BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: De bekerfinale en meer

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 06 mei 2011 - 12:14   quote  deeplink  
De teams ontmoeten elkaar dit seizoen voor de 3e keer. De Johan Cruijff schaal was een eenvoudige prooi voor de inleenTukkers maar Ajax wist een puntje weg te slepen uit Enschede.

De KNVB had bij de programmering niet kunnen bevroeden dat de teams binnen 1 week strijden om de dubbel. El Classico in de polder zullen we maar zeggen. Want let op mijn woorden de bekerwinnaar wordt ook de kampioen. Psychologie van de kouwe grond maar toch.

De druk bij Ajax is immens op dit moment en het is knap dat F. de Boer het team mentaal goed op de rails heeft. Geluk is een belangrijke factor in het voetbal maar je dwingt het wel af met inzet, durf en klasse.



De gouwe lul van deze week reik ik uit aan Frank de B. Maar Martin van Geel klopt op de deur.

Voor de paardenlul kwamen deze week teveel mensen in aanmerking om te kiezen: eervolle vermeldingen gaan uit naar Meiy Li Vos, van Balen, Gretta Duisenberg, Jeroen Pauw, Rosenthal, Rutte, Moskowisch, Brandts en de Bleeckere.

De uitkomst van de bekerfinale zondag zal in belangrijke mate bepalend zijn voor wie de kampioensschaal kan heffen in het betonnen blok in Amsterdam Zuid Oost.

Twente is in mijn ogen favoriet vanwege het middenveld met Landzaat, Brama, Janssen en Ruiz, maar laat er geen misverstand over bestaan. Van mij mogen ze allebei verliezen.

Meestal is het zo dat als twee zwaargewichten elkaar treffen het een saaie boel kan worden. Zoniet zondagavond. Het wordt smullen. Als niet dan dit recept van de oma van (de binnenkort bij Feyenoord) bijtekenende Wijnaldum...

1. Chicken Wings Paramaribo (zoet-zure wings met Chutney Salsa)



Ingrediënten:

Voor de Wings:
1 pot (360ml) Faja Lobi Chicken Paramaribo Trafasie (roerbaksaus)
1 kg Kip TV sticks (12 stuks)
2 eetlepels honing
Voor Chutney Salsa (dipsaus):
1 kleine blik (137 gram) Albert Heijn Ananas (stukjes)
handvol gebakken uien
1 theelepel honing
2 eetlepels zonnebloemolie
1 theelepel rum

Bereidingswijze:
Wings:
Marineer de TV sticks 1 dag van tevoren met 2 eetlepels honing en 1 pot Chicken Paramaribo Trafasie (roerbaksaus); leg op de ovenplaat en verdeel 3 eetlepels van de marinade erover, de rest van de marinade apart houden voor de Chutney Salsa. Grill de TV sticks 15 minuten op 200 graden in de oven.
Chutney Salsa:
Maak van de overblijvende marinade een lekker fruitig Chutney Salsa; voeg alle ingrediënten hieraan toe en kook het in circa 3 minuten tot een mooie saus.

Roostertip:
Rooster het vlees op één van onderstaande wijzen gaar:
a. 15 minuten in de heteluchtoven op 200 graden of
b. 10-15 minuten in de elektrische oven op 200 graden of
c. 10-15 minuten op de barbecue.
Serveertip:
Serveren als borrelhapje of als hapje tussendoor.

Variatietip:
Varieer de ananas met 3 stuks abrikozen (in stukjes).

Wijn-, Dranken- en Biertip:
1. Surinaamse Wijn: Als wijn bij dit gerecht wordt de Trafasie Wijn geadviseerd.
2. Surinaamse Frisdranken: Als frisdranken bij dit gerecht worden de Trafasie Frisdranken geadviseerd o.a. Cherry Bouquet Trafasie, Green Punch Trafasie, Pine Apple Trafasie, Orange Trafasie.
3. Surinaams Bier: Als bier bij dit gerecht wordt Parbo Bier geadviseerd.

Veel kijkplezier bij de finale en ontknoping van Jupiler League

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl, www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig (maar hou het vanaf nu in de gaten). Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse (politie-)troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 06 mei 2011 - 14:06   quote  deeplink  
Good luck FC Twente. Wij PSV'ers, hopen dat jullie beide winnen, het liefste dat jullie hen die derde ster ontnemen!
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 06 mei 2011 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 14:06 schreef patrickpsv15 het volgende:
Good luck FC Twente. Wij PSV'ers, hopen dat jullie beide winnen, het liefste dat jullie hen die derde ster ontnemen!
derde ster onthouden is grammaticaal beter en feitelijk correct aangezien ze pas 2 sterren hebben
lereeeen
 lereeeen - vrijdag 06 mei 2011 - 15:17   quote  deeplink  
patrickpsv ik ken zo slecht tegen jou he!
jij bent egt een calimero.
psv heeft heel het seizoen al mazzel en gelukkig worden ze dit jaar weer niet kampioen!
Met die irritante toivonen en doedelzak.Iedereen bij psv zijn allemaal vies en niet omdat ik voor ajax ben maar kijk naar lens en pieters heel normaal bij hun vorige club en ze komen bij jullie en ze worden de irritante spelers van psv
biba1970
 biba1970 - zaterdag 07 mei 2011 - 09:28   quote  deeplink  
hee patrick psv van alle mensen hier op het forum vind ik jou toch echt zielig je bent meer bezig met ajax dan met je eigen irritant provinciaal clubje ben je toch niet stiekem een beetje AJAX supporter
remco k
 remco k - zaterdag 07 mei 2011 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 14:06 schreef patrickpsv15 het volgende:
Good luck FC Twente. Wij PSV'ers, hopen dat jullie beide winnen, het liefste dat jullie hen die derde ster ontnemen!
Even voor jezelf spreken, er zijn ook veel PSVers die het Ajax gunnen, maar nog veel meer die het helemaal niks uitmaakt wie wat wint ( zoals het een ECHTE supporter betaamt..)
Brian
 Brian - zondag 08 mei 2011 - 11:49   quote  deeplink  
Kijk naar de Afca site http://www.afca.nl/cms/index.php?itemid=6665

Van mij mag FC Twente 2x winnen dus zet hem op !
vind ook dat het de meest constante ploeg is geweest dit jaar
en zal ik dan ook verdient vinden.
AFCAMylife
 AFCAMylife - zondag 08 mei 2011 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2011 - 11:49 schreef Brian het volgende:
Kijk naar de Afca site http://www.afca.nl/cms/index.php?itemid=6665

Van mij mag FC Twente 2x winnen dus zet hem op !
vind ook dat het de meest constante ploeg is geweest dit jaar
en zal ik dan ook verdient vinden.
zeker ze zijn zo constant dat ze 8x gelijk spelen en 4x verliezen! en als ajax van ze wint is ajax over het hele jaar gezien de meest constante ploeg! beetje dom praten he, maar aan die reactie te zijn ben je ook niet zo heel intelligent.

moge de beste winnen!
Brian
 Brian - zondag 08 mei 2011 - 12:18   quote  deeplink  
@AFCAMylife
Dat is mijn mening, en hoeft de jouwe niet te zijn.
Verder is het recept van jouw Fan site afkomstig
en over intelligent gesproken
denk ik dat jouw reactie al genoeg zegt.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - zondag 08 mei 2011 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2011 - 12:08 schreef AFCAMylife het volgende:

[..]

zeker ze zijn zo constant dat ze 8x gelijk spelen en 4x verliezen! en als ajax van ze wint is ajax over het hele jaar gezien de meest constante ploeg! beetje dom praten he, maar aan die reactie te zijn ben je ook niet zo heel intelligent.

moge de beste winnen!
Bij deze gefelicteerd, De beste heeft gewonnen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2011 door RedDevil1990 --
chrissie
 chrissie - maandag 09 mei 2011 - 10:18   quote  deeplink  
nu volgende week nog! Laat ze aub wat zien daar in 020
plannetje
 plannetje - maandag 09 mei 2011 - 10:59   quote  deeplink  
hahaha heerlijk TukkerS!!! succes zondag tegen die snavels... 020 verliest pisvee wint en word 2e heheheh
Ride
 Ride - maandag 09 mei 2011 - 13:42   quote  deeplink  
En dan kan je je weer schor schreeuwen.
R!ck
 R!ck - maandag 09 mei 2011 - 14:07   quote  deeplink  
Nog nooit zo druk geweest op het Twente forum, ahaha.
anti010
 anti010 - maandag 09 mei 2011 - 14:29   quote  deeplink  
kom maar op stelletje boeren, we vreten jullie op volgende week.Niets verdiend gewonnen, de gelukkigste, en wij hebben zand in jullie ogen gestrooid, je zal het zien zondag. AFCA kampioenen. En jullie weer lekker terug naar het platteland. En over dat PISVEE gesproken helemaal niets in Aidshoven.
Ride
 Ride - maandag 09 mei 2011 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 14:29 schreef anti010 het volgende:
kom maar op stelletje boeren, we vreten jullie op volgende week.Niets verdiend gewonnen, de gelukkigste, en wij hebben zand in jullie ogen gestrooid, je zal het zien zondag. AFCA kampioenen. En jullie weer lekker terug naar het platteland. En over dat PISVEE gesproken helemaal niets in Aidshoven.
PSV zou juist voor ons moeten zijn. Wij kunnen beter kampioen worden dan Twente.
Is voor hun, als ze winnen van Groningen, beter vanwege kans op CL.
Mocht Twente kampioen worden komen ze qua budget dichter bij psv en dus een nog grotere concurrent dan ze nu al zijn.
PSV is de grote verliezer van de afgelopen 3 jaar. Groter dan ons.
Wij hebben nog steeds geld genoeg.
R!ck
 R!ck - maandag 09 mei 2011 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 14:29 schreef anti010 het volgende:
kom maar op stelletje boeren, we vreten jullie op volgende week.Niets verdiend gewonnen, de gelukkigste, en wij hebben zand in jullie ogen gestrooid, je zal het zien zondag. AFCA kampioenen. En jullie weer lekker terug naar het platteland. En over dat PISVEE gesproken helemaal niets in Aidshoven.
Ja volwassen reactie...
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 09 mei 2011 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2011 - 12:08 schreef AFCAMylife het volgende:

[..]

zeker ze zijn zo constant dat ze 8x gelijk spelen en 4x verliezen! en als ajax van ze wint is ajax over het hele jaar gezien de meest constante ploeg! beetje dom praten he, maar aan die reactie te zijn ben je ook niet zo heel intelligent.

moge de beste winnen!
en toen bleef het stil.............hup twente en succes zondag, komt voor ons misschien ook nog goed uit.
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2011 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 19:12 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

en toen bleef het stil.............hup twente en succes zondag, komt voor ons misschien ook nog goed uit.
Beetje dom of niet, hij praat over de competitie kereltje, waarom zou hij dan gaan reageren voordat de wedstrijd gespeeld is...
jaja
 jaja - maandag 09 mei 2011 - 23:11   quote  deeplink  
tja als je op een normale manier niet kan winnen. zondag mag het wat eerlijker lopen. der is vorig jaar al een kampioenschap weggegeven door de knvb. nu een beker laten we hopen dat ze nu wat beter opletten.
R!ck
 R!ck - dinsdag 10 mei 2011 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 23:11 schreef jaja het volgende:
tja als je op een normale manier niet kan winnen. zondag mag het wat eerlijker lopen. der is vorig jaar al een kampioenschap weggegeven door de knvb. nu een beker laten we hopen dat ze nu wat beter opletten.
Wat is er weggegeven in de beker dan door de KNVB? Of bedoel je Ajax die het knullig weggeeft achterin? Tjah wel bij de feiten blijven. De wedstrijd kon alle kanten op!
Sopaymontaña
 Sopaymontaña - dinsdag 10 mei 2011 - 16:50   quote  deeplink  
Cruyff zegt Mourinho heeft last van Barcelonitis. Alle geklets over zelfvertrouwen van het 020 kamp is natuurlijk onzin. Zondag gaan ze er gewoon weer op. Niks 3e ster, die is voorlopig lichtjaren ver weg ! Bij 020 hebben ze last van TWENTITIS
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 10 mei 2011 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 16:50 schreef Sopaymontaña het volgende:
Cruyff zegt Mourinho heeft last van Barcelonitis. Alle geklets over zelfvertrouwen van het 020 kamp is natuurlijk onzin. Zondag gaan ze er gewoon weer op. Niks 3e ster, die is voorlopig lichtjaren ver weg ! Bij 020 hebben ze last van TWENTITIS
Wij hebben hele mooie tieten in Amsterdam!
Sopaymontaña
 Sopaymontaña - dinsdag 10 mei 2011 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 17:13 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Wij hebben hele mooie tieten in Amsterdam!
Weet ik. Woon in Amsterdam....
remco k
 remco k - dinsdag 10 mei 2011 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 17:25 schreef Sopaymontaña het volgende:

[..]

Weet ik. Woon in Amsterdam....
Foto's, anders ben je ongeloofwaardig..
barry1982
 barry1982 - vrijdag 13 juni 2014 - 11:13   quote  deeplink  
hallo alemaal weet je wat ik vind jullie zeiken alemaal te veel altijd maar dat gekanker daar gaan ze echt niet beter van spelen ik ben een ajax fan met hart en ziel het is 7 jaar geleden dat we de schaal pakten en soms denk ik dat dat ook heel normaal is hoe kan je nou spelen als je bij bij en paar fouten meteen wordt uitgefloten en af gezeikt jullie moeten acher ze staan kijk naar feijenoord suporers zou zou ik het ook willen zien dit is niet slecht bedoeld maar ik denk dat iedereen er weer lol in moet gaan hebben en monier el hamdoei als hij er bij het kampioen s wetstrijd bij is roep dan gewoon leuken dingen je zal zien dat ie beter gaat spelen als ik hem was was ik al lang weg geweest onmogeijk om zo te presteren iedereen een fijne dag morgen groet barry
remco k
 remco k - vrijdag 13 juni 2014 - 20:06   quote  deeplink  
Ehh. Beetje laat?:-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 13 juni 2014 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juni 2014 - 20:06 schreef remco k het volgende:
Ehh. Beetje laat?:-)
Iemand die de ziekte kanker als vervoeging gaat gebruiken mag van mij weg blijven.....in dit geval, liever laat dan nooit, dan maar nooit

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: De bekerfinale en meer









0.0060949