BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Vitesse / topic: Nieuw vitesse?

Headliner: Vitesse Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
FR-Elmo
 FR-Elmo - vrijdag 16 september 2011 - 22:21   quote  deeplink  
Dag Arnhemmers,

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden dat de club is "overgenomen" door het grote geld? Vinden jullie dit ok of juist niet? heb een paar jaar in Arnhem gewoond dus vandaar mijn interesse.
go Jordania
 go Jordania - donderdag 29 september 2011 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 september 2011 - 22:21 schreef FR-Douwe het volgende:
Dag Arnhemmers,

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden dat de club is "overgenomen" door het grote geld? Vinden jullie dit ok of juist niet? heb een paar jaar in Arnhem gewoond dus vandaar mijn interesse.
Misschien wel een goed moment voor een evaluatie, zo'n 13 maanden na de overname... Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar nu het stof is neergedaald kun je pas echt goed zeggen wat je er van vindt. Ik ben trouwens niet kort van stof, dus maak je borst maar nat Douwe.

Ik vind dat Jordania zijn woorden waarmaakt: bouwen aan een sterke club, die waarde hecht aan eigen jeugd. Men keek eerst vooral naar die aankopen op korte termijn, maar die waren puur nodig om niet te degraderen. Op moment van overname hadden we maar een half team met veel jeugdspelers die echt nog niet toe waren aan de eredivisie of überhaupt het niveau nooit zullen halen. Feit dat veel spelers gehuurd werden of een éénjarig contract kregen bevestigd dat dit vooraf als tijdelijke oplossing gepland was.

Ik ben blij dat Jordania beseft dat je niet zomaar een team kan kopen. Dan wordt het ook te veel als competitievervalsing gezien.
Nu zie je dat er twee categoriën spelers worden aangetrokken. Directe versterkingen (zoals Bony en Chanturia) en investeringen voor de toekomst (zoals de Braza broertjes Alex en Anderson). Een aantal spelers zit daar tussenin (zoals Ibarra en Kazaishvilli). Het is goed dat niet alleen naar het eerste elftal wordt gekeken, want anders komt er een te groot gat tussen de beloftes en het eerste. Dat bemoeilijkt de doorstroom van jeugd.

Dat huren van Chelsea ben ik niet zo'n grote voorstander van, omdat je zo niet kan bouwen. Maar als je die Kalas en Davilla ziet spelen (en vorig jaar Matic en Rajkovic), zijn ze wel een toegevoegde waarde voor het team. Je hebt bij hen wel nog meer dan bij eigen spelers het gevaar dat ze puur voor eigen belang gaan (zie Matic vorig jaar).

Bevestigend voor het lange termijn beleid van Jordania is ook het investeren in een nieuw trainingscomplex op Papendal van 12 mjn. Hiermee kun je goede spelers aantrekken en blijven spelers langer bij de club. Zo knakig als het eerst was is toch een slechte secundaire arbeidsvoorwaarde voor spelers (die in feite ook gewoon werknemer zijn). Als je zelf in een bedrijf werkt waar de apparatuur steeds kapot gaat, waar muizen lopen en geen fatsoenlijke kantine is, zoek je ook sneller een andere baan (of denk je twee keer na voor je besluit er te gaan werken). Het is ook voor Vitesse als bedrijf een goede waarborg voor als Jordania toch de benen zou nemen. Voorheen had Vitesse totaal geen eigendommen, nu hebben ze wat vastgoed als 'spek op de botten'. Dit geldt ook voor spelers van waarde, die voorheen uit een spelersfonds kwamen. Dit is echt een grote verbetering.

Er is veel geïnvesteerd in de jeugd, ookal zien weinig mensen dat. De structuur is verbeterd, betere staff en er lopen meer jonge talentjes tussen. Ook talentjes uit de regio zullen met dat nieuwe complex (en beter aanzien van het 1e elftal) weer minder snel voor andere clubs verder weg kiezen en gewoon bij Vitesse willen spelen. Al dat gelul over 'eigen jeugd is geen plaats voor' vind ik dan ook de grootste bullshit. Nu is de balans tussen eigen kweek en spelers van buitenaf gezond. Het grote aantal jeugdspelers voorheen was pure noodzaak en werd te veel geromantiseerd. Dit komt vanzelf wel weer op termijn.

Kortom, ik ben erg blij met de overname. De afgelopen 10/12 jaar hebben we alleen maar naar onderen gekeken en kwamen we alleen in de media door (financieel) gezeik.
Vroeger kon je trots zijn om Vitessenaar te zijn en dat gevoel krijg ik nu weer terug. Oostblokkers en andere spelers waar niemand daarvoor ooit van gehoord had hadden we toen ook al (zoals Curovic, Perovic, Grozdic, Machlas, Diarra, Jevric, Nanu, Amoah, De Marchi), dus die woorden als 'vreemdelingenlegioen' doen me echt helemaal niks.

Over twee jaar (of eerder) zit het stadion weer vol en spelen we om de prijzen en Europese tickets. Ik heb er weer zin in!
PAULUSSIE
 PAULUSSIE - donderdag 29 september 2011 - 12:25   quote  deeplink  
Mooi verwoord. Ik zelf vond het voetbal de laatste jaren het aanzien niet waard en kom inmiddels al weer bijna elke wedstrijd kijken. Jordania straalt aan alle kanten uit dat het hem ernst is en dat hij niet zo maar een voorbijganger is!

Zelfs in 024 zien ze in dat het hier de goede kant op gaat getuige vermindering van het o zo leuke " bashen van geel zwart"

Nu maar hopen dat het grote publiek dit ook een beetje op gaat pakken. het stadion moet veel voller kunnen. Hier ligt een mooie taak voor vdB en consorten. Hoe beter het voetbal, hoe meer volk op de tribunes...
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 12 oktober 2011 - 23:45   quote  deeplink  
inderdaad mooi omschreven, denk dat het voor Vitesse ook precies op het juiste moment kwam...
Nog even 1 vraag: stel dat Jordania er genoeg van heeft en stopt of dat hij (hoop het niet, begrijp me niet verkeerd) overlijdt of zo? wat gebeurt er dan? is het dan niet zo dat je dan alsnog financieel gezien naar beneden dondert?

vind het trouwens wel opvallend dat het gelredome zo leeg is/ was. toen ik nog in Arnhem woonde speelden jullie ook niet om het kampioenschap maar zat het een stuk voller dan nu.
Thomas
 Thomas - woensdag 12 oktober 2011 - 23:50   quote  deeplink  
Vitesse uitgaven zijn bij vertrek Jordania voor anderhalf jaar gedekt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 oktober 2011 door Thomas --
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 13 oktober 2011 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
helder verhaal, dank voor het plaatsen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5880
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Vitesse Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Vitesse / topic: Nieuw vitesse?









0.0047390