BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / WK & EK Voetbal / topic: NOS met Louis van Gaal en marathonuitzendingen tijdens EK

Headliner: Ek Voetbal Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 23 mei 2012 - 19:34
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

NOS met Louis van Gaal en marathonuitzendingen tijdens EK (Totaal TV)

Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 23 mei 2012 - 20:01   quote  deeplink  
NOS met Louis van Gaal en marathonuitzendingen tijdens EK

De NOS pakt groot uit tijdens het EK voetbal dat in juni in Polen en Oekraïne wordt gespeeld. Dagelijks zijn er twee EK Journaals en Louis van Gaal schuift aan als analyticus bij EK-voetbalwedstrijden.

Dit maakte de NOS tijdens een perspresentatie op het Mediapark bekend. Daar werd duidelijk dat de NOS in het verleden nog nooit zoveel aandacht aan het EK voetbal heeft besteed. Tijdens speeldagen waarop het Nederlands Elftal voetbalt, zijn er zelfs marathonuitzendingen die om vijf uur s middags starten en pas rond middernacht eindigen. Op de dagen dat Oranje speelt, bespreekt presentator Tom Egbers met twee analytici vanuit het Metaliststadion in Charkov ook de andere groepswedstrijd van de dag. Maarten Nooter hoofdredacteur sport bij de NOS over deze nieuwe opzet: "Er is zoveel samenhang tussen de wedstrijden. Het is belangrijk te weten hoe de Denen tegen de Portugezen hebben gespeeld vóórdat Nederland tegen Duitsland speelt. Juist daarom kiezen we voor deze aanpak.

Louis van Gaal analyticus
Opvallend is dat NOS Louis van Gaal als analyticus tijdens het EK voetbal heeft kunnen strikken. Van Gaal is in deze rol in ieder geval bij de wedstrijd Nederland Duitsland actief. Naast Louis van Gaal maken onder meer Jan van Halst en Jan Mulder het analistenteam van de NOS tijdens het EK voetbal compleet.

EK Journaals vanuit Hilversum
Dagelijks gaat de NOS tijdens het EK voetbal twee EK Journaals uitzenden. Deze zijn om 17.00 en 20.00 uur te zien. Vanaf het moment dat er tijdens het EK nog maar één wedstrijd per dag om 20.45 uur wordt gespeeld worden deze twee EK Journaals door een langer durend Euro 2012 Journaal vervangen. Dit langer programma is dan dagelijks om 19.30 uur te bekijken.

80 uur EK voetbal bij NOS Studio Sport
De NOS doet tot met de laatste dag rechtstreeks verslag van alle gespeelde voetbalwedstrijden tijdens het EK voetbal. Op dagen dat er op hetzelfde tijdstip twee voetbalwedstrijden worden gespeeld zijn de beide wedstrijden op Nederland 1 en Nederland 3 live te volgen. In totaal komt de urenteller op 1 juli bij het einde van het EK voetbal op 80 voetbaluren te staan.

Studio Sportzomer versus VI Oranje
Tijdens het EK voetbal is elke avond om 22.30 uur het discussieprogramma Studio Sportzomer bij de NOS te bekijken. Hiermee komt het op de Nederlandse televisie tot een directe confrontatie tussen Studio Sportzomer en VI Oranje het dagelijkse voetbalprogramma van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp dat op RTL 4 wordt uitgezonden. Jack van Gelder ontvangt in Polen iedere avond gasten. Studio Sportzomer wordt live vanuit Polen uitgezonden. Wanneer Nederland op het EK wordt uitgeschakeld, verhuist het programma direct naar Hilversum.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 23 mei 2012 - 20:03   quote  deeplink  
Was ik eigenlijk van plan om alleen naar VI Oranje te kijken, komen ze met het nieuws dat mijn held Van Gaal daar gaat zitten!
Nu weet ik weer niet wat ik moet gaan kijken...
maaktnietuit
 maaktnietuit - woensdag 23 mei 2012 - 21:25   quote  deeplink  
Nou, mijn held is het niet, ik kijk beiden, maar denk dat ik nu toch echt maar vooral VI Oranje ga kijken.
tomson
 tomson - woensdag 23 mei 2012 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 mei 2012 - 21:25 schreef maaktnietuit het volgende:
Nou, mijn held is het niet, ik kijk beiden, maar denk dat ik nu toch echt maar vooral VI Oranje ga kijken.
Maaktnietuit joh :) Ik heb dan toch een zware voorkeur voor VI.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 mei 2012 door tomson --
infamous psv
 infamous psv - woensdag 23 mei 2012 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 mei 2012 - 22:41 schreef tomson het volgende:

[..]

Maaktnietuit joh :) Ik heb dan toch een zware voorkeur voor VI.
+100
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 23 mei 2012 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 mei 2012 - 22:41 schreef tomson het volgende:

[..]

Maaktnietuit joh :) Ik heb dan toch een zware voorkeur voor VI.
Ik ook maar de analyses van van Gaal zijn altijd enorm interessant.
Hopelijk komt het op uitzending gemist, kan ik het alsnog nakijken.
tomson
 tomson - donderdag 24 mei 2012 - 12:36   quote  deeplink  
Vooral in de poulefase krijg je veel van die potjes die het "net niet"zijn (zachtjes uitgedrukt) Dan zit ik achteraf echt niet ook nog eens op analyses te wachten, zeker niet van v. Gaal. Nee geef me dan de "schijtlol" van VI maar...
marcosb
 marcosb - vrijdag 08 juni 2012 - 23:14   quote  deeplink  
wie verlost ons van die vreselijke zakkenvuller Jan Mulder, haal hem van tv.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 11 juni 2012 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Louis van Gaal werd door de NOS groots als analist bij het EK voetbal aangekondigd. Uiteindelijk gaat Van Gaal wegens gezondheidsredenen niet tijdens het EK voor de NOS aan de slag.

De NOS heeft laten weten dat Louis van Gaal nog niet voldoende hersteld van een heupoperatie hersteld is. De lange vlucht naar Charkov om daar als analist het voor Oranje cruciale EK-duel tegen Duitsland bij te wonen gooit roet in het eten. Ook het grote aantal trappen in het voetbalstadion van Charkov is gezien de revalidatie van Van Gaal een struikelblok.

Jan van Halst vervanger Van Gaal
NOS huisanalist Jan van Halst neemt hierdoor de plaats van Louis van Gaal in. Samen met Youri Mulder analyseren zij de ontmoeting tussen Nederland en Duitsland. De kijker wacht woensdag op Nederland 1 een marathonuitzending, die om vijf uur s middags begint en om half twaalf s avonds klaar is. In het Metalist stadion in Charkov kijkt en bespreekt presentator Tom Egbers met Van Halst en Mulder het duel tussen Portugal en Denemarken dat om 18.00 uur begint en de ontmoeting van het Nederlands elftal tegen Duitsland dat om 20.45 uur begint. Het commentaar bij Nederland Duitsland komt van Frank Snoeks, terwijl Jan Roelfs het commentaar bij Denemarken Portugal geeft.
Ten eerste natuurlijk beterschap voor (onze held) van Gaal!
Maar dat wordt dit EK dus helemaal niet live kijken naar NOS Sportzomer voor mij... wat een saai gedoe daar!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ek Voetbal Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / WK & EK Voetbal / topic: NOS met Louis van Gaal en marathonuitzendingen tijdens EK









0.0068089