BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: American Football voorbeschouwing Superbowl

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 02 februari 2008 - 21:20   quote  deeplink  
Morgen wordt het een fijne dag voor Sportdwaas. Eerst Ajax-Feyenoord live. Daarna met vrienden kijken naar de Wedstrijden, Peter R. de Vries, een dvd’tje over de carriere van Tom Petty en als ‘icing on the cake’ de Superbowl. Die begint ongeveer om 1 uur vannacht dus ik ben benieuwd wie van ons het allemaal vol zal houden.

Dit is alweer de 42e versie van de Superbowl. De San Fransico 49ers, Dallas Cowboys en Pittsburgh Steelers wonnen hem elk 5 keer. De Dallas Cowboys speelden hem 8x (3 verloren) en de Steelers (1x verloren) en Denver Broncos (2x gewonnen, 4x verloren) verschenen 6 keer aan de aftrap.

Morgenavond zijn het de New England Patriots tegen de New York Giants. Voor de Patriots is het de zesde keer dat ze in de big game spelen voor de Giants de 4e keer. De Patriots komen uit Boston. Dit jaar zijn de Patriots nog ongeslagen. In de laatste wedstrijd van het reguliere seizoen stonden de 2 teams ook tegenover elkaar en toen wonnen de Patriots nipt. Er is een grote rivaliteit tussen New York en Boston dus voor de NFL is dit een droomfinale. Boze tongen beweren dat de NFL er alles aan gedaan heeft om een mooi ‘ticket’ te organiseren. De referees floten in de play-offs zeker niet tegen deze teams. Het kan de pret allemaal niet drukken.

Gisteren heb ik uitgeweid over spygate en het feit dat deze kwestie nog wel eens een staartje kan krijgen in die zin dat de dictatoriaal op geld beluste organisatie als de NFL is meer openheid moet geven over de afwikkeling hiervan. Er wordt getwijfeld aan de integriteit van de NFL in het algemeen en de New England Patriots in het bijzonder. Veel mensen beschuldigen de Patriots van ongeoorloofde taktieken en betwijfelen of hun 3 overwinningen in de laatste 5 superbowls op eerlijke wijze tot stand zijn gekomen. De Patriots zijn weliswaar bestraft maar met name buiten het noord-oosten van de Verenigde Staten vindt men dat de Patriots er goed vanaf zijn gekomen. Als een zwarte speler of hulpcoach van een 'southern team' in de fout gaat is er minder mededogen. Als compensatie is 'Southern Man' Tom Petty ingehuurd om de half-time show te doen. Hier kijken mijn vrienden en ik echt naar uit.

Sportdwaas zal vooruitlopend op het volgend seizoen van de NFL proberen meer uit te leggen over de structuur van het American Football, Nu ontbreekt hiervoor de tijd.

Nu dan maar de voorbeschouwing op de wedstrijd. Alle twee de teams zijn gemeen en goed.

Hieronder mijn korte vergelijking en beoordeling van de kracht van de posities van de 2 teams.

Quarterback
Allebei de quarterbacks zijn goed. Tom Brady is erg cool maar Eli Manning heeft misschien meer talent (vorig jaar won zijn broer Peyton). Als Eli rustig blijft hebben de Giants een goede kans, als niet dan wordt het een lange avond voor hun.

Offensive line
Allebei de offensive lines zijn erg goed. De Patriots zijn op dit gebied wat beter

Running backs
De Giants hebben de betere running backs maar die van New England zijn ook goed.

Wide Receivers
De Patriots hebben veel goede en 2 uitzonderlijke receivers in Moss en Welker. De Giants hebben goede receivers. Voordeel gaat naar de Patriots.

Defense
Die zijn allebei goed en gemeen. Licht voordeel voor de Giants.

Special teams/kicking
New England Patriots zijn hier beter.

Coaching
Beide teams worden goed gecoached door bullebakken Bellichick (Patriots) and Coughlin (Giants). Bellichick werd gezien als geniaal totdat ‘spygate’ naar voren kwam; de man is een vreselijke hork die alleen leeft voor Football en meester is in dirty tactics etc. Coughlin die in NY veel kritiek te verduren heeft, liet zich vorig jaar ontglippen dat het wel leek of hij Hitler was. Oeps dat gaf een goeie rel in the Big Apple. Ze hopen daar dat hij dit jaar de superbowl wint en daarna met pensioen gaat of dat hij verliest en wordt ontslagen.

Hoe kan New York de wedstrijd winnen?
Moss (beste receiver) afstoppen en mannetjes speciaal op Welker (ook een goede receiver) en Maroney (een goede running back) zetten. Brady de quarterback van New England onder druk zetten met name in de tweede helft. Rustig blijven.

Hoe kan New England de wedstrijd winnen?
De running backs van New York stoppen en overtredingen vermijden, want de scheidsrechters zullen ze niet bevoordelen deze keer.

Mijn prognose NY Giants 33 NE Patriots 24

Voor zover ik heb kunnen nagaan wordt de wedstrijd niet door een van de Nederlandse zenders uitgezonden. Op de ARD (Duitsland 1) is een verslag van 12 uur ‘s nachts tot half vijf in de ochtend. “Da ein super Spiel vom Patriotischer Quartierbak” Toll und Geil!!

In slaap gevallen of niet in staat te kijken? Geen zorgen Sportdwaas blijft wakker en geeft een verslag.

sportdwaas.blogspot.com

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 februari 2008 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: American Football voorbeschouwing Superbowl









0.0072281