BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Jammer maar helaas

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 27 januari 2008 - 17:00   quote  deeplink  
In augustus 2006 werd het legioen op de laatste dag van de transferperiode verrast door de komst van Charisteas en Danny Buijs. Ik persoonlijk had toen gehoopt op Orlando Engelaar, Nevland of Pranjic. Niet goed genoeg (Engelaar) of te duur. Angelos deed het niet slecht maar kon ook niet gedijen in de slangenkuil genaamd Feyenoord. Engelaar heeft zich goed ontwikkeld en is het bewijs dat het analytisch vermogen van Jansen en zijn linkerhand Bosz te wensen overlaat.

Ik kan me niet herrinneren dat er iets gebeurde in de vorige winter. Van de zomer kwamen een aantal vedetten. Joepie.

Inmiddels zijn we een halfjaar verder en moeten we constateren dat de aankoop van Lee een nieuwe ronde van dubieuze transferhandelingen in heeft geluid. Daarnaast is het zo dat een aantal spelers is meegedeeld dat ze op zoek mogen naar een ander club (waaronder het zelfbenoemde clubicoon Danny Buijs en de Sherif uit Egypte). Danny Buijs heeft zich ondanks dit toch weer in de basis gebluft, met alle nare gevolgen van dien.

Onder van Marwijk's 1e periode van 4 jaar bij Feyenoord vielen zijn teams na de winterstop ver terug door blessures en demotivatie.

Dit jaar dreigt weer hetzelfde te gebeuren. Hofland, Buijs en de Cler zijn geblesseerd, Bruins en Slory verre van fit. Met Twente en Groningen voor de boeg zou ik zeggen: maak je borst maar nat!

Wat doet Feyenoord op de transfermarkt:

(1) ze contracteren de transfervrije Michael Jansen, die met hartklachten niet meer bij Vitesse aan spelen toekwam, en verhuren hem meteen aan de Graafschap. Feyenoord neemt hier een gezondheidsrisico dat nauwelijks acceptabel is. Als het allemaal ok is voeg je deze speler toch onmiddelijk aan je selectie toe. Niet dan? Dus is het niet ok.
(2) een Braziliaanse jeugdkeeper wordt gecontracteerd op basis van goede prestaties in een jeugdtoernooi. Dat geintje kost meteen al € 700.000. Pikant detail is dat van Marwijk vroeg om een ervaren 2e keeper. Die Sherif was toch ook goed werd verteld toen hij werd gecontracteerd. Ik kan het niet volgen.

De afgelopen weken hebben duidelijk gemaakt dat in ieder geval van Marwijk te licht is voor een topclub als Feyenoord. Het wordt tijd dat iemand als Gert-Jan Verbeek, Martin Jol of misschien zelfs André Wetzel gaat trainen.

Met hun aankopen zijn Peter Bosz en Wim Jansen in het geval van Bruins en Slory gelukkig geweest. Aan Makaay, Giovanni en Tim kan niemand zich een buil vallen. Over Hofland valt nog weinig te zeggen, maar met Lee, Michael Jansen en nu Darley, de doelman uit het verre Brazilië, zitten ze er toch weer hopeloos naast.

Ik hoop dat ik er naast zit en de Coolsingel vol loopt in mei...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 februari 2008 door sportdwaas --
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 19 februari 2008 - 12:32   quote  deeplink  
Het gaat mij te ver om die Darley nu al te beoordelen als miskoop. Met Jansen nemen ze volgens mij niet al te veel risico. Heeft slechts een contract van een half jaar. Mocht het lukken heb je voor weinig een goede verdediger.

______________________
www.rbmb.tk

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Jammer maar helaas









0.0113480