BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Apple / iPad / topic: Live tv-kijken via de Ziggo iPad app

Headliner: iPad Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 05 december 2011 - 12:19
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

[UPDATE] Live tv-kijken via de Ziggo iPad app (Totaal TV)

Boudewijn
 Boudewijn - maandag 05 december 2011 - 14:56   quote  deeplink  
Dat is een zeer mooie functie... als hij zou werken...

quote:
Sinds vanmorgen kunnen Ziggo-abonnees die een internetabonnement of een Alles-In-1 abonnement bij Ziggo afnemen via de iPad naar de eerste tien Nederlandse tv-kanalen kijken. Ziggo levert deze dienst gratis.

Ziggo heeft vanmorgen in alle stilte een update van haar al bestaande iPad applicatie uitgebracht. Hiermee wordt het mogelijk om naast programma-informatie en tv-tips ook live via de iPad naar alle tv-kanalen van de publieke omroep, RTL Nederland en SBS Nederland te kijken. Het gaat hier om een voorlopig aanbod van 10 tv-kanalen die men via het tweede scherm kan bekijken. Ook kan men het Video on Demand aanbod van Ziggo via de nieuwe iPad app bekijken. Men kan eventueel ook een film of serie via de iPad huren. Bekijken kan vooralsnog alleen via de interactieve decoder. "Ons uiteindelijke doel is om televisie en video on demand op elk geschikt scherm beschikbaar te maken., aldus Marcel Nijhoff commercieel directeur van Ziggo. "Klanten willen televisie kijken op het moment dat het hun uitkomt, op de plek waar ze op dat moment zijn en op het scherm waarover zij op dat moment beschikken. Dus niet meer alleen op de televisie maar ook op hun tablet of op hun smartphone. En het liefst in hoogwaardige beeldkwaliteit. Met deze lancering zetten wij hierin weer een volgende stap..

Het tweede scherm kijken van Ziggo is voorlopig alleen via de iPad mogelijk. Ziggo zegt in een reactie aan Totaal TV dat men ook werkt aan de mogelijkheid het tweede scherm aanbod via de iPhone mogelijk te maken. Onlangs bracht Ziggo haar tv-gids applicatie ook voor Android tablets op de Android-market. Het is nog niet bekend of en zo ja wanneer het live tv-kijken voor Android-beschikbaar komt.

In de afgelopen maanden heeft Totaal TV achter de schermen mee kunnen kijken naar de opbouw naar de huidige publieke Ziggo iPad applicatie waarmee men live en onafhankelijk van de kabeldecoder en het tv-scherm naar de tien belangrijkste tv-kanalen van Nederland kan kijken. Ziggo heeft altijd het uitgangspunt gehad dat haar abonnees op elke plek in de wereld van live tv-kijken via het tweede scherm gebruik kunnen maken. Dat is op dit moment nog niet mogelijk. Voorlopig dient men gebruik te maken van een internetverbinding van Ziggo. Dat wil echter niet zeggen dat Ziggo dit streven over boord heeft gegooid. "Het is een belangrijke eerste stap naar ons uiteindelijke streven om live tv-kijken op apparaten op langere termijn ook zonder een Ziggo internetverbinding mogelijk te maken aldus Ziggo woordvoerder Erik van Doeselaar.

De beeldkwaliteit van het live tv-kijken op het tweede scherm bij Ziggo is uitzonderlijk goed te noemen. Daarbij wordt HD-beeldkwaliteit benaderd maar gezien de gebruikte beeldlijnen kan men het niet onder de noemen HD zetten. Ziggo is de tweede tv-aanbieder in Nederland die tv-kijken op andere apparaten dan de televisie mogelijk maakt. Eerder startte KPN al met de eveneens gratis dienst KPN Interactieve TV online. Hiermee zijn naast 20 tv-kanalen ook films via Video on Demand te bekijken. Ook is het mogelijk om uitgesteld via programma gemist diensten te kijken. UPC gaat in het eerste kwartaal van 2012 starten een dienst waarmee men via het tweede scherm live naar tv-zenders kan kijken. Dit wordt onderdeel van de Horizon Mediabox die binnen 4 maanden in Nederland uitgerold moet zijn.
Ze hebben het waarschijnlijk te druk op de servers omdat veel mensen het willen uitproberen maar het is mij nog niet gelukt om live tv beeld te krijgen.
Paar uur geleden kreeg ik een vage foutmelding met debugging code (een normaal mens kan daar niets van maken), en nu krijg ik de melding "TV Kijken niet mogelijk - Live TV is momenteel niet beschikbaar".

Hopelijk zal dat snel verholpen worden!
bdeboer
 bdeboer - maandag 05 december 2011 - 19:08   quote  deeplink  
Bij mij lukt het goed, en de kwaliteit is prima, dit belooft wat.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 06 december 2011 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 19:08 schreef bdeboer het volgende:
Bij mij lukt het goed, en de kwaliteit is prima, dit belooft wat.
Net nog eens geprobeerd maar ik krijg bij elke zender een minuutje van ongeveer een minuutje geleden en dan stopt de stream en bij herstarten zie ik hetzelfde minuutje weer.
Ik blijf namelijk de 4e minuut van de champions leage zien en op net5 een stukje van glee.
Dvhorssen
 Dvhorssen - donderdag 08 december 2011 - 20:01   quote  deeplink  
Hoi, de app sluit 2 seconden na opstarten weer af. Wat doe ik fout? Wie kan mij helpen?
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 08 december 2011 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2011 - 20:01 schreef Dvhorssen het volgende:
Hoi, de app sluit 2 seconden na opstarten weer af. Wat doe ik fout? Wie kan mij helpen?
Misschien te weinig geheugen vrij.
Je kan eens proberen om alle apps die op de achtergrond draaien te 'killen'. Dit kun je doen door 2 maal snel achter elkaar op de home knop te drukken zodat er een menu aan de onderkant verschijnt.
Als je een willekeurige app uit dat menu blijft aanraken gaat ie wiebelen en kun je het verwijderen uit de achtergrond zodat je weer extra geheugen vrij krijgt.

Ik moet dit bij sommige spellen altijd doen omdat de iPad 1 eigenlijk te weinig geheugen heeft naar mijn mening.
ajaxfan lol
 ajaxfan lol - dinsdag 13 december 2011 - 22:15   quote  deeplink  
doet dit het ook op iphone 3gs
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 14 december 2011 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 22:15 schreef ajaxfan lol het volgende:
doet dit het ook op iphone 3gs
De Ziggo TV app is voor de iphone en ipad. Of de tv uitzendingen het op de iphone doen weet ik niet.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 15 december 2011 - 17:43   quote  deeplink  
Net binnen:

quote:
Ziggo heeft zijn app voor het bekijken van live televisie geschikt gemaakt voor iPhone en iPod touch. De software, die onlangs werd uitgebracht, was tot dusver alleen geschikt voor Apples iPad. De app is gratis voor internetklanten van Ziggo.

Daarmee is de software nu beschikbaar voor alle iOS-apparaten van Apple. De app ondersteunt de iPhone vanaf de 3GS-versie. Om Ziggo TV te laten werken op een iPod touch, moet de gebruiker over een iPod touch van de derde of vierde generatie beschikken. Ook moet iOS 4.3 of hoger op de apparaten draaien.

Ziggo bracht kortgeleden versie 2.0 van Ziggo TV uit, die live-televisiekijken introduceerde voor iPad-gebruikers. Het is mogelijk om de zenders Nederland 1, 2 en 3, RTL 4, 5, 7 en 8, en NET5, SBS6 en Veronica te bekijken. Klanten met een internetverbinding van Ziggo kunnen de app gratis gebruiken. Het is voorlopig niet mogelijk om tv te kijken via een andere internetverbinding.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 december 2011 door Boudewijn --
Irene
 Irene - donderdag 22 december 2011 - 14:28   quote  deeplink  
Kan ik ook tv kijken op mijn laptop met windows 7 en zo ja wat moet ik dan instellen.Ik heb ziggo alles in 1.
Gr. Irene
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 22 december 2011 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 december 2011 - 14:28 schreef Irene het volgende:
Kan ik ook tv kijken op mijn laptop met windows 7 en zo ja wat moet ik dan instellen.Ik heb ziggo alles in 1.
Gr. Irene
een paar zenders kun je online hier bekijken, maar anders moet je een tv-kaart (DVB-C CI+) gebruiken maar of en welke gecertificeerd zijn door Ziggo weet ik niet. In dat geval kun je het beste hun helpdesk even bellen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5950
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: iPad Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Apple / iPad / topic: Live tv-kijken via de Ziggo iPad app









0.0079729