BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / sc Heerenveen / topic: Nog 45 punten te laaie. Speelronde 20

Headliner: sc Heerenveen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 20 januari 2011 - 23:14   quote  deeplink  
Er zijn nog 45 punten te behalen, laaie in het deMossiaans, en het lijkt er op dat er een triootje voor de hoofdprijs gaat. Ondanks het feit dat het veldspel van Ajax zeer goed oogt denk ik dat Twente de beste papieren heeft voor een tweede kampioenschap op rij. Nu het er naar uitziet dat Janssen en Ruiz niet verkassen in de winterstop zeker.

Het beloven dus spannende tijden te worden en mathematisch gezien heeft zelfs Willem II nog een kans op de titel maar dan moeten er wel hele gekke dingen gebeuren.

Op transfergebied is het vrij rustig en geen van de eredivisieclubs lijkt zich echt versterkt te hebben.

Bij Feyenoord blijft het een puinzooi op sportief gebied. Waar de club zich financieel langzaam lijkt op te richten met behulp van supporters, vrienden van Feyenoord en de amateurtak blijven de prestaties op het veld ver onder de maat. Geen van de selectiespelers toont initiatief en ze lijken allemaal met een vertrek bezig. Mijn inschatting is dat de club promotie- degradatiewedstrijden kan ontlopen maar dat zal meer te danken zijn aan de nivellering in de eredivisie dan aan de prestaties van het elftal zelf.

Ga vissen voor geld Don:


Van het trio dat gaat strijden om de titel heeft Twente dus de beste papieren, ma dear het moet gezegd dat Ajax zelfverzekerder uit de trainerswissel is gekomen dan ik had gedacht. Maar goed we blijven van dag tot dag leven.

Op transfergebied is er weinig te beleven en dat geeft aan dat de financiële crisis het voetbal nu echt bereikt heeft. De voetballers zelf lijken het nog niet echt door te hebben.

Het grootste nieuws deze week is natuurlijk dat Gullit voor een zak met geld naar Terek Grozny (Russisch voor verschrikkelijk). Misschien dat Beenhakker daar aan de slag kan als TD of als assistent. Waar dat geld vandaan komt willen we maar beter niet weten.

Slagveld Grozny:


Over naar de orde van de volgende de 20e speelronde en dus hier op hoop en gevoel de voorspellingen. Voor professionele koffiedikkijkers zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.



ADO Den Haag - sc Heerenveen 2-2
Ik hou het op een gelijkspelletje.

N.E.C. - NAC Breda 2-2
Ook hier teken ik voor een gelijkspelletje

Willem II - Vitesse 1-1
Een gelijkspel in Tilburg is een goed begin voor de lange mars naar het meedoen om het kampioenschap. Theoritisch en mathematisch gesproken doet ieder team minsten 17 wedstrijden mee aan de race.

Heracles Almelo - AZ 1-3
Tja nu al een vriendendienstje zou mij niet verbazen maar ik ga ervan uit dat bokkige GJ nog geen trek heeft daarin.

Feyenoord - De Graafschap 2-1
De opbouw van Feyenoord begint steevast met een terugspeelbal op de keeper. Als dit niet verandert raakt het linkerrijtje uit zicht.

Roda JC - Excelsior 3-2
Eigenlijk zou het toernooi om de zilveren bal moeten gaan tussen de hoogst geklasseerde Rotterdamse amateurclub en de 3 profclubs uit de Maasstad. Te spelen 1 week voor aanvang van de competitie. Om het leuk te maken zou de winnaar van de CL jaarlijks een uitnodiging moeten ontvangen deel te nemen. Of ze dan komen blijft elk jaar weer spannend. En als ze komen moeten het hele team uit een helikopter stappen.

FC Utrecht - Ajax 1-3
De eerste serieuze test in het nieuwe jaar voor de Boer's Ajax. De aanval van Ajax produceert slechts blindgangers maar Toby en Vertonghen bieden soelaas.

FC Groningen - FC Twente 1-3
Twente moet blijven winnen en zal dat doen.

VVV-Venlo - PSV 1-4
Verlies zou exit Rutten zijn.

Gio's Recept van de week

SEMUR DAGING DENGAN KENTANG



gestoofd rundvlees met aardappels

benodigdheden

400 gram rundhacheevlees
8 aardappelen
2 uien
1 mespunt peper
1/2 theelepel nootmuskaat
1 theelepel maggi
1/2 bouillontablet
olie

bereiding
vlees inschuine plakjes snijden
alle specerijen vermengen en vermengen met vlees,laten marineren 1 uur
aardappelen in plakjes snijden afspoelen en droogwrijven,frituren in olie
uien fijn snijden en fruiten,vlees toevoegen smoren deksel op de pan
omscheppen en een beetje water erbij weer bijna droog stoven

5 minuten voor opscheppen vlees opschuiven en aardappels in de andere helft van de
pan smoren

Opeten op woensdagavond tijdens de A-team lekker met komkommersalade.



Slijmbal paardenlul van de week:
Beenhakker. Respect voor de landstitel in 1999 maar verder blijft het toch ikkeikkeikkeikkeikkeikke voor deze man. Knap dat hij het zolang heeft volgehouden in de Jungle. Tarzan. Nu al weg willen bij je liefde met behoud van salaris en dan in een bananenrepubliek belastingvrij een wedde vangen voor een bondscoachschap. Geldwolfje

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!


Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: sc Heerenveen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / sc Heerenveen / topic: Nog 45 punten te laaie. Speelronde 20









0.0046949