BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Jol per direct weg bij Ajax! UPDATE

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Sorry Bully
 Sorry Bully - maandag 06 december 2010 - 21:07   quote  deeplink  
Volgens de supporters vereniging Ajaxlife is Jol per direct weg bij Ajax! Dit wordt gemeld op de twitterpagina van Ajaxlife: twitter.com/ajaxlife

Ajax heeft het gerucht bevestigd, Martin Jol heeft zelf aangegeven dat hij wilt vertrekken.
jax en Martin Jol hebben op verzoek van Jol in gezamenlijk overleg besloten om de onderlinge arbeidsovereenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.
Uit de gesprekken die algemeen directeur Rik van den Boog de afgelopen weken en dagen met Jol voerde, kwam in toenemende mate naar voren dat Jol onvoldoende basis ziet om de samenwerking met Ajax succesvol voort te kunnen zetten.

Martin Jol (54) begon op 1 juli 2009 als hoofdtrainer bij Ajax. De club eindigde na zijn eerste seizoen, 2009-2010, als tweede in de Eredivisie. Daarmee werd deelname aan de voorronde van de UEFA Champions League gerealiseerd. Op 25 augustus 2010 wist hij zich met zijn team te kwalificeren voor de poulefase van de UEFA Champions League. Onder leiding van Jol won Ajax op 6 mei 2010 de KNVB Beker.

De technische staf zal in elk geval tot aan de winterstop onder leiding staan van Frank de Boer. Over de invulling van de nieuwe technische staf hoopt en verwacht Ajax voor de jaarwisseling meer bekend te kunnen maken.

Frank de Boer (15 mei 1970) is sinds 1 juli 2008 trainer van de A1 van Ajax. De Boer is tevens assistent van bondscoach Bert van Marwijk bij het Nederlands Elftal. De voormalige topvoetballer begon zijn trainersloopbaan bij de D1 van Ajax.

Met Martin Jol vertrekken ook zijn assistenten Cock Jol en Michael Lindeman.

Directeur Rik van den Boog reageert op het vertrek Martin Jol. ,,Laat ik vooropstellen dat ik het vertrek van Martin Jol betreur en respecteer. We hebben wekelijks overleg, officieel. Tussendoor spraken we elkaar geregeld. Het gaat sportief gezien de afgelopen weken minder goed dan de periode daarvoor. En de vraag is hoe dat tij gekeerd kan worden. Dat is een lastige kwestie. Ik denk dat Martin ook veel moeite met de omstandigheden heeft. Iedereen heeft een mening over Ajax. Bij zijn baan hoort een enorme druk van buitenaf. En die druk nam toe. Maar ik wil niet voor Martin spreken. Ik laat aan hem over of hij er iets over gaat zeggen."

Van den Boog kijkt met plezier terug op op anderhalf jaar Martin Jol bij Ajax. ,,Dat dit vandaag gebeurt doet niets af aan het fantastische seizoen dat we vorig jaar hebben beleefd. En na de zomer wist hij de ploeg ook al snel op niveau te brengen waardoor de poulefase van de Champions League werd bereikt. Dat was voor ons allemaal heel belangrijk. Hij heeft veel spelers ontwikkeld, een gezicht gegeven. Veel wedstrijden die we onder hem wonnen waren spectaculair, met veel goals voor en weinig tegen." Van den Boog verklaart de keuze voor Frank de Boer: ,,Waarom Frank de Boer? Frank gaat het in elk geval komende weken doen. Voor nu is het de beste oplossing. Frank is een ontzettend goede trainer, die meteen beschikbaar is. Morgen reist hij met Ajax mee naar Milaan, waar we woensdag strijden voor Europese overwintering."

Dat Jol opstapt, betreurt de trainer zelf eveneens: ,,Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van deze mooie club. We zijn vorig jaar zomer aan iets begonnen dat ik graag had afgemaakt. Maar ik ben gaan inzien dat de verwachtingen na vorig seizoen té hooggespannen waren. Aan die verwachtingen kunnen we nu niet voldoen en dat doet me zeer. De hoeveelheid kritiek die de club dagelijks te verduren krijgt heeft inmiddels geleid tot onrust in de organisatie en in de spelersgroep. Ik doe dit bewust vóórdat AC Milan Ajax gespeeld wordt. De komende weken zijn erg belangrijk en ik hoop oprecht dat er iets in de groep gebeurt waardoor het op korte termijn weer een winnend elftal wordt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 december 2010 door Sorry Bully --
Quiroz
 Quiroz - maandag 06 december 2010 - 21:26   quote  deeplink  
Meer ruimte op de bank, zowel in financieel als in letterlijk opzicht.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 06 december 2010 - 21:32   quote  deeplink  
Whahahaahaahahaahahahahahahhaaha!
piet
 piet - maandag 06 december 2010 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 21:26 schreef Quiroz het volgende:
Meer ruimte op de bank, zowel in financieel als in letterlijk opzicht.
ach hij laat nog wat achter, mido, tanio, ooijer, atouba, is toch aardig van jol.
thomASS
 thomASS - maandag 06 december 2010 - 21:51   quote  deeplink  
Ach mido en tainio worden betaald per wedstrijd. Ene atouba en ooijer hebben contract tot 2011. Dus no problemo
John Ajax
 John Ajax - maandag 06 december 2010 - 22:52   quote  deeplink  
Het ligt niet alleen aan Jol dat het slecht gaat de spelers ogen vermoeid kijk naar psv die kunnen pas winnen tegen een 10 tal en spelen ook waardeloos,kijk naar ene Malonev, ha-ha-ha!!!!!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 06 december 2010 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:52 schreef John Ajax het volgende:
Het ligt niet alleen aan Jol dat het slecht gaat de spelers ogen vermoeid kijk naar psv die kunnen pas winnen tegen een 10 tal en spelen ook waardeloos,kijk naar ene Malonev, ha-ha-ha!!!!!
gedeeltes van sommige wedstrijden spelen we waardeloos ja. En tegen 10 man, tja het is gewoon een terechte rode kaart. En vorig seizoen speelde ajax zovaak tegen 10 man. Nu blijkt dus dat ze niet opgewassen zijn tegen 11 spelers. En nee het ligt niet aan Jol, maar aan het transferbeleid. kijk alleen al naar het middenveld van ajax, dat is toch schandalig slecht? en als suarez een keertje niet meedoet dan loopt het voor geen meter daar.
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 06 december 2010 - 23:19   quote  deeplink  
cruyfftshirtafca1290088721.jpg
kansenbenutter
 kansenbenutter - dinsdag 07 december 2010 - 03:00   quote  deeplink  
dat zal ze leren (H)
pedro49 limburg
 pedro49 limburg - dinsdag 07 december 2010 - 07:35   quote  deeplink  
Martin,
Bedankt voor jou engerie en erg kloten dat je zo moet vertrekken wie krijgt hier nu eens een eerlijke kans en mag hij het afmaken tussen al die goedbetaalde schande heren voetballers dat julie niet de mouwen opstropen voor jullie trainer.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Jol per direct weg bij Ajax! UPDATE









0.0067830