BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Angsthazen voetbal

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
wup von dutch
 wup von dutch - dinsdag 14 december 2010 - 15:52   quote  deeplink  
Kun jullie mij uitleggen waarom psv united nu wil praten met Brands en Sanders ! Over dat angsthazen voetbal ? Kijk dat wij Jol eruit gooien omdat hij niet in de ajax stijl laat voetballen [aanvallend en dominant voetbal ] is normaal ! Maar jullie voetbal stijl is uit en thuis toch altijd angsthazen voetbal geweesd !
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 14 december 2010 - 16:16   quote  deeplink  
Tuurlijk. PSV heeft nooit pressievoetbal gespeeld. Erg grappig.
wup von dutch
 wup von dutch - dinsdag 14 december 2010 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 - 16:16 schreef PSVMocro het volgende:
Tuurlijk. PSV heeft nooit pressievoetbal gespeeld. Erg grappig.
nee ik bedoel dit serieus met dit voetal heeft psv toch zijn grootste succesen gehaald ! in 88 bv vanaf de kwart finale tot de finale met afwachtend voetbal[alleen maar gelijk spelen ] saai maar degelijk ! psv heeft nooit echt een andere huisstijl gehad !
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 14 december 2010 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 - 16:27 schreef wup von dutch het volgende:

[..]

nee ik bedoel dit serieus met dit voetal heeft psv toch zijn grootste succesen gehaald ! in 88 bv vanaf de kwart finale tot de finale met afwachtend voetbal[alleen maar gelijk spelen ] saai maar degelijk ! psv heeft nooit echt een andere huisstijl gehad !
onder hiddink dan?
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 14 december 2010 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 - 16:27 schreef wup von dutch het volgende:

[..]

nee ik bedoel dit serieus met dit voetal heeft psv toch zijn grootste succesen gehaald ! in 88 bv vanaf de kwart finale tot de finale met afwachtend voetbal[alleen maar gelijk spelen ] saai maar degelijk ! psv heeft nooit echt een andere huisstijl gehad !
Het vanuit de organisatie voetballen is iets wat Hiddink bij PSV gebracht heeft. Zowel eind jaren 80 als een aantal jaren geleden werd er onder hem zakelijk en effectief gespeeld. Onder andere trainers speelde PSV veel meer op de aanval. Hiddink hanteerde ook een 4-4-2 systeem met VOH en Farfan als aanvalsduo. Dat bracht PSV veel successen. Het is wel zo dat PSV nooit 1 systeem eigen heeft gemaakt. Rutten voetbalt altijd 4-3-3 met echte buitenspelers, terwijl Koeman bij ons 4-4-2 speelde. Het ging meer om het spelersmateriaal wat er op dat moment beschikbaar was.

Ik vind het persoonlijk onzinnig om als supporters bij de directie te gaan klagen over de speelwijze. Dat moet je met ludieke acties op de training of voorafgaand aan de wedstrijden doen. Rutten liet bij Twente al zien dat hij ook een ploeg mooi en aanvallend kan laten voetballen. Onder hem was het de best voetballende ploeg van de eredivisie. Hij werd toen ook verkozen tot coach van het jaar. Het probleem is wel dat hij eerst de organisatie stabiel wil krijgen en van daaruit gaan voetballen. Dat duurt iets te lang op dit moment, waardoor je ook mindere wedstrijden gaat krijgen.
Wittegast
 Wittegast - dinsdag 14 december 2010 - 16:56   quote  deeplink  
Ik weet hoor maar sommige mensen moeten de wedstrijden van PSV onder Hiddink bekijken en daarna die van PSV onder Rutten. Als het verschil niet ziet heb na mij mening geen verstand van voetbal.
Gegroet
 Gegroet - dinsdag 14 december 2010 - 17:00   quote  deeplink  
De verhouding ligt nu anders , eerst hadden we een uitstekende verdediging en een redelijk goede voorhoede (achterhoede: Gomes, Alex, Bouma, Cocu, Van Bommel) Nu hebben we een uitstekende voorhoede met een redelijke verdediging ( voorhoede: Lens Reis,Dzsudzsák, Afellay, Toivonen). Je moet dus extra aanvallend gaan spelen om het meeste winst uit je elftal te krijgen, want je kracht ligt in de voorhoede.
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 14 december 2010 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 - 16:56 schreef Wittegast het volgende:
Ik weet hoor maar sommige mensen moeten de wedstrijden van PSV onder Hiddink bekijken en daarna die van PSV onder Rutten. Als het verschil niet ziet heb na mij mening geen verstand van voetbal.
Het verschil is kwaliteit. Als Rutten de beschikking had over Gomes, Alex en Cocu dan zag dit PSV er ook anders uit. Ik had vorig jaar voor de winterstop meer genoten van het voetbal onder Rutten, dan onder het voetbal van Hiddink. Alleen is winnen zo heerlijk, waardoor je mindere wedstrijden voor lief nam.
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 14 december 2010 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 - 17:00 schreef Gegroet het volgende:
De verhouding ligt nu anders , eerst hadden we een uitstekende verdediging en een redelijk goede voorhoede (achterhoede: Gomes, Alex, Bouma, Cocu, Van Bommel) Nu hebben we een uitstekende voorhoede met een redelijke verdediging ( voorhoede: Lens Reis,Dzsudzsák, Afellay, Toivonen). Je moet dus extra aanvallend gaan spelen om het meeste winst uit je elftal te krijgen, want je kracht ligt in de voorhoede.
Hier sluit ik me volledig bij aan.
Wittegast
 Wittegast - dinsdag 14 december 2010 - 17:20   quote  deeplink  
@PSVmocro ik weet wat het verschil is alleen heb ik mijn twijfels of andere mensen dat ook zien. Gezien de reactie van wup.
wup von dutch
 wup von dutch - dinsdag 14 december 2010 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 - 17:20 schreef Wittegast het volgende:
@PSVmocro ik weet wat het verschil is alleen heb ik mijn twijfels of andere mensen dat ook zien. Gezien de reactie van wup.
was de intentie niet altijd hetzelfde ! het initiatief aan de tegenstander laten, en dan profiteren van de fouten[uit de reactie voetballen]van de tegenstander ! maar mischien zitten ze nu minder hoog in de concentratie !
Gegroet
 Gegroet - dinsdag 14 december 2010 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 - 17:38 schreef wup von dutch het volgende:

[..]

was de intentie niet altijd hetzelfde ! het initiatief aan de tegenstander laten, en dan profiteren van de fouten[uit de reactie voetballen]van de tegenstander ! maar mischien zitten ze nu minder hoog in de concentratie !
Dat verschilt per wedstrijd, dat kan je zo niet zeggen.
Wittegast
 Wittegast - dinsdag 14 december 2010 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 - 17:38 schreef wup von dutch het volgende:

[..]

was de intentie niet altijd hetzelfde ! het initiatief aan de tegenstander laten, en dan profiteren van de fouten[uit de reactie voetballen]van de tegenstander ! maar mischien zitten ze nu minder hoog in de concentratie !
Ik denk dat het kwaliteits verschil te groot is. Waardoor het moeilijk is om op deze manier te voetballen. Kijk alleen al het verschil van keepers. Met namen hun spel hervatting. PSV onder Hiddink heb ik ook wedstrijden aanvallend voetbal zien spelen bv. PSV - Milaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 december 2010 door Wittegast --
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 14 december 2010 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 - 17:38 schreef wup von dutch het volgende:

[..]

was de intentie niet altijd hetzelfde ! het initiatief aan de tegenstander laten, en dan profiteren van de fouten[uit de reactie voetballen]van de tegenstander ! maar mischien zitten ze nu minder hoog in de concentratie !
Nee, Rutten speelt veel meer op balbezit en hij wil het spel maken. Ik vind de term angsthazen voetbal sowieso misplaatst. Rutten speelt met 3 aanvallers en 3 creatieve middenvelders. Er is geen ploeg in de eredivisie die dat doet. Angsthazen voetbal is een 4-5-1 opstelling. 10 man in de eigen 16 en niet de intentie hebben om een goal te maken, maar al blij zijn met een punt. PSV heeft altijd de intentie om een goal te maken, alleen niet de intentie om daar vanaf minuut 1 op te jagen door druk te zetten. Het is eerder gemakzuchtig voetbal, dan angsthazen voetbal. Want met angsthazen voetbal scoor je niet 50x in 18 wedstrijden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 december 2010 door PSVMocro --
Robinho
 Robinho - dinsdag 14 december 2010 - 23:35   quote  deeplink  
Ik denk dat het gewoon gebrek aan kwaliteit is, zoals in de hele eredivisie.
adriu
 adriu - woensdag 15 december 2010 - 10:50   quote  deeplink  
rutte moet meer aanvalende middervelders er in doen! en niet zo als nu met hangende spitsen!
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 15 december 2010 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 december 2010 - 10:50 schreef adriu het volgende:
rutte moet meer aanvalende middervelders er in doen! en niet zo als nu met hangende spitsen!
Een middenveld met Engelaar, Afellay en Toivonen. Hoeveel aanvallende middenvelders wil jij erbij hebben?
remco k
 remco k - woensdag 15 december 2010 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 - 16:52 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

onder hiddink dan?
Hiddink was 1988 toch??
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 15 december 2010 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 december 2010 - 22:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Hiddink was 1988 toch??
nee
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 15 december 2010 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 december 2010 - 22:51 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

nee
Jawel. ;)
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 15 december 2010 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 december 2010 - 23:32 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Jawel. ;)
Ja weet ik maar ik had het over de hiddink van een paar jaar geleden:P

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Angsthazen voetbal









0.0061061