BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Steaua Boekarest - FC Twente (16-02-2012)

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
arikanari
 arikanari - maandag 13 februari 2012 - 19:47   quote  deeplink  
Steaua Boekarest FC Twente (16-02-2012)

lrg_Steaua_Bucuresti80.gif logofct.jpg

Datum: 16-02-2012
Tijdstip: 20:00
Plaats: Boekarest (Stadionul Nacional)
Scheidsrechter: Nog onbekend.

Topscores:
Luuk de Jong (15) FCT
Glynor Plet (10) FCT
Alexander Chipciu (5) STB
Mihai Costa (5) STB

Afwezigen:
Wesley Verhoek (FCT)(misschien toch aanwezig)
Alexander Chipciu (STB)
Stefan Nikolic (STB)

Het zal de derde ontmoeting worden tussen beide clubs, het was 2,5 jaar geleden dat de Oude Roemeense legerclub (vooral bekend geworden door als eerste Oost-Europese club de Europa Cup 1 te winnen in 1986) en FC Twente door een doelpunt loos duel in Enschede gelijkspeelden. Toen speelden beide clubs in dezelfde poule voor een plaats in de zestiende finales van de Europa Cup. Toen besloot Steaua Boekarest als laatste in de poule, nu echter zijn ze doorgedrongen tot in de zestiende finales en zullen ze er alles aan willen doen om door te dringen. Persoonlijk hoop ik op een wat meer aanvallend spel van de Roemenen, met uiteraard winst voor de tukkers.

Onderlinge ontmoetingen: FC Twente en Steaua Boekarest

01-10-2009 FC Twente - Steaua Boekarest: 0-0
17-12-2009 Steaua Boekarest - FC Twente: 1-1

Historie
In het seizoen van 2009/2010 speelden de Roemenen tegen de tukkers een stug spel. FC Twente dat toen zeer aanvallend en aggresief begon creerde geen kansen. Naarmate de wedstrijd vorderde namen de Roemenen een nog meer verdedigende stelling in. Heel even leek het erop dat Blaise NKufo zijn heldendaad van de Europese wedstrijd daarvoor in Instanbul herhaalde. Maar zijn inzet strande tegen de vuisten van de Roemeense keeper. De return wedstrijd in Boekarest werd 1-1, met goals van Pantalis Kepetanos en Ronnie Stam. Het was de laatste wedstrijd van de poule fase en FC Twente stond daarmee als tweede gekwalificeerd voor de Zestiende finales waar het zich moest meten tegen Werder Bremen waar het uitsgeschakeld werd met 1-0 en 1-4.

Soccernews
FC Twente houdt de vrieskou in Boekarest goed in de gaten, hoofd medische staf, Gekie Meins zegt dat de verwachting is dat het wel wat warmer word, overdag -2 graden en snachts -12. Nog steeds koud maar wel flink wat warmer als destijds tegen Rubin Kazan toen het in Moskou overdag -22 graden vroor. De orthopeed heeft geadviseerd om extra warme kleding en vaseline mee te nemen. Advies voor meereisende supporters zijn zich goed in te pakken met warme kleding en rustig aan te doen met de alcohol.

FC Twente clubsite
Het laatste competitie duel voorafgaand aan de lange Roemeense winterstop werd met 1-0 gewonnen van de huidige nummer veertien, Vointa Sibiu. Het laatste oefenduel voorafgaand aan de wedstrijd tegen FC Twente is letterlijk in het water gevallen. Na 45 minuten werd de wedstrijd tegen het Hongaarse Debrecen gestaakt vanwege een hoosbui die het veld onder water zette. Het stond toen 1-0 voor Steaua Boekarest.
Het speelt donderdag in het compleet vernieuwde Stadionul Nacional stadion dat plaats biedt aan 55.600 bezoekers. Hier tevens in mei ook de UEFA Europa League finale gespeeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 februari 2012 door arikanari --
arikanari
 arikanari - maandag 13 februari 2012 - 23:28   quote  deeplink  
Zelf denk ik dat het een moeilijke wedstrijd word in Boekarest, met een gelijkspel of nipte winst. Dus een 1-1 of 1-2, ben bang dat de Roemenen erg verdedigend gaan spelen waardoor FCT er moeilijk door heen komt.
FCTwente Raalte
 FCTwente Raalte - dinsdag 14 februari 2012 - 09:43   quote  deeplink  
FC Twente-coach Steve McClaren zal Wesley Verhoek meenemen naar Roemeniƫ als de Tukkers donderdag hun Europa League-duel met Steaua Boekarest spelen. De van ADO Den Haag overgekomen buitenspeler is hersteld van zijn enkelblessure.

Verhoek kwam bij FC Twente met de blessure binnen maar traint inmiddels volledig mee met het keurkorps van McClaren. De 25-jarige rechterspits zal donderdag waarschijnlijk op de bank beginnen tegen de Roemenen.

In tegenstelling tot Verhoek kan McClaren niet beschikken over Dwight Tiendalli (enkel) en Denny Landzaat (kuit) die nog onvoldoende zijn hersteld van hun blessures.

Bron VI
FCTwente Raalte
 FCTwente Raalte - dinsdag 14 februari 2012 - 09:45   quote  deeplink  
Hallo Arikanari
Zelf durf ik geen voorspelling te doen.
Hopen op een goed resultaat
PrinsP
 PrinsP - dinsdag 14 februari 2012 - 10:08   quote  deeplink  
Ik ben het met Arikanari eens, een gelijkspel of nipte overwinning
Henny
 Henny - dinsdag 14 februari 2012 - 10:09   quote  deeplink  
5-1
arikanari
 arikanari - dinsdag 14 februari 2012 - 13:18   quote  deeplink  
@FC Twente Raalte: Ik hoop dat Verhoek inzetbaar is, maar denk dat hij nog niet helemaal fit is na deze blessure periode. Over de voorspelling vind ik het erg moeilijk om wat te zeggen dus net als PrinsP houd ik me bij deze maar een beetje aan het matige. haha.
FCTwente Raalte
 FCTwente Raalte - dinsdag 14 februari 2012 - 14:17   quote  deeplink  
Dat we wel een goed uitgaanspunt hebben voor de thuiswedstrijd.
arikanari
 arikanari - donderdag 16 februari 2012 - 15:24   quote  deeplink  
Idd. dan kunnen we ze hopelijk in de Veste afslachten. Hoop dat we dit jaar weer de kwartfinales kunnen bereiken. Na Steaua zou volgens mij weer Schalke04 aan de beurt zijn, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Goooooooo Twenteeeee
PrinsP
 PrinsP - donderdag 16 februari 2012 - 15:49   quote  deeplink  
Schalke moet tegen Viktoria Plzen en de winnaar van deze 2 ploegen moet tegen de winnaar van FC Twente - Steaua Boekarest. Dus ik neem aan dat Schalke hierna aan de beurt is.
Henny
 Henny - donderdag 16 februari 2012 - 15:50   quote  deeplink  
Heb wel eens forums gezien waar als eerste het logo van de thuisspelende club werd geplaatst en als tweede dat van de uitspelende club. Ik lekker enthousiast 5-1, moeten jullie uit..........
tomson
 tomson - donderdag 16 februari 2012 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2012 - 15:50 schreef Henny het volgende:
Heb wel eens forums gezien waar als eerste het logo van de thuisspelende club werd geplaatst en als tweede dat van de uitspelende club. Ik lekker enthousiast 5-1, moeten jullie uit..........
Ff editen Henny...
arikanari
 arikanari - donderdag 16 februari 2012 - 16:59   quote  deeplink  
fuck ja, heb de logo's verkeerd om geplaatst, shit. Noh ja zal het effe veranderen. We moeten uit Henny, dus Steaua had als eerste gemoeten. Noh ja is mijn tweede wedstrijd verslag dus hoop dat het me wordt vergeven. haha
Henny
 Henny - donderdag 16 februari 2012 - 17:21   quote  deeplink  
Ja hoor, maar mijn aanvankelijke enthousiasme zal me niet door iedereen in dank afgenomen zijn.......
Henny
 Henny - donderdag 16 februari 2012 - 17:30   quote  deeplink  
Goed gedaan Ari.
arikanari
 arikanari - donderdag 16 februari 2012 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2012 - 17:21 schreef Henny het volgende:
Ja hoor, maar mijn aanvankelijke enthousiasme zal me niet door iedereen in dank afgenomen zijn.......
Haha, ach ja. Iedereen kan hier zijn voorspelling doen, dus als ze zich aangesproken voelen moeten ze reageren, en zo te zien zijn daar niet veel verkeerde reacties op binnen gekomen.

Persoonlijk vind ik 1-5 een beetje te enthousiast, denk dat het zo meteen een lastige pot gaat worden voor twente. Voor 1-5 teken ik meteen, haha.
Henny
 Henny - donderdag 16 februari 2012 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2012 - 19:45 schreef arikanari het volgende:

[..]

Haha, ach ja. Iedereen kan hier zijn voorspelling doen, dus als ze zich aangesproken voelen moeten ze reageren, en zo te zien zijn daar niet veel verkeerde reacties op binnen gekomen.

Persoonlijk vind ik 1-5 een beetje te enthousiast, denk dat het zo meteen een lastige pot gaat worden voor twente. Voor 1-5 teken ik meteen, haha.
Dacht dat je eerst thuis moest en vond 5-1 thuis wel een mooie uitslag. Uit 1-1. Dan thuis 3-1.
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 16 februari 2012 - 23:33   quote  deeplink  
van harte tukkers!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 16 februari 2012 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2012 - 23:33 schreef FR-Roel het volgende:
van harte tukkers!
Inderdaad netjes.
arikanari
 arikanari - donderdag 16 februari 2012 - 23:58   quote  deeplink  
Zo dat is zeker mooi, goede uitgangspositie voor de returnwedstrijd.
Henny
 Henny - vrijdag 17 februari 2012 - 17:14   quote  deeplink  
Mooi man. Gefeliciteerd hoor. Knappe zege onder moeilijke omstandigheden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Steaua Boekarest - FC Twente (16-02-2012)









0.0121989