BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Utrecht / topic: Beste stuurlui aan wal willen roer overnemen. Speelronde 15

Headliner: FC Utrecht Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 18 november 2010 - 22:57   quote  deeplink  
Drie wedstrijden achter elkaar verliezen bij een topclub betekent in de voetbalwetgeving problemen voor de trainer en bestuur. De beste stuurlui aan wal staan te springen om het roer over te nemen. Het kan allemaal beter is de gedachtengang.

Het werkelijk onverstoorbare koningskoppel bij de enig overgebleven hoofdstedelijke profclub:


Als ikkesuarez alle balle die hij nu op de lat schiet erin kegelt zal het Ajax weer voor de wind gaan. Het heeft niet zoveel met Elhammie te maken. Echt niet. Bij het aantreden van Jol bij Ajax zei ik het al: hij was bij Roda en RKC geweldig goed maar bij HSV en Tottenham zozo. Van den Herik vond hem te dik en nu wordt er ook al in de hoofdstad gebromd over deze zwaargewicht die te licht lijkt voor het grote werk. De Scheveningse huisjesmelker pur sang heeft inmiddels al een aantal catastrofale blunders op zijn geweten:

(1) Atouba. Transfervrije hoog salaris incasserende nooit-spelende linksback (geloof ik)
(2) het op de bank zetten van Aldeweireld ten faveure van blufverdediger, standaardlul, relnicht en over de top zijnde André, ik sta hier alleen uit respect voor jou, Ooijer.
(3) nepotisme door de benoeming van zijn broer
(4) niet aankopen van Hadouir maar in plaats daarvan die Fin of zo
(5) aankoop van Lodeiro om Ikkesuarez onder contract te houden.
(6) Mido
(7) Gebrekkige inpassing jeugd (of is het onwil en onkunde)

Rik vanden Boog en Uri Coronel lieten het allemaal gebeuren onder het mom van het zijn goede uitzonderingen op de regels neergelegd in het rapport Coronel.

Laat ik het zo zeggen het zal niet meevallen voor Jol Ajax kampioen te maken als hij zo doorgaat. Maar goed met Roda en Ajax wist ie al de beker te winnen en de voorrondes van de CL te overleven. Een mazzeltje tegen Madrid en Milan en ze overwinteren in Europa.

Zo erg is het nog niet:


Voor Ajax is het zaterdagavond in de Arena erop of eronder. Gelukkig voor de Amsterdammers is Ooijer geschorst en kan het Belgisch centrum Berg en Toivi het leven zuur maken. Affelay kan gevaar opleveren nu hij een mooi contract op zak heeft van Barcelona dat blijkbaar ook op koopjesjacht is. De rereconquista is hiermee ingezet door de balvaardige Nedmarokkaan. Of het winters vertrek van Ibrahim een transfercarousselletje in gang zet is de vraag.

Feyenoord is via Henke L. getipt inzake Hadda (als ik er niet naast zit qua naam) een Zweedse spits. Sportdwaas had een paar andere namen in gedachten uit de Zweedse competitie en vraagt zich ook af of dit, net nu hij af en toe uit de rebound scoort, goed is voor Luc Castaignos zelfvertrouwen. Enfin alles beter dan die facteur met gymnasium diploma uit Eindhoven. Misshien moeten ze die Elm maar losweken bij Heerenveen al was het alleen maar omdat hij die van Zuid altijd pijn doet met zijn goals.

Ben benieuwd of GJ Verbeek met zijn vechtmachine voor een stuntje kan zorgen in de Grolschveste.

Ik kijk wederom met spanning, nieuwsgierigheid en goede moed uit naar de wedstrijden voor de vijftiende speelronde. Op hoop en gevoel hier de voorspellingen en mocht je favoriete clupje er niet goed van afkomen; niet getreurd ik zit er soms naast. Voor professionals zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.

Ronde 15


za 20
Vitesse - Heracles Almelo 1-1
Ik hou het op een gelijkspelletje.

De Graafschap - Roda JC 1-2
Het wordt tijd dat Roda weer eens 3 punten pakt anders gaat ook het voetstuk onder Harm wankelen.

Excelsior - VVV-Venlo 3-1
Excelsior zou zomaar eens de Rotterdamse competitie kunnen winnen en doen ze mee aan de zilveren bal in januari 2011?

FC Twente - AZ 3-1
Twente moet wel winnen.

Ajax - PSV 4-1
Van mij mogen ze allebei verliezen. Na de wedstrijd zal Rutten verklaren: "je wordt kampioen tegen de kleintjes"

zo 21
FC Utrecht - N.E.C. 3-1
Geen verrassing hier.

FC Groningen - Feyenoord 2-2
Ik teken voor een gelijkspelletje in de €borg en winst zou een reuze opsteker zijn voor deze ploeg.

ADO Den Haag - NAC Breda 4-1
Toch weer perikelen rond Rvandenbergh maar ADO zal laten zien waarom Penders stopt.

sc Heerenveen - Willem II 5-1
Kan wel eens een lange avond worden voor de ploeg uit Midden-Brabant.

Gio's Recept van de week

BAPAU-gevuld chinees broodje


BENODIGDHEDEN
250 gram rundergehakt
2 magere speklaojes
2 plakjes laos
1 salamblad
1 pepertje
1 ui
3 teentjes knoflook
1 1/2 bouillontablet
4 eetlepel ketchup
1 eetlepel ketjap
1 theelepel trassie
1 eetlepel stroop
olie

BEREIDING
speklapjes kleinsnijden
ui.knoflook,fruiten in olie
trassi,salamblad,laos,pepetje fijngehakt met spekblokjes toevoegen en even bakken
ketjap,bouillontablet,stroop en ketchup en gehakt toevoegen en garen
verwijder laos en salamblad

Broodjes vullen en oppeuzelen zondag avond tijdens Studio Voetbal.



Slijmbal paardenlul van de week:
Arie Boomsma voor zijn onbenulligheid over Aretha Franklin in DWDD. Sjongejonge. De standaardlul met vingers is tot nader order André, ik sta hier alleen uit respect voor jou, Ooijer.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!


Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Utrecht Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Utrecht / topic: Beste stuurlui aan wal willen roer overnemen. Speelronde 15









0.0066239