BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Utrecht / topic: Ton Du Chatinier ontslagen bij FC Utrecht

Headliner: FC Utrecht Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - donderdag 19 mei 2011 - 10:46
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ton Du Chatinier ontslagen bij FC Utrecht (Utregfanatic.nl)

Thomas
 Thomas - donderdag 19 mei 2011 - 13:05   quote  deeplink  
Zojuist had René van de Berg (verslaggever RTV Utrecht) de primeur op Twitter dat trainer van FC Utrecht Ton Du Chatinier is ontslagen bij FC Utrecht.

Hoofdtrainer Ton du Chatinier en FC Utrecht gaan uit elkaar. FC Utrecht en de trainer zijn dat na een gesprek in goed overleg overeengekomen. De club liet de trainer weten de samenwerking in het komend seizoen (waarvoor Du Chatinier nog een contract had) niet te willen continueren. De trainer gaf er vervolgens de voorkeur aan per direct zijn activiteiten te staken. Assistent-trainer Jan Wouters neem de resterende trainingen van dit seizoen voor zijn rekening.

Volgens technisch directeur Foeke Booy heeft Du Chatinier twee jaar geleden de functie van hoofdtrainer onder moeilijke omstandigheden aanvaard. Daarvoor verdient hij ons respect, aldus Booy. Het is jammer, dat we de rit niet gezamenlijk kunnen afmaken, maar wij vinden dat er onvoldoende basis is voor samenwerking in de toekomst. Booy heeft de technische en medische staf en de spelersgroep vanmorgen op de hoogte gesteld van de beslissing. De club gaat zich nu oriënteren op het aanstellen van een nieuwe hoofdtrainer.

Du Chatinier reageerde teleurgesteld op het besluit de samenwerking niet voort te zetten. Het is jammer dat het zo is gelopen, maar ik kijk terug op een prachtige periode, zegt hij. FC Utrecht heeft me destijds de kans gegeven trainer te zijn van deze mooie club en we hebben met zijn allen fantastische resultaten geboekt in zowel de competitie als Europees. Ik wens FC Utrecht voor de toekomst veel succes toe.

Du Chatinier (53) kwam in oktober 2008 bij FC Utrecht, in eerste instantie als assistent van de toenmalige hoofdtrainer, Willem van Hanegem. Toen deze in december van datzelfde jaar vertrok, nam Du Chatinier het hoofdtrainerschap op zich. Hij loodste het elftal vorig jaar via een zevende plaats en de play-offs naar Europees voetbal. In de voorronde van de Europa League wist FC Utrecht onder meer het Schotse Celtic uit te schakelen. In de groepsfase leverde het team goede prestaties tegen Liverpool, Steaua Boekarest en Napels en miste maar net de volgende ronde. In de zojuist afgesloten competitie werd FC Utrecht negende, waardoor het team de play-offs misliep.
Loetje
 Loetje - donderdag 19 mei 2011 - 19:35   quote  deeplink  
was te verwachten, ik vind met de kwaliteit van fc utrecht dat er meer in moet zitten dan een 9de plaats
varnapotter
 varnapotter - donderdag 19 mei 2011 - 21:16   quote  deeplink  
Schandalig.......eerst puin ruimen en dan een schop krijgen......9de plaats niet slecht...zeker na europees voetbal spelen....kost veel van de kracht van het team en kost je een paar plaatsen in de eindrangschikking. Top Ton!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5883
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Utrecht Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Utrecht / topic: Ton Du Chatinier ontslagen bij FC Utrecht









0.0049688