BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Apple / iPad / topic: R.I.P. RTL Gemist iPad , Leve (trage, mindere kwaliteit, niet geupdate) RTL XL iPad app

Headliner: iPad Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 februari 2011 - 02:51   quote  deeplink  
R.I.P. RTL Gemist iPad , Leve (trage, mindere kwaliteit, niet geupdate) RTL XL iPad app

Sinds een paar dagen heeft RTL hun RTL Gemist iPad pagina gesloten, welke ik veelvuldig gebruikte omdat het een zeer handig, overzichtelijk en tot 7 dagen terug archief stond van de meeste programma's die ook in de gewone RTL Gemist website te bekijken zijn (maar alleen gebruik maakt van Silverlight zodat ze de DRM (beveiliging tegen kopieren) goed kunnen regelen).

Het is vervangen door een eigen iPad app, de RTL XL app (gratis te downloaden op je iPad).

Het probleem is alleen dat die app zeer traag opstart (ik heb 15 seconden gemeten voordat er uberhaupt een menu kwam), de navigatie is zeer onlogisch, onduidelijk en verre van compleet, wordt slecht of heel laat geupdate (ik wacht nog steeds op de Voetbal International aflevering van afgelopen vrijdag!!!!!) en bovendien is de kwaliteit van de stream lager dan die van de voorgaande website.

Bijvoorbeeld de stream van VI van vorige week (maandag):
- rtl gemist pagina:
Overall bit rate: 1744 Kbps
Video Bit rate: 1505 Kbps
Width: 720 pixels
Height: 404 pixels

- rtl xl app:
Overall bit rate: 1433 Kbps
Video Bit rate: 1205 Kbps
Width: 640 pixels
Height: 360 pixels

Dus dat is nogal een kwaliteits verlies!

Dus RTL - DOE ER WAT AAN EN VRAAG VOORTAAN EERST FEEDBACK VOORDAT JE EEN GOED WERKEND SYSTEEM SLUIT!

Iedereen die het met me eens is kan hier je klacht doorsturen over de RTL XL app!
morkanne
 morkanne - zondag 20 februari 2011 - 09:01   quote  deeplink  
1. Is dit bericht zo belangrijk dat het bij de headliners moet staan ipv op het normale headlinerforum?
2. Denk je dat je dit bericht dat gericht is aan RTL op het forum moet zetten, of denk je dat er RTL medewerkers dit lezen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 februari 2011 door morkanne --
Edwin Vlasveld
 Edwin Vlasveld - zondag 20 februari 2011 - 09:13   quote  deeplink  
Dat Apple dit heeft goedgekeurd begrijp ik niet wat een waardeloze rotzooi.
Doer er wat aan RTL XL of haal het weer uit de app store
thomASS
 thomASS - zondag 20 februari 2011 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 februari 2011 - 09:01 schreef morkanne het volgende:
1. Is dit bericht zo belangrijk dat het bij de headliners moet staan ipv op het normale headlinerforum?
2. Denk je dat je dit bericht dat gericht is aan RTL op het forum moet zetten, of denk je dat er RTL medewerkers dit lezen
Helemaal mee eens.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 februari 2011 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 februari 2011 - 09:01 schreef morkanne het volgende:
1. Is dit bericht zo belangrijk dat het bij de headliners moet staan ipv op het normale headlinerforum?
2. Denk je dat je dit bericht dat gericht is aan RTL op het forum moet zetten, of denk je dat er RTL medewerkers dit lezen
Er zitten zeker voetbal fans die Headliner lezen en die bij RTL werken en ik weet dat menig voetbal fans (afgaande op de statistieken) met hun ipad naar de voetbal headliners kijken dus hoe meer reacties hoe beter!
De ....noot
 De ....noot - zondag 20 februari 2011 - 15:55   quote  deeplink  
Hi Morkanne
Niet goed uitgeslapen
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 februari 2011 - 18:54   quote  deeplink  
Of ze het gelezen hebben of niet, het heeft wel geholpen want de VI aflevering staat er nu op...

nu alleen die van morgen meteen 's avonds erop zetten met verbeterde kwaliteit en resolutie!
iPadinfo.nl
 iPadinfo.nl - zondag 20 februari 2011 - 20:04   quote  deeplink  
Wij van iPadinfo.nl delen je mening Boudewijn en hebben ook een mail naar RTL gestuurd met vraag om uitleg.

Het heeft er alle schijn van dat het een financiele kwestie gaat worden met "in app" aankopen op korte termijn....
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 21 februari 2011 - 01:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 februari 2011 - 20:04 schreef iPadinfo.nl het volgende:
Wij van iPadinfo.nl delen je mening Boudewijn en hebben ook een mail naar RTL gestuurd met vraag om uitleg.

Het heeft er alle schijn van dat het een financiele kwestie gaat worden met "in app" aankopen op korte termijn....
korte termijn weet ik niet, want dan zou eerst hun hele app en server systeem omgegooid moeten worden want de app die ze nu gebruiken (die weer eens niet werkt, een 503 error op hun server) is makkelijk te filteren zodat de gebruikte mp4 bestanden los te downloaden zijn.
Ik weet niet of er DRM mogelijk is op de video files zonder ze eerst te moeten downloaden tenzij er een decoder in de app zelf ingebouwd zit, maar dat vergt denk ik iets meer dan waar de programmeurs van RTL op dit moment ervaring mee hebben.
De drm op hun algemene RTL Gemist site is wel een b*tch... maarja... iPad en Silverlight... dat gaat niet werken...
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 21 februari 2011 - 23:46   quote  deeplink  
Goh, was ik eerst blij dat de uitzending van vandaag al te downloaden is, helaas begeeft hun server het telkens waardoor het downloaden van een luttele 800mb zomaar een uurtje of 4 kan gaan duren...
DennUs
 DennUs - dinsdag 22 februari 2011 - 08:18   quote  deeplink  
Dan doet Uitzending Gemist het beter. Die zet eerst een beta site op, en vraagt om feedback. Ik denk niet dat ik de RTL app veel zal gebruiken. Ik vind het 5 stappen terug.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 28 februari 2011 - 22:28   quote  deeplink  
Kudos aan RTL, de VI aflevering staat er nu al op en de server is lekker snel met downloaden! De snelheid van de app heb ik nog niet geprobeerd...

Nu alleen de kwaliteit en resolutie omhoog en het is helemaal top! Zeg maar een RTL XL HD variant ofzo...
amiet01
 amiet01 - dinsdag 01 maart 2011 - 12:24   quote  deeplink  
Hoe kun je nu dan alsnog de bestanden van de iPad app downloaden? Kan iemand een korte uitleg geven hoe de server en bestandsnamen in elkaar zitten?
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 01 maart 2011 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 maart 2011 - 12:24 schreef amiet01 het volgende:
Hoe kun je nu dan alsnog de bestanden van de iPad app downloaden? Kan iemand een korte uitleg geven hoe de server en bestandsnamen in elkaar zitten?
De server is is iptv.rtl.nl maar de bestandsnamen zitten qua nummering niet logisch in elkaar dus je weet vooraf niet hoe het bestand zal heten...
amiet01
 amiet01 - woensdag 02 maart 2011 - 10:41   quote  deeplink  
Maar hoe moet ik dan bijvoorbeeld een aflevering van GTST downloaden vanaf die server?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: iPad Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Apple / iPad / topic: R.I.P. RTL Gemist iPad , Leve (trage, mindere kwaliteit, niet geupdate) RTL XL iPad app









0.0072760