BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Nabeurt en plan van aanpak. Speelronde 23

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 14 februari 2011 - 20:56   quote  deeplink  
Als het niet loopt bij een voetbalclub kun je grof gezegd twee dingen doen:

1. de trainer ontslaan en hopen op een schockeffect


2. spelers toevoegen aan de selectie die de concurrentie vergroten

Over tussenmogelijkheden zoals de aanpak van de Superboeren laat ik me maar niet uit.

2,5 jaar was deze oostersorthodox een dankbare tussenpaus:


Hoewel ik steeds minder gecharmeerd ben van Mario Been begrijp ik de keuze van Feyenoord dat ze (voorlopig) met hem doorgaan. Een door blessures en gebrek aan zelfvertrouwen geteisterde selectie kon wel enige impulsen gebruiken. Het geeft ook een signaal aan de trainer. Hij kreeg 4 extra aanvallers tot zijn beschikking (Larsen, Ryo, van Beukering en Simon) een middenvelder (Meeuwis) en een verdediger (Swerts). El Ahmadi vertrok maar die heeft zich als Marokkaanse Tukker nooit echt thuis gevoeld in Rotterdam. Been kan zich nergens meer achter verschuilen en huurlingen en selectiespelers moeten knokken voor hun plaats.

Van de genoemde aanwinsten zijn Meeuwis en Ryo onmiddelijke versterkingen gebleken. Swerts, hoewel ongelukkig tot nu toe, is een capabele back die het mogelijk maakt dat de Vrij naar het centrum kan en Leerdam zijn kwaliteiten op het middenveld kan laten zien. Op Gil's mentaliteit valt weinig af te dingen en hij is minder onbesuisd dan Danny Buijs. Simon, de uitblinker in de Zilveren Bal wedstrijd, is uit beeld verdwenen maar hij zal wel weer terugkomen denk ik. De zwaargewichten van Beukering en Larsen zijn intrigerende projecten.

Been is gewaarschuwd: er moeten punten worden gepakt.

Achter de schermen is Blokband druk doende orde op zaken te stellen. De keuze voor van Geel als technisch directeur lijkt een goede maar prestaties uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Het lijkt wel een verbetering ten opzichte van de borrelnoot Beenhakker die het in zijn nadagen steeds meer van woorden en toevalstreffers moest hebben.

Pimmetje in zijn laboratorium werkend aan een nieuw Feijenoord:


Bij Ajax is gekozen voor een vertrek van Jol. Op basis van zijn prestaties en vakmanschap was daar geen reden toe maar de Scheveninger paste niet in Mokum. Zijn vervanger Frank de Boer stuit nu al op dezelfde problemen als Jol en van Basten. Een wisselvallige selectie van jonge spelers die zich weinig laten vertellen. Het interview met van Basten in het Parool van afgelopen zaterdag was veelzeggend. Beangstigend is het dat de voetbaljeugd totaal ongenegen is te luisteren naar vedetten uit het verleden en routiniers uit het heden. De afgang van Wielaert in Amsterdam is een sprekend voorbeeld net als Hofland, de Cler en in mindere mate Makaay in Rotterdam. Alleen spelers die dankzij bijzondere kwaliteiten en onbevangenheid opvallen (Huntelaar, Suarez en misschien Ryo) kunnen slagen bij clubs als Ajax en Feyenoord.

Het is al niet makkelijk een kleuterklas te runnen in Nederland, mede dankzij ouders die hun kind allemaal als genieen zien, laat staan een groepje in de watten gelegde jeugdspelers, gek gemaakt door ouders, familie, vrienden en zaakwaarnemers.

Daar helpt geen Cruijff of van Hanegem tegen ben ik bang.

Volgende keer aandacht voor Twente en PSV.

Ronde 23
AZ - PSV 0-4
Nijhuis moet naar de Jupiler league. In zijn poging om maar onafhankelijk te lijken bevoordeelde hij PSV voor de 2e keer dit seizoen of het nu veel uitmaakte voor de uitslag is niet bekend maar doelgemiddelde kan belangrijk worden. AZ mist een afmaker. Van Beukering gaat nog transferwaarde krijgen!

Kontraki 2011/2012 verzekerd:


Willem II - FC Utrecht 3-3
Een miraculeus gelijkspel. VVV is mischien in te halen door de Tilburgers.

Feyenoord - Heracles Almelo 2-1
Biseswar en Ryo kunnen de laatste wedstrijden van Luc bij Feyenoord tot een plezier gaan maken. Twee opgeruimde karakters die jongens. Meeuwis is nog niet fit genoeg want het middenveld werd nog teveel overlopen. Het was niet best maar een wedstrijd die gewonnen moest worden werd gewonnen. Heracles gaat zich met vingers in de neus handhaven. Ryo speelt ongeremd en met tomeloze energie en inzet. Wijnaldum en Fer, de slaapkoppen, kunnen hier wat van opsteken.

ADO Den Haag - VVV-Venlo 3-0
Als van Barneveld voor het vreemdgaan zo speelt ADO.

FC Twente - Vitesse 1-0
Het was zuinig maar 3 punten binnen.

NAC Breda - sc Heerenveen 0-2
Heeft Schilder ook last van het Leonardo syndroom? Dit zagen we aankomen. Dat strafpuntje kan uiteindelijk duur worden.

De Graafschap - FC Groningen 1-1
Hebben ze eens een goede trainer gaan de geruchten dat E. Koeman komt voor Kalezic.

Roda JC - Ajax 2-2
Slap ingeschoten penalty zet Ajax op 5 punten van de titel. Gaat lastig worden.

N.E.C. - Excelsior 2-0
Kunstgraseffect AZvriendendienst zette mij op het verkeerde been.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKRĀ©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl, www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse (politie-)troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 februari 2011 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Nabeurt en plan van aanpak. Speelronde 23









0.0068190