BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Bouma / verdediging laatste wedstrijden vh seizoen

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
mauricio7999
 mauricio7999 - woensdag 28 maart 2012 - 01:47   quote  deeplink  
In meerdere Posts heb ik mijn sterke ongenoegen geuit over het functioneren van Bouma. In mijn visie is hij het verlengstuk van de angst en paniek van rutte! Mocht hij nog een keer in actie komen dan tel voor de grap eens het aantal keren dat hij angstig terugspeelt, het aantal keer dat hij terug uitloopt, het aantal nutteloze passjes opzij; zet dat dan eens af tegen een rustige uitverdedigingsactie, een succesvolle pass naar voren tussen de linies, voetbalzicht waardoor hij een man meer creƫert op het middenveld, een succesvolle actie op de 16 waardoor hij gevaarlijk wordt voor de goal, een motiverende en sturende factor uitoefent op zijn team. Hij is niet voor niets geen aanvoerder!!! Hij heeft het gewoon niet is geen leider en als voetballer voegt hij niets toe... En dan als klap op de vuurpijl: het goede voorbeeld geven en met je panamera naar de herdgang rijden... Helaas ik kan niets goeds bedenken.

En dan kan ik het niet begrijpen dat zelfs cocu het niet aandurft om Derijck op te stellen, wat heeft die jongen niet wat Bouma wel heeft? Angst om naar voren te voetballen, de rust om uit te verdedigen, de autoriteit om rust te brengen? Zet alles wat ik over Bouma vind ook maar eens op een rijtje voor Derijck (als cocu het nog een keer aandurft) en kom met jullie bevindingen terug en zet dan jouw juiste verdediging hier neer...

Dit is geen hogere wiskunde maar logica:

Hutchinson - marcelo. - Derijck. - Pieters

Hoop op jullie medewerking en als Philip dit leest op bezinning en het feit dat trainer zijn ook geen hogere wiskunde is maar logica!
slimpie
 slimpie - woensdag 28 maart 2012 - 04:20   quote  deeplink  
helemaal eens. bouma heeft veel betekend voor de club, maar is nou echt gruwelijk onzeker, wat resulteert in jouw goede opsomming hierboven.

derijck vind ik ook een prima vervanger die in deze nieuwe periode de verdediging van nieuwe elan kan voorzien, zoals Tyton dat ook al wel uitstraalde.

vind sowieso dat Derijck verbazend weinig krediet heeft gekregen. heeft zeker zijn foutjes gemaakt, maar dat heeft helaas iedereen achterin, en in tegenstelling tot de rest heeft Derijck wel rustgevende en opbouwende kwaliteiten. als we er 5 miljoen voor hadden betaald, dan was het krediet heel anders geweest vrees ik...

Fredje: nogmaals bedankt voor alles, maar tijd voor nieuw elan: wat hebben we in godsnaam nog te verliezen:(

ps hopen dat hutchinson zijn goede spel een vervolg kan geven, heeft 2en halve wedstrijd super gespeeld, totdat die voorzet erin vloog. positieve verrassing wat mij betreft...
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 28 maart 2012 - 19:50   quote  deeplink  
Ik sluit me hier ook volledig bij aan. Volgend seizoen met Marcelo, Zanka, Derijck en Koch als dubbele bezetting in het centrum.
mauricio7999
 mauricio7999 - donderdag 29 maart 2012 - 02:07   quote  deeplink  
Daarentegen vind ik dat Bouma geen toegevoegde waarde heeft als persoonlijkheid binnen de club/team. Dat geldt ook niet voor Engelaar. Met alle respect. van Bommel zal dat onherroepelijk wel hebben, ook al raakt hij geblesseerd, ook al voetbalt hij als een krant, die man heeft ervaring en een leidersmentaliteit. Dat laatste heeft Bouma nooit gehad, nooit laten zien en helaas ook nu niet. Uitspraken als: "Hij is goed voor de kleedkamer", geldt voor spelers en trainers als Koeman, van Bommel, Cocu, de Boer, etc. dat hebben ze bewezen en bewijzen ze zelfs nu nog. Al moet Cocu het trainersvak ook nog leren, daar mogen we ook eerlijk over zijn. Dat is ook niet erg. Die man heeft credits op basis van zijn wedstrijden en waarde voor PSV in het verleden. Cocu komt niet in zijn pannamera naar de herdaan, zal hij nooit doen. Kan hem makkelijk betalen, maar dat toont zijn respect naar het team. Wilfred heeft andere normen en waarden daarmee word je nooit een leider, laat staan een trainer. Als hij ooit trainer wordt vreet ik mijn onderbroek op. van Bommel heeft dat zoals Cocu en de Boer wel, over 5 jaar denken een ieder terug aan deze uitspraak!
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 29 maart 2012 - 03:48   quote  deeplink  
Van mij part komt Bouma in een Veyron of een helikopter naar een training. Boeit me niks, zolang hij zijn ballen maar niet thuislaat en als een wijf over een 2de plek gaat lullen. PSV'ers moeten ongeacht achterstand, vorm, blessures, schorsingen voor het theoretisch hoogst haalbare blijven strijden. Gewoon geen ruggengraat en dat is vrij treurig voor iemand die tig titels heeft gewonnen. Blijkbaar moet hij god op zijn blote knietjes bedanken dat hij in het verleden met bazen heeft gespeeld die wel het voortouw namen waardoor PSV de nationale competitie kon domineren.
slimpie
 slimpie - donderdag 29 maart 2012 - 05:20   quote  deeplink  
Zo goed als ik je voetbalmening vind... Met wat voor auto's voetballers op de training komen vind ik totaal niet relevant. Mag bekend zijn dat ze een hoop geld verdienen, geef het alsjeblieft uit. Zolang het voetbal er niet onder lijdt...

En ik vind trouwens ook niet dat je iemand af kunt rekenen dat het geen leiderstype is. Je wilt zeker 1 leider in je team, maar als iedereen een leider zou moeten zijn dan wordt het een ramp. Vind een leider in een team dus erg belangrijk. Leiderschap bij een individuele voetballer vind ik dat absoluut niet...
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 29 maart 2012 - 05:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2012 - 05:20 schreef slimpie het volgende:
Zo goed als ik je voetbalmening vind... Met wat voor auto's voetballers op de training komen vind ik totaal niet relevant. Mag bekend zijn dat ze een hoop geld verdienen, geef het alsjeblieft uit. Zolang het voetbal er niet onder lijdt...

En ik vind trouwens ook niet dat je iemand af kunt rekenen dat het geen leiderstype is. Je wilt zeker 1 leider in je team, maar als iedereen een leider zou moeten zijn dan wordt het een ramp. Vind een leider in een team dus erg belangrijk. Leiderschap bij een individuele voetballer vind ik dat absoluut niet...
Er zit een heel groot gat tussen mietig gedrag en leiderschap. Kan toch niet dat een ervaren speler die zelf jarenlang onder druk heeft moeten presteren en titels heeft gewonnen als allereerste de handdoek in de ring gooit. PSV-onwaardig...kan er niks anders van maken.
infamous psv
 infamous psv - donderdag 29 maart 2012 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2012 - 05:20 schreef slimpie het volgende:
Zo goed als ik je voetbalmening vind... Met wat voor auto's voetballers op de training komen vind ik totaal niet relevant. Mag bekend zijn dat ze een hoop geld verdienen, geef het alsjeblieft uit. Zolang het voetbal er niet onder lijdt...

En ik vind trouwens ook niet dat je iemand af kunt rekenen dat het geen leiderstype is. Je wilt zeker 1 leider in je team, maar als iedereen een leider zou moeten zijn dan wordt het een ramp. Vind een leider in een team dus erg belangrijk. Leiderschap bij een individuele voetballer vind ik dat absoluut niet...
Hij is zeker geen leider maar aansturen doet hij ook niet..
Bouma is klaar, bedankt voor alle jaren en het ga je goed...
mauricio7999
 mauricio7999 - zaterdag 31 maart 2012 - 12:28   quote  deeplink  
Het blijkt volgens het eindhovens dagblad dat de reden waarom hij kiest voor Bouma naast Marcelo omdat Bouma linksbenig is. Weer zo'n typische Nederlandse school actie. In mijn beleving kies je je sterkste verdedigers voor een wedstrijd. Vind het vreemd dat je je spelers kiest op basis van links- of rechtsbenig zijn. Je stelt Robben toch ook op rechts op als je een keuze hebt tussen hem of een tweede rangs rechtsbuiten met een rechterbeen?

Dat terzijde terugkomend op Bouma en zijn leiderschap. Niemand begrijpt waarom ik ook vind dat reguliere normen en waarden en persoonlijkheid buiten het veld daar toe bijdraagt: Voetbal is tegenwoordig 'business'. Ik zou in mijn bedrijf niet toelaten dat iemand die het voorbeeld moet geven aan jongens van 18 tot 22 jaar, zo slap speelt en toch dag in dag uit met een lach op zijn gezicht komt aanrijden in een auto die hij niet verdient. De jongens in het veld krijgen een verkeerd beeld. Namelijk: "Ook als je niets presteert, geen echte topvoetballer wordt heb je een 'te luxe' leven... dat wil ik ook. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Je moet er in mijn optiek voor vechten om de echte top te halen. Als PSV de kweekvijver wil zijn voor de Europese top dan moet je mensen om je heen hebben die hun sporen hebben verdiend en vervolgens overbrengen dat het leven niet altijd over rozen gaat.

Vandaar mijn reactie over de normen en waarden van Bouma. Hij zegt toegevoegde waarde te hebben in de 'kleedkamer'... Ik kan het niet opmaken uit zijn spel, zijn houding, noch in een wedstrijd, noch op een training. Ik bezoek de trainingen regelmatig, maar het is triest om hem daar te zien lopen terwijl ik Derijck vol aandacht en passie zie optreden. Ik mag hopen dat Cocu ook aan onze mening waarde hecht. Nogmaals trainer zijn is geen wetenschap. Ik mag zelf zeggen dat ik een aardig voetbalinzicht heb. Let op mijn woorden: De invloed van Derijck met name in het opbouwende aspect en rustgevende aspect verdedigend zal vanavond een doorslaggevend effect hebben. Dan maar hopen dat wanneer Marcelo terug is, hij Derijck laat staan en Bouma wisselt. Marcelo omdat hij niets anders hoeft te doen dan zijn directe tegenstander uit te schakelen. Dat is voldoende voor hem, meer moet hij ook niet willen doen dan krijg je het Bouma effect.

We zullen zien!
dynamite
 dynamite - zondag 01 april 2012 - 08:17   quote  deeplink  
BOUWMA IS TE OUD VOOR DE VERDEDIGING PSV HAD ALEX TERUG MOETEN HALEN MAAR IS WEER IN SLAAP GEVALLEN ANDEREKAPERS LAGEN OP DE LOER NU HEBBEN ZE KANS GOMES TERUG TE HALEN VOORDAT VITESSE HEM PAKT PSV LET OP VERKOOP ZOET EN HAAL GOMES TERUG EEN KEEPER GAAT LANG MEE DUS SNEL HANDELEN GOMES TERUG ZOET VERKOPEN VOOR DIE ENGELSEN
tomson
 tomson - maandag 02 april 2012 - 08:29   quote  deeplink  
CAPSLOCK.....zitten die Engelsen op Zoet te wachten denk je?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Bouma / verdediging laatste wedstrijden vh seizoen









0.0058820