BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
VVout
 VVout - donderdag 01 september 2022 - 12:12   quote  deeplink  
Uienschillen en geen plan hebben van elkaars plan, je zal er maar een uitspraak over moeten doen -.-
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 september 2022 - 12:36   quote  deeplink  
Nu is t jij-bakken omdat een van de partijen eigenlijk niet door wil
VVout
 VVout - donderdag 01 september 2022 - 13:39   quote  deeplink  
Commitment van Feyenoord niet zwart op wit en ook sluitende afgesloten businesscase alleen een studie met aannames, wat achteraf niet haalbaar is.

Heel veel aannames maar geen contractuele afspraken, dus lijkt me het bestemmingsplan voor de Raad van State ten opzichte van BVO Feyenoord niet ontvankelijk toch?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2022 door VVout --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 01 september 2022 - 19:35   quote  deeplink  
Gemeente Rotterdam doet er alles aan om Feyenoord City niet definitief af te schrijven. Vorige week werd bekend dat er besparingen zijn gevonden waardoor een nieuw stadion voor de Rotterdamse club financieel haalbaar blijkt. Algemeen directeur Dennis te Kloese reageert nogmaals op de laatste berichtgeving.

''Ik heb namens de club daar duidelijk nee tegen gezegd’’, zegt Te Kloese in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Het is niet het moment. Het is niet haalbaar. Het is niet te betalen én er is niemand die het wil bouwen. Ik weet niet wat ik er nog meer over moet zeggen. Ik lees nu over 54 miljoen aan besparingen op het plan. Gaan we dan doelpalen eruit trekken? Of fietsenstallingen schrappen? Hoe vaak kun je met een kaasschaaf over een plan heen? Ik heb nee gezegd, maar er spelen heel veel belangen.''

''Of ik onder druk ben gezet door burgemeester Aboutaleb? Helemaal niet'', vervolgt de algemeen directeur. ''De gemeente is natuurlijk niet blij met ons nee. Maar er is geen druk. Het is op dit moment gewoon niet in het belang van Feyenoord hier mee door te gaan. En dan doen we het niet.'' De clubleiding is de komende tien jaar niet van plan om naar nieuwbouwplannen te kijken. De focus gaat volledig op het voetbal en het opknappen van De Kuip.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2022 - 19:39   quote  deeplink  
De eerste 10 jaar rust ,geen nieuw stadion !
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 september 2022 - 20:39   quote  deeplink  
Reken er maar niet op
MMM
 MMM - donderdag 01 september 2022 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2022 - 19:35 schreef RenatoBos het volgende:
Gemeente Rotterdam doet er alles aan om Feyenoord City niet definitief af te schrijven. Vorige week werd bekend dat er besparingen zijn gevonden waardoor een nieuw stadion voor de Rotterdamse club financieel haalbaar blijkt. Algemeen directeur Dennis te Kloese reageert nogmaals op de laatste berichtgeving.

''Ik heb namens de club daar duidelijk nee tegen gezegd’’, zegt Te Kloese in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Het is niet het moment. Het is niet haalbaar. Het is niet te betalen én er is niemand die het wil bouwen. Ik weet niet wat ik er nog meer over moet zeggen. Ik lees nu over 54 miljoen aan besparingen op het plan. Gaan we dan doelpalen eruit trekken? Of fietsenstallingen schrappen? Hoe vaak kun je met een kaasschaaf over een plan heen? Ik heb nee gezegd, maar er spelen heel veel belangen.''

''Of ik onder druk ben gezet door burgemeester Aboutaleb? Helemaal niet'', vervolgt de algemeen directeur. ''De gemeente is natuurlijk niet blij met ons nee. Maar er is geen druk. Het is op dit moment gewoon niet in het belang van Feyenoord hier mee door te gaan. En dan doen we het niet.'' De clubleiding is de komende tien jaar niet van plan om naar nieuwbouwplannen te kijken. De focus gaat volledig op het voetbal en het opknappen van De Kuip.
Te Kloese, fantastisch!
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 01 september 2022 - 20:56   quote  deeplink  
Is te Kloese er nog over 10 jaar?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2022 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2022 - 20:54 schreef MMM het volgende:

[..]

Te Kloese, fantastisch!
Rustige en duidelijke man.
Wat je schrijft in 1 woord fantastisch!
CobusIII
 CobusIII - donderdag 01 september 2022 - 22:16   quote  deeplink  
''Ik heb namens de club daar duidelijk nee tegen gezegd’’, zegt Te Kloese in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Het is niet het moment. Het is niet haalbaar. Het is niet te betalen én er is niemand die het wil bouwen. Ik weet niet wat ik er nog meer over moet zeggen. Ik lees nu over 54 miljoen aan besparingen op het plan. Gaan we dan doelpalen eruit trekken? Of fietsenstallingen schrappen? Hoe vaak kun je met een kaasschaaf over een plan heen? Ik heb nee gezegd, maar er spelen heel veel belangen.''
Let even op de laatste zin....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2022 door CobusIII --
VVout
 VVout - donderdag 01 september 2022 - 22:22   quote  deeplink  
Gemeente Rotterdam is gewoon op basis van aannames er van uit gegaan dat het allemaal wel goed zat, is verder niets op papier terug te vinden dat er slot cases definitief zijn aangenomen.

Er kwamen alleen steeds meer financiële belemmeringen boven water die stelselmatig genegeerd werden en er in een helicopterview verder werd gewerkt.

Na de zitting bij de Raad van State gezien te hebben, blijken er ook nog andere partijen niet helemaal gelukkig te zijn en vond ik de Gemeente daar toch wel al stotterend onderuit gaan.

Laten ze er in ieder geval een streep door trekken en individuele onderdelen nog maar eens goed bekijken. Voor een nieuw Stadion is het in ieder geval voorlopig nog geen tijd.
VVout
 VVout - vrijdag 02 september 2022 - 10:52   quote  deeplink  
Maar goed nu afwachten op de uitspraak van de Raad van State. Hopelijk weten we komende woensdag al wat maar kan ook zomaar nog een tijdje duren, afhankelijk met wat ze allemaal nog willen uitzoeken.

Gezien hoe lang de laatste zitting al is uitgesteld kan het zo weer een half jaar duren.
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 02 september 2022 - 18:07   quote  deeplink  
Zoals het nu staat mogen ze blij zijn als Feyenoord er in wil spelen.
MMM
 MMM - maandag 05 september 2022 - 13:32   quote  deeplink  
Jan van Merwijk weg vanaf eind 2022.

Geweldig nieuws.
piet de paler
 piet de paler - maandag 05 september 2022 - 13:42   quote  deeplink  
Idd dat vinden er meer .....
Stylzz
 Stylzz - maandag 05 september 2022 - 13:47   quote  deeplink  
Iets met ratten en zinkend schip
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 05 september 2022 - 13:50   quote  deeplink  
Ja knoei maar aan directeur die de boel achterlaat met 35 miljoen schuld.
Ongelovelijk en krijgt nog een bos bloemen en een paar veren
in zijn reet eind 2022
kriebel70
 kriebel70 - maandag 05 september 2022 - 14:15   quote  deeplink  
tijd voor de volgende grote schoonmaak .. nou troost nog uit de commissarissen en een stofkam door de rest van de kuip .. en we maken weer stappen .
neliz
 neliz - maandag 05 september 2022 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 13:50 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ja knoei maar aan directeur die de boel achterlaat met 35 miljoen schuld.
Ongelovelijk en krijgt nog een bos bloemen en een paar veren
in zijn reet eind 2022
Te Kloese had het in zijn Interview op vrijdag ook al over renovatie van de Kuip, het is duidelijk wat de club nu wenst van de nieuwe stadiondirecteur.
piet de paler
 piet de paler - maandag 05 september 2022 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 14:44 schreef neliz het volgende:

[..]

Te Kloese had het in zijn Interview op vrijdag ook al over renovatie van de Kuip, het is duidelijk wat de club nu wenst van de nieuwe stadiondirecteur.
Toch niet meer dan normaal, bv stadion is gewoon een slechte huurbaas
VVout
 VVout - maandag 05 september 2022 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 13:47 schreef Stylzz het volgende:
Iets met ratten en zinkend schip
Maar wel een vragelijk verhaal dit. Mag je het wanbeleid noemen met interesse conflicten.
neliz
 neliz - dinsdag 06 september 2022 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 19:41 schreef VVout het volgende:

[..]

Maar wel een vragelijk verhaal dit. Mag je het wanbeleid noemen met interesse conflicten.
dat is het verhaal bij al die misselijke koppen die HNS er door wilden drukken, van Merwijk, Gudde, van Geel stond erbij, die vieze natnek van een Koevermans.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 06 september 2022 - 11:45   quote  deeplink  
Lees de verslagen en leg dit naast het verhaal van NU van v Merwijk.
Hij is de moeilijke man geweest al jaren lang, dit hoor ik ook vam de amateur tak en wat mensen van bvo Feyenoord.
Er is geen cent uitgegeven voor een klein beetje verbetering in de kuip.
Gewoon een walgelijke huisbaas , en er werd geschermd er komt een nieuwe kuip......zodat je niet hoeft op te knappen.
neliz
 neliz - dinsdag 06 september 2022 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2022 - 11:45 schreef piet de paler het volgende:
Lees de verslagen en leg dit naast het verhaal van NU van v Merwijk.
Hij is de moeilijke man geweest al jaren lang, dit hoor ik ook vam de amateur tak en wat mensen van bvo Feyenoord.
Er is geen cent uitgegeven voor een klein beetje verbetering in de kuip.
Gewoon een walgelijke huisbaas , en er werd geschermd er komt een nieuwe kuip......zodat je niet hoeft op te knappen.
dat is precies wat je doet in een "abusive relationship" je zit aan elkaar vast, maar één persoon zal altijd proberen te profiteren.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 september 2022 - 12:14   quote  deeplink  
Daarom is het ook eigenlijk gek een stadion te huren.
Want je kan er helemaal niet uit.
Aan de andere kant hebben zij ook niet zo maar een ander
neliz
 neliz - dinsdag 06 september 2022 - 12:25   quote  deeplink  
https://dagblad010.nl/sport/splitsing-profs-amateurs-stadion-al-in-1978

Goed achtergrondartikel
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 06 september 2022 - 12:47   quote  deeplink  
Idd goed artikel
Wat mij verteld is.
Hopende op een faillisement van bv stadion
Bvo Feyenoord zou stadion en grond kunnen kopen van curator. Zodat er steentjes ( in dit geval staal)
Dit is een interesant onderpand voor investeerders , de huurprijs die Feyenoord betaalt kan in klein onderhoud en verbouwingen gestopt worden.
Bvo Feyenoord ( teKloese) heeft dan nog meer tools en controle over budgetten
En zi kun je groeien.....en toekomst voor ouede en mogelijk gedeeltelijke nieuwbouw ( plan v BAM).
neliz
 neliz - dinsdag 06 september 2022 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2022 - 12:47 schreef piet de paler het volgende:
Idd goed artikel
Wat mij verteld is.
Hopende op een faillisement van bv stadion
Bvo Feyenoord zou stadion en grond kunnen kopen van curator. Zodat er steentjes ( in dit geval staal)
Dit is een interesant onderpand voor investeerders , de huurprijs die Feyenoord betaalt kan in klein onderhoud en verbouwingen gestopt worden.
Bvo Feyenoord ( teKloese) heeft dan nog meer tools en controle over budgetten
En zi kun je groeien.....en toekomst voor ouede en mogelijk gedeeltelijke nieuwbouw ( plan v BAM).
Voorlopig is de Kuip onderpand bij Goldmann&Sachs dus gaat dat hele verhaal niet meer op, bij een failissement wordt het gewoon aan de hoogste bieder verkocht, en dus niet per sé Feyenoord.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 06 september 2022 - 12:59   quote  deeplink  
Dan de gemeente ? Die maken er gelijk beschermd stadsgezicht van , kun je wel renoveren maar niet het uiterlijk aan buitenkant veranderen
Is ook een ootie.
Wordt dan gemeentelijk stadion .....
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 september 2022 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2022 - 12:55 schreef neliz het volgende:

[..]

Voorlopig is de Kuip onderpand bij Goldmann&Sachs dus gaat dat hele verhaal niet meer op, bij een failissement wordt het gewoon aan de hoogste bieder verkocht, en dus niet per sé Feyenoord.
Lening overnemen plus stadion voor symbolisch bedrag
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 06 september 2022 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2022 - 13:06 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Lening overnemen plus stadion voor symbolisch bedrag
Zou helemaal prima zijn
neliz
 neliz - dinsdag 06 september 2022 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2022 - 13:06 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Lening overnemen plus stadion voor symbolisch bedrag
De amateurtak heeft nog steeds een gouden aandeel in de kuip, dus zomaar uitkopen gaat ook niet aangezien dat voor hun ook een investering is.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 september 2022 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2022 - 13:09 schreef neliz het volgende:

[..]

De amateurtak heeft nog steeds een gouden aandeel in de kuip, dus zomaar uitkopen gaat ook niet aangezien dat voor hun ook een investering is.
Amateurtak heeft hun aandelen toch overgedaan?
Ergens 2018/2019?
neliz
 neliz - dinsdag 06 september 2022 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2022 - 13:39 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Amateurtak heeft hun aandelen toch overgedaan?
Ergens 2018/2019?
Ja, ze hebben het in een nieuwe BV gestopt, maar dat gaat alleen door bij een nieuw stadion, daarom wilde VvF toen ook een rechtszaak opstarten omdat een renovatie van de kuip toen absoluut niet kom omdat plofkop gudde het via de NV in eigen handen wilde krijgen.

Dus het is nu "veilig" in een nieuwe BV, maar of het daarwerkelijk ook tot een overdracht van de aandelen komt weten we niet want dat gaat pas in vanaf 2023.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 september 2022 door neliz --
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 06 september 2022 - 15:19   quote  deeplink  
Zover ik weet gaat die aandelen overdracht twv 11 miljoen via De Kromme Zandweg BV gewoon door, ook als er geen nieuw stadion komt.
Stichting Vrienden van de Kuip wilden overigens een rechtszaak aanspannen, niet de VvF ;)
neliz
 neliz - dinsdag 06 september 2022 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2022 - 15:19 schreef Gerard_FR het volgende:
Zover ik weet gaat die aandelen overdracht twv 11 miljoen via De Kromme Zandweg BV gewoon door, ook als er geen nieuw stadion komt.
Stichting Vrienden van de Kuip wilden overigens een rechtszaak aanspannen, niet de VvF ;)
VvdK inderdaad, die boden 15 miljoen voor de aandelen, maar om dat voor te zijn hebben ze het toen via de BV gespeeld, zodat er een nieuwe verdeling van de macht kwam (BVO, Stadion, Amateurs 33% stemrecht met ieder een absoluut veto.)

Bij die deal zijn nog wel een paar miljoen achterover gedrukt door middel van paar honderd gegarandeerde seizoenskaarten in het stadion voor 40 jaar.

edit: paar duizen dus, 2350 seizoenskaarten voor 20 jaar volgens Leefbaar Rotterdam, zonder inflatie een (onbelastbaar) bedrag van 20 Miljoen.
quote:
’De Kromme Zandweg heeft namelijk, las ik, twintig jaar lang het zitplaatsrecht gegarandeerd aan de leden van Sportclub Feyenoord. Dat zijn per seizoen 17 wedstrijden en als we uitgaan van een gemiddeld kaartje van 25 euro en 2350 aandelen, kom je over twintig jaar uit op ongeveer 20 miljoen euro niet te verkopen plekken. Niet erg prettig voor de andere nieuwe aandeelhouders en in feite dezelfde kromme gedachte als bij de deal met de Verre Bergen.’’


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 september 2022 door neliz --
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 06 september 2022 - 15:50   quote  deeplink  
De sportclub had altijd al zitplaatsrecht, zou mooi zijn als Feyenoord Ticket Exchange actief van de grond komt zodat die plaatsen ook werkelijk bezet zijn.
neliz
 neliz - dinsdag 06 september 2022 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2022 - 15:50 schreef Gerard_FR het volgende:
De sportclub had altijd al zitplaatsrecht, zou mooi zijn als Feyenoord Ticket Exchange actief van de grond komt zodat die plaatsen ook werkelijk bezet zijn.
Het ging er de politiek meer om dat dit onbelaste beloningen zijn
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 06 september 2022 - 16:20   quote  deeplink  
Mja politiek, ik hou het bij het uitvoerbare.
neliz
 neliz - woensdag 07 september 2022 - 12:18   quote  deeplink  
https://www.fr12.nl/nieuws/mossou-de-kuip-had-zoveel-beter-verdiend?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

quote:
Sjoerd Mossou maakt Jan van Merwijk met de grond gelijk. Afgelopen week werd bekend dat de 57-jarige Van Merwijk eind 2022 afscheid neemt als algemeen directeur van Feijenoord NV. De journalist maakt in zijn column de balans op en die is pijnlijk te noemen.

''Wat hij achterlaat is ontluisterend: een schuld van naar schatting zo'n 32 miljoen euro, een verloederd stadion en een stuk of zes mislukte nieuwbouwplannen'', schrijft Mossou in het Algemeen Dagblad. ''Het Philips Stadion in Eindhoven is zo'n 15 jaar ouder dan de Kuip. Het staat nog exact op dezelfde plek, het werd keer op keer verbouwd en voldoet aan alle moderne eisen. Geen stoeptegel ligt er scheef.''

''Dat Van Merwijk & co een lange reeks van strategische fouten hebben gemaakt in het stadiondossier, leidend tot één van de grootste bouwdebacles in de historie van Rotterdam, is nog tot daar aan toe. Maar wat in die onnavolgbare clusterfuck misschien wel het meest onverteerbaar is: hoe moedwillig liefdeloos er in al die jaren met de Kuip is omgesprongen. Het meest hartstochtelijk gekoesterde gebouw van Nederland nota bene, afgedankt als een oud rommelschuurtje.''

In de ogen van Mossou valt Van Merwijk voldoende te verwijten. ''Zoveel schijt hebben aan een monument dat zoveel diepe emoties oproept bij zoveel duizenden mensen, getuigt van niets minder dan stuitende arrogantie. De Kuip had zoveel beter verdiend.'' Van Merwijk begon in 1995 bij De Kuip en blijft nog tot 1 januari 2023 actief om zijn kennis en ervaring over te dragen aan zijn opvolger.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 07 september 2022 - 12:48   quote  deeplink  
Mosterd na de maaltijd
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 07 september 2022 - 16:48   quote  deeplink  
Ja velen hadden een vooruitziende blik maar dat heeft ook niet geholpen.
VVout
 VVout - dinsdag 25 oktober 2022 - 19:06   quote  deeplink  
Kreeg net een mail, deze gaat bepalend worden.

quote:

U heeft de Raad van State verzocht om een e-mail te sturen, zodra bekend is op welke dag uitspraak wordt gedaan in de zaak 202101596/1. Aanstaande woensdag zal in deze zaak uitspraak worden gedaan. De volledige tekst van de uitspraak is woensdag vanaf 10.15 uur te lezen op
Uitspraak bestemmingsplannen op Zuid en Stadion.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 26 oktober 2022 - 11:09   quote  deeplink  
Mooi niet.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 26 oktober 2022 - 11:21   quote  deeplink  
https://nos.nl/artikel/2449829-raad-van-state-haalt-streep-door-bestemmingsplan-feyenoord-city
MMM
 MMM - woensdag 26 oktober 2022 - 11:41   quote  deeplink  
Fantastisch nieuws.
MMM
 MMM - woensdag 26 oktober 2022 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 10:39 schreef kenny het volgende:

[..]

haha blijf maar doemdenken en schrijven wat je wil , dat stadion gaat komen wen er maar vast aan
Oeps.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 26 oktober 2022 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 11:41 schreef MMM het volgende:
Fantastisch nieuws.
Waarom ?..... alles staat stil zowel renovatie, als nieuwbouw
piet de paler
 piet de paler - woensdag 26 oktober 2022 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 11:41 schreef MMM het volgende:
Fantastisch nieuws.
Waarom ?..... alles staat stil zowel renovatie, als nieuwbouw
MMM
 MMM - woensdag 26 oktober 2022 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2019 - 18:47 schreef MMM het volgende:
Is de stekker al uit Feyenoord City?
Ja

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.1256649