BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Speelt Lucius nog voor PSV? Nabeschouwing Superwoensdag

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 31 januari 2008 - 15:53   quote  deeplink  
Hoe erg kun je er naast zitten met je voorspellingen over voetbal. De stand is 3-9, 25% goed en de rest fout. Heel erg fout.

Feyenoord-AZ 2-2 (voorspelde uitslag 3-1)
Volgens van Gaal speelde AZ tegen 13 man, dan had hij Lee dus meegeteld. Dat heb ik niet gedaan. Ik had er bijna 2 man voor afgetrokken. Toen ik de beginopstelling zag dacht ik: “hier gaat het kampioenschap”. Waarom Lee opstellen als je Hofs, Slory, Wijnaldum en zelfs Biseswar tot je beschikking hebt. Ik snap het niet. Mols speelde goed maar de bal kaatste niet altijd even lekker.

AZ was op alle fronten sterker en met een echt trefzekere spits had AZ Feyenoord zoek gespeeld in de eerste helft. Nu hield de grootmacht uit Rotterdam-Zuid stand en kreeg het zelfs kansen de winst naar zich toe te trekken op het eind. Achteraf denk je dat als Hofs of Slory vanaf het begin hadden meegedaan AZ zwaarder onder druk had komen te staan en onder druk waren ze niet sterk. Maar verder is het overigens de verdienste van AZ dat Feyenoord ploeterde. Pellè, El Hamdaoui, de Zeeuw en Vormer speelden prima.

Feyenoord gaat wel steeds beter spelen maar juist door de dynamiek van de Cler en de Guzman onstaan er achterin kansen voor elke tegenstander. Die dynamiek ontbreekt ten ene male bij Lucius. Waar hij vorig jaar sterk presteerde onder zijn vriend E. Koeman, sjokt hij nu als een oude man over het veld. In balbezit is het nog wel eens aardig, in verdedigend opzicht staat hij te slapen of naar het vuurwerk te kijken. Zit PSV hier misschien achter?

Met een fitte Hofland is de verdediging van Feyenoord sterker. Maar ik heb zo’n vermoeden dat men bij Feyenoord inmiddels ook weet dat Hofland 5 wedstrijden speelt (waarvan 2 met veel pijn) en daarna 3 wedstrijden rust nodig heeft.

Al met al was het een heerlijke wedstrijd om naar te kijken (ik moest mijn abonnement op de VI opzeggen van mijn partner om via digitenne live-wedstrijden te kunnen zien).

Ajax-PSV 0-2 (voorspelling 4-3, heb de verdediging van PSV onderschat)
Vanwege mijn voorkeur voor Feyenoord heb ik al schakelend slechts stukjes van deze wedstrijd gezien. PSV zette veel druk en dat was goed. Bakkal is een absolute topper, in mijn ogen beter dan Aissati (koppie te vaak naar beneden) en Affelay (blessuregevoelig) samen. Van alle markten thuis. Het is duidelijk de scouting en jeugdopleiding van PSV is stukken beter dan die van Ajax en PSV. Een foutje: Huntelaar laten gaan.

Davids heeft het niet meer. Komt telkens een stapje te kort. Zijn rode kaart kon wel eens goed uitpakken voor de Amsterdammers.

Het was een mooie voetbalavond.

Morgen al weer mijn voorspellingen voor speelronde 23. Gokkers opgelet!

sportdwaas.blogspot.com

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Speelt Lucius nog voor PSV? Nabeschouwing Superwoensdag









0.0071878