BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het jong-Feyenoord topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 09 maart 2013 - 23:42   quote  deeplink  
Als ik God was..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 maart 2013 - 23:55   quote  deeplink  
Euhm ja..?
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 09 maart 2013 - 23:58   quote  deeplink  
Nou, dan had Ik het allemaal iets minder gecompliceerd gemaakt en had Ik alle hartjes zuiver gehouden.
Lekker spul die Jagermeister, trouwens..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 maart 2013 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2013 - 23:58 schreef Vincent1970 het volgende:
Nou, dan had Ik het allemaal iets minder gecompliceerd gemaakt en had Ik alle hartjes zuiver gehouden.
Lekker spul die Jagermeister, trouwens..
Ghehe..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 maart 2013 - 01:03   quote  deeplink  
15-JARIGE ACHTERNEEF DENNIS BERGKAMP OP PROEF BIJ FEYENOORD

iz1zhfk7x7gonazrjrhv.png

Mats van der Weel is binnenkort op proef bij Feyenoord. De 15-jarige speler komt uit voor Rosenborg in Noorwegen, waar hij met zijn familie woont. Van der Weel is een achterneef van Dennis Bergkamp. De Telegraaf maakte hier zondagavond melding van op Eredivisie Live. Via twitter bevestigt de jonge speler zelf het nieuws.

Mats van der Weel @MatsVanderWeel
Spent på nivået i Feynoord ! #Nederland #opplevelseforlivet
2:27 PM - 10 mrt 13
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 maart 2013 - 13:43   quote  deeplink  
Feyenoord C1 verstevigt koppositie met uitzege op NAC Breda

2010_2011-o15.jpg

Feyenoord C1 heeft zondag de uitwedstrijd tegen NAC Breda met 0-4 gewonnen. Na een tegenvallende eerste helft stelde Feyenoord na rust de zege snel veilig met vier goed uitgespeelde doelpunten. Het was even wennen om op zondag te spelen, zei trainer Roy Makaay. Maar aan de andere kant hebben we nu wel een dag extra rust gehad.

Makaay zag zijn ploeg geen goede eerste helft afwerken in Breda. Er waren te weinig spelers in beweging, waardoor het moeilijk is steeds de vrije mensen te vinden in het veld. Ook zette NAC ons in het begin goed onder druk zodat wij moeilijk aan voetballen toe kwamen. Na rust speelden we veel beter en waren we wel in beweging. Dan zie je meteen dat we gemakkelijker gaan voetballen. De jongens hebben dat goed opgepakt, een teken dat ze zelf ook over het spelletje nadenken. Over de tweede helft ben ik erg tevreden.

Vlak na de pauze brak Rodney Kongolo de ban voor Feyenoord, toen hij op aangeven van Bart Sinteur de bal beheerst achter de NAC-doelman schoot. Makaay: Na het tweede doelpunt was het geloof in een resultaat weg bij NAC en konden we de wedstrijd uitspelen. Verdedigend hebben we vandaag ook goed gespeeld, achterin stond het als een huis. We hebben op basis van een prima tweede helft verdiend gewonnen.

Dylan Vente van Feyenoord C2 maakte tegen NAC voor het eerst speelminuten in het elftal van Roy Makaay en bekroonde zijn invalbeurt met de 0-3. Bart Sinteur bepaalde met een afstandsschot van 35 meter de eindstand op 0-4.

NAC Breda C1 Feyenoord C1 0-4
Scoreverloop:
40 0-1 Rodney Kongolo
48 0-2 Rashaan Fernandes
56 0-3 Dylan Vente
62 0-4 Bart Sinteur
Rashaan Fernandes
C1%20Rashaan%20Fernandes%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord C1: Ten Hove; Bijl, Sinteur, Knoester, De Sterke (34 Elmensdorp); Kongolo, Smulder (60 Roffelsen), Janga (52 Vente); Fernandes, Tilborg (65 Mettendaf) en Anez.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 maart 2013 - 07:43   quote  deeplink  
Noors talent(15) hoopt op contract bij Feyenoord

600x200-ll-1302820.jpg

De 15-jarige Mats van der Weel begon vandaag aan zijn stage bij Feyenoord. Hij heeft de Noorse nationaliteit. Hij is geboren en opgegroeid in Trondheim, met Nederlandse ouders. Naast achterneef van Bergkamp is hij familie van voormlig Sparta topscorer Leen van der Weel.

Zelf reageerde hij voor het Noorse TV2 op de stage. Ik speel bij Rosenborg en plotseling uit het niets kreeg ik de melding dat ze me voor een stage naar Rotterdam wilden halen. Ik weet niet hoe ze bij mij uitkomen. Misschien omdat ik familie in Nederland heb en verre familie ben van Bergkamp. Het is in ieder geval ongelofelijk spannend. Het is schitterende ervaring om mee te mogen maken.

Volgens zijn moeder moeten scouts in Scandinavië Feyenoord hebben getipt. We hebben begrepen dat zij Mats enkel tijd hebben bekeken. Enkele weken geleden belde er opeens iemand van Feyenoord met de vraag of hij voor een proefperiode naar Feyenoord wilde komen.

Vandaag werkte hij de eerste training af. Het ging veel sneller dan wat ik gewend ben. In Noorwegen wordt meer de lange bal gespeeld. Hier is ook veel meer begeleiding van de trainer gedurende de training.
Of ik hier een contract af kan dwingen? Ik twijfel daar een beetje over. Als ik heel goed speel, is het mogelijk. Het niveau is hoger. Ik weet dat het soms wat tijd kost om je daar aan aan te passen. Maar ik kreeg goede feedback van de coaches.

De hoofd van de opleiding van Rosenborg zegt ondertussen verrast te zijn over de stage. Ik zou verbaasd zijn als hij een contract weet af te dwingen. Maar als dat lukt, zou het uiteraard mooi voor hem zijn. Hij behoort niet tot onze beste spelers, maar heeft goede mogelijkheden.
Bron:Network.to
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 15:52   quote  deeplink  
0c7d4aed23d2ad495e5069ad89a93568.png

Vanmiddag om 14:30 uur speelt Feyenoord A1 in Tilburg tegen Willem II/RKC A1.

Feyenoord A1 staat derde op de ranglijst eredivisie voor A-junioren en tegenstander Willem II/RKC A1 staat elfde.

Opstelling Feyenoord A1:
De jong, Gomez-Nieto, van Beek, Dekker, Woudenberg, Dercks, Karsdorp, Knoester, Dammers, Sleegers en Janssen.

Wissels: Thong, Belic, Maatsen, Franken, Martis, Lopes en Cabral.

Helaas is elftalleider Jacques Poldervaart door ziekte niet aanwezig, wij wensen Jacques heel veel beterschap.

Tussenstand: 1-2
1e El Morabit 1-0
40e Gomez-Nieto 1-1
45e Van Beek 1-2
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 17:03   quote  deeplink  
Feyenoord A1 wint ondanks vroeg tegendoelpunt

Feyenoord A1 heeft zaterdagmiddag de uitwedstrijd tegen het jeugdelftal van Willem II/RKC met 1-4 gewonnen. De Rotterdammers keken al vroeg tegen een achterstand aan. El Morabit schoot Willem II/RKC A1 al in de eerste minuut naar een voorsprong. Het gecombineerde elftal gaf die voorsprong echter nog voor rust uit handen. Kevin Gomez Nieto en Sven van Beek brachten Feyenoord met twee treffers na een 1-2 tussenstand. Vincent Janssen (2x) schoot Feyenoord in de twee helft in veilige haven: 1-4.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 23:58   quote  deeplink  
UITSLAGEN JEUGD

Vrijdag 15 maart:
P.S.V. C2 - Feyenoord C2 3-1

Zaterdag 16 maart:
Willem II/RKC A1 - Feyenoord A1 1-4
FC Den Bosch A1 - Feyenoord A2 2-2
Feyenoord B1 - Willem II/RKC B1 6-2
Feyenoord B2 - FC Groningen/Cambuur B2 3-2
Feyenoord C1 - P.S.V. C1 3-1
Ajax D1 - Feyenoord D1 6-0
S.V.V. D1 - Feyenoord D2 0-1
SC Feyenoord D2 - T.O.G.B.D1 1-3
Nieuwerkerk E1 - Feyenoord E1 1-4
Alexandria'66 E1 - Feyenoord E2 1-8
Spijkenisse F1 - Feyenoord F1 0-5
R.K.D.E.O. F1 - Feyenoord F2 2-10
Brielle F1 - Feyenoord F3
Hillegersberg F1 - Feyenoord F4
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 23:58   quote  deeplink  
Programma Jeugd

Maandag 18 maart:
19.00: Feyenoord D2 - Quick D1

Woensdag 20 maart:
18.30: Feyenoord F3 - Sliedrecht F1
18.30: Hekelingen F1 - Feyenoord F4

Zaterdag 23 maart:
08.30: Nieuwerkerk F1 - Feyenoord F2
08.45: Quick D1 - SC Feyenoord D2
09.00: Sparta F3 - Feyenoord F4
10.00: Volendam D1 - Feyenoord D1
10.00: Feyenoord D2 - Excelsior R. D1
10.00: A.R.C. E1 - Feyenoord E1
10.00: Barendrecht F1 - Feyenoord F1
10.00: Nieuwenhoorn F1 - Feyenoord F3
12.00: Feyenoord A2 - VVV/Helmond Sport A1
12.00: Feyenoord C1 - FC Dordrecht C1
12.45: Spijkenisse E1 - Feyenoord E2
14.30: Feyenoord B2 - FC Twente B2
Feyenoord C2 - toern.Texel'94

Zondag 24 maart:
Feyenoord C2 - toern.Texel'94
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 23:59   quote  deeplink  
Wedstrijdverslagen Feyenoord Profopleiding zaterdag 16 maart 2013

Willem II/RKC A1 Feyenoord A1 1-4

Feyenoord A1 heeft zaterdag de uitwedstrijd tegen Willem II/RKC met 1-4 gewonnen. De ploeg van trainer Damiën Hertog stond al na één minuut op achterstand, maar herstelde zich knap van de vroege tegengoal. Ik was benieuwd hoe mijn ploeg met de achterstand zou omgaan, maar de jongens hebben het goed opgepakt en uiteindelijk verdiend gewonnen, zei Hertog.

Willem II/RKC zakte vanaf het begin in, ging Hertog verder. Natuurlijk gesteund door de voorsprong. Zij lieten ons het spel maken en wij moesten proberen een oplossing te vinden voor het verdedigende spel dat zij speelden. Maar eigenlijk ging dat best goed en gingen we met een verdiende voorsprong de rust in.

Verdedigers Kevin Gomez Nieto en Sven van Beek bogen eigenhandig de achterstand om in een Rotterdamse voorsprong, die na rust door Vincent Janssen met twee doelpunten werd uitgebreid naar 1-4.

Hertog: We controleerden de wedstrijd en zeker in de tweede helft kregen we voldoende ruimte om te voetballen. Dat hebben we goed uitgespeeld en na het derde doelpunt zijn we niet meer in de problemen geweest. Het was wachten op meer doelpunten van onze kant.

De achterstand van Feyenoord op koploper PSV blijft drie punten, omdat ook de Eindhovenaren wisten te winnen. Feyenoord heeft echter een duel minder gespeeld. We blijven op titelkoers en dat is goed, zei Hertog. Het is altijd leuk om bovenin mee te draaien. De jongens leren veel van het spelen van dit soort wedstrijden. Daarom ben ik ook blij dat ze het goed hebben opgepakt, na de vroege achterstand.

Scoreverloop:
1 1-0
16 1-1 Kevin Gomez Nieto
35 1-2 Sven van Beek
55 1-3 Vincent Janssen
72 1-4 Vincent Janssen
Vincent Janssen
A1%20Vincent%20Jansen%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord A1: De Jong; Gomez Nieto, Dekker, Van Beek, Woudenberg; Dercks (60 Thong), Knoester, Karsdorp (85 Belic); Sleegers, Dammers (70 Maatsen) en Janssen.

FC Den Bosch A1 Feyenoord A2 2-2

Feyenoord A2 heeft zaterdag één punt overgehouden aan de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch A1. Trainer Jan Gösgens zag zijn ploeg in Den Bosch twee keer op voorsprong komen, maar uiteindelijk met 2-2 gelijkspelen.

In de eerste helft waren wij duidelijk beter, zei Gösgens. Ik vond dat we goed speelden en Den Bosch onze wil oplegden. Daar was ik erg tevreden over. Feyenoord kwam via Jesse Driebergen uit een corner op voorsprong, maar moest vlak voor rust de gelijkmaker incasseren. Gösgens: Dat was tegen de verhouding in, want wij hadden de grootste kansen om te scoren en het betere van het spel.

Na een uur spelen kwam Feyenoord voor de tweede keer op voorsprong, toen Brandon Robinson met een subtiel stiftje de Den Bosch-keeper verraste. Den Bosch probeerde toen meer druk te zetten waardoor wij ruimte kregen. Kansen op de 1-3 waren niet aan ons besteed en een kwartier voor tijd maakten zij de gelijkmaker.

Feyenoord-keeper Mauro Minnaard hield zijn ploeg in de slotfase met enkele goede reddingen op de been, waardoor de trainer zich kon vinden in de puntendeling.
We hadden er meer uit kunnen halen vandaag, maar mogen op het eind ook niet mopperen dat we hier niet verliezen. De uitslag was terecht, alleen spelen we voor de elfde keer dit seizoen gelijk. Dat is best bijzonder.

Scoreverloop:
22 0-1 Jesse Driebergen
43 1-1
60 1-2 Brandon Robinson
76 2-2
Jesse Driebergen
A2%20Jesse%20Driebergen%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord A2: Minnaard; Korporaal, Hardeveld, Blijham, Ossevoort; Driebergen (80 Stolk), Da Silva (50 Houben), Tichem (45 Elst), Albertus (67 Thenu), Robinson en Knegjens (67 Pisas).

Feyenoord B1 Willem II/RKC B1 6-2

Feyenoord B1 heeft zaterdag de thuiswedstrijd tegen Willem II/RKC met 6-2 gewonnen. Op Varkenoord liep de ploeg van trainer Cor Adriaanse tijdens de eerste helft in vijf minuten tijd uit naar een ruime 3-0 voorsprong, die niet meer in gevaar kwam.

Tussen minuut vierentwintig en achtentwintig zorgden Rick van der Struis, Marlon Slabbekoorn en Bram van Eijk voor een ruime voorsprong. Adriaanse: Alle drie de doelpunten kwam voort uit het feit dat wij de tegenstander steeds onder druk zetten. Steeds verdedigden we fel vooruit, waardoor we snel in balbezit kwamen en vervolgens aan de bal ook nog de juiste keuzes maakten. We hebben vandaag goed uitgespeelde doelpunten gemaakt.

Na de pauze liep Feyenoord uit naar een 5-0 voorsprong, maar nonchalance de Rotterdammers zorgde er voor dat Willem II/RKC ook op het scorebord kwam te staan. Dat gebeurt ons nog te vaak, zei Adriaanse. Met goed spel komen we op voorsprong, maar dan sluipt er een gemakzucht in de ploeg waardoor de tegenstander toch ook een doelpunt kan maken.

De trainer was blij met de ruime zege. Dit resultaat hadden we even nodig na een serie van vier mindere wedstrijden. Met het spel van vandaag kunnen we weer verder, want ik heb een aantal erg goede dingen gezien van mijn spelers.

Scoreverloop:
24 1-0 Rick van der Struis
27 2-0 Marlon Slabbekoorn
28 3-0 Bram van Eijk
48 4-0 Rick van der Struis
65 5-0 Oussama Idrissi
67 5-1
74 5-2
80 6-2 Marlon Slabbekoorn
Rick van der Struis
1112_b2_struis.JPG

Opstelling Feyenoord B1: Van der Hoek; Ulusoy, Van der Meer, James, Gronsveld (67 Racaj); El Baad (64 De Vos), Slabbekoorn, Nieuwkoop; Den Hoedt (56 Idrissi), Van der Struis en Van Eijk.

Feyenoord B2 FC Groningen/Cambuur B2 3-2

Feyenoord B2 heeft de thuiswedstrijd tegen FC Groningen/Cambuur met 3-2 gewonnen. Bij vlagen hebben we goed gevoetbald en na tachtig minuten verdiend gewonnen, zei trainer Gaston Taument. De wedstrijd lag twaalf minuten stil wegens een nekblessure van Feyenoordspeler Jessie Proost.

Jessie werd met een brancard van het veld gedragen. Dat zag er allemaal heel ernstig uit, maar na de wedstrijd kon hij weer zelfstandig lopen. Het lijkt dus mee te vallen, zei Taument over het incident dat er voor zorgde dat de tweede helft 52 minuten duurde.

Feyenoord streed tegen nummer twee FC Groningen/Cambuur voor iedere meter. Taument: We hebben keihard gewerkt en onszelf eindelijk eens een keer beloond met drie punten. Ons probleem is vaak dat we de kansen niet afmaken, maar vandaag was dat gelukkig wel het geval. Ik ben echt trots op de jongens dat ze de 3-2 over de eindstreep hebben getrokken.

Door de zege kan Feyenoord weer stiekem gaan denken aan de bovenste plaatsen op de ranglijst. Al gaat het mij meer om de ontwikkeling van de spelers en van het vertoonde spel. We spelen al weken achter elkaar goed voetbal. Maar dat we ons nu ook belonen met drie punten is toch best een lekker gevoel.

Scoreverloop:
14 1-0 Eigen doelpunt
18 2-0 Faris Hammouti
25 2-1
53 3-1 Djazz Manusama
53 3-2
Faris Hammouti
B2%20Faris%20Hammouti%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord B2: Hagendijk; Koomen, Groos, Verdonk, Proost (68 Rietkerk); Schuurman, Van Haaren, Hamer (70 Korporaal); De Jesus, Hammouti en Franse (45 Manusama).

Feyenoord C1 PSV C1 3-1

Feyenoord C1 heeft de topper tegen PSV C1 met 3-1 gewonnen. Op Varkenoord kwam koploper Feyenoord tegen nummer twee PSV vlak voor rust op achterstand, maar één minuut later had Shurendo Janga de stand weer in evenwicht gebracht, waarna de Rotterdammers in de tweede helft uitliepen naar een 3-1 eindstand.

Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en leverden veel strijd. Het was moeilijk voetballen op een niet al te goed veld, zei trainer Roy Makaay. Maar dit zijn wel de wedstrijden waar de jongens veel van leren. Er stond veel wind, wat zeker een rol speelde in deze wedstrijd. Maar we hebben veel inzet getoond en uiteindelijk verdiend gewonnen. We delen PSV een flinke tik uit.

Na de mooie gelijkmaker van Shurendo Janga, een schot van 20 meter in de kruising, maakte ook de ingevallen Nigel Robertha een fraaie treffer: hij volleerde een lange bal vanuit het middenveld in één keer achter de PSV-doelman. We hebben het gewoon goed gedaan. Ik ben zeer tevreden, zei Makaay. Feyenoord staat dankzij deze overwinning zes punten voor op nummer twee PSV en hebben de Rotterdammers één wedstrijd minder gespeeld.

Scoreverloop:
30 0-1
31 1-1 Shurendo Janga
49 2-1 Nigel Robertha
70 3-1 Rashaan Fernandes
Shurendo Janga
C1%20Shurendo%20Janga%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord C1: Bijlow, Bijl, Sinteur, Knoester, Elmensdorp; Kongolo, Smulder, Janga; Fernandes, Tilborg en Anez (45 Robertha).

PSV C2 Feyenoord C2 3-1

c2psvu3.jpg

Feyenoord C2 heeft vrijdag met 3-1 verloren van PSV. In Eindhoven speelde de ploeg van trainer Rob Kurvers goed, maar kon zichzelf niet belonen voor het vertoonde spel. Wij kwamen in de tweede helft vooral fysiek tekort, zei Kurvers.

c2psvu1.jpg

Na rust kwam het duel pas echt op gang, toen PSV op voorsprong kwam. Feyenoord herstelde zich echter snel en kwam via Edin Bibuljica op gelijke hoogte toen hij een voorzet van Noa Lang bij de tweede paal binnen wist te schieten.

Ik heb twee gelijkwaardige ploegen gezien, zei Kurvers. Alleen kon PSV na rust extra fysieke kracht inbrengen waardoor ze de wedstrijd naar hun hand konden zetten. Maar ik ben erg tevreden over mijn ploeg. We hebben hard gewerkt en goed gespeeld.

c2psvu2.jpg

Eerder dit seizoen werd C2 weggespeeld door PSV. Dat hebben we vandaag goed hersteld, want we deden absoluut niet onder voor de tegenstander. Met het vertoonde spel van vandaag kunnen we verder werken.
Kurvers moest na vijftig minuten toezien hoe rechtsback Hidde van den Ende met een spierblessure uitviel. Kurvers: Hij verrekte iets in zijn spier. Maandag kijken we hoe het verder met hem is.

Scoreverloop:
41 1-0
44 1-1 Edin Bibuljica
55 2-1
62 3-1
Edin Bibuljica
C2%20Edin%20Bibuljica%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord C2: Beukers; Van den Ende (52 Van Hagen), Sonneveld, Van Eijck, Malacia; Wehrmann, Lang, Van Mullem; Bibuljica, Vente en Chong.
Bron:FA
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zaterdag 16 maart 2013 - 23:59   quote  deeplink  
Wat een prutsers dat D1
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 maart 2013 - 00:04   quote  deeplink  
He he he niet Over kinderen praten he..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 03:06   quote  deeplink  
Beloften in blessuretijd onderuit tegen Jong FC Twente

beloften_vk_scaled_7.jpg

Jong Feyenoord/Excelsior heeft maandagavond een ongelukkige nederlaag geleden tegen Jong FC Twente. De ploeg van coach Giovanni van Bronckhorst kwam op Woudestein tot tweemaal toe terug van een achterstand, maar verloor uiteindelijk door een tegendoelpunt in blessuretijd met 2-3. De doelpunten van Jong Feyenoord/Excelsior kwamen op naam van John Goossens en Mitchell Te Vrede.

Hoewel er vanwege de interlandperiode een flink aantal Feyenoorders afwezig was, kon Van Bronckhorst beschikken over in totaal tien spelers van de A-selectie. Zij maakten allen deel uit van de basisopstelling van het beloftenelftal, aangevuld met Excelsior-speler Marley Berkvens. Hij was het die halverwege de eerste helft een van de diverse goede mogelijkheden kreeg om de score te openen, maar de middenvelder zag zijn inzet richting de rechterbovenhoek op fraaie wijze gered worden door Jong FC Twente-doelman Daniel Fernandes.

Mede door de soepel lopende opbouw van Ruud Vormer en Terence Kongolo, die samen het centrale verdedigingsduo van de ploeg vormden, was het veldspel van Jong Feyenoord/Excelsior goed verzorgd.
Maar doordat onder meer Anass Achahbar en Guyon Fernandez het vizier niet op scherp hadden staan, kwam het grote overwicht dat Jong Feyenoord/Excelsior met name in het eerste half uur van het duel had niet tot uiting in de score.

Terwijl doelman Fernandes aan de ene kant meer dan eens moest optreden om een voorsprong te voorkomen, werd Kostas Lamprou aan de overkant amper op proef gesteld. Toch was hij het die de bal na ruim een half uur uit het net moest halen, toen Jong FC Twente via Edwin Gyasi uit de eerste de beste kans die het kreeg toesloeg. De middenvelder brak middels een knappe actie door aan de linkerkant van het strafschopgebied en verschalkte de Griekse doelman met een laag schot in de korte hoek: 0-1.

Lang konden de bezoekers uit Enschede niet genieten van de op dat moment onverdiende voorsprong, aangezien Jong Feyenoord/Excelsior al enkele minuten later orde op zaken stelde. Vormer schoof van achteruit goed door en stoomde op richting het vijandelijke strafschopgebied, om daar met een slimme pass Goossens vrij voor Fernandes te zetten. De middenvelder zette goed door en prikte de bal in de linkerhoek.

Hoewel de gelijkmaker loon naar werken betekende voor Jong Feyenoord/Excelsior, raakte de ploeg de grip op het duel meer en meer kwijt. Dat bleek met name tijdens de openingsfase van de tweede helft. Na slordig balverlies van de thuisploeg op het middenveld werd spits Felitciano Zschusschen gelanceerd. Na een feilloze aanname uit de lucht plaatste hij de bal van buiten het strafschopgebied met een fraaie boog over Lamprou, waarmee hij zijn ploeg opnieuw op voorsprong bracht.

De 1-2 betekende een flinke tegenvaller voor het elftal van Van Bronckhorst, dat daarmee opnieuw in de achtervolging moest. Het team trok daarop met de beste bedoelingen naar voren, maar mocht Lamprou ruim een kwartier voor tijd dankbaar zijn met zijn redding op een inzet van Zschusschen. De spits vond de doelman op zijn weg toen hij de bal in het strafschopgebied op gelukkige wijze voor zijn voeten kreeg en direct uithaalde.

Jong Feyenoord/Excelsior leek in de slotfase van de wedstrijd geen vuist meer te kunnen maken, maar kwam enkele minuten voor tijd toch op gelijke hoogte. Te Vrede tikte een scherp indraaide vrije trap van Goossens van dichtbij achter Fernandes, waarmee hij een punt leek te redden voor zijn ploeg. Het was echter Jong FC Twente dat er alsnog met de winst vandoor ging, toen Zschusschen in blessuretijd met een kiezelhard afstandsschot de winnende treffer maakte en de thuisploeg daarmee een ongelukkige nederlaag bezorgde.

Jong Feyenoord/Excelsior Jong FC Twente 2-3
Scoreverloop:
36 0-1 Gyasi
39 1-1 Goossens
54 1-2 Zschusschen
87 2-2 Te Vrede
90 2-3 Zschusschen

Scheidsrechter: Van den Heuvel

Geel: Berkvens (Jong Feyenoord/Excelsior), Gutiérrez (Jong FC Twente)

Opstelling Jong Feyenoord/Excelsior: Lamprou; Mokotjo, Vormer, Kongolo (63 Maatsen), Nelom; Berkvens, Achahbar, Goossens; Verhoek (63 Thong), Te Vrede en Fernandez.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 19 maart 2013 - 17:23   quote  deeplink  
Zschusschen..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 17:34   quote  deeplink  
WEDSTRIJDVERSLAGEN FEYENOORD VOETBALSCHOOL ZATERDAG 16 MAART 2013

Ajaks D1 Feyenoord D1 6-0

Feyenoord D1 heeft in het bekertoernooi een flinke oorwassing gekregen van aartsrivaal Ajaks D1. De Rotterdammers bleven in de kwartfinale voor rust nog wel overeind tegen de Amsterdammers, maar werden in de tweede helft volledig overlopen: 6-0.

2010_2011-o13.jpg

Ajaks D1 oogde vanaf het beginsignaal agressiever dan de bezoekers uit Rotterdam, maar profiteerde daar eigenlijk nauwelijks van. Feyenoord D1 dat een aantal weken geleden nog met 1-3 had gewonnen van dezelfde tegenstander kwam slechts één keer in de problemen en had zelf twee aardige mogelijkheden op de openingstreffer.

De tweede helft begon desastreus voor de Rotterdammers, want al na drie minuten spelen kreeg de thuisploeg een penalty toegekend, nadat Feyenoord-speler Achraf el Bouchataoui een overtreding had gemaakt in het eigen zestienmetergebied.
Deze strafschop werd benut door de Amsterdommers, maar niet veel later kreeg Feyenoorder Milan van Ewijk een prima kans op de 1-1. Deze kans werd helaas niet verzilverd, waarna Ajaks op 2-0 kwam.

De Amsterdommers leken vleugels te krijgen en vrijwel alles lukte. Een kwartier voor tijd viel de 3-0 en niet veel later verscheen het vierde Ajaks-doelpunt op het scorebord. Dat de score vlak voor tijd nog werd opgetild naar 6-0 was ietwat geflatteerd.

,,We konden vandaag geen vuist maken tegen zo'n sterk Ajaks", sprak Feyenoord-coach Jeffrey Oost na de mini-klassieker. ,,Ajaks kreeg na de 3-0 vleugels en alles lukte. Vanaf dat moment hadden wij ook geen recht op meer dan een nederlaag. Jammer dat we door zo'n nederlaag sneuvelen in de kwartfinale van de beker."

Scoreverloop:
'33 1-0
'35 2-0
'45 3-0
'48 4-0
'57 5-0
'58 6-0

Opstelling Feyenoord: Azar Ghennem, Hamdi Akujobi (30. Lute Rashiti), Noah Lewis, Achraf el Bouchataoui, Simon Loshi; Lutsharel Geertruida (38. Benjamin Reemst), Teun Heijberg, Ian Smeulers (48. Indy Verhulsdonck); Milan van Ewijk (43. Zakaria Eddahchouri), Max Spakman (30. Carlitho Fermina) en Nelson Amadin.

SVV D1 Feyenoord D2 0-1

Feyenoord D2 heeft dit weekeinde opnieuw een overwinning geboekt. De ploeg van trainer James van der Kraan scoorde in het tweede deel een keer tegen SVV D1, maar had de wedstrijd vervolgens moeten beslissen. Feyenoorder Kai Verbeek zette na een aanval over meerdere schijven zijn handtekening onder de enige treffer van de wedstrijd: 0-1.

Op het kunstgrasveld van SVV kreeg Feyenoord voor de pauze twee goede kansen op de openingstreffer. Een vrije trap van Feyenoord-spits Pepijn Doesburg belandde op de paal en een combinatie tussen Akif Hancer, Pepijn Doesburg en Malik Dijksteel werd door de laatste speler net niet afgerond. Aan de andere kant werd SVV D1 dat veelal de lange bal hanteerde slechts één keer gevaarlijk, maar keeper Joey Koorevaar was attent.

Na de pauze was Feyenoord heer en meester en werden er geen kansen meer weggegeven. Toch duurde het lang voordat de Rotterdammers tot scoren kwamen en onder andere Quilindschy Hartman (vrije trap op de paal) en Pepijn Doesburg (grote kopkans) misten riante mogelijkheden.

Twaalf minuten voor tijd was het alsnog raak. Over de linkerflank combineerden Omer Gunduz en Maroun Azarkan er flink op los, waarna Omer zijn teamgenoot Kai Verbeek vond: 0-1. Invaller Crysencio Summerville kreeg vervolgens de beste mogelijkheid om de wedstrijd definitief in het slot te gooien, maar hij miste.

Aankomende maandag wacht Feyenoord D2 waar Daniel van Leeuwen (ziek) en Toshio Lake (nog licht geblesseerd) ontbraken de kwartfinale van het bekertoernooi tegen Quick D1.

Scoreverloop:
'48 0-1 Kai Verbeek
Kai Verbeek
Kai%20Verbeek%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord: Joey Koorevaar, Denzel Hall, Ezra Hoogenboom (30. Jurrien Maduro), Quinten Maduro, Quilindschy Hartman; Ravi Yates (40. Omer Gunduz), Malik Dijksteel (40.Mohammed el Karbachi), Kai Verbeek; Akif Hancer (30. Crysencio Summerville), Pepijn Doesburg en Maroun Azarkan.

SC Feyenoord D2 TOGB D1 1-3

etoptogbt3.jpg

De E-top ploeg van Feyenoord heeft ook de tweede topwedstrijd in twee weken verloren. De Rotterdammers lieten wederom goed voetbal zien, maar koploper TOGB D1 dat dit seizoen alleen punten verloor door twee gelijke spelen toonde zich efficiënt uit de standaardsituaties. Bij Feyenoord vielen Stijn Gerrits en Tyrese Asante in de eerste helft uit met blessures.

etoptogbt1.jpg

SC Feyenoord D2 ging zinderend van start, want uit de eerste aanval na 24 seconden belandde een aanval via Robyn Esajas bij Noah Naujoks, die geen moment twijfelde: 1-0. Het antwoord van de koploper volgde al snel, want na een verre inworp moest de Feyenoord-defensie het antwoord schuldig blijven.

In het tweede deel ging TOGB D1 beter van start en al na twee minuten spelen viel de 1-2. De Feyenoord-verdediging oogde bij een hoekschop niet scherp. Feyenoord bleef vervolgens voetballen en kreeg in de persoon van Jerailly Wielzen een prima kans op de gelijkmaker. Jerailly kon de bal echter net niet goed aannemen. De genadeklap werd een paar minuten voor tijd uitgedeeld, toen de bezoekers wederom uit een dood spelmoment (een hoekschop) tot scoren kwamen:
1-3.

etoptogbt2.jpg

,,Ik kan mijn ploeg niets verwijten en achteraf is het jammer dat we niet minimaal een puntje overhouden aan deze wedstrijd", sprak Feyenoord-coach Yori Bosschaart, die Ismael Stellingwerf en Shairon Mhanni (beiden geblesseerd) miste, na afloop. ,,Op de beslissende momenten ontbrak het bij ons aan slimheid, zo pakken we een punt als we na rust de 2-2 maken. Het gat met de koploper is nu te groot om nog kampioen te kunnen worden."

Scoreverloop:
'1 1-0 Noah Naujoks
'3 1-1
'32 1-2
'53 1-3
Noah Naujoks
Noah%20Naujoks%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord: Ahmed Azmi, Justin Papendrecht (50. Robyn Esajas), Malayro Bogarde, Aime Omgba, Tyrese Asante (21. Sammy Tel); Sem Valk (45. Tiago Cukur), Stijn Gerrits (10. Daan Troost), Tiago Cukur (30. Ian Maatsen); Robyn Esajas (30. Jerailly Wielzen), Noah Naujoks (50. Revelino Kramer) en Revelino Kramer (30. Zenya Deurloo).

Nieuwerkerk E1 Feyenoord E1 1-4

Feyenoord E1 leek de afgelopen weken een vrije val te maken op de ranglijst, maar kan na de overwinning op Nieuwerkerk E1 van afgelopen zaterdag weer wat omhoog kijken.
De ploeg van coach Davey van den Berg leidde halverwege al met 0-2 en besliste het duel na een half uur spelen. In de slotminuten produceerde Nieuwerkerk de eretreffer.

In het eerste deel waren de Feyenoorders duidelijk de bovenliggende partij in de wedstrijd. Het was dan ook niet onverdiend dat topschutter Tyrell Tearr na zo'n tien minuten spelen na een goede individuele actie tot scoren kwam. Niet veel later deed Milan Hokke na een goede assist van Max Christoffel hetzelfde: 0-2.

Ook na rust startte Feyenoord beter dan tegenstander Nieuwerkerk E1. Jesper Kusters, Merlijn Roels en Tyrell Tearr hadden al snel kansen op een derde Feyenoord-doelpunt, maar dit bleef uit. Een tweede goede kans liet Jesper Kusters na een half uur spelen niet onbenut en niet veel later passeerde ook Merlijn Roels de Nieuwerkerk-doelman. Een kleine tien minuten voor tijd kwam ook de thuisploeg nog een keer tot scoren.

,,We waren de veel betere partij en het enige waar het vandaag aan ontbrak waren meer doelpunten", aldus Feyenoord-trainer Davey van den Berg na de wedstrijd van zijn ploeg.

Scoreverloop:
'9 0-1 Tyrell Tearr
'12 0-2 Milan Hokke
'29 0-3 Jesper Kusters
'33 0-4 Merlijn Roels
'42 1-4
Jesper Kusters
1213_O10_KUSTERS.jpg

Spelers Feyenoord: Devin Remie, Ky-Mani van Gonter, Chiel van der Hoek, Milan Hokke, Tyrell Tearr, Merlijn Roels, Max Christoffel, Jesper Kusters, Kaj Platteschor en Achraf
Boumenjal.

Alexandria'66 E1 Feyenoord E2 1-8

Feyenoord E2 dat eerder dit seizoen met 6-1 won van Alexandria'66 had tegen de hekkensluiter opnieuw weinig te duchten. Halverwege leidde de ploeg van trainer Glenn van der Kraan al met 0-5, waarna ook het tweede deel weinig problemen opleverde. Aan Feyenoord-zijde trof Damian van der Heijden vier keer doel.

Vanaf het beginsignaal speelde Feyenoord E2 met veel overtuiging en vooral via de zijkanten kwamen de bezoekers uit Rotterdam-Zuid goed door. Na acht minuten spelen opende Tika de Jonge de score, gevolgd door het eerste doelpunt van Damian van der Heijden. Farouq Limouri tekende met een schitterende volley van zo'n 15 meter voor de 0-3, waarna Damian van der Heijden opnieuw scoorde. Ook Saladin Oulad M'Hand passeerde de Alexandria'66-doelman nog voor de pauze.

Ook na rust legde Feyenoord duidelijk de wil op aan de tegenstander en via Tika de Jonge zijn tweede doelpunt van de dag werd er opnieuw gescoord. Overigens had de thuisploeg even daarvoor ook Feyenoord-doelman Owen van Rosmalen weten te verschalken. Kort na de 1-6 van Tika de Jonge vond Damian van der Heijden opnieuw het doelnet, waarna hij dit acht minuten voor tijd nog eens dunnetjes overdeed.

Feyenoord E2 staat in de competitie nu op een tweede plaats, zes verliespunten achter Sparta Rotterdam. Feyenoord speelt nog twee keer tegen de koploper en zit daarnaast ook nog eens in het bekertoernooi.

Scoreverloop:
'8 0-1 Tika de Jonge
'9 0-2 Damian van der Heijden
'11 0-3 Farouq Limouri
'15 0-4 Damian van der Heijden
'17 0-5 Saladin Oulad M'Hand
'29 1-5
'38 1-6 Tika de Jonge
'39 1-7 Damian van der Heijden
'42 1-8 Damian van der Heijden
Damian van der Heijden
1213_O10_HEIJDEN_vd.jpg

Spelers Feyenoord: Owen van Rosmalen, Farouq Limouri, Jasper Jen Hong Li, Tim Zandwijk, Tika de Jonge, Saladin Oulad M'Hand, Damian van der Heijden, Rodney Debets, Bob Roodenburg en Shiloh 't Zand.

Spijkenisse F1 Feyenoord F1 0-5

Feyenoord F1 blijft op koers voor het kampioenschap. De Rotterdammers kwamen zaterdag 'slechts' tot vijf doelpunten tegen Spijkenisse F1, maar gaven daarentegen slechts één kansje weg: 0-5.

Waar de spelers van trainer Leen Boer het in de thuiswedstrijd tegen Spijkenisse F1 vrij lastig hadden met de tegenstander (wel een 3-0 overwinning), gingen zij nu voortvarend van start. Uit een vrije trap vond Lamare Bogarde het net, waarna hij vijf minuten later hetzelfde deed: 0-2.

Al snel na de pauze viel de 0-3, nadat Jordan Gout na een goede actie van Jamal Ourhis doel had getroffen. Ongeveer vijf minuten later waren de rollen omgedraaid: na een één-tweetje tussen Jordan Gout en Jamal Ourhis schoot die laatste speler raak: 0-4. Het laatste woord was aan Siem de Moes, die met een goede individuele actie en dito afronding voor de vijfde Feyenoordtreffer zorgde.

,,Ik heb ondanks de koude omstandigheden weer een goed gevoel aan de wedstrijd overgehouden", sprak Feyenoord-coach Boer na afloop. ,,Het veroveren van de bal ging fantastisch en ook in de tweede helft waren we de bovenliggende partij."
Feyenoord F1 verloor dit seizoen alleen de uitwedstrijd bij DSO F1.

Scoreverloop:
'4 0-1 Lamare Bogarde
'9 0-2 Lamare Bogarde
'24 0-3 Jordan Gout
'30 0-4 Jamal Ourhis
'37 0-5 Siem de Moes
Lamare Bogarde
1213_O9_BOGARDE.jpg

Spelers Feyenoord: Mick van Vliet, Niels van Wingerden, Lamare Bogarde, Siem de Moes, Jamal Ourhis, Jordan Gout, Lars de Blok, Senne van de Sluis, Jayden Daleman en Ryan Bouhrouch.

RKDEO F1 Feyenoord F2 2-10

Na een rommelige openingsfase, waarin beide ploegen al snel tot scoren kwamen, boekte Feyenoord F2 uiteindelijk een ruime en eenvoudige overwinning. De ploeg van trainer Marchanno Schultz liep na een 2-5 ruststand uit naar een 2-10 overwinning. Bij Feyenoord vonden Ilias Dardour en Liam Oetoehganal beide drie keer het doelnet.

Feyenoord werd in de openingsfase verrast door RKDEO F1 en keek na een minuut spelen al tegen een achterstand aan. De bezoekers uit Rotterdam-Zuid waren snel wakker,
want via Liam Oetoehganal werd het een minuut later alweer gelijk.
Feyenoord-speler Omar Mohamedhoesein was de volgende speler die wist te scoren, maar RKDEO maakte gelijk: 2-2.

Een mooie uitgespeelde aanval uiteindelijk binnengeschoten door Ilias Dardour - betekende niet veel later de 2-3 en via wederom Ilias Dardour en Delano van der Heijden stond het halverwege 2-5.

Na de pauze vond Delano van der Heijden opnieuw het RKDEO-doel, ditmaal met een befaamde afstandspoeier. Siddi Jalloh scoorde de 2-7, gevolgd door de tweede goal van Liam Oetoehganal. In de slotminuten kwamen zowel Ilias Dardour als Liam Oetoehganal nog een keer tot scoren: 2-10.

,,Het begin was te slap, waardoor het een chaotische openingsfase werd. Daarna werden wij sterker en werden de kansen goed afgemaakt", luidde de analyse van
Feyenoordtrainer Marchanno Schultz.

Scoreverloop:
'1 1-0
'2 1-1 Liam Oetoehganal
'5 1-2 Omar Mohamedhoesein
'7 2-2
'8 2-3 Ilias Dardour
'10 2-4 Ilias Dardour
'15 2-5 Delano van der Heijden
'22 2-6 Delano van der Heijden
'28 2-7 Siddi Jalloh
'30 2-8 Liam Oetoehganal
'35 2-9 Ilias Dardour
'38 2-10 Liam Oetoehganal
Ilias Dardour
1213_O9_DARDOUR.jpg

Spelers Feyenoord: Tijn Stehmann, Omar Mohamedhoesein, Amir Rais, Siddi Jalloh, Remsey van der Linden, Rahim Djadjiri, Liam Oetoehganal, Delano van der Heijden, Max de Ligt en Ilias Dardour.

Brielle F1 Feyenoord F3 4-3

Feyenoord F3 ging in Brielle nipt ten onder tegen de plaatselijke F1. De Rotterdammers konden niet beschikken over doelman Ivar Joels, waardoor Nathan la Cruz dapper plaatsnam onder de lat. In de laatste tien minuten werd een 2-3 voorsprong weggegeven door de ploeg van trainer Karim Absalem: 4-3.

Feyenoord kwam prima uit de startblokken en na zo'n vijf minuten spelen opende Jevon Simons de score in Rotterdams voordeel. Nog voor de pauze antwoordde Brielle F1: 1-1. Na de kantenwisseling kwam de thuisploeg beter uit de kleedkamer en al snel viel de 2-1. Toch liet Feyenoord zich niet kennen en via Ouali Mouch en Vince van der Pol werd de wedstrijd weer volledig omgedraaid. Feyenoord F3 probeerde het veld in de laatste minuten klein te houden na balverlies, maar vergat daarbij voldoende druk te geven op de spelers van Brielle. Acht minuten voor tijd viel hierdoor de 3-3, waarna de gastheren ook nog met de overwinning aan de haal gingen.

,,Bij balbezit maakten wij het veld niet groot genoeg, waardoor het lastig werd om kansen te creëren. We werkten wel goed samen als we de bal verloren, maar gaven daarbij helaas teveel tijd aan Brielle om op doel te schieten", aldus de analyse van Feyenoord-oefenmeester Absalem.

Scoreverloop:
'6 0-1 Jevon Simons
'19 1-1
'23 2-1
'25 2-2 Ouali Mouch
'29 2-3 Vince van der Pol
'32 3-3
'35 4-3
Jevon Simons
1213_O8_SIMONS.jpg

Spelers Feyenoord: Nathan la Cruz, Vince van der Pol, Lars van de Giessen, Luciano Pronk, Jevon Simons, Ouali Mouch, Mike Kleijn en Ty-Shaun van Gonter.

Hillegersberg F1 Feyenoord F4 1-1

Feyenoord F4 kwam na een gelijkopgaande wedstrijd tegen Hillegersberg F1 met een punt terug naar Varkenoord. De ploeg van trainer Ronald van Lent kreeg na rust een
tegentreffer te verwerken, maar het antwoord van Feyenoord volgde snel. Vervolgens kregen de Rotterdammers van 'Zuid' een aantal goede mogelijkheden op meer, maar deze werden helaas niet benut. Gelukkig miste ook de thuisploeg in de laatste minuut een enorme kans.

In de eerste helft speelde Feyenoord F4 goed en had het duidelijk de overhand. De grootste kans was dan ook voor de ploeg van trainer Ronald van Lent. Nick de Jong raakte de onderkant van de lat en de bal leek de doellijn net niet gepasseerd te hebben.

In het tweede bedrijf kwam de thuisploeg dus al snel op voorsprong, nadat ook Feyenoorder Wasim Vos de bal net niet van de lijn kon halen. Al snel viel de 1-1: ditmaal had Nick de Jong wel geluk in de afronding.

Een aantal prima kansen voor de gasten volgden, onder meer voor Jordan Zirkzee (net naast) en Ismael Oulad M'Hand. In de laatste minuut kroop Feyenoord door het oog van de naald, nadat de thuisploeg de grootste kans in de slotfase onbenut had gelaten.

,,1-1 is een terechte uitslag, maar het is toch jammer dat we net niet wat meer geluk hadden. Mijn complimenten voor de vechtlust die de jongens vandaag hebben laten zien", aldus coach Van Lent- die niet kon beschikken over Mike en Skip van der Padt en werd geassisteerd door de geblesseerde Maxwell Sam-Sin - na afloop.

Scoreverloop:
'26 1-0
'29 1-1 Nick de Jong
Nick de Jong
1213_O8_JONG,%20de.jpg

Spelers Feyenoord: Max Sluijter, Nick de Jong, Ismael Oulad M'Hand, Tymo van Nimwegen, Jordan Zirkzee, Ivanildo da Silva Mendes, Maurits Prins en Wasim Vos.
Bron:FA
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 17:35   quote  deeplink  
UITSLAGEN JEUGD

Maandag 18 maart:

Feyenoord D2 - Quick D1 1-1
Quick door na strafschoppen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 maart 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 23:55   quote  deeplink  
UITSLAGEN JEUGD

Zaterdag 23 maart:
Feyenoord A2 - VVV/Helmond Sport A1 1-3
Feyenoord B2 - FC Twente B2 2-3
Feyenoord C1 - FC Dordrecht C1 3-1
Volendam D1 - Feyenoord D1 0-1
Feyenoord D2 - Excelsior R. D1 4-1
Quick D1 - SC Feyenoord D2 3-0
A.R.C. E1 - Feyenoord E1 0-7
Barendrecht F1 - Feyenoord F1 1-12
Nieuwerkerk F1 - Feyenoord F2 0-9
Nieuwenhoorn F1 - Feyenoord F3 2-7
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 23:56   quote  deeplink  
WEDSTRIJDVERSLAGEN FEYENOORD PROFOPLEIDING ZATERDAG 23 MAART 2013

Feyenoord A2 VVV/Helmond Sport A1 1-3

Feyenoord A2 heeft op eigen veld met 1-3 verloren van VVV/Helmond Sport A1. Het elftal van trainer Jan Gösgens kreeg na rust drie goede mogelijkheden om de 1-2achterstand ongedaan te maken, maar moest in de slotfase toezien hoe de gasten er met de zege vandoor gingen.

De wedstrijd van A2 stond zaterdag in het teken van de stage van trainer Rene van Baren, die voor zijn trainerscursus een wedstrijd moest coachen. 'VVV ging beter met de omstandigheden om', vond Gösgens. 'Binnen een kort tijdsbestek kregen we twee doelpunten tegen en dan is het zeker met de wind lastig voetballen.'

Via een doelpunt van Silgio Thenu vlak voor rust kwam Feyenoord nog terug in de wedstrijd. Na rust, met de wind in de rug, kregen de Rotterdammers voldoende kansen om gelijk te komen, maar Brandon Tichem en Brandon Robinson konden net niet scoren en Jesse Driebergen zag zijn schot op de lat eindigen.

Gösgens: 'Uiteindelijk kregen we tien minuten voor tijd de derde tegentreffer en was de wedstrijd gespeeld. Jammer, want er had gezien de kansen in de tweede helft zeker meer in gezeten. Verder was het vandaag een slechte wedstrijd, die we snel moeten vergeten.'

Scoreverloop:
23'
0-1
31' 0-2
42' 1-2 Silgio Thenu
80' 1-3
Silgio Thenu
A2%20Silgio%20Thenu%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord A2: De Fokkert; Van der Ruit (45' Korporaal), Houben (80' Da Silva), Blijham, Go; Kassels, Elst, Tichem (60' Driebergen); Thenu, Robinson en
Pisas.

Feyenoord C1 FC Dordrecht C1 3-1

Feyenoord C1 heeft zaterdag de thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht met 3-1 gewonnen. Op een winderig Varkenoord was de ploeg van trainer Roy Makaay duidelijk sterker dan de tegenstander, waardoor de zege geen moment in gevaar kwam.

'Ik vind dat we een matige tot slechte wedstrijd hebben gespeeld', was Makaay kritisch op zijn ploeg. 'De wind mogen we niet als excuus aandragen, want er lag voldoende ruimte om te voetballen. Maar het ging vandaag niet goed, we kunnen namelijk veel beter spelen dan we vandaag hebben laten zien.'

Nigel Robertha was met twee doelpunten belangrijk voor C1. In de eerste helft schoot de spits vanuit de rebound raak, nadat verdediger Clarence Bijl een corner op de lat had gekopt. Vlak na rust rondde hij een pass van Shurendo Janga vakkundig af, waardoor Feyenoord op een comfortabele 2-0 voorsprong kwam. Makaay: 'Ondanks dat het rommelig was, hebben we dik verdiend gewonnen. Voor deze jonge gasten is het ook wel eens goed om zulke wedstrijden te spelen, want dat nemen ze allemaal mee in het leerproces. De punten zijn vandaag ook niet in gevaar gekomen.'

Nadat Dordrecht vanuit een hoekschop op 2-1 was gekomen, bracht middenvelder Steven Smulder de marge weer terug tot twee. 'Hij werd door Ryan Tilborg goed voor de keeper gezet en bleef erg rustig. Een knappe goal', zo zei Makaay.

Volgend weekeind speelt Feyenoord C1 een toernooi in België.

Scoreverloop:
12' 1-0 Nigel Robertha
37' 2-0 Nigel Robertha
40' 2-1
62' 3-1
Nigel Robertha
C1%20Nigel%20Robertha%20jpeg.jpg

Steven Smulder Opstelling Feyenoord C1: Ten Hove; Bijl (63' Roffelsen), Sinteur, Knoester, Elmensdorp (62' De Sterke); Kongolo, Smulder, Janga; Fernandes (45' Tilborg), Robertha en Anez (67' Mettendaf).
Bron:FA
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 23:56   quote  deeplink  
Lees hier de verslagen van de Feyenoord Voetbalschool van zaterdag 23-3-2013

Volendam D1 Feyenoord D1 0-1

Feyenoord D1 heeft op de valreep volledig terecht een overwinning geboekt op Volendam D1. De Rotterdammers waren duidelijk de betere partij in Noord-Holland, maar op miraculeuze wijze bleef de bal uit het Volendam-doel. In de laatste seconde verzilverde Feyenoorder Ian Smeulers op knappe wijze alsnog een vrije trap: 0-1.

In het eerste bedrijf speelde het spel zich voornamelijk af op de helft van Volendam D1. De thuisploeg kwam er amper aan te pas en werd alleen gevaarlijk met een uitbraak die Feyenoord-verdediger Lute Rashiti op tijd onschadelijk maakte. Feyenoord D1 kreeg een aantal kansen via onder andere Zakaria Eddahchouri en Nelson Amadin, maar het ontbrak de Rotterdammers aan agressiviteit in het strafschopgebied.

Na de kantenwisseling was het overwicht van de Rotterdammers nog groter. Dit leidde tot veel grote kansen, maar op onnavolgbare wijze bleef de bal uit het doel van Volendam. Met onnavolgbare acties passeerde Nelson Amadin continu de Volendam-verdedigers en de hardwerkende Zakaria Eddahchouri had net geen geluk in de afronding. Drie minuten voor tijd leek Feyenoord D1 alsnog te vertrekken met de volle buit: een vrije trap werd door Achraf el Bouchataoui ingekopt, maar onterecht afgekeurd vanwege vermeend buitenspel.

In de laatste minuten zette Feyenoord nog één keer aan en dit leverde terecht de winnende treffer op. Feyenoord-speler Ian Smeulers kroonde zich met een prachtige vrije trap tot matchwinner en de ontlading aan Rotterdamse zijde was groot.

,,Dit was een volledig terechte overwinning en ik moet zeggen dat het lekker is dat we in de laatste minuut alsnog de volle buit pakken, sprak Feyenoord-coach Jeffrey Oost die niet kon beschikken over Simon Loshi (ziek) en verdediger Noah Lewis zag uitblinken na afloop.

Scoreverloop:
60 0-1 Ian Smeulers
Ian Smeulers
D1%20Ian%20Smeulers%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord: Jordie van Leeuwen, Lute Rashiti (30. Teun Heijberg), Noah Lewis, Achraf el Bouchataoui, Hamdi Akujobi; Benjamin Reemst (30. Indy Verhulsdonck), Max Spakman (40. Lutsharel Geertruida), Ian Smeulers; Milan van Ewijk (45. Carlitho Fermina), Zakaria Eddahchouri en Nelson Amadin.

Feyenoord D2 Excelsior Rotterdam D1 4-1

Na de uitschakeling in het bekertoernooi na strafschoppen tegen Quick D1, boekte Feyenoord D2 een knappe overwinning op stadsgenoot Excelsior Rotterdam D1. De Rotterdammers van Zuid waren voor de pauze nog niet op dreef, maar herstelden zich in het tweede deel met de wind in de rug knap: 4-1. Vooral de invallers speelden een belangrijke rol binnen de ploeg van trainer James van der Kraan.

Op het veld van VDL het hoofdveld van Varkenoord was een dag eerder flink bevroren en dus werd de wedstrijd verplaatst naar Maassluis oogde het spel van Feyenoord voor de pauze stroef. Vooral over de zijkanten liep het moeizaam en zochten de Feyenoorder te weinig de diepte. Na ruim een kwartier spelen braken de bezoekers uit Kralingen uit.De Excelsior-aanval twijfelde niet en rondde goed af: 0-1.

Op slag van rust kwam Feyenoord D2 toch langszij. Een fantastische aanval over onder andere Quinten Maduro, Jurrien Maduro, Quilindschy Hartman en Malik Dijksteel werd door Mohammed el Karbachi afgerond: 1-1.

Met de wind in de rug begon Feyenoord een stuk frisser en dominanter aan het tweede bedrijf. De thuisploeg had de overhand, maar kwam pas tot scoren na het inbrengen van Toshio Lake. Hij rondde nadat hij slechts een paar minuten in het veld stond een assist van Ravi Yates goed af met een lobje: 2-1. Feyenoord D2 ging goed door en een cornerbal van opnieuw Toshio Lake verdween via de Excelsior-doelman in het doel: 3-1. Een paar minuten voor tijd ging de wedstrijd definitief in het slot toen Ravi Yates eveneens invaller de vierde Feyenoord-treffer voor zijn rekening nam met een knap schot in de bovenhoek: 4-1.

,,In het eerste helft hadden we over de zijkanten te weinig diepgang, maar over de tweede helft ben ik tevreden, aldus Feyenoord-oefenmeester James van der Kraan, die niet kon beschikken over de zieke Denzel Hall.

Scoreverloop:
16 0-1
29 1-1 Mohammed el Karbachi
43 2-1 Toshio Lake
47 3-1 Toshio Lake
57 4-1 Ravi Yates
Toshio Lake
Toshio%20Lake%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord: Joey Koorevaar, Daniel van Leeuwen (30. Ezra Hoogenboom), Quinten Maduro, Jurrien Maduro, Quilindschy Hartman; Kai Verbeek (52. Omer Gunduz), Mohammed el Karbachi, Omer Gunduz (30. Ravi Yates); Malik Dijksteel (40. Akif Hancer), Pepijn Doesburg (40. Toshio Lake) en Crysencio Summerville (40. Maroun Azarkan).

Quick D1 SC Feyenoord D2 3-0

De E-top ploeg van Feyenoord leed voor de derde week op rij een nederlaag tegen een directe concurrent uit de top. De ploeg van trainer Yori Bosschaart legde een hele goede wedstrijd op de mat, maar zag dat thuisploeg Quick D1 in het tweede deel een stuk efficiënter was: 3-0.

SC Feyenoord D2 was in het eerste bedrijf duidelijk de betere ploeg en voetbalde voornamelijk op de helft van Quick. Daarnaast kregen de bezoekers uit Rotterdam-Zuid ook de beste kansen. Zo schoot Feyenoorder Sem Valk een vrije trap net over het doel van Quick D1, terwijl de thuisploeg geen enkele keer voor Feyenoord-doelman Ot van der Last verscheen.

Na de pauze was de bal wederom veel in Feyenoord-bezit. Toch was het Quick D1 dat de score opende met het eerste schot op doel van zon 30 meter: 1-0. De spelers van trainer Yori Bosschaart lieten hun kopjes niet hangen en bleven prima combineren tot aan het strafschopgebied. Tot veel kansen leidde dit echter niet. Vijf minuten voor tijd gooide Quick het duel definitief in het slot: een cornerbal de tweede keer dat de thuisploeg voor het Feyenoord-doel verscheen belandde uiteindelijk in het doelnet: 2-0. Een minuut voor tijd viel ook nog het derde Quick-doelpunt, wat de eindstand nog meer geflatteerd maakte.

,,We hebben een hele goede wedstrijd gespeeld en hoefden eigenlijk niet te verliezen. Vandaar dat het balen is dat het gewoon 3-0 is geworden. We gaan deze week weer lekker trainen en blijven ons best doen, aldus Feyenoord-coach Bosschaart, die niet kon beschikken over Shairon Mhanni. De volgende competitiewedstrijd die SC Feyenoord D2 dat nu op de vijfde plek staat speelt is tegen nummer drie VELO, dat op drie punten staat.

Scoreverloop:
36 1-0
55 2-0
59 3-0

2010_2011-o11.jpg

Opstelling Feyenoord: Ot van der Last, Tyrese Asante, Sem Valk (40. Malayro Bogarde), Aime Omgba, Sammy Tel (40. Ismael Stellingwerf); Stijn Gerrits (30. Justin Papendrecht), Daan Troost (30. Noah Naujoks), Revelino Kramer (30. Tiago Cukur); Zenya Deurloo (40. Jerailly Wielzen), Ian Maatsen (45. Stijn Gerrits) en Robyn Esajas (45. Revelino Kramer).

ARC E1 Feyenoord E1 0-7

In Alphen aan den Rijn kwam Feyenoord E1 tot een eenvoudige overwinning op ARC E1: 0-7. De Rotterdammers gaven hiermee trainer Glenn van der Kraan, die een dag later 23 jaar wordt, een mooi verjaardagscadeau. Voor de rust kreeg Feyenoord-doelman Devin Remie één bal op zijn doel en na de kantenwisseling hoefde hij zelfs helemaal niet meer in actie te komen.

Voor de pauze hadden de Rotterdamse bezoekers de wind flink tegen en het duurde dan ook even voordat Feyenoord tot scoren kwam. Na tien minuten tekende Tika de Jonge uiteindelijk voor de openingstreffer. Vijf minuten later kwam ook Feyenoord-topscorer Tyrell Tearr tot scoren, waarna Ky-Mani van Gonter na een mooie pass van Milan Hokke de ruststand op 0-3 bepaalde.

In het tweede bedrijf bleven doelpunten in de beginfase uit. De 0-4 een mooi afstandsschot in de kruising van het ARC-doel kwam na tien minuten van de voet van Achraf Boumenjal. Vervolgens kwamen de Rotterdammers twee keer snel achter elkaar tot scoren via Milan Hokke en opnieuw Tyrell Tearr. In de slotminuut zette ook Tika de Jonge zijn handtekening onder een tweede treffer.

,,Dit was een nuttige zege, want in de stand gaan we ARC nu voorbij en komen we op de vijfde plaats, aldus Feyenoord-coach Van der Kraan, die aankomende woensdag met zijn ploeg aantreedt tegen Smitshoek E1 in de achtstefinale van het bekertoernooi.

Scoreverloop:
10 0-1 Tika de Jonge
15 0-2 Tyrell Tear
18 0-3 Ky-Mani van Gonter
31 0-4 Achraf Boumenjal
32 0-5 Milan Hokke
36 0-6 Tyrell Tearr
50 0-7 Tika de Jonge
Ky-Mani van Gonter
1213_O10_GONTER,%20van.jpg

Spelers Feyenoord: Devin Remie, Tyrell Tearr, Max Christoffel, Jesper Kusters, Chiel van der Hoek, Jasper Jen Hong Li, Milan Hokke, Achraf Boumenjal, Ky-Mani van Gonter en Tika de Jonge.

Barendrecht F1 Feyenoord F1 1-12

Feyenoord F1 legde in Barendrecht een goede wedstrijd op de mat tegen het plaatselijke F1-team. De ploeg van trainer Marchanno Schultz was op alle vlakken de bovenliggende partij en liep uiteindelijk uit naar een 1-12 overwinning.

Na een paar minuten spelen opende Ilias Dardour de score en vijf minuten later was hij opnieuw trefzeker. Liam Oetoehganal tilde de marge na een kwartier spelen nog verder op en Feyenoord kwam amper in de problemen. De 0-4 kwam van de voet van Jordan Gout, maar plots kwamen ook de gastheren tot scoren. Nog voor de pauze werd het 1-5 via opnieuw Jordan Gout.

Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld en Jordan Gout completeerde zijn officieuze hattrick: 1-6. Lars de Blok kwam in het tweede deel ook tot drie doelpunten en deed dit zelfs met een officiële hattrick. Vooral de 1-8 een gerichte kopbal na een mooie combinatie tussen Omar Mohamedhoesein en Jamal Ourhis was van grote schoonheid. Het tiende Feyenoord-doelpunt kwam op naam van Liam Oetoehganal, waarna Jamal Ourhis en Omar Mohamedhoesein ook allebei hun doelpuntje meepikten.

,,Dit was een goede wedstrijd en we hebben de kansen goed afgemaakt. Als het te gemakkelijk gaat, gaan de jongens toch weer dribbelen, waardoor we het spel iets minder snel konden verplaatsen, aldus Feyenoord-trainer Marchanno Schultz na de wedstrijd van zijn ploeg.

Scoreverloop:
3 0-1 Ilias Dardour
8 0-2 Ilias Dardour
15 0-3 Liam Oetoehganal
18 0-4 Jordan Gout
19 1-4
20 1-5 Jordan Gout
26 1-6 Jordan Gout
28 1-7 Lars de Blok
32 1-8 Lars de Blok
33 1-9 Lars de Blok
34 1-10 Liam Oetoehganal
36 1-11 Jamal Ourhis
37 1-12 Omar Mohamedhoesein
Lars de Blok
1213_O9_BLOK,%20de.jpg

Spelers Feyenoord: Jordan Gout, Lamare Bogarde, Max de Ligt, Jamal Ourhis, Ilias Dardour, Omar Mohamedhoesein, Lars de Blok, Siem de Moes, Liam Oetoehganal en Mick van Vliet.

Nieuwerkerk F1 Feyenoord F2 0-9

Feyenoord F2 dat zeer verstandig de trainingskleding onder de tenues had aangetrokken blonk voor de wedstrijd tegen Nieuwerkerk F1 uit met een goed positiespel in de warming-up en trok deze lijn door naar de beginfase van het duel, waarin de Rotterdammers al snel op 0-3 kwamen. Pas in de tweede helft pakte de ploeg van trainer Leen Boer het goede spel weer op, waarna het uiteindelijk uitliep naar 0-9.

Feyenoord ging dus wervelend van start en al na een minuut spelen vond Siddi Jalloh het doelnet. Amir Rais met een bewuste chip over de Nieuwerkerk-doelman heen zorgde niet veel later voor de 0-2, waarna opnieuw Siddi Jalloh de 0-3 op zijn naam zette. Na het derde doelpunt stortte het spel van de Rotterdammers wat in, waardoor het voor de kantenwisseling niet meer tot scoren kwam.

Na rust ging Feyenoord weer goed van start en Senne van de Sluis maakte al snel de 0-4, wat tevens het honderdste competitiedoelpunt voor Feyenoord F2 was. Opnieuw Senne zorgde ook voor de 0-5, gevolgd door de 0-6 van Delano van der Heijden. Niet veel later was Delano minder gelukkig en raakte hij de deklat, maar Senne van de Sluis (kopbal na een mooie voorzet van Jayden Daleman) zorgde met zijn derde treffer van de dag alsnog voor de 0-7. Vijf minuten voor tijd schaarde ook Jayden Daleman zich in het rijtje doelpuntenmakers en nadat Siddi Jalloh eveneens de lat had geraakt bepaalde opnieuw Jayden de eindstand op 0-9.

Bij Feyenoord ontbrak Rahim Djadjiri, die met een enkelblessure als toeschouwer langs de lijn stond.

Scoreverloop:
1 0-1 Siddi Jalloh
3 0-2 Amir Rais
5 0-3 Siddi Jalloh
21 0-4 Senne van de Sluis
23 0-5 Senne van de Sluis
28 0-6 Delano van der Heijden
30 0-7 Senne van de Sluis
35 0-8 Jayden Daleman
38 0-9 Jayden Daleman
Senne van de Sluis
1213_O9_SLUIS,%20vd.jpg

Spelers Feyenoord: Tijn Stehmann, Niels van Wingerden, Remsey van der Linden, Delano van der Heijden, Amir Rais, Siddi Jalloh, Senne van de Sluis, Ryan Bouhrouch en Jayden Daleman.

Nieuwenhoorn F1 Feyenoord F3 2-7

Onder koude weersomstandigheden boekte Feyenoord F3 een goede overwinning op Nieuwenhoorn F1: 2-7. De bezoekers uit Rotterdam-Zuid - die thuis met 2-1 hadden gewonnen van dezelfde tegenstander - lieten voor rust goed voetbal zien, maar waren in een mindere tweede helft effectiever.

De opbouw van de Feyenoord-aanvallen verliep vanaf het eerste fluitsignaal goed en na vijf minuten spelen opende Jordan Zirkzee de score. De 0-2 van Tymo van Nimwegen volgde snel en vijf minuten later vond diezelfde Tymo opnieuw het doelnet. Vervolgens stokte de productie van Feyenoord F3 wat en na een kwartier werd Feyenoord-keeper Ivar Joels voor het eerst gepasseerd.

In het tweede deel waren er iets minder vloeiende aanvallen te zien van Feyenoord-kant, maar toch zorgde Ouali Mouch al snel voor de 1-4. De ploeg van trainers Ronald van Lent en Karim Absalem maakte de 1-5 via Mike Kleijn en twee minuten later scoorde Mike Kleijn opnieuw: 1-6. Nieuwenhoorn F1 kwam tien minuten voor tijd opnieuw tot scoren, maar het laatste woord was aan Ouali Mouch, die met zijn tweede treffer van de dag voor de 2-7 eindstand zorgde.

,,Dit was een goede wedstrijd van onze kant, met veel werklust. Vooral in de eerste helft was de opbouw van achteruit goed en werd er goed gevoetbald, aldus beide Feyenoord-coaches na afloop. Afgelopen woensdag speelde de leeftijdsgenootjes van Feyenoord F3 die zaterdag niet in actie hoefden te komen - in het bekertoernooi tegen Hekelingen. Door een 6-1 overwinning bereikten de Rotterdammers de kwartfinale.

Scoreverloop:
5 0-1 Jordan Zirkzee
8 0-2 Tymo van Nimwegen
13 0-3 Tymo van Nimwegen
15 1-3
24 1-4 Ouali Mouch
26 1-5 Mike Kleijn
28 1-6 Mike Kleijn
31 2-6
34 2-7 Ouali Mouch
Mike Kleijn
1213_O8_KLEIJN.jpg

Spelers Feyenoord: Ivar Joels, Jordan Zirkzee, Ouali Mouch, Ismael Oulad MHand, Luciano Pronk, Tymo van Nimwegen, Mike Kleijn, Lars van de Giessen, Nick de Jong en Ivanildo da Silva Mendes.
Bron:FA
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 23:56   quote  deeplink  
Programma Jeugd

Zondag 24 maart:
Feyenoord C2 - toern.Texel'94

Dinsdag 26 maart:
17,30: Excelsior M. F1 - Feyenoord F2

Woensdag 27 maart:
17.00: Feyenoord A2 - JEF United Chiba U18
17.30: Feyenoord C2 - Sylphid FC /Japan
18.30: P.S.V. B1 - Feyenoord B1 (beker)
18.30: Feyenoord C2 - Toyohashi & Meisei/Jap.
18.30: Smitshoek E1 - Feyenoord E2
19.00: ADO Den Haag D2 - Feyenoord D2

Zaterdag 30 maart:
09.00: Feyenoord F4 - Alexandria'66 F2
10.00: B.V.C.B. E1 - Feyenoord E2
13.00: Spartaan'20 F1 - Feyenoord F1
14.30: Feyenoord A1 - FC Utrecht A1
14.30: FC Utrecht B1 - Feyenoord B1
Feyenoord C1 - toern. KV Oostende/België
Feyenoord F1 - toern. KFC Stabelino-Deurne/B
Feyenoord F3 - toern. Schaerbeek/Brussel

Zondag 31 maart:
Feyenoord C1 - toern. KV Oostende/België
Feyenoord D1 - toern. RKDVC-Drunen (Joer)

Maandag 1 april:
Feyenoord C1 - toern. KV Oostende/België
Feyenoord D2 - toern. Voorschoten'97
Feyenoord E top - toern. Hoogstraten/België
van geil
 van geil - zondag 24 maart 2013 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2013 - 23:42 schreef Vincent1970 het volgende:
Als ik God was..
dan was Louis je vader.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 24 maart 2013 - 17:21   quote  deeplink  
Vanavond reportage over Feyenoord Academy

320279_300.jpg

Aangezien er dit weekend geen wedstrijden zijn in de Eredivisie zendt de NOS vanavond om 19:00 tijdens Studio Sport een reportage uit over de Feyenoord Academy. Gisteren zijn op Varkenoord de beelden opgenomen voor de reportage.

Ook wordt de documentaire over het geweldige seizoen van John Guidetti bij Feyenoord herhaald op Eredivisie Live 1 om 20:05.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 maart 2013 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 17:21 schreef RenatoBos het volgende:
Vanavond reportage over Feyenoord Academy

[ afbeelding ]

Aangezien er dit weekend geen wedstrijden zijn in de Eredivisie zendt de NOS vanavond om 19:00 tijdens Studio Sport een reportage uit over de Feyenoord Academy. Gisteren zijn op Varkenoord de beelden opgenomen voor de reportage.

Ook wordt de documentaire over het geweldige seizoen van John Guidetti bij Feyenoord herhaald op Eredivisie Live 1 om 20:05.
Goh, allemaal kijken kom ik nog in beeld ook .... hahahaha
van geil
 van geil - zondag 24 maart 2013 - 19:22   quote  deeplink  
t komt zo,,,,
infamous psv
 infamous psv - zondag 24 maart 2013 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 17:21 schreef RenatoBos het volgende:
Vanavond reportage over Feyenoord Academy

[ afbeelding ]

Aangezien er dit weekend geen wedstrijden zijn in de Eredivisie zendt de NOS vanavond om 19:00 tijdens Studio Sport een reportage uit over de Feyenoord Academy. Gisteren zijn op Varkenoord de beelden opgenomen voor de reportage.

Ook wordt de documentaire over het geweldige seizoen van John Guidetti bij Feyenoord herhaald op Eredivisie Live 1 om 20:05.
jij met je Guidetti....
van geil
 van geil - zondag 24 maart 2013 - 20:40   quote  deeplink  
die van Pelle wordt n serie.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 maart 2013 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 20:13 schreef infamous psv het volgende:

[..]

jij met je Guidetti....
d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 23:50   quote  deeplink  
ad1781e7a6eb6c702be2661b630748dd.png

sc_feyenoord.jpg

Feyenoord A1 komt in de maand mei twee keer naar Zeeland.

De junioren van de Rotterdamse eredivisieclub zijn op 25 mei en 31 mei te gast in de provincie.
Zaterdag 25 mei fungeert Jong Zeeland als oefenpartner. De wedstrijd wordt op sportpark Cleyn Moerken, het veld van vv Yerseke, gespeeld. De aanvang is 15.00 uur. De organisatie is in handen van de stichting Zeeuws elftal, in samenwerking met vv Yerseke.

Vrijdag 31 mei doet het team van trainer/coach Damien Hertog Middelburg aan. Op die dag speelt FC Dauwendaele tegen de Rotterdammers. Dat gebeurt in het kader van het veertigjarig jubileum van de club.
Bron:PZC
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 23:58   quote  deeplink  
UITSLAGEN JEUGD

Woensdag 27 maart:
Feyenoord A2 - JEF United China U18 1-2
P.S.V. B1 - Feyenoord B1 1-1 Feyen wns
Feyenoord C2 - Sylphid FC /Japan 0-0
Feyenoord C2 - Toyohashi & Meisei/Jap. 0-1
Smitshoek E1 - Feyenoord E2 7-6

Dinsdag 26 maart:
Excelsior M. F1 - Feyenoord F2 2-12

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 maart 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 maart 2013 - 12:19   quote  deeplink  
c44cb2f2153e3561fdf82bddab763b10.png

sc_feyenoord.jpg

Excelsior Maassluis-speler Vincent van Dorp, die onlangs in de uitwedstrijd tegen ASWH als eerstejaars A-junior zeer verdienstelijk debuteerde in het elftal van Cesco Agterberg, vertrekt komend seizoen naar Feyenoord.

Het 17-jarige talent gaat spelen in het onder 19-elftal dat onder leiding staat van oud-Excelsior Maassluis- trainer Damiën Hertog.
Van Dorp trainde in de jeugd van Excelsior Maassluis al eerder onder zijn toekomstige oefenmeester, die twee seizoenen terug de overstap maakte van de Maassluise hoofdklasser naar de A1 van Feyenoord.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 maart 2013 - 12:19   quote  deeplink  
Strafschoppenserie helpt Feyenoord B1 langs PSV in bekerduel

2010_2011-o16.jpg

Feyenoord B1 heeft woensdagavond de kwartfinale van het KNVB bekertoernooi voor B-junioren bereikt door PSV in Eindhoven te verslaan. Na een 1-1 eindstand moesten strafschoppen de beslissing brengen. Feyenoord was vanaf elf meter het meest trefzeker: 7-8. Trainer Cor Adriaanse was na afloop trots op zijn ploeg. Ik moet de jongens een groot compliment maken.

Omdat maar liefst zeven B-spelers van Feyenoord de afgelopen week interlandverplichtingen hadden, moest Adriaanse puzzelen met zijn opstelling. We speelden vanavond met een B1/B2-combinatie omdat de internationals tien dagen bij nationale jeugdelftallen zijn geweest, zei hij. Maar de jongens die vandaag speelden, hebben het fantastisch gedaan. Iedereen was bereid hard te werken en vanuit de organisatie hebben we goed voetbal laten zien. Het was een prima prestatie, waar iedereen erg tevreden over mag zijn.

Feyenoord was in Eindhoven de meest dreigende ploeg en kreeg voor rust twee goede kansen via Fabian Korporaal en Djazz Manusama, maar de PSV-doelman was op tijd om hun inzet te keren. Na de pauze kwamen de Rotterdammers wel op voorsprong. Rechtsback Bert Koomen zette spits Rick van der Struis alleen voor de keeper die de paal raakte. Fabian Korporaal was echter alert om de rebound binnen te schieten.

Adriaanse: We bleven gevaarlijk, maar moesten helaas nog de gelijkmaker incasseren. Daardoor moesten strafschoppen uiteindelijk de beslissing brengen en die namen wij gelukkig beter dan PSV. Dit resultaat is goed voor de ploeg en de jongens van B2 die vandaag mee hebben gespeeld. Zij hebben zichzelf beloond.

De tegenstander van Feyenoord B1 in de kwartfinale van het bekertoernooi is nog niet bekend.

PSV B1 Feyenoord B1 1-1 (7-8 na strafschoppen)
Scoreverloop:
52 0-1 Fabian Korporaal
67 1-1
Strafschoppen:
1-0 Rick van der Struis
2-1 Robbert de Vos
3-2 Phebian James
4-3 Florian Racaj
5-4 Bram van Eijk
6-5 Faris Hammouti
7-6 Melvin Kingsale
8-7 Fabian Korporaal

Omar el Baad miste de derde strafschop namens Feyenoord. Keeper Bob van der Hoek keerde de derde en de negende strafschop van PSV.
Fabian Korporaal
B2%20Fabian%20Korporaal%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord B1: Van den Hoek; Koomen, Kingsale, James, Racaj; El Baad, Korporaal, De Vos; Manusama (70 Hammouti), Van der Struis en Van Eijk.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 april 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 01:19   quote  deeplink  
UITSLAGEN JEUGD

Zaterdag 30 maart:
Feyenoord A1 - FC Utrecht A1 3-1
FC Utrecht B1 - Feyenoord B1 1-2
B.V.C.B. E1 - Feyenoord E2 2-6
Spartaan'20 F1 - Feyenoord F1 0-4
Feyenoord F4 - Alexandria'66 F2 4-1
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 01:21   quote  deeplink  
WEDSTRIJDVERSLAGEN FEYENOORD VOETBALSCHOOL ZATERDAG 30 MAART 2013

BVCB E1 Feyenoord E2 2-6

Feyenoord E2 heeft het inhaalduel tegen BVCB E1 gewonnen en doet weer helemaal mee om het kampioenschap. De ploeg van trainer Davey van den Berg, die gisteren niet kon beschikken over de geblesseerde Jesper Kusters, staat drie punten achter koploper Sparta Rotterdam E1, maar treft de jonge stadsgenootjes nog een keer.Zaterdag waren de Rotterdammers de best voetballende ploeg en werd er gezegevierd: 2-6.

Tegen de sterke thuisploeg kwam Feyenoord na zo'n tien minuten spelen op voorsprong door een goede goal van Milan Hokke. Na een prachtig een-tweetje met Tyrell Tearr rondde hij goed af: 0-1. Het antwoord van BVCB volgde echter al snel, want nadat de Feyenoord-verdediging even niet fel genoeg was, lag de bal achter doelman Devin Remie: 1-1.

Feyenoord E2 pakte vervolgens het initiatief weer terug en kreeg in de eerste helft grote kansen via Milan Hokke, Tyrell Tearr en Saladin Oulad M'Hand, die allen alleen door konden gaan op het BVCB-doel. Waar Tyrell Tearr en Saladin Oulad M'Hand in eerste instantie deze kansen onbenut lieten, kwamen ze voor rust toch nog beiden tot scoren.

Na de kantenwisseling brachten de gastheren de spanning terug in de wedstrijd, maar al snel stelde Feyenoorder Bob Roodenburg orde op zaken: 2-4. Zes minuten na het vierde Feyenoord-doelpunt besliste Milan Hokke zijn tweede treffer van de dag het duel, waarna ook Damian van der Heijden nog tot scoren kwam.

,,Ik merk dat de jongens er mee bezig zijn en vandaag hebben ze een goede wedstrijd gespeeld", sprak de tevreden Feyenoord-coach, Davey van den Berg, na afloop.
,,Voor rust hebben we veelal op de helft van de tegenstander gespeeld en hadden we eigenlijk meer moeten scoren. Na de pauze heb ik bij vlagen erg goed voetbal gezien met mooie combinaties."

Scoreverloop:
'8 0-1 Milan Hokke
'9 1-1
'13 1-2 Tyrell Tearr
'15 1-3 Saladin Oulad M'Hand
'29 2-3
'30 2-4 Bob Roodenburg
'36 2-5 Milan Hokke
'41 2-6 Damian van der Heijden
Milan Hokke
1213_O10_HOKKE.jpg

Spelers Feyenoord: Devin Remie, Jasper Jen Hong Li, Kaj Platteschor, Bob Roodenburg, Milan Hokke, Tyrell Tearr, Saladin Oulad M'Hand, Shiloh 't Zand en Damian van der Heijden.

Spartaan'20 F1 Feyenoord F1 0-4

Feyenoord F1 kwam tegen stadsgenoot Spartaan'20 F1 tot een prima overwinning: 0-4. De ploeg van trainer Marchanno Schultz had het na de 0-1 van Lamare Bogarde een tijd lastig met Spartaan'20, maar na de 0-2 viel het duel definitief in het slot. Via Jamal Ourhis en opnieuw Lamare Bogarde werd het uiteindelijk 0-4.

Op een ongebruikelijk tijdstip om 1 uur op de zaterdagmiddag tastten beide ploegen elkaar in de beginfase af, waardoor doelpunten uitbleven. Na ongeveer tien minuten spelen opende Feyenoord de score via Lamare Bogarde. Na deze openingstreffer werd de thuisploeg sterker en hing de gelijkmaker in de lucht, maar doelpunten bleven uit.

In het tweede bedrijf maakte Feyenoord al snel aan alle onzekerheid een einde. Het was Feyenoorder Liam Oetoehganal die het duel een paar minuten na de kantenwisseling op slot gooide: 0-2. Drie minuten later vond ook Jamal Ourhis het doelnet, waardoor de thuisploeg helemaal geen zicht meer had op meer.
Feyenoord F1 kreeg mogelijkheden om de score nog hoger op te laten lopen, maar alleen Lamare Bogarde (hij scoorde voor de tweede keer) wist de doelman van Spartaan'20 nog te passeren.

,,Dit was een goede teamprestatie, maar na de 0-1 bleef het nog een tijdje spannend. De jongens leken door het late tijdstip wat slomer, maar we speelden de bal goed naar elkaar," aldus Feyenoord-oefenmeester Schultz na de wedstrijd.

Scoreverloop:
'9 0-1 Lamare Bogarde
'22 0-2 Liam Oetoehganal
'25 0-3 Jamal Ourhis
'27 0-4 Lamare Bogarde
Lamare Bogarde
1213_O9_BOGARDE.jpg

Spelers Feyenoord: Siem de Moes, Jamal Ourhis, Lars de Blok, Max de Ligt, Lamare Bogarde, Niels van Wingerden, Liam Oetoehganal en Tijn Stehmann.

Feyenoord F4 Alexandria'66 F2 4-1

Feyenoord F4 boekte in een niet al te beste wedstrijd een regelmatige zege op Alexandria'66 F2. De thuisploeg had in de eerste helft het betere van het spel, maar kon niet echt afstand nemen van de tegenstander. Na rust liep de ploeg van trainer Ronald van Lent wel wat verder weg van Alexandria'66: 4-1.

Feyenoord had veelal de bal, maar keek na ongeveer vijf minuten spelen toch gek op toen de gasten vanuit een snelle counter op voorsprong kwamen. Deze tegengoal werd niet veel later ongedaan gemaakt door Feyenoorder Nick de Jong: 1-1. In het vervolg van het eerste deel liet Feyenoord een aantal kansen liggen, maar vlak voor het rustsignaal passeerde Maxwell Sam-Sin, na een prachtige voorzet van Mike van der Padt, de Alexandria'66-keeper alsnog: 2-1.

Inhet tweede deel kwam Feyenoord iets beter tot voetballen en werd het veld meer grootgehouden. Na een half uur spelen zorgde Ouali Mouch voor de 3-1, waarna hij zag dat zijn teamgenoot Nick de Jong met zijn tweede treffer voor de 4-1 eindstand zorgde.

,,Dit was een niet al te beste wedstrijd van onze kant, maar toch hebben we weer drie punten te pakken", aldus Feyenoord-trainer Ronald van Lent.

Een ander deel van de Feyenoord onder 8-ploeg ging zaterdag richting Brussel om deel te nemen aan een internationaal toernooi met onder andere Anderlecht, Genk en Lierse SK. Aanstaande woensdag speelt Feyenoord F4 dat vier wedstrijden minder heeft gespeeld dan de meeste ploegen in de competitie en bij een maximaal aantal punten de eerste plaats gaat bekleden de kwartfinale van het bekertoernooi tegen SC Feyenoord F5.

Scoreverloop:
'6 0-1
'8 1-1 Nick de Jong
'19 2-1 Maxwell Sam-Sin
'32 3-1 Ouali Mouch
'36 4-1 Nick de Jong
Nick de Jong
1213_O8_JONG,%20de.jpg

Spelers Feyenoord:Max Sluijter, Maxwell Sam-Sin, Vince van der Pol, Mike van der Padt, Skip van der Padt, Ismael Oulad M'Hand, Ouali Mouch, Nathan la Cruz, Ty-Shaun van Gonter en Nick de Jong.
Bron:FA
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 01:23   quote  deeplink  
WEDSTRIJDVERSLAGEN FEYENOORD PROFOPLEIDING ZATERDAG 30 MAART 2013

Feyenoord A1 FC Utrecht A1 3-1

Feyenoord A1 heeft zaterdag de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht met 3-1 gewonnen. Vincent Janssen en Wessel Dammers (2x) waren de doelpuntenmakers voor de Rotterdammers. Door de overwinning en dankzij puntenverlies voor concurrent Vitesse klimt Feyenoord naar de tweede plaats in de Eredivisie voor A-junioren. De achterstand van Feyenoord op koploper PSV bedraagt drie punten, maar A1 speelde één duel minder dan de huidige koploper uit Eindhoven.

Trainer Damiën Hertog sprak van een gelijk opgaande wedstrijd op Varkenoord. Wij speelden rommelig in balbezit, maar beide ploegen leverden enorm veel strijd. Dat kwam het echter voetbal niet ten goede, zei de trainer, die Vincent Janssen na een half uur spelen de openingstreffer zag maken.
Na rust (1-1) kwam Feyenoord beter uit de kleedkamer. In het eerste kwartier na rust speelden we erg goed, zei Hertog. In die fase besliste A1 ook de wedstrijd door twee doelpunten van Wessel Dammers. De spits kon twee doelpunten maken na goed voorbereidend werk van rechtsbuiten Rick Karsdorp, die Dammers twee keer alleen voor de keeper wist te zetten.
We moeten nog één duel inhalen, keek Hertog vooruit op de titelrace. En qua verliespunten staan we gelijk met PSV. Alles is dus nog mogelijk, zoals ze dat in het voetbal vaak zeggen.

Volgende week woensdag speelt Feyenoord een uitwedstrijd tegen FC Twente.
Op zaterdag wacht de confrontatie met Vitesse A1.

Klik op onderstaande link om de doelpunten te zien..
http://vimeo.com/63007020

29 1-0 Vincent Janssen
37 1-1
56 2-1 Wessel Dammers
70 3-1 Wessel Dammers
Wessel Dammers
A1%20Wessel%20Dammers%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord A1: De Jong; Cabral, Van Beek, Dekker, Woudenberg; Dercks (35 Thong), Knoester (80 Maatsen), Sleegers (75 Gomez Nieto); Karsdorp, Dammers en Janssen (82 Albertus).

FC Utrecht B1 Feyenoord B1 1-2

b1utrechtu2.jpg

Feyenoord B1 heeft zaterdag de uitwedstrijd tegen FC Utrecht met 1-2 gewonnen. Trainer Cor Adriaanse zag zijn ploeg slordig voetballen, maar wel de punten mee naar Rotterdam nemen. Ik kan vandaag alleen tevreden zijn over het resultaat, zei hij.

Feyenoord hanteerde vanaf het begin vaak de lange bal en maakte in balbezit veelal de verkeerde keuzes. En dan wordt het voetballend heel erg moeilijk. Maar we hebben ondanks het slechte spel vrijwel niets weggegeven, want FC Utrecht was nog minder dan wij, zei Adriaanse, die zijn ploeg door een doelpunt van Marlon Slabbekoorn met een 0-1 voorsprong de rust zag halen.

b1utrechtu1.jpg

Na rust hadden we meer balbezit, maar bleven we de verkeerde keuzes maken, ging de trainer verder. Marlon Slabbekoorn besliste uiteindelijk vlak voor tijd het duel door op aangeven van Bram van Eijk de 0-2 achter de Utrecht-doelman te schieten. Adriaanse: We kregen nog kansen genoeg om een derde treffer te maken, maar overtalsituaties speelden we veel te slordig uit. Over het voetbal ben ik vandaag dus niet tevreden.
Een verklaring had Adriaanse niet voor de offday van zijn ploeg. Ik vind het te gemakkelijk om het slechte spel op de interlands van de afgelopen tijd af te schuiven. De jongens hebben twee dagen rust gekregen. Dat vind ik dus een te gemakkelijk excuus.

b1utrechtu3.jpg

Volgende week zaterdag speelt B1 de thuiswedstrijd tegen Almere City FC.

Scoreverloop:
18 0-1 Marlon Slabbekoorn
75 0-2 Marlon Slabbekoorn
80 1-2
Marlon Slabbekoorn
B1%20Marlon%20Slabbekoorn%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord B1: Van der Linden; El Baad, Kingsale, James, Gronsveld; Nieuwkoop, De Vos, Slabbekoorn; Idrissi (59 Manusama), Van der Struis en Van Eijk.
Bron:FA
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 01:24   quote  deeplink  
Programma Jeugd

Maandag 1 april:
Feyenoord C1 - toern. KV Oostende/België
Feyenoord D2 - toern. Voorschoten'97
Feyenoord E top - toern. Hoogstraten/België

Woensdag 3 april:
15.00: FC Twente C2 - Feyenoord C2
18.00: FC Twente A1 - Feyenoord A1
18.00: Feyenoord F2 - Sparta F1
18.30: Feyenoord F4 - Feyenoord F5
19.00: Feyenoord D2 - Spartaan'20 D1

Zaterdag 6 april:
09.00: SC Feyenoord D2 - VELO D1
09.00: Feyenoord E1 - Nieuwerkerk E1
09.00: Feyenoord E2 - Alexandria'66 E1
09.00: Feyenoord F3 - Botlek F1
09.00: Feyenoord F4 - Hillegersberg F1
10.00: Feyenoord D1 - A.F.C. D1
10.00: RKDEO D1 - Feyenoord D2
10.30: Feyenoord F1 - Spijkenisse F1
10.30: Feyenoord F2 - R.K.D.E.O. F1
11.00: Feyenoord C2 - NAC Breda C2
12.00: Feyenoord B1 - Almere City B1
14.30: Feyenoord C1 - P.S.V. C1
14.30: Vitesse/AGOVV A1 - Feyenoord A1
14.30: Vitesse/AGOVV B2 - Feyenoord B2
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 16:05   quote  deeplink  
Slabbekoorn gaat driejarig contract tekenen bij Feyenoord

B1%20Marlon%20Slabbekoorn%20jpeg.jpg

Martin van Geel gaat opnieuw een groot talent uit de jeugdopleiding van Feyenoord belonen met een professioneel contract. Marlon Slabbekoorn, aanvallende middenvelder van origine, is kort geleden zestien jaar geworden en mag dus nu officieel worden gecontracteerd. Slabbekoorn, geboren in Colombia en geadopteerd door Nederlanders, is één van de grootste talenten binnen de jeugdopleiding. Hij wordt voor de aankomende drie jaar verbonden aan Feyenoord.

"Er is interesse uit het buitenland maar ik wil mijn naam eerst vestigen in Nederland, bij Feyenoord", zegt de groeibriljant tegenover dagblad De Limburger. Slabbekoorn speelt momenteel in de B1 van Feyenoord, daarnaast maakte hij deel uit van de selectie van Oranje onder 17, die zich niet wist te kwalificeren voor het jeugd EK.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 20:48   quote  deeplink  
d9e9c48d5923ca9953bba55992fae30f.png

sc_feyenoord.jpg

De beloften van Feyenoord/Excelsior hebben vanavond een fraaie 0-3 overwinning behaald in Eindhoven tegen Jong PSV.

Door de zege passeert Jong Feyenoord/Excelsior de Eindhovenaren op de ranglijst. De Rotterdammers hebben nu 22 punten uit 15 duels.

De doelpunten werden gemaakt door Sekou Cissé (19'), Anass Achahbar (24') en Terence Kogolo (47').

Opstelling Jong Feyenoord/Excelsior:
Lamprou; Leerdam, Huijgevoort, Kongolo, Nelom; Berkvens, Goossens, Mokotjo; Te Vrede, Cissé, Achahbar.
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 20:51   quote  deeplink  
VERSLAG BENECUP TOERNOOI FEYENOORD E-TOP IN HOOGSTRATEN

Op Paasmaandag speelde Feyenoord E-top een internationaal toernooi bij vv Hoogstraten (België). Waar een deel van de groep meedeed aan een toernooi bij Voorschoten97 met de D2, speelden de andere jongens dit toernooi, waar 8:8 gespeeld werd. De groep werd aangevuld met een aantal E1 / E2 spelers, die het opnamen tegen ploegen uit België en Nederland. Feyenoord werd uiteindelijk verdienstelijk 3e van de 16 ploegen.

2010_2011-o11.jpg

Feyenoord MS Talents 2-0

Feyenoord speelde in een poule met MS Talents, OH Leuven en Beerschot. De eerste wedstrijd tegen een Duitse voetbalschool werd met duidelijke cijfers gewonnen. In deze wedstrijd was er een aanvallend Feyenoord te zien, maar waren de eerste 2 grote kansen toch voor de tegenstander. Bij de eerste kans redde Ahmed Azmi goed op een inzet van de eenzame spits en bij de tweede kans schoot dezelfde spits de bal naast. Feyenoord nam hierna nog meer het heft in handen en via tweemaal Revelino Kramer werd de eerste overwinning binnengesleept.

Feyenoord OH Leuven 2-2

De tweede wedstrijd kreeg Feyenoord nog meer tegenstand te verwerken. In een gelijk opgaand duel kwam Leuven op voorsprong na ongelukkig uitverdedigen aan Feyenoord-zijde (0-1). Feyenoord liet het koppie echter niet hangen en via Jerailly Wielzen en Revelino Kramer kwam Feyenoord langszij (2-1). Hier bleef het echter niet bij, want uit een goed uitgespeelde aanval van Leuven, wisten zij de eindstand te bepalen op 2-2.

Feyenoord Beerschot 0-0

In de laatste wedstrijd van de poule had Feyenoord aan een gelijkspel genoeg om de kwartfinale te bereiken. Feyenoord wilde echter meer en de intenties in de eerste helft waren duidelijk. Zo reeg Feyenoord de kansen aaneen via achtereenvolgens Tyrell Tearr, Jerailly Wielzen, Merlijn Roels en Ian Maatsen. Het ontbrak alleen aan het laatste zetje. In de tweede helft kroop Feyenoord bij de enigste kans van Beerschot door het oog van de naald. Uit een vrije trap schoot Beerschot de bal op de lat, waarna deze terugsprong in het veld. Het bleef uiteindelijk bij 0-0, waardoor Feyenoord verdient de kwartfinale bereikte. Toch kreeg Feyenoord een domper te verwerken, omdat Tyrell Tearr in dit duel geblesseerd raakte en niet meer kon spelen gedurende dit toernooi.

etoptoernooihoogstraten2013.jpg

Kwartfinale:

Feyenoord KRC Genk 4-1

In de kwartfinale speelde Feyenoord tegen de nummer 1 uit poule D KRC Genk. Op voorhand een lastige wedstrijd. Feyenoord was in deze wedstrijd ontketend en uiterst effectief met de standaardsituaties. Zo scoorden in de eerste helft Tyrese Asante via een rake kopbal uit een corner (1-0) en Robyn Esajas via een streep uit een vrije trap (2-0). In de tweede helft was het wederom Tyrese Asante die raak kopte uit een corner (3-0) en vergrootte Zenya Deurloo de stand naar 4-0 via een schitterend stiftballetje uit een rebound van een vrije trap. Vlak voor tijd werd het nog 4-1, nadat Genk de bal, na een blessurebehandeling, terug wilde geven, maar deze direct in het doel plofte.

Halve finale:

Feyenoord Lierse SK 0-1

In de halve finale was Lierse SK de tegenstander. Ondanks dat Feyenoord niet groots speelde, was het wel de meest aanvallende ploeg en eigenlijk de enigste ploeg die speelde voor een overwinning. Het ontbrak alleen aan echte kansen. Lang bleef het 0-0, maar tot grote teleurstelling plofte de bal vlak voor tijd, na een uittrap van de keeper van Lierse SK, van grote afstand direct in het doel van Feyenoord. Daarmee had Feyenoord het verdient de finale te halen, maar moest het genoegen nemen met een wedstrijd om de 3e / 4e plaats.

3e / 4e plaats:

Feyenoord FC Brussels 2-1

In de laatste wedstrijd van de dag kwam Feyenoord in de eerste helft ongelukkig op achterstand (0-1). Ook dit keer rechtte de Feyenoord-mannen hun rug en wist het nog in de eerste helft via een kopbal van Revelino Kramer, na een mooie assist van Saladin Oulads Mhand, gelijk te maken (1-1). In het tweede bedrijf had er maar één ploeg recht op een overwinning en dat was Feyenoord. Deze overwinning kwam er dan ook via de voet van Zenya Deurloo.

Daarmee behaalde Feyenoord uiteindelijk een verdienstelijke 3e plaats in dit goed bezette toernooi.

De volgende jongens deden aan dit toernooi mee: Tyrese Asante, Ahmed Azmi, Zenya Deurloo, Robyn Esajas, Revelino Kramer, Ot van der Last, Ian Maatsen, Justin Papendrecht, Jerailly Wielzen, Saladin Oulads Mhand, Merlijn Roels en Tyrell Tearr.
Bron:FA
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:21   quote  deeplink  
Jong PSV - Jong Feyenoord/Excelsior

RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 20:33   quote  deeplink  
969215a6b0fac25a3c77f571b9a13e08.png

7.jpg

Feyenoord A1 speelde vanavond een inhaalduel in Hengelo tegen FC Twente A1.

De ruststand is 0-0 en in een matige eerste helft zijn de Rotterdammers de bovenliggende partij.
In de tweede helft scoorde Sven van Beek en Junior Albertus en keert de ploeg met een 0-2 overwinning huiswaarts.

Feyenoord A1 komt door de zege weer langszij bij PSV A1. Beide ploegen hebben nu 43 punten uit 20 duels.

Trainer Damiën Hertog miste door blessures vier basis spelers tegen FC Twente.

Later meer.
Bron:FRFanatic

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 april 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 22:02   quote  deeplink  
UITSLAGEN JEUGD

Woensdag 3 april:
FC Twente A1 - Feyenoord A1 0-2
FC Twente C2 - Feyenoord C2 3-3
Feyenoord D2 - Spartaan'20 D1 2-0
Feyenoord F2 - Sparta F1 4-0
Feyenoord F4 - Feyenoord F5
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 17:21   quote  deeplink  
Feyenoord A1 gedeeld koploper na zege op FC Twente

Feyenoord A1 heeft woensdagavond met 0-2 gewonnen van FC Twente. Door de overwinning komt A1 in punten gelijk met koploper PSV. Ook Feyenoord C2 speelde tegen FC Twente en knokte zich van een 3-0 achterstand terug naar een gelijkspel: 3-3.

GEHAVEND A1 TE STERK VOOR FC TWENTE

Feyenoord A1 heeft woensdagavond de uitwedstrijd tegen FC Twente met 0-2 gewonnen. Door de zege in het inhaalduel komt A1 op gelijke hoogte met PSV, koploper in de Eredivisie voor A-junioren.

Ik vond dat mijn spelers met veel beleving speelde en bereid waren met én voor elkaar te werken om een goed resultaat te behalen, zei trainer Damiën Hertog na afloop. Dan heb ik geen reden om ontevreden te zijn. In de eerste helft controleerden we het duel en speelden we goed. Alleen het maken van doelpunten ontbrak voor rust.

Na de pauze beleefde Feyenoord een lastige fase. Hertog: FC Twente zette ons in die fase onder druk en daar hadden we het lastig mee, maar dat kan altijd een keer gebeuren tijdens een wedstrijd. Een hoekschop bracht na een uur spelen uitkomst; verdediger Sven van Beek opende de score. Die goal gaf ons energie en vertrouwen om de grip op de wedstrijd weer terug te krijgen.

Vijf minuten voor tijd besliste de ingevallen Junior Albertus de wedstrijd in Rotterdams voordeel door uit een goedlopende aanval vakkundig achter de FC Twente-doelman te schieten.

Trainer Hertog kon tegen de Tukkers niet over een geheel fitte selectie beschikken omdat Kevin Dercks en Joey Sleegers met blessures kampen en Cas Knoester ziek was. Als je dan verdiend van FC Twente wint, vind ik dat je het als ploeg goed doet, zei hij. Feyenoord is door de overwinning medekoploper geworden in de Eredivisie voor A-junioren.

FC Twente A1 Feyenoord A1
Scoreverloop:
62 0-1 Sven van Beek
85 0-2 Junior Albertus
Junior Albertus
A2%20Junior%20Albertus%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord A1: De Jong; Cabral, Dekker, Van Beek, Woudenberg; Thong, Gomez Nieto (82 Hardeveld), Karsdorp; Maatsen (87 Driebergen), Janssen (88 Robinson) en Dammers (80 Albertus).

FEYENOORD C2 HERSTELT ZICH KNAP NA ACHTERSTAND

Feyenoord C2 heeft zich woensdagmiddag tegen FC Twente uit een uitzichtloze positie terug geknokt naar een 3-3 gelijkspel. De ploeg van trainer Rob Kurvers speelde een slechte eerste helft, maar kwam na de pauze alsnog op gelijke hoogte. Met een beetje meer geluk hadden we zelfs nog kunnen winnen, zei Kurvers.

In de eerste helft was ons spel heel slecht. Echt beschamend en Feyenoord onwaardig, was Kurvers teleurgesteld over het begin van zijn ploeg. Je mag best slecht spelen. Maar de basis, de benadering van een wedstrijd, moet altijd goed zijn. Hoe wij in de eerste helft speelden was vreselijk. En dat heb ik de jongens in de rust ook laten weten.

De trainer wisselde in de pauze maar liefst vier spelers en zag de tweede helft een totaal ander Feyenoord het veld op stappen. Kurvers: Over de tweede helft kan ik erg tevreden zijn. Want we hadden het initiatief en knokten ons terug. We hadden zelfs nog mogelijkheden om de wedstrijd te winnen.

De ingevallen spits Boyd Reith zette Feyenoord tien minuten na rust op het juiste spoor door een voorzet van Tahith Chong tegendraads binnen te koppen. Via doelpunten van Jordy Wehrmann en Noa Lang kwam Feyenoord terug tot 3-3.

Kurvers: De wedstrijd had duidelijk twee gezichten. De eerste helft was bar slecht, na rust heb ik een goed spelend Feyenoord gezien. Ik ben blij dat we de wedstrijd met een goed gevoel konden afsluiten. Dat nemen we mee naar zaterdag, maar de eerste helft mogen we ook niet vergeten.

FC Twente C2 Feyenoord C2 3-3
Scoreverloop:
6 1-0
14 2-0
30 3-0
47 3-1 Boyd Reith
65 3-2 Jordy Wehrmann
66 3-3 Noa Lang
Jordy Wehrmann
C2%20Jordy%20Wehrmann%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord C2: Evora; Luijkx (36 Van Hagen), Sonneveld, Van Eijck, Van den Ende (36 Malacia); Wehrmann, Van Wetten (36 Van Mullem), Kubilinskas (36 Lang); Bibuljica (40 Reith), Vente en Chong.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 april 2013 - 09:09   quote  deeplink  
Feyenoord A1 gedeeld koploper na zege op FC Twente

Feyenoord A1 heeft woensdagavond met 0-2 gewonnen van FC Twente. Door de overwinning komt A1 in punten gelijk met koploper PSV. Ook Feyenoord C2 speelde tegen FC Twente en knokte zich van een 3-0 achterstand terug naar een gelijkspel: 3-3.

GEHAVEND A1 TE STERK VOOR FC TWENTE

Feyenoord A1 heeft woensdagavond de uitwedstrijd tegen FC Twente met 0-2 gewonnen. Door de zege in het inhaalduel komt A1 op gelijke hoogte met PSV, koploper in de Eredivisie voor A-junioren.

Ik vond dat mijn spelers met veel beleving speelde en bereid waren met én voor elkaar te werken om een goed resultaat te behalen, zei trainer Damiën Hertog na afloop. Dan heb ik geen reden om ontevreden te zijn. In de eerste helft controleerden we het duel en speelden we goed. Alleen het maken van doelpunten ontbrak voor rust.

Na de pauze beleefde Feyenoord een lastige fase. Hertog: FC Twente zette ons in die fase onder druk en daar hadden we het lastig mee, maar dat kan altijd een keer gebeuren tijdens een wedstrijd. Een hoekschop bracht na een uur spelen uitkomst; verdediger Sven van Beek opende de score. Die goal gaf ons energie en vertrouwen om de grip op de wedstrijd weer terug te krijgen.

Vijf minuten voor tijd besliste de ingevallen Junior Albertus de wedstrijd in Rotterdams voordeel door uit een goedlopende aanval vakkundig achter de FC Twente-doelman te schieten.

Trainer Hertog kon tegen de Tukkers niet over een geheel fitte selectie beschikken omdat Kevin Dercks en Joey Sleegers met blessures kampen en Cas Knoester ziek was. Als je dan verdiend van FC Twente wint, vind ik dat je het als ploeg goed doet, zei hij. Feyenoord is door de overwinning medekoploper geworden in de Eredivisie voor A-junioren.

FC Twente A1 Feyenoord A1
Scoreverloop:
62 0-1 Sven van Beek
85 0-2 Junior Albertus
Junior Albertus
A2%20Junior%20Albertus%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord A1: De Jong; Cabral, Dekker, Van Beek, Woudenberg; Thong, Gomez Nieto (82 Hardeveld), Karsdorp; Maatsen (87 Driebergen), Janssen (88 Robinson) en Dammers (80 Albertus).

FEYENOORD C2 HERSTELT ZICH KNAP NA ACHTERSTAND

Feyenoord C2 heeft zich woensdagmiddag tegen FC Twente uit een uitzichtloze positie terug geknokt naar een 3-3 gelijkspel. De ploeg van trainer Rob Kurvers speelde een slechte eerste helft, maar kwam na de pauze alsnog op gelijke hoogte. Met een beetje meer geluk hadden we zelfs nog kunnen winnen, zei Kurvers.

In de eerste helft was ons spel heel slecht. Echt beschamend en Feyenoord onwaardig, was Kurvers teleurgesteld over het begin van zijn ploeg. Je mag best slecht spelen. Maar de basis, de benadering van een wedstrijd, moet altijd goed zijn. Hoe wij in de eerste helft speelden was vreselijk. En dat heb ik de jongens in de rust ook laten weten.

De trainer wisselde in de pauze maar liefst vier spelers en zag de tweede helft een totaal ander Feyenoord het veld op stappen. Kurvers: Over de tweede helft kan ik erg tevreden zijn. Want we hadden het initiatief en knokten ons terug. We hadden zelfs nog mogelijkheden om de wedstrijd te winnen.

De ingevallen spits Boyd Reith zette Feyenoord tien minuten na rust op het juiste spoor door een voorzet van Tahith Chong tegendraads binnen te koppen. Via doelpunten van Jordy Wehrmann en Noa Lang kwam Feyenoord terug tot 3-3.

Kurvers: De wedstrijd had duidelijk twee gezichten. De eerste helft was bar slecht, na rust heb ik een goed spelend Feyenoord gezien. Ik ben blij dat we de wedstrijd met een goed gevoel konden afsluiten. Dat nemen we mee naar zaterdag, maar de eerste helft mogen we ook niet vergeten.

FC Twente C2 Feyenoord C2 3-3
Scoreverloop:
6 1-0
14 2-0
30 3-0
47 3-1 Boyd Reith
65 3-2 Jordy Wehrmann
66 3-3 Noa Lang
Jordy Wehrmann
C2%20Jordy%20Wehrmann%20jpeg.jpg

Opstelling Feyenoord C2: Evora; Luijkx (36 Van Hagen), Sonneveld, Van Eijck, Van den Ende (36 Malacia); Wehrmann, Van Wetten (36 Van Mullem), Kubilinskas (36 Lang); Bibuljica (40 Reith), Vente en Chong.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 april 2013 - 09:09   quote  deeplink  
FEYENOORD F2 KLOPT SPARTA ROTTERDAM F1 IN BEKERWEDSTRIJD

2010_2011-o8.jpg

Feyenoord F2 heeft de volgende ronde van het bekertoernooi bereikt. De Rotterdammers van 'Zuid' waren in de stadsderby tegen de F1-ploeg van Sparta Rotterdam ruim te sterk: 4-0. In de volgende ronde wacht een wel heel bijzondere wedstrijd, want dan stuit Feyenoord F2 op de leeftijdgenootjes van Feyenoord F1.

Na een gelijkopgaande start, waarbij beide ploegen wat mogelijkheden kregen, nam Feyenoord na vijf minuten spelen de leiding. Lars de Blok plaatste een vrije trap prachtig in de kruising: 1-0. Een paar minuten na de openingstreffer leek Lars dit kunstje te herhalen, maar ditmaal kon de Sparta-doelman zich met een uiterste krachtsinspanning redden. De thuisploeg, gecoacht door Leen Boer, kreeg vervolgens nog een aantal goede kansen, maar alleen Delano van der Heijden verzilverde er daar één van: 2-0.

Het tweede bedrijf begon spectaculair: nadat eerst de bezoekers uit Rotterdam-West de lat hadden geraakt, deed Feyenoord niet veel later hetzelfde. Na deze bal op de deklat nam Feyenoord het initiatief weer over en via Max de Ligt viel de 3-0. Met een leep balletje, die via de binnenkant van de paal in het Sparta-doel verdween, bepaalde Feyenoord Lars de Blok de eindstand op 4-0.

,,Na een gelijk opgaande start hebben we een goede overwinning geboekt", sprak Feyenoord-coach Leen Boer na de wedstrijd van zijn ploeg. ,,Dit was een prima teamprestatie en in de volgende ronde wacht ons een onderling duel tegen de F1-ploeg."

Lars de Blok
1213_O9_BLOK,%20de.jpg
Bron:FA
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 april 2013 - 00:17   quote  deeplink  
UITSLAGEN JEUGD

Zaterdag 6 april:
Vitesse/AGOVV A1 - Feyenoord A1
FC Den Bosch A1 - Feyenoord A2 1-1
Feyenoord B1 - Almere City B1 5-1
Vitesse/AGOVV B2 - Feyenoord B2
Feyenoord C1 - P.S.V. C1 1-1 PSV wns.
Feyenoord C2 - NAC Breda C2 2-0
Feyenoord D1 - A.F.C. D1 5-0
RKDEO D1 - Feyenoord D2 0-1
SC Feyenoord D2 - VELO D1 2-1
Feyenoord E1 - Nieuwerkerk E1 3-2
Feyenoord E2 - Alexandria'66 E1 6-4
Feyenoord F1 - Spijkenisse F1 9-2
Feyenoord F2 - R.K.D.E.O. F1 14-0.
Feyenoord F3 - Botlek F1 7-0
Feyenoord F4 - Hillegersberg F1 2-1
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 april 2013 - 00:17   quote  deeplink  
PROGRAMMA JEUGD

Maandag 8 april:
19.00: Feyenoord D2 - Laakkwartier D1

Woensdag 10 april:
18.00: Feyenoord B2 - Ajax B2
19.00: Feyenoord F1 - Sparta F1

Zaterdag 13 april:
09.00: Feyenoord E1 - T.O.G.B. E1
09.00: Feyenoord E2 - Hellevoetsluis E1
09.00: Feyenoord F3 - Rhoon F1
09.00: Feyenoord F4 - V.V.K. F1
10.00: Feyenoord D2 - Spijkenisse D1
10.30: Feyenoord F2 - Excelsior M. F1
10.30: A.Z. C2 - Feyenoord C2
12.30: Excelsior C1 - Feyenoord C1
12.30: ADO Den Haag D1 - Feyenoord D1
14.30: Feyenoord A1 - Groningen/Cambuur A1
14.30: Feyenoord B2 - ADO Den Haag B2
14.45: A.F.C. A1 - Feyenoord A2
15.00: Groningen/Cambuur B1 - Feyenoord B1
Feyenoord F1 - toernooi SV De Koog - Texel

Zondag 14 april:
Feyenoord F1 - toernooi SV De Koog - Texel
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 07 april 2013 - 00:20   quote  deeplink  
C2 tegen AZ ga ik zaterdag bekijken, geinig..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 april 2013 - 00:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 april 2013 - 00:20 schreef Vincent1970 het volgende:
C2 tegen AZ ga ik zaterdag bekijken, geinig..
En wat is daar geinig aan dan..?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5879
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het jong-Feyenoord topic









0.0200719