BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: FC Twente - Schalke 04 (do. 08-03-2012)

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
arikanari
 arikanari - dinsdag 06 maart 2012 - 14:40   quote  deeplink  
FC Twente Schalke 04 (do. 08-03-2012)

images?q=tbn:ANd9GcQCbvNy7dbVB5sehrSkup5susFTfGCgxMU908HdbU_EivyvcOsa logo_schalke.bmp

Datum: 08-03-2012
Tijdstip: 19:00
Plaats: Enschede (Grolsch Veste)
Scheidsrechter: Craig Alexander Thomson.

Topscores:
Luuk de Jong (20) FCT
Klaas Jan Huntelaar (18) SCH
Raul (11) SCH
Glynor Plet (10) FCT

Onderlinge ontmoetingen: FC Twente en Schalke 04
03-12-2008 FC Twente Schalke 04: 0-0

Vriendschappelijke ontmoetingen: FC Twente en Schalke 04
07-07-2009 Schalke 04 FC Twente: 0-0
20-01-1999 FC Twente Schalke 04: 2-2
10-10-1998 Schalke 04 FC Twente: 4-2
07-08-1994 FC Twente Schalke 04: 1-0
01-08-1984 Schalke 04 FC Twente: 1-7
20-10-1968 FC Twente Schalke 04: 2-0

Historie
Drie seizoenen geleden troffen FC Twente en Schalke 04 elkaar voor het laatst in een officiële wedstrijd. In de UEFA Cup, zoals het Europese evenement toen nog heette, namen beide ploegen het tegen elkaar op in de groepsfase. Omdat de groepsfase destijds uit vijf teams bestond, kwam Schalke 04 alleen op bezoek in Enschede en volgde er geen uitwedstrijd. Het sfeervolle treffen eindigde in een 2-1 overwinning voor FC Twente. Robbie Wielaert en Kenneth Pérez scoorden voor FC Twente en Gerald Asamoah was voor Schalke trefzeker.

FC twente clubsite
FC Twente speelt donderdag tegen Schalke 04 haar eerste wedstrijd in de achtste finales van UEFA Europa League. De ploeg van trainer Steve McClaren schakelde in de vorige ronde het Roemeense Steaua Boekarest uit. Schalke 04 was de betere tegen het Tsjechische FC Viktoria Pilsen. Het duel in De Grolsch Veste begint om 19.00 uur en wordt live uitgezonden op RTL 7. Het duel is ook live te beluisteren op FC Twente Radio.

Voetbalprimeur.nl
Schalke: respect voor 'Torfabrik' FC Twente
Schalke 04 is onder de indruk geraakt van FC Twente. Huub Stevens zat zondag op de tribune in Eindhoven en ook technisch directeur Horst Heldt heeft de beelden gezien.
Donderdag reist Schalke af naar Enschede voor de eerste wedstrijd in de achtste finale van de Europa League. Naast een opponent in vorm heeft Schalke te kampen met blessureleed. Verdediger Benedikt Höwedes is er sowieso niet bij, terwijl het meespelen van Christoph Metzelder en Klaas-Jan Huntelaar hoogst onzeker is.
Bild noemt FC Twente een 'Torfabrik' in Europa. Heldt reageert. "Twente speelt inderdaad indrukwekkend en heeft op dit moment een erg goede serie. Zes doelpunten maken op bezoek bij PSV spreekt voor zich. Ondanks de personele problemen is ons doel de Europa League winnen."

images?q=tbn:ANd9GcQxFwKkBdFh2mT4DNGQUwzFoy4dBlaTZ5R9g-pYopzP3COp6HVm

Soccernews
Youri Mulder kijkt met veel plezier terug op zijn tijd in Duitsland bij Schalke 04. De huidige assistent-trainer van FC Twente speelde negen jaar in het shirt van Die Königsblauen en spreekt positief over de club en met name de supporters.
"De supporters denken in blauw en wit", zo legt de in Brussel geboren Mulder uit tegen De Volkskrant. "Het is de club van de mijnwerkers. Schalke was hun enige uitje in de week. Dan verwachten ze ook wat. Als speler moet je hard werken, dat spreekt aan bij de fans. Misschien zijn er in dat opzicht wel raakvlakken met FC Twente. Ook Enschede is een oude industriestad."
"Nu haalt Schalke Raúl en Klaas-Jan Huntelaar. Dat was in mijn tijd ondenkbaar", zo legt Mulder uit. Toch is het niet allemaal rooskleuring in Gelsenkirchen. "Schalke is niet echt het toonbeeld van stabiliteit" zegt de negenvoudig international. "In het verleden zijn mooie successen met grote schandalen afgewisseld."





-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 maart 2012 door arikanari --
arikanari
 arikanari - dinsdag 06 maart 2012 - 14:44   quote  deeplink  
Zo de wedstrijd tegen onze broer uit Duitsland, zal hopelijk wederom een mooie strijd worden. Een wedstrijd waar we niet bang hoeven te zijn voor rellen want die band zit wel goed. Toch hoop ik dat we ook dit keer aan het langste eind zullen trekken. Schalke 04 mist misschien een paar belangrijke spelers in tegenstelling tot FC Twente en dit zou misschien vooral thuis nog wel de doorslag kunnen geven.
Dus zeg ik een 2-0 overwinning, met goals van de Jong en John.
FCTwente Raalte
 FCTwente Raalte - dinsdag 06 maart 2012 - 15:00   quote  deeplink  
Ik heb al eerder vrij van de baas het gaat mij niet gebeuren dat ik te laat kom.
Kijk er nu al naar uit
arikanari
 arikanari - dinsdag 06 maart 2012 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 maart 2012 - 15:00 schreef FCTwente Raalte het volgende:
Ik heb al eerder vrij van de baas het gaat mij niet gebeuren dat ik te laat kom.
Kijk er nu al naar uit
Kan ik geloven, wat een sfeer zal er zijn tijdens deze broederstrijd. Helaas zal ik deze wedstrijd moeten missen wat erg pijn doet, maar bij de returnwedstrijd ben ik in Nederland en als ze doorgaan ga ik er alles aan doen om bij de thuiswedstrijd van de kwartfinales te zijn. Is altijd wel een bekende die niet kan.
FCTwente Raalte
 FCTwente Raalte - dinsdag 06 maart 2012 - 15:33   quote  deeplink  
Dus dat word een live streampje pakken voor donderdag?
arikanari
 arikanari - dinsdag 06 maart 2012 - 15:38   quote  deeplink  
ja precies, maar niemand om mee heen die de commotie begrijpt. haha.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 06 maart 2012 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 maart 2012 - 15:13 schreef arikanari het volgende:

[..]

Kan ik geloven, wat een sfeer zal er zijn tijdens deze broederstrijd. Helaas zal ik deze wedstrijd moeten missen wat erg pijn doet, maar bij de returnwedstrijd ben ik in Nederland en als ze doorgaan ga ik er alles aan doen om bij de thuiswedstrijd van de kwartfinales te zijn. Is altijd wel een bekende die niet kan.
Wel leuk zo'n wedstrijd, daar kijk je al naar uit zeker. Heb jijzelf trouwens een binding met Schalke?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 maart 2012 door RenatoBos --
arikanari
 arikanari - dinsdag 06 maart 2012 - 20:08   quote  deeplink  
Ben er zelf twee keer geweest, en het is prachtig hoe die band is tussen de supporters onderling. Misschien dat ik in de tijd dat ik weer even in Nederland ben met mijn vader er weer heen ga, even een bundesliga wedstrijd meepakken. Als FC Twente hem zou verliezen tegen Schalke 04 voelt dat bij mij in ieder geval lang niet zo erg aan als dat dat het geval zou zijn bij een andere club.
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 08 maart 2012 - 18:50   quote  deeplink  
Veel succes vanavond. ;)
tomson
 tomson - donderdag 08 maart 2012 - 18:59   quote  deeplink  
Denk dat de technische staf van Schalke zich afgelopen Zondag zich wel ff achter de oren gekrabt heeft....
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 maart 2012 - 20:02   quote  deeplink  
Twente gaat goed....
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 08 maart 2012 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 maart 2012 - 20:02 schreef RenatoBos het volgende:
Twente gaat goed....
Schalke wordt wel steeds sterker. Twente moet nu het verschil maken, want volgende week staat er waarschijnlijk een sterker Schalke met Huntelaar en die verdedigers.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 08 maart 2012 - 20:21   quote  deeplink  
Nou, en dat was ff een gelukje met die onterechte penalty!
Was geen opzet van de Jong volgens mij
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 maart 2012 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 maart 2012 - 20:10 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Schalke wordt wel steeds sterker. Twente moet nu het verschil maken, want volgende week staat er waarschijnlijk een sterker Schalke met Huntelaar en die verdedigers.
Yep, volgende week word het beslist en ik denk dat Schalke aan het langstse eind zal gaan trekken.
arikanari
 arikanari - donderdag 08 maart 2012 - 20:40   quote  deeplink  
Zo, kom net thuis aan na een uitgelopen vergadering. 1-0 lekker, nog eentje bij en dan naar schalke hopen op een goal daar.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 08 maart 2012 - 20:51   quote  deeplink  
1 - 0 , mooi!
Maar het kan nog moeilijk worden uit!
tomson
 tomson - donderdag 08 maart 2012 - 20:53   quote  deeplink  
Tomson de scheids: graag gedaan jongens rekeningnummer via pb op te vragen.
arikanari
 arikanari - donderdag 08 maart 2012 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 maart 2012 - 20:51 schreef Boudewijn het volgende:
1 - 0 , mooi!
Maar het kan nog moeilijk worden uit!
Ja wordt denk ik wel moeilijk Boudewijn want uit is altijd lastiger als thuis en ze hebben dan waarschijnlijk huntelaar weer in de basis die wel een goaltje zal meepikken. Hopelijk kunnen we er daar ook 1 goal maken dan moeten ze er toch drie maken. Inshaallah.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 maart 2012 - 21:15   quote  deeplink  
Een goal daar zou fantastisch zijn inderdaad, gaat moeilijk worden, in ieder geval voor nu gefeliciteerd Ari
R!ck
 R!ck - donderdag 08 maart 2012 - 21:15   quote  deeplink  
Ze hadden veel en veel eerder aan moeten zetten voor een 2-0. Achja dan maar 1 uitgoal maken, dan moeten zij er weer 3.

Wel jammer trouwens hoe we moeten winnen, had liever een goede partij gezien met eerlijke goals.
arikanari
 arikanari - donderdag 08 maart 2012 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 maart 2012 - 21:15 schreef R!ck het volgende:
Ze hadden veel en veel eerder aan moeten zetten voor een 2-0. Achja dan maar 1 uitgoal maken, dan moeten zij er weer 3.

Wel jammer trouwens hoe we moeten winnen, had liever een goede partij gezien met eerlijke goals.
Ze hadden idd. een goaltje erbij moeten maken om wat zekerder te zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 09 maart 2012 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 maart 2012 - 21:15 schreef R!ck het volgende:
Ze hadden veel en veel eerder aan moeten zetten voor een 2-0. Achja dan maar 1 uitgoal maken, dan moeten zij er weer 3.

Wel jammer trouwens hoe we moeten winnen, had liever een goede partij gezien met eerlijke goals.
+1.
alles wel R!ck?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5158
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: FC Twente - Schalke 04 (do. 08-03-2012)









0.0152900