voor professionals zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.

di 26 Ronde 11

Roda JC - N.E.C. 3-1
Roda is niet te stuiten en zelfs carnaval staat een plaats bij de 1e vijf niet in de weg laat staan NEC.

Heracles Almelo - NAC Breda 2-1
Thuis op kunstgras moet het lukken.

wo 27
Willem II - FC Twente 1-3
Willem II is te zwak voor een verrassing.

FC Groningen - ADO Den Haag 2-2
Gelijkspelletje

Feyenoord - VVV-Venlo 3-1
Als VVV met 1-0 voorkomt zal een gelijkspelletje het maximaal haalbare blijken. Maar ja met een scheidsrechter die in de jeugd bij VVV speelde (hoe is het nu toch mogelijk) weet ik het ook niet meer.

Vitesse - PSV 1-3
De elleboog van Bakkal aan Mokotje bij een enorme voorsprong geeft aan hoe opgefokt Rutten zijn team het veld in stuurt.

Ajax - sc Heerenveen 4-1
Geen problemen hier.

De Graafschap - AZ 1-3
AZ blijft in de race voor Europees voetbal.

FC Utrecht - Excelsior 3-1
In Utrecht zal Excelsior niet kunnen stunten.

Gio's recept van de week

PISANG GORENG-gebakken banaan



benodigdheden

1 bak-banaan
4 eetlepels rijstemeel
water koffiemelk
olie

bereiding

de banaan in 3 stukken snijden,deze in de lengte in 3 of 4 plakken

maak een papje van rijstemeel,water en een scheutje koffiemelk(plaatje van Fats
Domino erbij opzetten)

doop de stukken banaan in het papje en bak ze in een koekepan met 2 cm niet te hete
olie

Lekker als traktatie voor de kindjes die woensdag vroeg thuis komen.Paar apart leggen om vanavond bij de nassie op te eten met pindasaus als je naar The A-Team kijkt.

K

Slijmbal paardenlul van de week:
U mag het zeggen maar voor mij zijn het afzonderlijk en in vereniging Nijhuis en Wegereef voor hun kaarttrekgedrag. Ze lijken er een stijve van te krijgen.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5112
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Samenloop van omstandigheden. Speelronde 11









0.0062539