BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / WK & EK Voetbal / topic: Van Marwijk verkiest Van Persie boven Huntelaar

Headliner: Ek Voetbal Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zaterdag 02 juni 2012 - 10:58
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Van Marwijk verkiest Van Persie boven Huntelaar (Fok!)

Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 02 juni 2012 - 14:49   quote  deeplink  
Van Marwijk verkiest Van Persie boven Huntelaar

Robin van Persie krijgt op het EK voetbal de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar in de spitspositie. Bondscoach Bert van Marwijk bracht Huntelaar gisteren van het nieuws op de hoogte. Twee jaar geleden op het WK in Zuid-Afrika moest de aanvaller van Schalke 04 ook al genoegen nemen met een rol op het tweede plan, achter Van Persie.

"Ik ben teleurgesteld dat hij niet voor mij kiest. Ik heb het gevoel gehad dat alles al van tevoren vaststond", reageert Huntelaar in het Algemeen Dagblad. De spits had gisteren voor de tweede keer een onderhoud met Van Marwijk. "Het waren twee persoonlijke gesprekken. En ik ben beide keren boos geworden."

Bondscoach Van Marwijk kampt in de punt van de aanval met een luxeprobleem, aangezien Van Persie en Huntelaar beide topscorer werden van een grote buitenlandse competitie. Van Persie trof dertig keer doel in de Premier League, terwijl Huntelaar een treffer minder maakte in de Bundesliga.

Ondanks het teleurstellende nieuws zal Huntelaar niet de handdoek in de ring gooien. "Natuurlijk was ik boos en teleurgesteld, maar iedereen weet dat ik geen wegloper ben." Twee jaar geleden draaide de keuze van Van Marwijk voor Van Persie uit op een teleurstelling. De aanvoerder van Arsenal scoorde slechts eenmaal en kreeg ladingen kritiek te verwerken.

Het Nederlands elftal sluit de oefencampagne vandaag af met een thuiswedstrijd tegen Noord-Ierland. Precies een week later wacht de eerste EK-wedstrijd tegen Denemarken.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 02 juni 2012 - 14:50   quote  deeplink  
Zeg het maar... Goed of slecht? :)
Wim2
 Wim2 - maandag 04 juni 2012 - 22:04   quote  deeplink  
Goed!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 06 juni 2012 - 22:57   quote  deeplink  
Kut met peren...Bertje snapt er helemaal nix van....hij moet niet kiezen...hij moet ze beiden laten spelen....Bommeltje er uit...Sneydertje op de plaats van van Bommel....Persie op de plaats van Sneyder....en op 9 de Hunter....zo breng je meer snelheid en diepgang in de ploeg.....
maaktnietuit
 maaktnietuit - zondag 10 juni 2012 - 11:59   quote  deeplink  
Uitzonderlijk stupide, van Persie had jaren geleden al gewisseld moeten worden.
Dit zou ik ook enkele dagen geleden geschreven hebben trouwens en echt niet alleen na de wedstrijd van gisteren.
Wesley Sneijder geeft een record aantal mogelijke assists af en nog steeds krijgt van Persie het niet voor elkaar ook maar een fatsoenlijke bal af te leveren.
Eigenlijk speelt Nederland simpelweg met 10 man ipv 11.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 juni 2012 door maaktnietuit --
remco k
 remco k - maandag 11 juni 2012 - 14:45   quote  deeplink  
Van Persie heeft in de eerste pot in ieder geval laten zien dat Bert het gelijk aan zijn zijde heeft... Of toch niet..
infamous psv
 infamous psv - woensdag 13 juni 2012 - 20:17   quote  deeplink  
VMarwijk is niet te geloven dat hij zonder Huntelaar en Vdvaart start en gewoon halsstarrig de zelfde samenstelling hanteert...
je zou hem bijna een nederlaag gunnen
tomson
 tomson - woensdag 13 juni 2012 - 22:15   quote  deeplink  
Consider it done
Stylzz
 Stylzz - donderdag 14 juni 2012 - 08:48   quote  deeplink  
trolololo
tomson
 tomson - donderdag 14 juni 2012 - 08:50   quote  deeplink  
Too soon?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 14 juni 2012 - 09:13   quote  deeplink  
Welnee.. Fuck oranje :)
King - 010
 King - 010 - donderdag 14 juni 2012 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juni 2012 - 09:13 schreef Stylzz het volgende:
Welnee.. Fuck oranje :)
Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe bondscoach.
Was Pep Guardiola nog beschikbaar.

Bijna het hele elftal deugt niet:

- Stekelenburg stuurt de verdediging niet goed aan.
- Matthijssen is niet op niveau.
- Willems is (nog) te onervaren.
- Heitinga kan beter rondjes om het veld gaan rennen.
- v/d Wiel heeft het nooit gehad.
- v. Bommel; ik heb nu al medelijden met Pisvee.
- v/d Vaart; hoort in de basis en niet op de bank.
- Sneijder; een kabouter kan niet een heel elftal op sleeptouw nemen.
- v. Persie moet op 10 spelen en niet in de spits
- Der Hunter in de spits; geen discussie mogelijk.
- Robben; is mentaal volledig uitgeput en kent maar 1 trucje, naar binnen kappen en schieten.
- Kuyt; een motor die nog op volle toeren draait, moet je niet abrupt proberen stil te laten vallen.
- Affelay; is nog te vroeg om met hem in de basis te starten.

Tegen Portugal zou ik de volgende 11 het veld opsturen:

----------------- Krul -------------------
------------------------------------------
Boulahrouz -- Vlaar - Matthijssen -- Bouma
------------------------------------------
--- v.d.Vaart -- v. Persie -- Sneijder ---
------------------------------------------
----- Narsingh -- Huntelaar -- Kuyt ------

En dan lekker met de punt naar voren.
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 16 juni 2012 - 17:25   quote  deeplink  
Volgens Clarence Seedorf zijn Johnny Heitinga en Mark van Bommel de zwakke schakels bij Oranje dit EK. De ervaren middenvelder vindt eveneens dat Nederland tegen Duitsland beter speelde dan tegen de Denen.

Volgens Seedorf hebben twee fouten van Heitinga veel gevolgen gehad. "Tegen Duitsland wilde hij het schot van Schweinsteiger blokken en liet hij Gomez lopen, die daardoor kon scoren. Hij had het schot gewoon moeten laten komen en bij Gomez moeten blijven. Tegen de Denen ging het ook al verkeerd bij de goal van Krohn-Dehli. Het waren twee zeer kostbare fouten", aldus Seedorf tegen de BBC.

"Rafael van der Vaart zou op het middenveld moeten spelen in plaats van Mark van Bommel. Van der Vaart is in feite een extra aanvaller. Door zijn aanwezigheid kunnen de spitsen dieper spelen. Voorin zou ik ook wat zaken wijzigen. Wesley Sneijder verhuist naar links, waardoor Klaas-Jan Huntelaar en Robin van Persie achter elkaar kunnen spelen. Arjen Robben komt dan op rechts terecht", gaat de AC Milan-routinier verder.

"Tegen Denemarken creƫerde Oranje veel kansen, maar ik vond dat ze niet goed speelden. De kansen van Nederland ontstonden uit fouten van de Denen. Tegen Duitsland ging het een minuut of twintig lang veel beter, maar zo moeten ze eigenlijk zestig, zeventig minuten kunnen spelen", stelt Seedorf.

Seedorft denkt dat Oranje nog een kans maakt op het bereiken van de kwartfinale. "Maar ze moeten de wedstrijd tegen Portugal benaderen als een bekerwedstrijd. Ze moeten zich op hun eigen prestatie richten en niet naar de stand bij Denemarken-Duitsland kijken. Het belangrijkste is dat ze geloven in de winst. Als ze dat doen, kan alles gebeuren", vervolgt Seedorf.

bron: voetbalprimeur
infamous psv
 infamous psv - zondag 17 juni 2012 - 01:31   quote  deeplink  
Arjen Robben geeft toe dat de sfeer bij het Nederlands elftal gespannen is. Volgens de vleugelspits komt dat met name door de grote ego's van een aantal spelers.

Met spelers als Rafael van der Vaart, Klaas-Jan Huntelaar, Robin van Persie, Wesley Sneijder, Mark van Bommel en ook Robben zelf beschikt Oranje over veel 'mannetjes'. "Het is heel moeilijk binnen deze groep. Want er zijn gewoon veel grote egos. Sinds het WK zijn die misschien nog groter geworden. Dat is moeilijk."

"Maar als je iets wil bereiken met zn allen, moet dat overboord. Je moet er als ploeg voor vechten om dat gevoel van onoverwinnelijkheid terug te krijgen. Het komt niet vanzelf", vervolgt Robben op de website van de KNVB. "Tegen Denemarken vergooi je de boel door niet te winnen. Van Duitsland kun je verliezen. Maar nu moet je zorgen dat je jezelf later niks kunt verwijten. We hebben het niet in eigen hand, maar voor mn gevoel hebben we dat wel."

Robben gaat ervan uit dat de kwartfinales bereikt worden wanneer Oranje met twee doelpunten verschil wint van Portugal. "Want ik ga ervan uit dat die Duitsers winnen. Dat hebben meerdere jongens tegen mij gezegd. Het is nu zaak om negatieve gedachtes opzij te zetten en met zn allen voor de laatste kans te vechten."

Nederland zal wel als een eenheid moeten spelen tegen Portugal, weet Robben. "Op het moment dat er een basiselftal staat, mag je boos zijn en kun je boos zijn. Dat is ook normaal. En wat mij betreft scheld je de trainer uit, individueel. Maar als het begint, moet je er met zn allen staan. Als er dan jongens zijn die daar niet in meegaan, verstoort dat. Dat kan gewoon niet. Je moet het accepteren of je moet naar huis gaan."

Na de nederlagen tegen Denemarken en Duitsland lijkt bondscoach Bert van Marwijk zijn elftal om te gaan gooien. Mark van Bommel raakt zijn plaats kwijt aan Rafael van der Vaart, terwijl Huntelaar Afellay op de bank houdt. Sneijder begint daardoor hangend op links, terwijl Van Persie vlak achter Huntelaar zal starten
infamous psv
 infamous psv - donderdag 21 juni 2012 - 23:58   quote  deeplink  
John Heitinga hoopt op een zomers vertrek bij Everton. De verdediger mikt op een terugkeer naar Nederland, al is Duitsland ook een serieuze optie. Dat meldde Johan Derksen donderdag in VI Oranje.

Heitinga heeft een prima seizoen achter de rug bij Everton en werd door de supporters zelfs uitgeroepen tot Speler van het Jaar. Toch wil de Oranje-international vertrekken uit Liverpool. Dat heeft vooral met zijn vriendin te maken, die haar zinnen gezet heeft op een terugkeer naar Nederland.

Eerder dit jaar liet Heitinga al weten ooit terug te willen keren bij zijn oude club Ajax, maar die club kan vrijwel zeker niet aan zijn salaris voldoen. Voor Duitse clubs zal dat minder problemen opleveren. Het is niet duidelijk of er al belangstelling voor de mandekker.

Overigens meldde VI-hoofdredacteur Derksen ook nog dat Heitinga persona non grata geworden is binnen het Nederlands elftal. De verdediger zou de speler zijn die alle informatie over de problemen binnen de selectie heeft doorgespeeld naar De Telegraaf, tot ergernis van zijn ploeggenoten.
nora
 nora - dinsdag 26 juni 2012 - 10:49   quote  deeplink  
Er is maar een oplossing van Marwijk ER UIT.
En dan opnieuw beginnen met een grote schoonmaak .
Er uit Cocu-van Marwijk - Faber en spelers van Bommel-Heitinga-Boularouz-Kuyt-Bouma-Willems-Affelay .Een harde wind van Co of van Gaal en wie niet luisteren wil kan opdonderen naar zijn club en niet meer bellen op het veld geen koptelefoons in de groep alleen als je vrij bent of op je kamer zo niet opfucken,alleen dan krijg je weer een team.
hippy
 hippy - woensdag 27 juni 2012 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 juni 2012 - 10:49 schreef nora het volgende:
Er is maar een oplossing van Marwijk ER UIT.
En dan opnieuw beginnen met een grote schoonmaak .
Er uit Cocu-van Marwijk - Faber en spelers van Bommel-Heitinga-Boularouz-Kuyt-Bouma-Willems-Affelay .Een harde wind van Co of van Gaal en wie niet luisteren wil kan opdonderen naar zijn club en niet meer bellen op het veld geen koptelefoons in de groep alleen als je vrij bent of op je kamer zo niet opfucken,alleen dan krijg je weer een team.
Eens...
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 04 juli 2012 - 20:56   quote  deeplink  
VAN GAAL!!!!!!!
Kunnen we geen petitie starten??
Dan doneer ik gratis banner ruimte op Headliner :)
infamous psv
 infamous psv - woensdag 04 juli 2012 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 juli 2012 - 20:56 schreef Boudewijn het volgende:
VAN GAAL!!!!!!!
Kunnen we geen petitie starten??
Dan doneer ik gratis banner ruimte op Headliner :)
pleur toch op met je VGaal...
die heeft er de vorige keer ook niks van gebakken...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 juli 2012 door infamous psv --
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 04 juli 2012 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 juli 2012 - 22:25 schreef infamous psv het volgende:

[..]

pleur toch op met je VGaal...
die heeft er de vorige keer ook niks van gebakken...
Men leert van z'n fouten ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 juli 2012 door Boudewijn --
infamous psv
 infamous psv - woensdag 04 juli 2012 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 juli 2012 - 23:35 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Men leert van z'n fouten ;)
jij als moderator weet toch dat dat onjuist is...
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 05 juli 2012 - 04:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 juli 2012 - 23:36 schreef infamous psv het volgende:

[..]

jij als moderator weet toch dat dat onjuist is...
daarom zeg ik het ook

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5113
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ek Voetbal Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / WK & EK Voetbal / topic: Van Marwijk verkiest Van Persie boven Huntelaar









0.0101890