BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Financiele problemen psv

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
biba1970
 biba1970 - woensdag 05 januari 2011 - 17:30   quote  deeplink  
lijkt me een groot probleem voor psv geen talent rond lopen en niks kunnen kopen denk dat de toekomst er niet goed uit ziet
PsvEindhoven#1
 PsvEindhoven#1 - woensdag 05 januari 2011 - 20:29   quote  deeplink  
Niet allemaal onrust stoken nu .. als we cl halen en het moet er toch inzitten dat we minimaal 2e worden ziet het er al veel beter uit. En geen talent rondlopen? Heb je de stand van jong PSV al gezien? Juist, stijf bovenaan dus talent genoeg..
biba1970
 biba1970 - woensdag 05 januari 2011 - 20:37   quote  deeplink  
ja ja veel talent en heel misschien wordt ik volgende week paus kom op zeg je weet dat er bij psv bijna nooit iemand doorbreekt van uit de jeugd noem me maar eens 5 op van de afgelopen jaren en als jij zegt van wel dan kunnen we beter gelijk stoppen
PsvEindhoven#1
 PsvEindhoven#1 - woensdag 05 januari 2011 - 20:44   quote  deeplink  
Nee maar er zijn toch wel een paar talenten doorgebroken, Afellay, Bakkal, Reis, Marcellis dit zijn toch wel namen hoor. Er komt nu juist een hele groep nieuwe jongens aan die toch goed blijken te zijn als je kijkt naar Jong PSV
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 05 januari 2011 - 21:28   quote  deeplink  
Financiele problemen zijn er in deze tijden van crisis bij heel veel clubs. Leuk is het niet, maar om nou te zeggen dat we een groot probleem hebben.. ook wij hebben veel spelers in huis die in de toekomst (veel) geld op gaan leveren (reis toivonen dszudszak manolev pieters marcelo lens). Met dit geld kopen wij weer goedkope krachten uit scandinavie, oost-europa en Zuid-Amerika. Bovendien heeft de jeugd meer kans om door te stromen, en die is echt niet matiger dan de jeugd van bijvoorbeeld FC Twente. Bovendien als wij de champions league mogelijk halen of een eventuele landstitel dan komt PSV weer op het rechte pad, want voor een club als PSV komt het hard aan als je 2 jaar geen Champions League speelt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 januari 2011 door patrickpsv15 --
remco k
 remco k - donderdag 06 januari 2011 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 21:28 schreef patrickpsv15 het volgende:
Financiele problemen zijn er in deze tijden van crisis bij heel veel clubs. Leuk is het niet, maar om nou te zeggen dat we een groot probleem hebben.. ook wij hebben veel spelers in huis die in de toekomst (veel) geld op gaan leveren (reis toivonen dszudszak manolev pieters marcelo lens). Met dit geld kopen wij weer goedkope krachten uit scandinavie, oost-europa en Zuid-Amerika. Bovendien heeft de jeugd meer kans om door te stromen, en die is echt niet matiger dan de jeugd van bijvoorbeeld FC Twente. Bovendien als wij de champions league mogelijk halen of een eventuele landstitel dan komt PSV weer op het rechte pad, want voor een club als PSV komt het hard aan als je 2 jaar geen Champions League speelt.
Het grote probleem bij PSV is echter vaak, dat men niet goed weet deze spelers te verkopen, hoe dat kan is mij echt een raadsel, want natuurlijk zijn jullie blij dat Affelay nog 2 seizoenen bij jullie heeft gespeeld, maar eigenlijk komt zijn contract in combinatie met zijn leeftijd, compleet verkeerd uit, juist nu had hij nog een drie jarig contract moeten hebben, waardoor hij voor veel geld verkocht was.

Wat je zegt over de opleiding klopt inderdaad, maar dat is toch juist niet goed, bij zowel Feyenoord als Ajax is de opleiding stukken beter, en dat is eigenlijk onnodig..

Ik las dat iemand hier aangaf de beloftencompetitie te zien als jeugdproduct, maar dat slaat natuurlijk nergens op, het grote deel van de beloften competitie, bestaat uit spelers die bij het eerste niet in aanmerking komen, vaak lopen daar 22/23 jarige gasten rond die het net niet gaan redden bij het eerste, dat is ook zo bij Ajax/Feyenoord. Kijk eens na de A1, dat is je vlaggenschip voor de jeugdopleiding...
biba1970
 biba1970 - donderdag 06 januari 2011 - 11:34   quote  deeplink  
remco ik ben het volledig met je eens !!!!!!!!!!!!!!!!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 06 januari 2011 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 11:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Het grote probleem bij PSV is echter vaak, dat men niet goed weet deze spelers te verkopen, hoe dat kan is mij echt een raadsel, want natuurlijk zijn jullie blij dat Affelay nog 2 seizoenen bij jullie heeft gespeeld, maar eigenlijk komt zijn contract in combinatie met zijn leeftijd, compleet verkeerd uit, juist nu had hij nog een drie jarig contract moeten hebben, waardoor hij voor veel geld verkocht was.

Wat je zegt over de opleiding klopt inderdaad, maar dat is toch juist niet goed, bij zowel Feyenoord als Ajax is de opleiding stukken beter, en dat is eigenlijk onnodig..

Ik las dat iemand hier aangaf de beloftencompetitie te zien als jeugdproduct, maar dat slaat natuurlijk nergens op, het grote deel van de beloften competitie, bestaat uit spelers die bij het eerste niet in aanmerking komen, vaak lopen daar 22/23 jarige gasten rond die het net niet gaan redden bij het eerste, dat is ook zo bij Ajax/Feyenoord. Kijk eens na de A1, dat is je vlaggenschip voor de jeugdopleiding...
Ja maar Afellay wilde gewoon niet bijtekenen, klaar. Daar kan PSV niets aan doen. Als suarez niet had bijgetekend liep hij misschien ook transfervrij de deur uit. De afgelopen jaren hebben we idd niet veel geld gehaald uit transfers. Maar kijk naar farfan en gomes, dat heeft toch flink wat miljoenen opgeleverd. Als wij straks pakweg 12/14 miljoen krijgen voor dszudszak, dan denk ik dat we toch flink uit de financiele problemen zijn. En de beste opleidingen van Nederland zitten niet voor niets in de ENORME steden Amsterdam en Rotterdam. Daar is gewoon een veel groter verzorgingsgebied dan hier rond Eindhoven.
remco k
 remco k - donderdag 06 januari 2011 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 13:27 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Ja maar Afellay wilde gewoon niet bijtekenen, klaar. Daar kan PSV niets aan doen. Als suarez niet had bijgetekend liep hij misschien ook transfervrij de deur uit. De afgelopen jaren hebben we idd niet veel geld gehaald uit transfers. Maar kijk naar farfan en gomes, dat heeft toch flink wat miljoenen opgeleverd. Als wij straks pakweg 12/14 miljoen krijgen voor dszudszak, dan denk ik dat we toch flink uit de financiele problemen zijn. En de beste opleidingen van Nederland zitten niet voor niets in de ENORME steden Amsterdam en Rotterdam. Daar is gewoon een veel groter verzorgingsgebied dan hier rond Eindhoven.
Ik heb het niet over zijn bijtekenen, er is een bepaalde leeftijd, dat je het risico lootp dat spelers niet meer willen bijtekenen, en vaak is dat dezelfde leeftijd, dat men de interesse komt vanuit de grotere clubs, zorg er dan voor dat hij op dat moment nog onder contract staat.

Voorbeeld, stel dat hij op z'n 18e een contract tekent, zorg dan dat hij een contract tekent van maximaal 3 jaar met, als hij dan 21 is, kun je hem een contrct geven dat langdurig is, dan had hij nu nog een contract gehad, men denkt bij PSV heel vaak, dat men jeugdspelers een langdurig contract moet geven, echter is dat contract dan wel voorbij in die kritieke leeftijd.

Wat je zegt over grote gebieden, is niet waar, heel veel van de jeugdspelers komen niet eens uit A'dam of R'dam, en ga nu niet doen alsof Eindhoven zo klein is.
remco k
 remco k - donderdag 06 januari 2011 - 14:48   quote  deeplink  
Ik vind 11 miljoen prima voor een keeper, maar 8 miljoen voor Farfan is niet veel voor een destijds belangrijke speler.

Suarez was trouwens nooit gratis de deur uitgelopen, hij heeft ook maar met 1 jaar verlengd...
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 06 januari 2011 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 17:30 schreef biba1970 het volgende:
lijkt me een groot probleem voor psv geen talent rond lopen en niks kunnen kopen denk dat de toekomst er niet goed uit ziet
hahaha De NRC heeft een 'telegraafje' gedaan en het AD heeft het klakkeloos overgenomen. Er is namelijk niets nieuws naar buiten gebracht door de club. Het is gewoon een jaarrekening waar vooraf al uitgebreid over gesproken is. Ook bij VI door de financiële man van Graydon. Termen als acute financiële nood zijn puur op sensatiebelust. Heeft weinig meer met journalistiek te maken. Jouw uitspraak dat er geen talent is zegt mij voldoende over jouw insteek met dit soort topics. Hoe vaak kom jij op de herdgang?

PSV is een club die 12 jaar onafgebroken Cl-voetbal heeft gespeeld, dan is het normaal om ook een CL-huishouden te hebben. Heeft Ajax ook. Als je vervolgens geen CL speelt, dan is er een discrepantie tussen enerzijds de uitgaven en anderzijds de inkomsten. Ze zijn nu bezig om dat gat te dichten, waardoor inkomsten uit de CL een bonus en geen noodzaak wordt.

PSV heeft voordeel dat het een relatief laag salarishuis heeft (ongeveer net zo hoog als Heerenveen), het stadion binnen afzienbare tijd is afbetaald en dat de spelersgroep laag op de balans staat. Ze proberen dit nog aan te scherpen door nu vroegtijdig in te grijpen. Als je een flink verlies hebt gedraaid dan kun je twee dingen doen: Het bagatelliseren door er luchtig over te doen (Van den Boog) of je zorg uitspreken om iedereen scherp te houden (Sanders).
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 06 januari 2011 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 14:48 schreef remco k het volgende:
Ik vind 11 miljoen prima voor een keeper, maar 8 miljoen voor Farfan is niet veel voor een destijds belangrijke speler.

Suarez was trouwens nooit gratis de deur uitgelopen, hij heeft ook maar met 1 jaar verlengd...
Farfan is voor 10mln verkocht.

Jarenlang is er met clausules gewerkt, daarbij moet je naar het totaalplaatje kijken. Farfan is voor maar 2 mln gekocht en door de clausules kunnen clubs de salarissen laag houden. PSV heeft daardoor het salarishuis op niveau kunnen houden. Ajax betaalde de hoogste salarissen en heeft dus ook meer ruimte om te onderhandelen, omdat de contracten duurder zijn. Het risico wat je loopt is als je middelmaat in huis haalt en geen hond voor ze komt. Die zitten er warmpjes bij, terwijl de salariskosten als lood om de nek van de club hangt.
remco k
 remco k - donderdag 06 januari 2011 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 14:58 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Farfan is voor 10mln verkocht.

Jarenlang is er met clausules gewerkt, daarbij moet je naar het totaalplaatje kijken. Farfan is voor maar 2 mln gekocht en door de clausules kunnen clubs de salarissen laag houden. PSV heeft daardoor het salarishuis op niveau kunnen houden. Ajax betaalde de hoogste salarissen en heeft dus ook meer ruimte om te onderhandelen, omdat de contracten duurder zijn. Het risico wat je loopt is als je middelmaat in huis haalt en geen hond voor ze komt. Die zitten er warmpjes bij, terwijl de salariskosten als lood om de nek van de club hangt.
Ik heb het ook niet over Ajax, maar ik vind dat de aankoop daar niet goed is geweest, het verkoopbeleid op een uitzondering na is gewoon goed.. Ik vind niet dat PSV genoeg uit hun verkoop van spelers haalt..
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 06 januari 2011 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 15:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over Ajax, maar ik vind dat de aankoop daar niet goed is geweest, het verkoopbeleid op een uitzondering na is gewoon goed.. Ik vind niet dat PSV genoeg uit hun verkoop van spelers haalt..
Jij hebt het over verkoopbeleid...maar wat voor beleid is dat? Is het niet gewoon een kwestie van wat een gek er voor wil geven. Ajax heeft de jackpot gewonnen met Sneijder en Huntelaar, maar dat was voor de crisis én Real Madrid wilde ze kost wat kost hebben. Die strooien al jaren met miljoenen alsof het niks is. Volgens mij nemen ze niet eens moeite om af te dingen. Daar kun je in mijn optiek geen beleid op voeren, maar wel geluk mee hebben. Vandaag de dag begint zelfs Real Madrid op de centjes te passen. Mourinho is Higuain kwijt, maar mag als de berichten kloppen ook niet zomaar met miljoenen de markt op. Tegenwoordig moet je hopen op Manchester City, een Russische ploeg (waar échte toptalenten niet heen willen) of clubs die net aan die clubs hebben verkocht en flink geld over hebben gehouden.

Wat ik wil aangeven is dat je de verkoop niet in eigen hand hebt. Het aankoopbeleid wel.
remco k
 remco k - donderdag 06 januari 2011 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 15:17 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Jij hebt het over verkoopbeleid...maar wat voor beleid is dat? Is het niet gewoon een kwestie van wat een gek er voor wil geven. Ajax heeft de jackpot gewonnen met Sneijder en Huntelaar, maar dat was voor de crisis én Real Madrid wilde ze kost wat kost hebben. Die strooien al jaren met miljoenen alsof het niks is. Volgens mij nemen ze niet eens moeite om af te dingen. Daar kun je in mijn optiek geen beleid op voeren, maar wel geluk mee hebben. Vandaag de dag begint zelfs Real Madrid op de centjes te passen. Mourinho is Higuain kwijt, maar mag als de berichten kloppen ook niet zomaar met miljoenen de markt op. Tegenwoordig moet je hopen op Manchester City, een Russische ploeg (waar échte toptalenten niet heen willen) of clubs die net aan die clubs hebben verkocht en flink geld over hebben gehouden.

Wat ik wil aangeven is dat je de verkoop niet in eigen hand hebt. Het aankoopbeleid wel.
Ik denk dat je daar fout zit, je hebt wel degelijk in de hand wat je voor een speler kan vragen, en als het contract wat hij heeft lang genoeg is, verkoop je hem niet als het bedrag niet aanstaat.
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 06 januari 2011 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 15:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar fout zit, je hebt wel degelijk in de hand wat je voor een speler kan vragen, en als het contract wat hij heeft lang genoeg is, verkoop je hem niet als het bedrag niet aanstaat.
Zonder geïnteresseerde clubs die flink wat te besteden hebben kun je niks. Je hebt wel gelijk dat je als club zoveel mogelijk de voorwaarden kan creëren om de kans op cashen te vergroten. Dan komen we weer uit op contracten zonder clausules en de daarbij behorende hoge salarissen. Het is een keuze die je maakt.
remco k
 remco k - donderdag 06 januari 2011 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 15:48 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Zonder geïnteresseerde clubs die flink wat te besteden hebben kun je niks. Je hebt wel gelijk dat je als club zoveel mogelijk de voorwaarden kan creëren om de kans op cashen te vergroten. Dan komen we weer uit op contracten zonder clausules en de daarbij behorende hoge salarissen. Het is een keuze die je maakt.
Veel heeft ook te maken met de lengte van de contracten zoals ik dat eerder aangaf, op de een of andere manier komt PSv vaak slecht uit met de tijdstippen dat contacten aflopen, en lopen ook hierdoor veel geld mis,,
Wittegast
 Wittegast - donderdag 06 januari 2011 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 14:49 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

hahaha De NRC heeft een 'telegraafje' gedaan en het AD heeft het klakkeloos overgenomen. Er is namelijk niets nieuws naar buiten gebracht door de club. Het is gewoon een jaarrekening waar vooraf al uitgebreid over gesproken is. Ook bij VI door de financiële man van Graydon. Termen als acute financiële nood zijn puur op sensatiebelust. Heeft weinig meer met journalistiek te maken. Jouw uitspraak dat er geen talent is zegt mij voldoende over jouw insteek met dit soort topics. Hoe vaak kom jij op de herdgang?

PSV is een club die 12 jaar onafgebroken Cl-voetbal heeft gespeeld, dan is het normaal om ook een CL-huishouden te hebben. Heeft Ajax ook. Als je vervolgens geen CL speelt, dan is er een discrepantie tussen enerzijds de uitgaven en anderzijds de inkomsten. Ze zijn nu bezig om dat gat te dichten, waardoor inkomsten uit de CL een bonus en geen noodzaak wordt.

PSV heeft voordeel dat het een relatief laag salarishuis heeft (ongeveer net zo hoog als Heerenveen), het stadion binnen afzienbare tijd is afbetaald en dat de spelersgroep laag op de balans staat. Ze proberen dit nog aan te scherpen door nu vroegtijdig in te grijpen. Als je een flink verlies hebt
gedraaid dan kun je twee dingen doen: Het bagatelliseren door er luchtig over te doen (Van den Boog) of je zorg uitspreken om iedereen scherp te houden (Sanders).
PSVMocro ben het helemaal met je eens.
Gegroet
 Gegroet - donderdag 06 januari 2011 - 21:42   quote  deeplink  
We kunnen nu wel dat geld van Robert goed gebruiken , weet iemand of we dat al hebben gehad of wanneer daar uitsluitsel over is?
Robinho
 Robinho - donderdag 06 januari 2011 - 23:26   quote  deeplink  
Mido is nog vrij
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 06 januari 2011 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 21:42 schreef Gegroet het volgende:
We kunnen nu wel dat geld van Robert goed gebruiken , weet iemand of we dat al hebben gehad of wanneer daar uitsluitsel over is?
Het laatste wat ik er van weet is dat de FIFA Betis heeft gedreigd met 6 puntenaftrek als ze voor eind januari niet alvast 1,5 miljoen op de rekening van PSV zouden storten. PSV heeft geluk dat Betis het erg goed doet. Ze hebben vandaag de nummer 7 van de Primera Division Getafe uit de beker geknikkerd. Ze staan ook ruim bovenaan in de Spaanse 2de divisie en als ze zo doorgaan, dan gaan ze volgend jaar promoveren naar de Primera Division wat ze weer miljoenen zal opleveren.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 06 januari 2011 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 23:26 schreef Robinho het volgende:
Mido is nog vrij
voor 2 euro per doelpunt is hij welkom
Gegroet
 Gegroet - donderdag 06 januari 2011 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 23:37 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

voor 2 euro per doelpunt is hij welkom
En die twee euro doneren we aan de Nederlandse Obesitas Vereniging ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 januari 2011 door Gegroet --
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 06 januari 2011 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 23:52 schreef Gegroet het volgende:

[..]

En die twee euro doneren we aan de Nederlandse Obesitas Vereniging ;)
Hahahahhahhah
Pim
 Pim - vrijdag 07 januari 2011 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 21:42 schreef Gegroet het volgende:
We kunnen nu wel dat geld van Robert goed gebruiken , weet iemand of we dat al hebben gehad of wanneer daar uitsluitsel over is?
Nou... het probleem is er meer als jullie dat geld NIET krijgen;), want op de balans staat er gewoon nog bij "te ontvangen bedragen" o.i.d. dat er geld komt voor deze transfer. Het heeft te maken met je liquiditeiten die verbeterd wordt, maar er veranderd niks in het kopje schuld/eigen vermogen. Op het moment dat jullie dit geld niet krijgen, moet daar een correctie op geboekt worden waar je niet blij van wordt, dus financieel zal het niet zoveel schelen als je denkt. Het scheelt meer als blijkt dat je niks krijgt, omdat Betis bijvoorbeeld failliet is;).
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 07 januari 2011 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 januari 2011 - 09:52 schreef Pim het volgende:

[..]

Nou... het probleem is er meer als jullie dat geld NIET krijgen;), want op de balans staat er gewoon nog bij "te ontvangen bedragen" o.i.d. dat er geld komt voor deze transfer. Het heeft te maken met je liquiditeiten die verbeterd wordt, maar er veranderd niks in het kopje schuld/eigen vermogen. Op het moment dat jullie dit geld niet krijgen, moet daar een correctie op geboekt worden waar je niet blij van wordt, dus financieel zal het niet zoveel schelen als je denkt. Het scheelt meer als blijkt dat je niks krijgt, omdat Betis bijvoorbeeld failliet is;).
Nou...hier klopt helemaal niks van. Het is namelijk allang als verlies afgeboekt. Alles wat PSV van Betis krijgt is een bonus.
Pim
 Pim - vrijdag 07 januari 2011 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 januari 2011 - 10:22 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Nou...hier klopt helemaal niks van. Het is namelijk allang als verlies afgeboekt. Alles wat PSV van Betis krijgt is een bonus.
Onzin, als je nog in zo'n proces zit, wordt dat niet als verlies afgeboekt;)
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 07 januari 2011 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 januari 2011 - 10:46 schreef Pim het volgende:

[..]

Onzin, als je nog in zo'n proces zit, wordt dat niet als verlies afgeboekt;)
In het jaar dat PSV het geld had verwacht stond het op de begroting. Niet ontvangen => dus een verlies. Als je het jaren later alsnog ontvangt is het dus een meevaller op de begroting van dat boekjaar en wordt het dus meegenomen in de vlottende activa op de balans. De speler is al lang lineair afgeschreven.

Edit: Heb even gegoogled om te kijken of anderen mijn verhaal bevestigen. Hier een twitterbericht van 30 september 2010 door VI PSV-watcher thijs slegers die zijn informatie direct van de directie van PSV krijgt:

Voor duidelijkheid #betis#sevilla moet voor #robert betalen en ook dat bedrag zit niet in begroting en is dus pure meevaller #metpsv

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 januari 2011 door PSVMocro --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Financiele problemen psv









0.0080111