BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Clubiconen en meer. Speelronde 14

Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 11 november 2010 - 23:01   quote  deeplink  
In de tijd van het Oost-Romeinse rijk werden iconen niet alleen vereerd, ze werden ook meegevoerd op het slagveld. Nederlagen waren desondanks niet te voorkomen en uiteindelijk viel Constantinopel in het midden van de 15e eeuw dan toch in handen van de Ottomanen. Islamieten.



De nog levende iconen van Feyenoord en Ajax zouden het liefst de kicks weer aantrekken om het tij in het veld te keren en de clubs sportief weer op, het in hun ogen, juiste pad te krijgen. Nou gaat het met Ajax sportief niet zo slecht immers nog altijd in de race op 3 fronten en 1x winst in de CL lijkt voldoende voor een verlengd verblijf in Europa maar JC denkt er anders over. Waar Willem zijn pijlen richtte op Bahia is Johan van mening dat bij Ajax iedereen weg moet. Ze bedoelen natuurlijk allebei hetzelfde en ach helemaal ongelijk hebben ze niet.



Bij Bayern is er een ware iconenveldslag gaande tussen Hoeness, Rummenigge en van Gaal. En dan houdt de primus interparis onder de bidplaatjes, Kaiser Franz zich nog rustig. Voor hoelang?

Sportdwaas is van mening dat clubs met een goede jeugdopleiding wel goed door de financiële crisis zullen komen en dat internationaal gezien de Nederlandse clubs binnen 2 jaar de aansluiting met de buitenlandse topclubs gevonden zullen hebben.

Overal in Europa is de bedrijfstak voetbal in financieel zwaar weer en de lege plekken in de enorme stadions maken duidelijk dat het publiek niet echt warm loopt voor het huidige voetbal. Een natuurlijke sanering zal het gevolg zijn en voor je het weet zal het herstel intreden. De gouden eeuw voor de voetbalprofs lijkt voorbij en vette transfers zullen er voor velen niet inzitten. Clubs met een grote trouwe aanhang, goede jeugdopleiding en een conservatief salarisbeleid zullen ook sportief het voetbal gaan domineren de komende jaren. Voor de grootmacht uit Rotterdam Zuid wordt het dit seizoen erop of eronder maar daarna zal het herstel sneller gaan dan verwacht. Er wordt heel wat afgebeden in Feyenoordkringen denk ik want als een ding duidelijk mag zijn de verschillen tussen de clubs zijn klein. Heracles ondervond het gisteren bij de Topklassers in Groesbeek en als de inzet van de betere veel lager is dan de mindere is de bal erg rond.

Is the ball still round?


Ik kijk wederom met spanning, nieuwsgierigheid en goede moed uit naar de wedstrijden voor de veertiende speelronde. Op hoop en gevoel hier de voorspellingen en mocht je favoriete clupje er niet goed van afkomen; niet getreurd ik zit er soms naast. Voor professionals zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.

Ronde 14


vr 12
Willem II - De Graafschap 2-1
Ik neem aan dat Willem II een beetje hulp krijgt na de scheidsrechterlijke dwalingen van vorige week.

za 13 PSV - Excelsior 4-1
Je hoopt op een stuntje van Feyenoord2, maar als ze het beter doen dan de illustere stadsgenoot een paar weken terug is het al chapeau hoor.

NAC Breda - FC Twente 1-2
Dat de salarissen dit jaar nog betaald kunnen worden was te zien aan de spelvreugde in het verre Friesland. Een gelijkspelletje zou mogelijk zijn met Boschker op doel en Bruggink in de basis maar ja zo suf zal de trotst Belgische exkiep niet zijn. Zelfs een Belg weet dat NAC uit altijd lastig is. Ik verheug me nu al op de komst van Nijnatten en van Hooijdonk naar het Westbrabantse voetjebalbolwerk.

Roda JC - FC Utrecht 2-2
Gelijkspelletje.

Zo 14
N.E.C. - ADO Den Haag 1-3
Derijck zal zich niet laten aftroeven door Vleemincxks.

VVV-Venlo - Vitesse 1-1
Kan een boeiend Limburgs-Gelders grensgevecht worden.

Heracles Almelo - FC Groningen 2-1
Peter Bosz hoopte natuurlijk ook op een GJachtige comeback via Almelo. Gaat wel lukken maar niet met franje.

AZ - Ajax 2-1
GJ heeft een gifbekertje klaar gezet.

Rinus gaant ook meekijken:


Feyenoord - sc Heerenveen 4-2
Sportdwaas heeft veel vertrouwen in de 4-4-2 met de huidige selectie, en dat systeem had in de jaren van Makaay in Zuid ook al omarmt moeten worden. Die van Haaren, met matje en teveel jel, zeg maar een iets dikkere Sneijder met haar in originele Rotterdamse uitvoering (leren bekleding) is de lefgozer die de Rotterdammers nodig hebben. Maar let op Jans kan zijn mannen voor dit soort wedstrijden goed gemotiveerd krijgen. Heel Nederland met eredivisielive of een lekker stream kan er zondagmiddag voor gaan zitten.

Gio's Recept van de week



SAMBAL GORENG KERING-pittige frietjes

BENODIGDHEDEN
8 grote aardappelen
klein blikje corned beef of smack
1 lombok
1 grote ui
2 teentjes knoflook
2 plakjes laos
trassi mespunt
2 salamblad
2 eetlepels stroop
3 eetlepels assemwater
1 eetlepel ketjap
1 theelepel ve-tsin
1 theelepel maggi
1 bouillontablet
olie

BEREIDING
aardappelen in dunne blokjes snijden,daarna in lucifer-reepjes.
de reepjes afspoelen en droogdeppen met keukenpapier
cd-tje van Daniel Sahuleka opzetten
in niet te hete olie frituren en laten uitlekken
ui fijnsnijden,krokant frituren(niet te hete olie) en laten uitlekken
vlees fijnprakken,even krokant frituren en laten uitlekken
lombok en knoflook fijnsnijden en fruiten met plakjes laos.
salamblad,trassi,stroop,assemwater,kutjap,vetsin,maggi,bouillontablet en 1/2e dl
water toevoegen
laat inkoken tot stroperig sausje met een zoet-zoute smaak
de verkruimelde corned beef,frietjes en ui door elkaar scheppen en de saus erover

eten op zondag rond 19.00 met een koude gemberbier



Slijmbal paardenlul van de week:
Martin Jol. Geef mij 10 miljoen en ik heb de oplossing. Geen goedkope dus.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!


Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5146
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Clubiconen en meer. Speelronde 14









0.0074980