BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 november 2012 - 22:41   quote  deeplink  
Koeman: 'Kan aardige maaltijd voorschotelen'

600x400-koeman.jpg

Voor de komst van Ronald Koeman naar Feyenoord, stond het leven van de trainer geheel in het teken van de ziekte van zijn vrouw Bartina. Bij haar werd twee jaar geleden borstkanker geconstateerd. Inmiddels is ze vrij van kanker. 'Het was voor ons de eerste keer dat de ziekte heel dichtbij was. Uiteindelijk kom je daar als mens en als trainer sterker uit,' zegt Koeman.

In de zware periode die het gezin doormaakte, kon Bartina altijd rekenen op steun. 'Dat is de liefde die je hebt met je vrouw. Zoiets voelt absoluut niet als een verplichting,' vervolgt de oefenmeester tegenover RTV Rijnmond. 'Op het moment dat de ziekte bij haar geconstateerd werd had ik geen job als trainer. Alles staat dan in het teken van haar. Je doet alles wat het beste is voor haar.'

De ziekte heeft ook zijn weerslag gehad op de carrière van Koeman als trainer. 'Het is een ervaringsvak. Hoe langer je trainer bent, hoe meer je leert en hoe beter je bepaalde dingen ziet. Ik heb altijd met oogkleppen op in de voetballerij gestaan. Als je dit soort dingen meemaakt besef je dat voetbal niet het belangrijkst is. Op een bepaalde manier wist je dat wel, maar als je zo hard met je neus op de feiten wordt gedrukt, dan besef je dat pas.'

'Ik was altijd met voetbal bezig. Als je thuis kwam stond de maaltijd op tafel. Het huishouden en alles wat daar mee te maken heeft, liep altijd. Daar hoefde ik mij nooit om te bekommeren. Het voordeel is dat ik nu in de keuken een aardige maaltijd kan voorschotelen. Op momenten dat zij ziek was en niet uit bed kon, was er niemand anders dan ik om dat op te lossen. Dat ging in het begin moeizaam, maar later ging dat beter.'

Op een gegeven moment kon Koeman weer aan de slag als coach. 'Na de laatste chemokuur in het ziekenhuis reden wij terug naar huis en belde Martin van Geel namens Feyenoord. Het lijkt wel of het zo moest zijn. Bartina zei ook: "Als je dat wil, doe het maar weer. Ik red het nu wel." Er kwam nog een zware periode aan, maar we konden daar wat makkelijker mee omgaan. Zie het resultaat, het past van twee kanten,' aldus Ronald Koeman.
bron:FR12
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 25 november 2012 - 19:48   quote  deeplink  
Dan adviseer ik Gertjan vanavond nog maar eens om even naar de beelden te kijken hahaha

Gertjan: even de wonderspons erover en hij staat weer te glimlachen langs de zijlijn hahaha
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 november 2012 - 23:25   quote  deeplink  
Zag je het ook ghehe..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 26 november 2012 - 00:11   quote  deeplink  
Koeman: Zeer verdiende overwinning

20121125_az_koeman_vk_scaled_7.jpg

Ronald Koeman was zondagmiddag na afloop van de wedstrijd tegen AZ uiteraard blij met de overwinning, maar meer nog met hoe deze tot stand was gekomen. De trainer zag dat zijn elftal vrijwel de hele wedstrijd de controle had en tijdens de tweede helft via Tonny Vilhena en Ruben Schaken tweemaal toesloeg. Dit is een zeer verdiende overwinning, sprak Koeman in de catacomben van het Alkmaarse stadion, waar Feyenoord de derde competitiezege op rij boekte.

Hoewel Koeman na afloop vooral de teamprestatie loofde, kon de trainer er niet omheen zijn middenveld eruit te lichten. Wat Tonny Vilhena op 17-jarige leeftijd laat zien, is een groot compliment waard. Bovendien maakte hij een fantastische goal. Samen met Jordy Clasie en Lex Immers heerste Tonny op het middenveld, waardoor we veel druk konden zetten op AZ. Zij hebben een goed voetballende ploeg, maar het was onze verdienste dat ze nauwelijks gevaarlijk werden. 

De trainer wees na afloop ook op het geduld dat zijn ploeg gedurende de wedstrijd had getoond. Ondanks het overwicht bleef een voorsprong lange tijd uit, maar Feyenoord bleef geduldig wachten op haar kans. Die ontwikkeling stemt me zeer tevreden, vertelde Koeman. We hebben zoveel rust aan de bal, waardoor ik ons voetballend zelfs beter vind dan vorig seizoen. 

De overtuigende overwinning betekende voor Feyenoord de derde competitiezege op rij. Op de vraag of er ook dit seizoen iets moois staat te gebeuren in Rotterdam, kon Koeman een glimlach niet onderdrukken. Natuurlijk is dit een heel belangrijke overwinning, die aantoont dat Feyenoord weer meetelt. Tot aan de winterstop volgen er nog een paar lastige wedstrijden, maar het vertrouwen binnen de ploeg is zeer groot. Als we deze lijn doortrekken is er dit seizoen veel mogelijk.
Bron:Officiële Feyenoord clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 26 november 2012 - 00:14   quote  deeplink  
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 26 november 2012 - 00:22   quote  deeplink  
Koeman: 'Ik vind dat we beter voetballen dan vorig jaar'

media_xll_1436841.jpg

 Feyenoord telt weer mee. Tot die aangename conclusie kwam trainer Ronald Koeman zondag na de prima zege bij AZ (0-2). 'We willen graag als club naar boven blijven kijken. Al je wat wilt in de competitie, is het belangrijk om dit soort wedstrijden te winnen. Door de zege van Vitesse bij PSV kruipt alles bovenin ook langzaam naar elkaar toe. We krijgen weer een fantastische competitie.'

Koeman was verguld met de prestatie van zijn ploeg in Alkmaar. 'Ik ben zeer tevreden. We hebben dik verdiend gewonnen. We hebben het meeste initiatief getoond en de meeste druk gezet op de tegenstander. AZ daarentegen speelde afwachtend. Wij waren in alle opzichten de betere ploeg, ook omdat we beter omgingen met de harde wind.'

Koeman vond de rode kaart voor Dirk Marcellis in de 84e minuut, na een stevige charge rond de middenlijn op Jean-Paul Boëtius, meer dan terecht. ,'Als je op die manier van achteren inkomt, vraag je er zelf om', meende de oud-international.

Koeman sloot zijn analyse af met een opmerkelijke conclusie over Feyenoord, dat vorig seizoen verrassend op de tweede plaats eindigde. 'Ik vind dat we beter voetballen dan vorig jaar. Ons positiespel is beter. Vorig seizoen speelden we vaak vanuit de omschakeling, dit seizoen komen we zelf veel meer aan voetballen toe.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 26 november 2012 - 15:57   quote  deeplink  
Koeman roept vier Feyenoorders op het matje

600x400-bb-1168353.jpg

Ronald Koeman heeft John Goossens, Guyon Fernandez, Kamohelo Mokotjo en Kaj Ramsteijn op het matje geroepen. De Feyenoord-coach was ontstemd dat die spelers verleden week tijdens de thuiswedstrijd tegen Willem II een deel van de wedstrijd misten omdat ze binnen een potje biljart speelden, zo meldt het Algemeen Dagblad maandagochtend. Het kwartet, dat voor dat duel al buiten de wedstrijdselectie was gelaten, behoorde ook gisteren tegen AZ niet tot de wedstrijdselectie.
Bron:FR12
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 27 november 2012 - 09:02   quote  deeplink  
Kijk, die Goossens begint zich al te onderscheiden.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 28 november 2012 - 15:55   quote  deeplink  
Koeman: 'Het is een kwestie van aanhaken of afvallen'

600x400-ms-1091757.jpg

Ronald Koeman kon in de zomer tal van nieuwe spelers begroeten. Feyenoord verloor enkele dragende spelers en daarvoor moesten vervangers voor worden gezocht. Enkele van die nieuwe krachten komen echter slechts sporadisch aan speelminuten: de jeugd is hun voorbijgestreefd. Tonny Vilhena en Jean-Paul Boëtius staan in de hiërarchie momenteel boven Ruud Vormer en Wesley Verhoek. Koeman lijkt hiermee een duidelijk statement te geven en de oefenmeester slaat ook ferme taal uit. 'Het is simpelweg een kwestie van aanhaken of afvallen in dit Feyenoord.'

'Ik kijk niet naar leeftijd, maar naar kwaliteit', bevestigt de trainer in Voetbal International. 'En dan kan het dus zijn dat Vilhena speelt in plaats van Vormer of Goossens, ook al zijn ze nieuw bij de club en hebben ze veel ervaring in de Eredivisie. Met Ruud heb ik hierover regelmatig contact, ik begrijp dat hij in een moeilijke situatie zit, maar de enige die dat kan veranderen is hij zelf. Ruud begrijpt dat wel, hij is een vechter, ik heb hem zeker nog niet afgeschreven John Goossens ook niet.'

'De ontwikkeling van deze ploeg gaat snel. We laten beter voetbal zien dan een paar maanden geleden, beter ook dan vorig jaar toen we veelal vanuit de omschakeling speelden. Daarvoor hadden we toen ook de spelers, maar na de komst van Graziano Pellè en het feit dat tegenstanders zich aan ons aanpassen, voetballen we vaak op de helft van onze opponent. Dat vereist een ander soort voetbal, beter positiespel in de kleine ruimte. Ik kies daar mijn spelers bij. Het is simpelweg een kwestie van aanhaken of afvallen.'

Guyon Fernandez is één van de spelers die afvalt. 'Hij was vorig seizoen belangrijk in onze manier van spelen. Hij is snel, opportunistisch en was van waarde in de wedstrijden dat we John Guidetti moesten missen. Maar nu spelen we op een andere manier en Guyon heeft daarmee moeite. In zo'n situatie moet je eerlijk zijn. Wij hebben hem verteld dat het voor hem beter is als hij zijn carrière vervolgt bij een club waar hij wél wekelijks speelt. Zo is het met meer spelers.'
bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 28 november 2012 - 15:56   quote  deeplink  
Koeman: 'Zo'n scenario als vorig seizoen is nu weer mogelijk'

264px-Ronaldkoeman.jpg

Na Feyenoords derde overwinning op rij (0-2 bij AZ) bedraagt de achterstand van de Rotterdammers op koploper PSV nog maar zes punten. Dat gat is te overbruggen, weet de trainer Ronald Koeman. Want de koplopers FC Twente en PSV spelen nog tegen elkaar, terwijl aankomende zaterdag PSV naar Ajax moet, aldus trainer Ronald Koeman.

Wij hebben daarentegen een programma waarin we alle wedstrijden tot de winterstop moeten kunnen winnen (thuis tegen RKC, ADO en FC Groningen, uit tegen NAC Breda, red.) Het wordt nog lastig genoeg, maar het kán wel. Dan wil ik halverwege weleens zien waar we staan. Ik ben ervan overtuigd dat er ook dit seizoen met Feyenoord weer iets moois kan gaan gebeuren', zo zegt Koeman tegenover Voetbal International.

Het is opvallend dat het team van Koeman na een nederlaag vaak een serie overwinningen boekt. Het laatste verlies dateert van 4 november bij FC Twente (3-0). Daarna volgden zeges op Roda JC (5-2), Willem II (3-0) en AZ (0-2). Blijkbaar is mijn ploeg in staat tot een goede reactie na een nederlaag. Maar het heeft ook te maken met fitheid. Veel clubs hebben in november en december, ook door het Europese programma, te maken met blessures. Wij niet. Ook vorig seizoen waren dit de maanden waarin we veel punten pakten en de basis legden voor de tweede helft van het seizoen. Zon scenario is nu weer mogelijk.
bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 28 november 2012 - 15:57   quote  deeplink  
Broedertwist Koeman: 'Families zijn er al mee bezig'

600x400-vi-270174.jpg

Zaterdag speelt Feyenoord tegen RKC Waalwijk, 19:45 uur in De Kuip, maar het treffen tussen beide clubs is ook een clash tussen Ronald en Erwin Koeman. De broers speelden voor het laatst tegen elkaar op 26 december 2006 in Rotterdam, toen Erwin Feyenoord coachte en Ronald trainer was van PSV. Dat duel eindigde in 1-1. Ronald Koeman gaat zaterdag uit van winst. Dat moet wel als we in het spoor willen blijven van de koplopers, zegt de trainer van Feyenoord.

Maar het klinkt makkelijker dan het is. Het RKC van mijn broer heeft zich ontwikkeld tot een goed ingespeeld elftal.  Ze hebben pas achttien goals tegen, evenveel als wij en zijn gevaarlijk in de omschakeling met spits Teddy Chevalier en Florian Jozefzoon die is opgebloeid. Ik verwacht een lastige wedstrijd, wij zullen die ploeg echt kapot moeten spelen', aldus de Feyenoord-coach tegenover Voetbal International.

Volgens de gebroeders Koeman blijven wedstrijden tegen elkaar speciaal. Ronald: Je weet hoe zoiets gaat, de families zijn er al mee bezig, dus dan wil je niet verliezen, hè.  Ook broer Erwin kijkt uit naar de ontmoeting met zijn broer. Ja natuurlijk is het voor mij een bijzondere wedstrijd. Vanwege Ronald, natuurlijk, maar ik vind het ook altijd mooi om terug te keren in De Kuip. Ik heb er twee bijzondere jaren beleefd, ken er heel veel mensen. Dus natuurlijk is dit geen wedstrijd zoals alle anderen. Ik kijk ernaar uit. Ook vanwege de geweldige sfeer die daar altijd heerst.

Zijn broer verrast met Feyenoord, hij met RKC Waalwijk. Ik vind het knap dat Feyenoord weer bovenin meedraait. En kijkend naar het programma zouden ze bij de winterstop zo maar weer tweede kunnen staan. Al moeten ze dan wel van ons winnen uiteraard. Nee, dat is niet vanzelfsprekend. Behalve in onze uitwedstrijd tegen Ajax hebben wij elke week de mogelijkheden gehad om te winnen. We creëren altijd kansen. Dat zal tegen Feyenoord niet anders zijn. We gaan voor de punten.

Het gat tussen nummer één PSV en nummer vijf Feyenoord is slechts zes punten.  Kan Feyenoord volgens Erwin Koeman meestrijden om de titel? Waarom zou Feyenoord geen kampioen kunnen worden? De onderlinge verschillen tussen de bovenste clubs zijn niet zo groot. En Feyenoord doet het tot dusver gewoon goed. En daar ben ik blij om. In de tweede helft tegen AZ vond ik ze écht goed spelen. Al denk ik dat PSV, los van de nederlaag tegen Vitesse, uiteindelijk de meest stabiele ploeg is. Ze scoren veruit het meest van alle clubs.

Staat er zaterdag, na de wedstrijd in De Kuip, nog een samenzijn gepland tussen de broers Koeman? Erwin: Nou, hooguit drinken we samen één biertje. Daarna zal ik toch weer met de bus terug naar Waalwijk moeten.
bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 28 november 2012 - 16:00   quote  deeplink  
Zaterdag Koeman tegen Koeman in De Kuip

20121128_koemanvskoeman_vk_scaled_7.jpg

De wedstrijd tussen Feyenoord en RKC Waalwijk van aanstaande zaterdag is ook een treffen tussen de twee broers Ronald en Erwin Koeman. De twee speelden voor het laatst tegen elkaar op 26 december 2006 in De Kuip, toen Erwin hoofdtrainer was van Feyenoord en Ronald Koeman coach van PSV. Die wedstrijd eindigde in 1-1.

Ronald Koeman verloor als hoofdtrainer nooit een competitiewedstrijd tegen een elftal dat werd gecoacht door zijn broer Erwin. In de competitie speelden de twee als hoofdtrainers tot dusver in totaal drie keer tegen elkaar. Ronald Koeman kwam twee keer als winnaar uit de strijd, één duel eindigde in een gelijkspel. 

Toen Ronald Koeman hoofdtrainer was van Ajax speelde hij in het seizoen 2004/2005 eenmaal tegen zijn broer Erwin, die destijds net als tegenwoordig coach was van RKC Waalwijk. Dat duel werd door Ajax met 1-2 gewonnen. Toen de twee ploegen elkaar later dat seizoen opnieuw troffen, was Ronald Koeman geen trainer meer van Ajax. 

In het seizoen 2006/2007 speelden de twee broers twee keer tegen elkaar in de competitie. Erwin Koeman was toen trainer van Feyenoord, Ronald van PSV. Feyenoord verloor destijds de uitwedstrijd in Eindhoven met 2-1. De thuiswedstrijd, die op tweede kerstdag 2006 werd gespeeld en tot aanstaande zaterdag de laatste onderlinge confrontatie was tussen de twee broers, eindigde in een gelijkspel: 1-1. 
Bron:Officiële Feyenoord clubsite
bode
 bode - woensdag 28 november 2012 - 16:08   quote  deeplink  
Kan nog heel mooi worden a.s. zaterdagavond langs de lijn in de kuip
ben benieuwd wie het langs lacht van de Koemannetjes
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 28 november 2012 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2012 - 16:08 schreef bode het volgende:
Kan nog heel mooi worden a.s. zaterdagavond langs de lijn in de kuip
ben benieuwd wie het langs lacht van de Koemannetjes
Wie het laatst lach zal je bedoelen
feyelinde
 feyelinde - woensdag 28 november 2012 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2012 - 16:42 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Wie het laatst lach zal je bedoelen
lach of lacht ,als je dan toch op de verbetertoer bent?
bode
 bode - woensdag 28 november 2012 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2012 - 17:00 schreef feyelinde het volgende:

[..]

lach of lacht ,als je dan toch op de verbetertoer bent?
heel erg bedankt
tomson
 tomson - woensdag 28 november 2012 - 17:17   quote  deeplink  
lachuh
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 28 november 2012 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2012 - 16:42 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Wie het laatst lach zal je bedoelen
Taalpurist..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 november 2012 - 15:27   quote  deeplink  
Koeman: 'Bijtekenen Boëtius goed signaal

Ronald%20Koeman.jpg

Boëtius (18) om zijn in 2014 aflopende contract bij Feyenoord open te breken en tot 2016 te verlengen. "Ik vind dat een goed signaal", zegt de trainer. "Helaas kiezen nog steeds heel wat jonge spelers ervoor om te snel weg te gaan. Ik vind dat zaakwaarnemers zich dat moeten realiseren."
De zeventienjarige middenvelder Tonny Vilhena is al maanden met Feyenoord in onderhandeling over het openbreken van zijn tot 2014 lopende contract. De onderhandelingen van zijn zaakwaarnemer Mino Raiola met de Rotterdamse club verlopen stroef.

"Natúúrlijk adviseer ik Tonny om te blijven", zegt Koeman. "Maar ik ben niet de enige die hem adviseert. Hopelijk ziet zijn omgeving ook in dat hij hier sportief momenteel het beste af is, al kan Feyenoord financieel niet wedijveren met andere clubs in Nederland en het buitenland. De clubleiding doet het maximale binnen zijn mogelijkheden om jonge talenten langer aan zich te binden."

Koeman zegt het als een compliment te beschouwen dat Feyenoord-spelers als Stefan de Vrij hun beslissing over hun toekomst mede laten afhangen van het al dan niet aanblijven van de coach. "Aan de andere kant denk ik: als ik er niet ben, zal er hier wel weer een andere goede trainer zijn."
bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 november 2012 - 22:38   quote  deeplink  
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 01 december 2012 - 11:06   quote  deeplink  
Hoort helemaal in dit Koeman-topic.

(Uit: Algemeen Dagblad)

Tim en Len Koeman (beide 22) zitten vanavond nagelbijtend in De Kuip als hun vaders als trainer tegenover elkaar staan bij Feyenoord - RKC. De zonen van Ronald en Erwin zijn voor even rivalen. Len kan beter niet juichen als RKC scoort, want Tim is Feyenoord-fan.

© De Persgroep. 'Voor mijn vader hoop ik dat RKC een puntje pakt', zegt Len in gesprek me thet AD. 'Maar als Feyenoord wint, drinken we na afloop ook wel wat.' Tim: 'Jij rijdt toch?' Len: 'Ik rij in elk geval niet.' Tim: 'Als je maar niet gaat juichen als RKC scoort.'

Daar kan Tim namelijk slecht tegen. 'De spanning is niet normaal als ik bij Feyenoord op de tribune zit. Ik vreet mijn nagels echt op.'

De wedstrijden van zijn vader vindt hij belangrijker dan die van hemzelf. 'Als ik moet voetballen geef ik mijn telefoon aan onze leider. Hij moet me af en toe zeggen hoeveel het staat bij Feyenoord.'

Len heeft hetzelfde. 'Dat nagelbijten is bij RKC wel minder, maar bij Feyenoord had ik dat ook. Ik ben echt een Feyenoorder geworden toen mijn vader daar trainer was. Ik kreeg al kippenvel als ik de warming-up zag. Bij andere clubs hoef ik die niet te zien. Maar Feyenoord is iets speciaals, niet te vergelijken met een andere club in Nederland. Jammer dat hij weg ging. Zo slecht deed hij het daar niet.'

'Ik heb Feyenoord nu goed leren kennen. Het is qua publiek en sfeer de mooiste club van Nederland,'' zegt Tim. 'Ik wil mijn vader niet onder druk zetten, maar ik hoop dat hij zijn contract verlengt. Ik zeg wel eens tegen pa: doe eens gek en blijf nu eens een jaar of zes, zeven bij een club. Het is toch prachtig zoals Alex Ferguson dat bij Manchester United doet? Ik heb het zó naar mijn zin bij deze club. Het is weer mooi om fan van Feyenoord te zijn.'
RedDevil1990
 RedDevil1990 - zaterdag 01 december 2012 - 12:13   quote  deeplink  
Hopen dat ie naar ze zoon luister dan
van geil
 van geil - zaterdag 01 december 2012 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 december 2012 - 12:13 schreef RedDevil1990 het volgende:
Hopen dat ie naar ze zoon luister dan
heeft ons al Pele bezorgd.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 december 2012 - 02:32   quote  deeplink  
'Janmaat en Pellè waren fantastisch'

600x400-wd-1277190.jpg

Ronald Koeman was na afloop van de wedstrijd tussen Feyenoord en RKC Waalwijk zeer tevreden met het spel van zijn ploeg. De trainer zag dat zijn spelers met 2-0 te sterk waren voor de bezoekers uit Brabant. 'Ik vind dat we ondanks het moeilijke veld zeer goed gespeeld hebben,' zegt Koeman na afloop tegenover RTV Rijnmond.

'We maakten eigenlijk te laat het eerste doelpunt, want we hadden binnen acht minuten al voor moeten staan,' vervolgt de coach van Feyenoord. 'Als het dan 1-0 staat moet je proberen om op dezelfde voet door te gaan. Dat hebben we gedaan. Na de tweede goal hebben we wat gas terug genomen en zijn we niet meer in de problemen gekomen.'

'Het elftal speelt beter voetbal. Dat heb je nodig tegen dit soort tegenstanders. Ze spelen heel compact en zakken ver in. Dan moet je voetballen. Janmaat en Pellè waren fantastisch. Clasie zat er weer een aantal keren goed bij en aan de zijkanten heb je dreiging met Boëtius en Schaken. Je bent dan ook moeilijker te bespelen. Daar zijn we zeer tevreden over,' vertelt Koeman.

Met tien goals is Pellè de topscorer van Feyenoord. Koeman wil echter nog niet zeggen dat de Italiaan beter is dan zijn voorganger John Guidetti. 'Guidetti was een echte afmaker, dat is Graziano wat minder. Aan de andere kant kunnen we nu meer oppurtinistisch spelen. Dat deden we vanavond niet alleen vanwege het veld, maar er ontstond veel dreiging door. Het voetballen met de spits is met Pellè beter.'
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 december 2012 - 02:34   quote  deeplink  
Koeman: Aangetoond dat we groeiende zijn

20121201_rkc_7_rh.jpg

De broers Ronald en Erwin Koeman waren het er zaterdagavond over eens dat Feyenoord de meer dan verdiende winnaar was van de wedstrijd in De Kuip. De ploeg van Ronald Koeman was een klasse beter dan het RKC Waalwijk van Erwin Koeman, wat uiteindelijk leidde tot een 2-0 overwinning voor Feyenoord. Daar ben ik zeer tevreden over, zei Ronald Koeman na afloop.

De trainer doelde daarbij met name op het spel dat zijn ploeg in de regenachtige Kuip liet zien. Feyenoord zocht veelvuldig de zijkanten en had daarnaast in Graziano Pellè een aanspeelpunt in het centrum die nauwelijks een bal verloor. Dat resulteerde in een zeer sterk eerste uur, zei Koeman. Daarna werd het minder, ook doordat Pellè vaker balverlies leed. Daar voegde hij met een glimlach aan toe: Misschien dacht hij dat Ladies Night al begonnen was.
 
Met de overwinning op RKC liet Feyenoord zien wat Koeman vooraf had gevraagd van zijn ploeg. De groei die het elftal de afgelopen weken doormaakt, werd in De Kuip op passende wijze doorgezet. Zowel het team als de spelers individueel maken stappen, besloot Koeman. Dat is een groot compliment waard.
bron:Officiële Feyenoord clubsite



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 december 2012 door RenatoBos --
BertusBadeend
 BertusBadeend - zondag 02 december 2012 - 11:07   quote  deeplink  
"Guidetti was een echte afmaker. Graziano is dat wat minder"
Toch speelt ie door huidige wedstrijdtactiek beste seizoen van zn loopbaan en met 1 doelpuntje erbij verbetert ie zijn record aantal doelpunten in een seizoen :D
Wim2
 Wim2 - zondag 02 december 2012 - 11:16   quote  deeplink  
Ik denk dat Pellè belangrijker is/wordt dan Guidetti aangezien hij niet alleen scoort, maar ook het team gewoon veel beter laat spelen. Vorig seizoen moesten we het vooral hebben van het counteren en reageren, terwijl we nu met een Spits als Pellè het spel kunnen maken wat ik overigens wel meer bij een topclub vindt passen.
BertusBadeend
 BertusBadeend - zondag 02 december 2012 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2012 - 11:16 schreef Wim2 het volgende:
Ik denk dat Pellè belangrijker is/wordt dan Guidetti aangezien hij niet alleen scoort, maar ook het team gewoon veel beter laat spelen. Vorig seizoen moesten we het vooral hebben van het counteren en reageren, terwijl we nu met een Spits als Pellè het spel kunnen maken wat ik overigens wel meer bij een topclub vindt passen.
Absoluut. Pelle was het missende puzzelstukje om weer offensief te voetballen, druk te zetten en de tegenstander de wil op te leggen. En dat is altijd hoe Feyenoord zou moeten spelen.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 december 2012 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2012 - 11:16 schreef Wim2 het volgende:
Ik denk dat Pellè belangrijker is/wordt dan Guidetti aangezien hij niet alleen scoort, maar ook het team gewoon veel beter laat spelen. Vorig seizoen moesten we het vooral hebben van het counteren en reageren, terwijl we nu met een Spits als Pellè het spel kunnen maken wat ik overigens wel meer bij een topclub vindt passen.
Groot verschil inderdaad.Feyenoord is dwingender, bepalender dan vorig seizoen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 december 2012 - 15:50   quote  deeplink  
Vier groepstrainingen voor duel met NAC Breda

20121121_train_vk_scaled_7.jpg

Feyenoord werkt in de aanloop naar de aanstaande uitwedstrijd tegen NAC Breda in totaal vier groepstrainingen af. Nadat de selectie van trainer Ronald Koeman maandag rust kreeg, traint de ploeg dinsdagmiddag om 14.00 uur voor het eerst weer op Varkenoord. Op woensdag en vrijdag wordt er om 10.30 uur getraind op het sportcomplex. De afsluitende training op zaterdag in de aanloop naar het duel met NAC is besloten en niet toegankelijk voor publiek en pers. De A-selectie is aanstaande donderdag vrij.

NAC Breda tegen Feyenoord wordt zondag om 14.30 uur gespeeld in het Rat Verlegh Stadion in Breda. Feyenoord speelt in totaal nog drie competitiewedstrijden tot aan de winterstop. Op woensdag 19 december speelt de ploeg bovendien nog een bekerwedstrijd, uit tegen sc Heerenveen.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite 

Gözübüyük leidt uitwedstrijd tegen NAC Breda

20111011_gozubuyuk_vk_scaled_7.jpg

De KNVB heeft Serdar Gözübüyük aangesteld als scheidsrechter voor de aanstaande competitiewedstrijd tussen NAC Breda en Feyenoord. Hij wordt bijgestaan door de assistent-scheidsrechters Goossens en Meenhuis. Vierde official is de heer Kamphuis. NAC Breda Feyenoord wordt zondag om 14.30 uur gespeeld in het Rat Verlegh Stadion.

Het is de tweede keer dit seizoen dat een competitiewedstrijd van Feyenoord onder leiding staat van Gözübüyük. Op 7 oktober floot de arbiter het uitduel met FC Groningen, waarin hij verdediger Terence Kongolo met een rode kaart uit het veld stuurde. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 2-2 gelijkspel.
bron: Officiële Feyenoord Clubsite 

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 december 2012 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 december 2012 - 06:26   quote  deeplink  
'Koeman lijkt wederom éénjarig te ondertekenen'

600x400-bb-1168465.jpg

De handtekeningen van Jean-Paul Boëtius en Tonny Vilhena heeft technisch directeur Martin van Geel al in zijn bezit. Het directielid hoopt bovendien dat hij het krabbeltje van trainer Ronald Koeman binnenkort aan zijn verzameling kan toevoegen. De oefenmeester van Feyenoord ligt nog tot de zomer vast en Van Geel wil zijn aflopende verbintenis in Rotterdam-Zuid verlengen. 

Koeman heeft het uitstekend naar zijn zin bij de huidige nummer vijf van de eredivisie. De 49-jarige hoofdcoach wil zijn contract echter met maximaal één jaar verlengen, zo weet Voetbal International.

Van Geel hoopte nog dat hij Koeman een meerjarig contract kon laten tekenen, maar daar lijkt laatstgenoemde geen interesse in te hebben. De oud-speler van FC Barcelona lijkt daarmee zijn derde eenjarige contract bij Feyenoord te gaan ondertekenen.

Ook Stefan de Vrij zal zich in januari melden op het kantoor van Van Geel. De contractverlenging van Koeman is echter prioriteit, aangezien de verdediger zijn toekomst mede laat afhangen van de beslissing van zijn coach. 'Als hij zijn contract verlengt, groeit de kans dat ik ook bijteken', aldus De Vrij eerder deze week nog.
bron:FR12
craven
 craven - woensdag 05 december 2012 - 10:49   quote  deeplink  
Ronald Koeman is ook volgend seizoen hoofdtrainer van Feyenoord

De succesvolle oefenmeester heeft met de clubleiding een akkoord bereikt over verlenging van zijn huidige verbintenis met nog eens een jaar, waardoor Koeman nu tot 1 juli 2014 onder contract staat.
Wim2
 Wim2 - woensdag 05 december 2012 - 10:50   quote  deeplink  
Hij heeft bijgetekend!!

BRON: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=177754

Nu de Vrij nog en we gaan een gouden toekomst te ge moet!
henkie1969
 henkie1969 - woensdag 05 december 2012 - 11:05   quote  deeplink  
heerlijk kadootje vandaag :)
MMM
 MMM - woensdag 05 december 2012 - 11:19   quote  deeplink  
Goed nieuws!
tomson
 tomson - woensdag 05 december 2012 - 11:34   quote  deeplink  
Mooi !
jackyvw
 jackyvw - woensdag 05 december 2012 - 11:54   quote  deeplink  
meer dan mooi!
tomson
 tomson - woensdag 05 december 2012 - 12:06   quote  deeplink  
3543563920_c143a22f06.jpg
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 05 december 2012 - 12:47   quote  deeplink  
QT @Koeman1963: Blij met verlenging contract #Feyenoord ! Zijn nog niet klaar met elkaar. Mooie toekomst. Fantastische club @Feyenoord

Mooie teksten.
eko-sporter
 eko-sporter - woensdag 05 december 2012 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2012 - 11:54 schreef jackyvw het volgende:
meer dan mooi!
Inderdaad.
kuipje
 kuipje - woensdag 05 december 2012 - 14:52   quote  deeplink  
Ronald Koeman noemt het niet ondenkbaar dat Feyenoord gaat meestrijden om het kampioenschap van de eredivisie. Als wij verder gaan op de weg waar we ingeslagen zijn, met de vorm, spirit en fitheid die dit Feyenoord heeft, dan kan je het kampioenschap niet uitsluiten, zegt de trainer in gesprek met RTV Rijnmond.

Koeman zegt dat op de dag dat hij zijn contract bij Feyenoord met één jaar heeft verlengd. Hij ziet nog voldoende perspectief voor de Rotterdamse club: Ik ben iemand die best wel de realiteit onder ogen kan zien. Ik zie niet dat de andere ploegen zoveel beter zijn. Dat heb ik ook vorig jaar gezegd.

Vorig jaar werd Feyenoord in het eerste jaar onder leiding van Ronald Koeman tweede in de eredivisie. Momenteel staat de club vijfde, met slechts vier punten achterstand op de koploper. Iedereen weet dat we sinds anderhalf jaar op de goede weg zijn, vertelt Koeman. Maar ik zie nog heel veel rek, zowel individueel als met het team. Het perspectief wat ik zie is dat we een grotere selectie en een bredere bank hebben. We willen nog verder en nog hoger. Ik zie nog steeds een uitdaging in het werk wat ik doe. En ik heb het enorm naar mijn zin.

Ook jonge talenten als Tonny Vilhena en Jean-Paul Boëtius hebben recent hun contract opengebroken en verlengd. Belangrijk voor de club, maar niet zozeer voor het besluit van Koeman: Het is niet beslissend geweest in mijn besluit om langer te blijven. Dat gaat niet om één of twee spelers. De tendens met de hele club is goed. Maar dat dit soort talentvolle spelers willen blijven is wel een bevestiging dat het goed gaat met Feyenoord.

http://www.fr12.nl/nieuws/nieuws/20440-koeman----we-willen-nog-verder-en-nog-hoger--.html
kuipje
 kuipje - woensdag 05 december 2012 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2012 - 14:52 schreef kuipje het volgende:
Koeman zegt dat op de dag dat hij zijn contract bij Feyenoord met één jaar heeft verlengd. Hij ziet nog voldoende perspectief voor de Rotterdamse club: Ik ben iemand die best wel de realiteit onder ogen kan zien. Ik zie niet dat de andere ploegen zoveel beter zijn. Dat heb ik ook vorig jaar gezegd.
Toch vraag ik me wel af wat hij zegt als Barcelona langskomt, gaat hij dan ook een eenjarig contract tekenen? Ik denk het niet
Stylzz
 Stylzz - woensdag 05 december 2012 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2012 - 14:53 schreef kuipje het volgende:

[..]

Toch vraag ik me wel af wat hij zegt als Barcelona langskomt, gaat hij dan ook een eenjarig contract tekenen? Ik denk het niet
geef hem eens ongelijk.
kuipje
 kuipje - woensdag 05 december 2012 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2012 - 14:57 schreef Stylzz het volgende:

[..]

geef hem eens ongelijk.
Doe ik niet, maar vind het dan altijd zo schijnheilig om te zeggen dat je dit doet omdat dit ook goed is voor de club.. Onzin, hij wil gewoon ieder jaar evalueren of hij er nog iets in ziet..

Zijn goed recht en ik begrijp het goed, maar zeg het gewoon eerlijk, in plaats van zo er omheen te lullen.
Xapter
 Xapter - woensdag 05 december 2012 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2012 - 15:01 schreef kuipje het volgende:

[..]

Doe ik niet, maar vind het dan altijd zo schijnheilig om te zeggen dat je dit doet omdat dit ook goed is voor de club.. Onzin, hij wil gewoon ieder jaar evalueren of hij er nog iets in ziet..

Zijn goed recht en ik begrijp het goed, maar zeg het gewoon eerlijk, in plaats van zo er omheen te lullen.
Hij lult momenteel toch nergens omheen? Hij ziet toekomst in de club, vind het ook een mooie club.. En hoewel hij het niet uitspreekt, is hij heel duidelijk over zijn ambities door 'maar' een éénjarig contract te ondertekenen! En wie geeft hem ongelijk! Hij wil ook gewoon niet meer zo'n situatie als een x aantal jaar geleden met benfica (? kan ook een ander geweest zijn, de welbekende trein pakken). Mocht barca toch langskomen in de zomer staat, v geel kennende, er ongetwijfeld een afkoopsom in z'n contract!
piet de paler
 piet de paler - woensdag 05 december 2012 - 15:24   quote  deeplink  
Goede keuze,dit seizoen 3,4,5 plaats volgend seizoen met wat gerichte aankopen gewoon 1 of 2e plaats.en elk jaar evalueren is geen slecht plan
wederom een goede beslissing van v Geel
tomson
 tomson - woensdag 05 december 2012 - 15:27   quote  deeplink  
Als je iets eerlijk zegt heb je de strontkar ook weer. Het is nooit goed :)
piet de paler
 piet de paler - woensdag 05 december 2012 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2012 - 15:27 schreef tomson het volgende:
Als je iets eerlijk zegt heb je de strontkar ook weer. Het is nooit goed :)
geeft niet hoofd omhoog rug recht,bijna niemand wordt overreden door een rolls
kuipje
 kuipje - woensdag 05 december 2012 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2012 - 15:22 schreef Xapter het volgende:

[..]

Hij lult momenteel toch nergens omheen? Hij ziet toekomst in de club, vind het ook een mooie club.. En hoewel hij het niet uitspreekt, is hij heel duidelijk over zijn ambities door 'maar' een éénjarig contract te ondertekenen! En wie geeft hem ongelijk! Hij wil ook gewoon niet meer zo'n situatie als een x aantal jaar geleden met benfica (? kan ook een ander geweest zijn, de welbekende trein pakken). Mocht barca toch langskomen in de zomer staat, v geel kennende, er ongetwijfeld een afkoopsom in z'n contract!
Koeman zei ook dit:

Dat hij voor slechts één jaar bijgetekend heeft, is volgens Koeman een bewuste keuze. "Mijn eerste twee contracten bij Feyenoord waren ook allebei voor een jaar, daar voel ik me goed bij. Dat heeft er ook mee te maken dat ik weet hoe het voetbal in elkaar zit. Wat vandaag goed is, kan morgen weer helemaal anders zijn. Dit geeft zowel de club als mij de kans om de zaken van jaar tot jaar te bekijken", aldus de oefenmeester.

Daar doelde ik eigenlijk op, was een beetje aan het pruts knippen en plakken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 december 2012 door kuipje --
van geil
 van geil - woensdag 05 december 2012 - 17:29   quote  deeplink  
prima voor beide kanten een jaar...zou altijd zo moeten zijn..geen gedoe.

voor de rest prima.alles lijkt stabiel dus goed in mijn ogen.

gefeliciteerd Koeman.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5966
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic









0.0183050