BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: " Matige prestaties einde van het seizoen te wijten aan zware trainingen"

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 04 mei 2011 - 02:30   quote  deeplink  
Inspanningsfysioloog Raymond Verheijen vindt dat de oorzaak van de slechte prestaties van PSV en FC Utrecht komt door de zware trainingsarbeid van de selecties. De assistent-bondscoach van Wales zegt op zijn Twitter-account dat ligt een slechte trainingsopbouw ten grondslag ligt aan de zwakke resultaten van de clubs.
"Zowel PSV als FC Utrecht houden van harde en lange trainingsessies. Nu is de brandstof op. Verrassing, verrassing", zegt Verheijen op Twitter. "Voor PSV is het zelfs al de twee jaargang op rij dat de motor lang voor het einde van het seizoen is opblazen. Wanneer leren ze hun lesje?" Verheijen verwierf internationale bekendheid met zijn trainingsprogramma's, die bestaan uit DVD´s, voetbalboeken en clinics. Verheijen paste deze methode toe op Zuid-Korea en Rusland onder Guus Hiddink en clubs zoals Chelsea en Manchester City.
bron: http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/127897_inspanningsfysioloog-verheijen-haalt-uit-naar-psv-en-fc-utrecht
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 04 mei 2011 - 03:57   quote  deeplink  
Alsof Berg en Engelaar in het begin van het seizoen wel een topprestatie leverden en nu door al dat harde trainen er niks meer van bakken. Het was toch al het hele seizoen kut met die spelers. Het verlies van Reis, Afellay en Amrabat heeft PSV opgebroken. Reis en Afellay waren 50% van je as en je technisch gezien beste spelers. Toen die er niet meer waren moesten de mindere goden het doen en werd het ook minder. Heeft totaal niks met conditie te maken. PSV heeft ook erg weinig blessures gehad. Mensen die niet fit zijn krijgen eerder last van blessures en herstellen ook niet zo snel.

Deze pannenkoek is er bovendien niet bij geweest. Heeft de spelers nooit medisch onderzocht. Zou echt knap zijn als hij op basis van eredivisielive kan zien hoe het met iemands fysieke gesteldheid staat. Wat ik me ook afvraag is waarom hij er nu opeens mee komt? Is het omdat PSV is uitgeschakeld voor de titel? Lekker makkelijk. Dit soort aasgieren willen alleen maar goedkoop scoren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 mei 2011 door PSVMocro --
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 04 mei 2011 - 04:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 03:57 schreef PSVMocro het volgende:
Alsof Berg en Engelaar in het begin van het seizoen wel een topprestatie leverden en nu door al dat harde trainen er niks meer van bakken. Het was toch al het hele seizoen kut met die spelers. Het verlies van Reis, Afellay en Amrabat heeft PSV opgebroken. Reis en Afellay waren 50% van je as en je technisch gezien beste spelers. Toen die er niet meer waren moesten de mindere goden het doen en werd het ook minder. Heeft totaal niks met conditie te maken. PSV heeft ook erg weinig blessures gehad. Mensen die niet fit zijn krijgen eerder last van blessures en herstellen ook niet zo snel.

Deze pannenkoek is er bovendien niet bij geweest. Heeft de spelers nooit medisch onderzocht. Zou echt knap zijn als hij op basis van eredivisielive kan zien hoe het met iemands fysieke gesteldheid staat. Wat ik me ook afvraag is waarom hij er nu opeens mee komt? Is het omdat PSV is uitgeschakeld voor de titel? Lekker makkelijk. Dit soort aasgieren willen alleen maar goedkoop scoren.
Tja hier valt niets aan toe te lichten om 4 uur 's nachts hahahaha
Rachid 07
 Rachid 07 - woensdag 04 mei 2011 - 12:59   quote  deeplink  
Het is toch vanzelfsprekend met dit elftal dat je geen kampioen wordt al 4jr achter elkaar. Nu licht het weer aan het intesieve trainen.
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 04 mei 2011 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 12:59 schreef Rachid 07 het volgende:
Het is toch vanzelfsprekend met dit elftal dat je geen kampioen wordt al 4jr achter elkaar. Nu licht het weer aan het intesieve trainen.
3 jaar en PSV heeft het zelf weggegeven. Jij doet nu net alsof Ajax en Twente de sterren van de hemel spelen.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 04 mei 2011 - 17:57   quote  deeplink  
http://www.psv.tv/index.php?item=if&content=player&ProductID=7852
FR-Han
 FR-Han - vrijdag 06 mei 2011 - 15:59   quote  deeplink  
en aan een geweldig feyenoord die jullie gewoon straf gaf. helemaal niets in lampekapstad!!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 06 mei 2011 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 15:59 schreef obiku010 het volgende:
en aan een geweldig feyenoord die jullie gewoon straf gaf. helemaal niets in lampekapstad!!
HeleMAAL niets in kakkerlakkenstad!!!!
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 06 mei 2011 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 17:26 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

HeleMAAL niets in kakkerlakkenstad!!!!
Laat gaan. Het is een misplaatste provocatie, als je net door VVV uitgeschakeld bent voor de play-offs voor Europees voetbal, dan moet je gewoon zwijgen. Dit is geen goed seizoen voor Feyenoord en PSV. Waarom deze obiku010 hier dan groot komt doen, is mij een compleet raadsel. Ik ga er maar vanuit dat hij 9 jaar is en niet weet wat hij doet.
remco k
 remco k - vrijdag 06 mei 2011 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 17:45 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Laat gaan. Het is een misplaatste provocatie, als je net door VVV uitgeschakeld bent voor de play-offs voor Europees voetbal, dan moet je gewoon zwijgen. Dit is geen goed seizoen voor Feyenoord en PSV. Waarom deze obiku010 hier dan groot komt doen, is mij een compleet raadsel. Ik ga er maar vanuit dat hij 9 jaar is en niet weet wat hij doet.
En dan zeg je tegen Patrick "laat gaan" ??
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 06 mei 2011 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 17:45 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Laat gaan. Het is een misplaatste provocatie, als je net door VVV uitgeschakeld bent voor de play-offs voor Europees voetbal, dan moet je gewoon zwijgen. Dit is geen goed seizoen voor Feyenoord en PSV. Waarom deze obiku010 hier dan groot komt doen, is mij een compleet raadsel. Ik ga er maar vanuit dat hij 9 jaar is en niet weet wat hij doet.
I know, vandaar helemaal niets in rotterdam...:P Erg lullig voor ze, feyenoord dacht dat het hele seizoen weer mooi was geworden door de overwinning op PSV, maar vvv heeft anders doen blijken:) Wat moet die klap hard aan zijn gekomen...
remco k
 remco k - vrijdag 06 mei 2011 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 18:01 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

I know, vandaar helemaal niets in rotterdam...:P Erg lullig voor ze, feyenoord dacht dat het hele seizoen weer mooi was geworden door de overwinning op PSV, maar vvv heeft anders doen blijken:) Wat moet die klap hard aan zijn gekomen...
Niet zo hard als de klap bij PSV over het niet halen van het kampioenschap..
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 06 mei 2011 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 18:01 schreef remco k het volgende:

[..]

En dan zeg je tegen Patrick "laat gaan" ??
Ja, Jij doelt zeker op het gegeven dat Patrick zelf in het verleden ook wel heeft geprovoceerd. Moest je ook laten gaan. Er wordt overal op het Internet geprovoceerd. Gewoon laten gaan en discussiëren met mensen die inhoudelijk reageren. Dat zijn er niet veel, maar genoeg om het interessant te houden.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 06 mei 2011 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 18:10 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ja, Jij doelt zeker op het gegeven dat Patrick zelf in het verleden ook wel heeft geprovoceerd. Moest je ook laten gaan. Er wordt overal op het Internet geprovoceerd. Gewoon laten gaan en discussiëren met mensen die inhoudelijk reageren. Dat zijn er niet veel, maar genoeg om het interessant te houden.
Jij bent 1 van de zeer weinigen die nog nooit heeft geprovoceert PSVmocro. Ik heb diep respect voor jouw voetbalvisie en ik moet eerlijk bekennen dat als ik al jouw posts lees, je in de meeste gevallen altijd gelijk hebt. Overigens, Remco k heeft ook wel eens vaker geprovoceerd, dat hoort gewoon erbij in het voetbal, zeker bij jongere jongens waarbij het voetbal ontzettend veel leeft, zoals ik.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 06 mei 2011 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 18:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet zo hard als de klap bij PSV over het niet halen van het kampioenschap..
Jawel, want wij voelden het al een beetje aankomen. Uit feyenoord en uit groningen winnen in een seizoen waarbij ONTZETTEND VEEL punten worden verspeeld in uit wedstrijden tegen clubs als roda, de graafschap e.d. Het was dus vooraf te voorspellen dat PSV minimaal 1 van de laatste 3 wedstrijden zou gaan verliezen. Ik denk dat de klap pas echt hard aan gaat komen in amsterdam als zij de titel volgende week zondag zouden mislopen... Oh oh oh wat zou dat zuur zijn! Twente door de grachten met de kampioensschaal!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 mei 2011 door patrickpsv15 --
remco k
 remco k - vrijdag 06 mei 2011 - 19:11   quote  deeplink  
Het merendeel van de PSV supporters dachten en denken daar toch anders over..
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 06 mei 2011 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 18:17 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Jij bent 1 van de zeer weinigen die nog nooit heeft geprovoceert PSVmocro. Ik heb diep respect voor jouw voetbalvisie en ik moet eerlijk bekennen dat als ik al jouw posts lees, je in de meeste gevallen altijd gelijk hebt. Overigens, Remco k heeft ook wel eens vaker geprovoceerd, dat hoort gewoon erbij in het voetbal, zeker bij jongere jongens waarbij het voetbal ontzettend veel leeft, zoals ik.
Komt omdat ik altijd tot 10 tel. :P

quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 19:11 schreef remco k het volgende:
Het merendeel van de PSV supporters dachten en denken daar toch anders over..
Als je zo lang de koppositie in handen hebt, dan moet je de titel gewoon pakken. Dat is wel het gevoel wat bij de meeste heerst. Alleen was sinds de schorsing van Toivonen het voetbal uit het elftal gegaan. PSV had het middenveld nauwelijks in handen. Bakkal heeft niet gebracht wat hij normaal gesproken wel kan brengen en Nijland, wat ik een echte voetballer vind, heeft geen kans gekregen. Op het moment dat het voetballend minder werd hield ik al rekening met dit scenario. Want dat is de basis van alles, tenzij je veel geluk hebt zoals Ajax de afgelopen weken. Dat de tegenstanders falen bij de kansen die ze krijgen en dat jezelf op de goede momenten alsnog de bal erin prikt. Het was puur overleven, zonder dat PSV de wind mee had.
Rachid 07
 Rachid 07 - zaterdag 07 mei 2011 - 08:35   quote  deeplink  
Een paragnost bij radio 538 heeft al lang voorspeld dat ajax de titel gaat pakken dit jaar dus heb jij even pech patrick. Helemaal niets in eindhoven ole ole geen schaal,beker en geen geld.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 08:35 schreef Rachid 07 het volgende:
Een paragnost bij radio 538 heeft al lang voorspeld dat ajax de titel gaat pakken dit jaar dus heb jij even pech patrick. Helemaal niets in eindhoven ole ole geen schaal,beker en geen geld.
Pff al die paragnostische ajaxsupporters roepen al 6 jaar lang dat ze kampioen worden, is dat uitgekomen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 mei 2011 door patrickpsv15 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:14 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Pff al die paragnostische ajaxsupporters roepen al 6 jaar lang dat ze kampioen worden, is dat uitgekomen?
Ik zeg niet dat ik er in geloof, maar heb je bewijs voor die afgelopen 6 jaar dan?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:22 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik er in geloof, maar heb je bewijs voor die afgelopen 6 jaar dan?
Nee het waren slechts hoorbare en leesbare waarnemingen uit de media die ik niet in een dergelijk archief of zo heb opgeslagen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:30 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Nee het waren slechts hoorbare en leesbare waarnemingen uit de media die ik niet in een dergelijk archief of zo heb opgeslagen.
Ik heb het anders alleen van dit jaar gehoord via de radio, maar andere jaren niet..
remco k
 remco k - zaterdag 07 mei 2011 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 21:18 schreef PSVMocro het volgende:

Als je zo lang de koppositie in handen hebt, dan moet je de titel gewoon pakken. Dat is wel het gevoel wat bij de meeste heerst. Alleen was sinds de schorsing van Toivonen het voetbal uit het elftal gegaan. PSV had het middenveld nauwelijks in handen. Bakkal heeft niet gebracht wat hij normaal gesproken wel kan brengen en Nijland, wat ik een echte voetballer vind, heeft geen kans gekregen. Op het moment dat het voetballend minder werd hield ik al rekening met dit scenario. Want dat is de basis van alles, tenzij je veel geluk hebt zoals Ajax de afgelopen weken. Dat de tegenstanders falen bij de kansen die ze krijgen en dat jezelf op de goede momenten alsnog de bal erin prikt. Het was puur overleven, zonder dat PSV de wind mee had.
KLopt helemaal.... Overigens verwacht ik nog steeds niet dat Ajax kampioen wordt, we zijn te vaak in het zadel geholpen door PSV en Twente, en ik zie gewoon niet in dat Ajax dit kan afmaken, we hebben vaker deze kans gehad dit seizoen ( in mindere mate natuurlijk) en hebben iedere keer gefaald tot aan H'veen.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:32 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ik heb het anders alleen van dit jaar gehoord via de radio, maar andere jaren niet..
Misschien zat je toen teveel aan de hasj;)
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:38 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Misschien zat je toen teveel aan de hasj;)
Misschien ook niet..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:39 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Misschien ook niet..
Blijkbaar wel dan..
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:43 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel dan..
Nou.. Nee..
Ten eerste ben ik nog maar 16, en ten tweede heb ik nog nooit gerookt..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:44 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Nou.. Nee..
Ten eerste ben ik nog maar 16, en ten tweede heb ik nog nooit gerookt..
Ik ook nog nooit gerookt of drugs of iets dergelijks. Ik hou het bij bier:P en jij? ook geen bier?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:45 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Ik ook nog nooit gerookt of drugs of iets dergelijks. Ik hou het bij bier:P en jij? ook geen bier?
Dat wel, alleen heb ik sinds de zomervakantie suikerziekte, waardoor ik het heel erg beperkt moet houden..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:48 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dat wel, alleen heb ik sinds de zomervakantie suikerziekte, waardoor ik het heel erg beperkt moet houden..
Oh dat is wel erg vervelend. Ik moet ook oppassen dat ik niet te veel drink wat de laatste tijd (o.a. vannacht) pff echt veel te veel. Ik ga nu een weekje naar Rome met school en alcohol is dan ten strengste verboden dus een weekje rust is ook wel eens fijn:)
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:49 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Oh dat is wel erg vervelend. Ik moet ook oppassen dat ik niet te veel drink wat de laatste tijd (o.a. vannacht) pff echt veel te veel. Ik ga nu een weekje naar Rome met school en alcohol is dan ten strengste verboden dus een weekje rust is ook wel eens fijn:)
Tis iig wel heel klote ja..

Maar ik ga volgend jaar ook naar Rome met school.. Doe je toevallig Gymnasium?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:54 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Tis iig wel heel klote ja..

Maar ik ga volgend jaar ook naar Rome met school.. Doe je toevallig Gymnasium?
Jaa:p jij ook ?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:58 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Jaa:p jij ook ?
Jep..
Zit nu in de 4de.. Jij dan in de 5de, lijkt me?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:59 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Jep..
Zit nu in de 4de.. Jij dan in de 5de, lijkt me?
Ja, welk profiel doe je?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 14:44   quote  deeplink  
N&G..
Wilde N&T doen, maar mijn natuurkunde was net helaas te slecht.. Maar ben wel blij dat ik het niet gekozen heb. Want mensen die altijd heel goed waren in wiskunde en natuurkunde, halen nu alleen maar 6-jes.. Heb natuurkunde erbij gekozen, maar de repetities zijn echt klote bij ons..

Jij?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 14:44 schreef Hasjkoph het volgende:
N&G..
Wilde N&T doen, maar mijn natuurkunde was net helaas te slecht.. Maar ben wel blij dat ik het niet gekozen heb. Want mensen die altijd heel goed waren in wiskunde en natuurkunde, halen nu alleen maar 6-jes.. Heb natuurkunde erbij gekozen, maar de repetities zijn echt klote bij ons..

Jij?
haha dan ben je heel slim als je dat aankunt. Lijkt me erg zwaar, een N-profiel. Ik doe EM, maar economie ben ik niet zo goed in. Vandaar mijn keuze voor psychologie later. waar ga je studeren?
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 07 mei 2011 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:36 schreef remco k het volgende:

[..]

KLopt helemaal.... Overigens verwacht ik nog steeds niet dat Ajax kampioen wordt, we zijn te vaak in het zadel geholpen door PSV en Twente, en ik zie gewoon niet in dat Ajax dit kan afmaken, we hebben vaker deze kans gehad dit seizoen ( in mindere mate natuurlijk) en hebben iedere keer gefaald tot aan H'veen.
Het is 50/50, ik zou op dit moment echt niet kunnen kiezen tussen Ajax en Twente. Ajax staat er nu onverwachts en die zullen de afgelopen wedstrijden uit hun gedachte moeten laten. Het gaat om 2x 45 minuten. Bovendien speelde Twente ook niet best...en heb je in de eredivisie nog altijd met de scheidsrechters te maken. Die kunnen zomaar de wedstrijd beslissen met een blunder. De druk is enorm op de arbitrage.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 14:48 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

haha dan ben je heel slim als je dat aankunt. Lijkt me erg zwaar, een N-profiel. Ik doe EM, maar economie ben ik niet zo goed in. Vandaar mijn keuze voor psychologie later. waar ga je studeren?
Whaha, je doet E&M maar kan het niet?
Slimme keuze :P
Ik ben iemand die houdt van rekenen. Daar is M&O goed voor.. Alleen kon i kdat neit meer kiezen..
Bij mij thuis zeiden ze allemaal dat ik economie echt leuk zou vinden. Heb het vorig jaar gehad en ik vond het zuigen als de hel :P
Natuurkunde is best makkelijk.. Tenminste de sommen in het boek, want de repetities zijn zwaar klote.
Je moet het nl niet alleen snappen, maar ook op alles kunnen toepassen. Je kan nl met één formule, héél veel sommen maken. Maar die krijg je niet allemaal vantevoren, dus moet je erachter komen, hoe je die formule moet toepassen. Dat is het kutte.

Ik weet nog niet wat en waar ik ga studeren. Ik hoop dat ik in Amsterdam (Uiteraard :P) kan studeren en wonen. Maar ik zou niet weten wat. Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als ik ergens anders zou studeren. Maar ik had al moeite met mijn profielkeuze (aangezien ik eigenlijk alles wel aankan), maar dat wordt dus echt een hel als ik mijn studie moet gaan kiezen..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:13 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Whaha, je doet E&M maar kan het niet?
Slimme keuze :P
Ik ben iemand die houdt van rekenen. Daar is M&O goed voor.. Alleen kon i kdat neit meer kiezen..
Bij mij thuis zeiden ze allemaal dat ik economie echt leuk zou vinden. Heb het vorig jaar gehad en ik vond het zuigen als de hel :P
Natuurkunde is best makkelijk.. Tenminste de sommen in het boek, want de repetities zijn zwaar klote.
Je moet het nl niet alleen snappen, maar ook op alles kunnen toepassen. Je kan nl met één formule, héél veel sommen maken. Maar die krijg je niet allemaal vantevoren, dus moet je erachter komen, hoe je die formule moet toepassen. Dat is het kutte.

Ik weet nog niet wat en waar ik ga studeren. Ik hoop dat ik in Amsterdam (Uiteraard :P) kan studeren en wonen. Maar ik zou niet weten wat. Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als ik ergens anders zou studeren. Maar ik had al moeite met mijn profielkeuze (aangezien ik eigenlijk alles wel aankan), maar dat wordt dus echt een hel als ik mijn studie moet gaan kiezen..
Nou kijk. Ik ben goed in theorieen en zo. Maar talen liggen me niet. Overigens sta ik dit jaar voor economie slechts een 5,9, integenstelling tot voorgaande jaren waar ik er rond de 7 voor stond, door een hele slechte docent die ik vorig jaar voor MenO had en met dat vak ben ik dan ook gestopt. Dus eigenlijk was het best een goede keuze voor EM, economie mwaaa niet mijn sterkste vak maar het is wel te doen en de rest ligt me allemaal wel.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 19:24   quote  deeplink  
Maar ik ga maar eens de koffer inpakken, slapen en straks om 2 uur op om naar charleroi en vervolgens naar Rome te gaan... En jullie zullen mij uiteraard heel erg missen want ik zal dan een week niks op dit forum posten:(
Of ja misschien wel nooit meer, vrijdag de 13e vliegen we terug hahaha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 mei 2011 door patrickpsv15 --
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 07 mei 2011 - 22:05   quote  deeplink  
hahaha RIP Patrick...:P

Ik weet niet of jullie er op zitten te wachten, maar als ervaringsdeskundige kan ik jullie wel advies geven. Doe ermee wat je wil.

Probeer vooruit te kijken bij de keuze naar je opleiding. Waar zien jullie jezelf over 10 of 15 jaar. Zoek vacatures en kijk naar de functiebeschrijving. Vervolgens de vereisten noteren en zoeken naar opleidingen die je in staat stellen om de functies uit te mogen oefenen. Uiteindelijk gaat het niet zozeer om studiekeuze, maar om een carrière. Een studie duurt normaal gesproken 4 jaar, een carrière 40+ jaar.

Ik heb zelf aan de UvT economie gestudeerd, maar had achteraf gezien ook wel op de TU bouwkunde willen studeren. Architectuur heb ik altijd interessant gevonden. Ik had wel iets met alle vakken, waardoor de keuze iets moeilijker was. Uiteindelijk voor economie gekozen. Het voordeel van economie is dat je alle kanten op kan, wat vervolgens ook weer een nadeel kan zijn.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 07 mei 2011 - 23:12   quote  deeplink  
Dank PSVmocro.
Dit is tot nu toe de lastigste keuze in mijn leven. Hulp is dan ook zeer welkom.
Hoe was het op de Uvt economie? kun je vertellen wat je zoal moest doen? Ik heb ook lang overwogen om iets met economie te doen, maar ik twijfel aan mijn rekenvaardigheden.
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 08 mei 2011 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 23:12 schreef patrickpsv15 het volgende:
Dank PSVmocro.
Dit is tot nu toe de lastigste keuze in mijn leven. Hulp is dan ook zeer welkom.
Hoe was het op de Uvt economie? kun je vertellen wat je zoal moest doen? Ik heb ook lang overwogen om iets met economie te doen, maar ik twijfel aan mijn rekenvaardigheden.
Wat bedoel je met twijfel aan jouw rekenvaardigheid? Je gebruikt gewoon een rekenmachine en in het geval van statistiek SPSS of SAS. Je zal wel de theorie achter de vraagstukken moeten begrijpen om het toe te passen.

De Masters die ik heb gevolgd (BE en IB) bestonden voornamelijk uit projecten, presentaties en tentamens. Als je de projecten actief meedoet, dus niet meeliften zoals wel vaak gebeurde...dan had je het ook makkelijk tijdens tentamens, omdat je dezelfde stof wat je toegepast hebt terugkrijgt in het tentamen. Bovendien kun je met projecten als je een beetje je best doet het cijfer flink omhoog schroeven, waardoor er minder druk op de tentamens kwam te liggen. Het leukste wat ik op de UvT had gedaan was een businessgame met iets van 200 studenten. Moesten wekelijks op gebied van marketing, productie, etc. een bedrijf runnen door variabelen in te voeren en door te sturen. Vervolgens kreeg je een uitdraai van hoe je presteerde tov de concurrenten. Projecten van International Marketing vond ik ook wel relaxed. Moest je aan de hand van een case je eigen oplossing en aanbeveling uitwerken. Je moet dan denken aan een case over blunders of risicovolle beslissingen van multinationals. Statistiek was niet mijn ding, maar wel belangrijk om het onder de knie krijgen.

Voor de rest heb ik alleen maar positieve ervaringen met de hoogleraren, uitzonderingen daargelaten. Ik was verder ook niet überactief. Ging alleen als het echt moest, dus voornamelijk verplichte vakken en als de projectgroepen bij elkaar kwamen. Voor de rest relaxen tot aan de tentamens. Ik was heel goed in uitstellen. :P Vaak 1 dag van te voren beginnen met leren, dus de sheets, samenvattingen en oude tentamens erin knallen en gaan met die banaan. Is niet aan te raden om een hele nacht door te gaan, terwijl je daarvoor wekenlang niks hebt gedaan. Maar ik had die druk nodig om scherp te blijven. :P
ThreeStars
 ThreeStars - dinsdag 17 mei 2011 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:14 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Pff al die paragnostische ajaxsupporters roepen al 6 jaar lang dat ze kampioen worden, is dat uitgekomen?
het is uitgekomen
Rachid 07
 Rachid 07 - dinsdag 17 mei 2011 - 21:31   quote  deeplink  
Patrick een advies ga geen economie doen want rekenen kun je niet. Je rekende er toch op dat twente kampioen zou worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: " Matige prestaties einde van het seizoen te wijten aan zware trainingen"









0.0062129