BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Het Jupiler Pro League Belgie topic

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
infamous psv
 infamous psv - zondag 01 juli 2012 - 22:29   quote  deeplink  
het voetbalnieuws van onze oosterburen..
misschien wel leuk gezien het aantal Nederlandse trainers en spelers in de Belgische competitie..
oa Jans: Standard Luik
Been: Racing Genk
Koster: Germinaal Beerschot
VDBrom: RSC Anderlecht...

Transferoverzicht zomer 2012
01.07.2012 | Bart Peeters

De transfercarrousel draait nog tot eind augustus op volle snelheid. Wie trok wie aan? Bekijk hier alle transfers van deze zomer.

Transfers

IN

OUT

AA Gent

Kristof Maes (Beerschot) , Thomas Foket (Dilbeek Sport), Mohamed Messoudi (Kortrijk), Rodgers Kola (FC Ashdod), Wouter Corstjens (Westerlo)

Tim Smolders (Cercle Brugge), Sebastien Bruzzese (Zulte Waregem), Christophe Grondin (Bergen), Elimane Coulibaly (Beerschot), Jesper Jorgensen (Club Brugge)

Anderlecht

Mohammed Aoulad (FC Brussels), Dalibor Veselinovic (terug van KV Kortrijk), Ignacio Cavallero (Union Santa Fe), Osama Hawsawi (Al Hilal), Tomasz Kaminski (terug van OHL), John Van den Brom (Vitesse)

Ariël Jacobs (?), Daniel Renders (stopt), Filip De Wilde (?), Michaël Cordier (?) - Davy Schollen (STVV), Junior Kabananga (Roeselare), Patou Kabanga (Mazembe), Brandon Deville (Ajaccio), Karim Tarfi (De Graafschap)

Beerschot

Frédéric Brillant (KV Oostende), Adrie Koster (KNVB-trainer), Funso Ojo (PSV), Koen Vanlangendonck (Bocholt), Elimane Coulibaly (AA Gent), Joachim Mununga (Gençlerbirligi), Stijn Wuytens (PSV), Goran Galesic (ND Gorica), Boldizsar Bodor (OFI Kreta), Stefano Marzo (PSV)

Kristof Maes (AA Gent), Mike Smet (Eendracht Aalst), Jacky Mathijssen (?), Peter Van der Heyden (?), Tome Pacovski (KV Mechelen)

Bergen

Kieran Felix (Mouscron-Péruwelz), Bahattin Köse (Bielefeld), Christophe Grondin (AA Gent), Daan Van Gijseghem (Club Brugge) Arnor Angeli (Standard)

Philippe Vande Walle (Club Brugge), Aliou Dia (?), Nicolas Lemaire (Lokeren), Siebe Blondelle (Waasland-Beveren)

Cercle Brugge

Tim Smolders (AA Gent), Stef Wils (Westerlo), Michael Uchebo (VVV), Koenraad Hendrickx (AA Gent), Mitchell Braafhart (Zaamslag),

Tony Sergeant (stopt), Andrea Mutombo (einde contract), Nuno Reis (Sporting Lissabon), Honour Gombani (Antwerp)

Charleroi

/

Christophe Verbist (OHL), Dudu Biton (Standard)

Club Brugge

Georges Leekens (KBVB), Philippe Vande Walle (Bergen), Jesper Jorgensen (AA Gent), Mémé Tchite (Standard), Bart Buysse (Twente), Ivan Trickovski (APOEL Nicosia)

Christoph Daum (?), Dany Verlinden (?), Nick Van Belle (Westerlo), Daan Van Gijseghem (Bergen), Pietro Perdichizzi (Zulte Waregem)

KV Mechelen

Joachim Van Damme (Waasland-Beveren), Laurens Paulussen (terug van Waasland-Beveren), Tome Pacovski (Beerschot), Harm van Veldhoven (Roda JC), Steven De Petter (Westerlo), Thomas Enevoldsen (Groningen), Mads Junker (Roda JC)

Denis Alibec (?), Julien Gorius (Genk), Marc Brys (Al-Faisaly), Zinho Chergui (Visé), Jonathan Wilmet (Westerlo), Kevin Geudens (Westerlo)

KV Kortrijk

Kévin Dupuis(Châteauroux), Thomas Matton (Zulte Waregem), Jimmy Kamghain (PSG), Romain Reynaud (Châteauroux), Blandel
Koussalouka (AS Monaco B), Stefan Mitrovic (Metalac), Patrick Deman (Sparta Petegem)

Dalibor Veselinovic (terug naar Anderlecht), Mohamed Messoudi (AA Gent), Pablo Chavarria (terug naar Anderlecht), David Vandenbroeck (terug naar Zulte Waregem), Steeven Joseph-Monrose (Racing Genk)

Lierse

Benjamin Lambot (Antwerp), Achmed Samir Farag (Wadi Degla), Jonas Heymans (Wetteren), Arjan Swinkels (Willem II), Kostadin Hasurov (Bnei Sakhin), Lennert Vanherbergen (Tienen)

Gonzague Vandooren (?), Alexander Mathisen (?), Flavio Amado (?), Wesley Sonck (?), Boban Grncarov (?), Kenny Thompson (OHL), Siboniso Gaxa (Kaiser Chiefs)

Lokeren

Sherwin Bailey (ASD Cape Town), Nicolas Lemaire (Bergen)

Geir Ludvang Fevang (FK Haugesund), Seedat (ASD Cape Town), Yala-Lusala (terug naar Anderlecht)

OH Leuven

Kenny Thompson (Lierse), Christophe Verbist (Charleroi), Gunther Vanaudenaerde (Westerlo), Wout Bastiaens (Westerlo), Jonas De Roeck (Augsburg), Logan Bailly (Mönchengladbach)

Maxime Annys (STVV), Kenneth Van Goethem (?), Pieter Nys (?), Radek Dejmek (?), Floribert Ngalula (?), Lionel Gendarme (?) Ibrahim Salou (?), Tomasz Kaminski (terug naar Anderlecht)

Racing Genk

Julien Gorius (KV Mechelen), Steeven Joseph-Monrose (KV Kortrijk), Kalidou Koulibaly (FC Metz)

Kevin De Bruyne (Chelsea), Daniël Töszer (FC Genua), Anthony Vanden Borre (?), Timothy Durwael (?), Ndabashinze Dugary (Waasland-Beveren), Gilles Lentz (Roeselare), Logan Bailly (Mönchengladbach)

Standard

Ron Jans (Heerenveen), Dudu Biton (Charleroi), Danny Verbeek (Den Bosch), Marvin Ogunjimi (Mallorca)

Serge Gakpé (terug naar Nantes), José Riga (Aspire Academy), Guy Dufour (STVV), Felipe (Hannover), Mémé Tchite (Club Brugge), Arnor Angeli (Bergen)

Waasland-Beveren

Gertjan Martens (KV Oostende), Mendy (FC Brussels), Siebe Blondelle (Bergen), Ndabashinze Dugary (Racing Genk), Rachid Farssi (Westerlo), Roel van Hemert (Hjorring)

Joachim Van Damme (KV Mechelen), Spencer Verbiest (Cappellen), Jan Masureel (Deinze), Laurens Paulussen (terug naar KV Mechelen), Hervé Onana (terug naar STVV), Bousfia (St-Gillis-Waas), Vanminnebruggen (Berchem Sport)

Zulte Waregem

Frédéric Gounongbe (KVW Zaventem), Sebastien Bruzzese (AA Gent), David Vandenbroeck (Kortrijk), Ivan Lendric (Hajduk Split), Pietro Perdichizzi (Club Brugge)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 juli 2012 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - zondag 01 juli 2012 - 22:49   quote  deeplink  
Clubs

AA Gent

Beerschot AC

Bergen

Cercle Brugge

Club Brugge

KRC Genk

KV Kortrijk

KV Mechelen

Lierse

Lokeren

OH Leuven

RSC Anderlecht

Sporting Charleroi (o.v.)

Standard

Waasland-Beveren (o.v.)

Zulte Waregem
Competitieformule

Zestien ploegen

De competitie start eind juli en eindigt midden mei.

Na de reguliere competitie (dertig speeldagen) worden er play-offs gespeeld: PO1: De zes hoogst gerangschikte ploegen spelen tweemaal tegen elkaar (thuis en uit). Hun puntenaantal wordt vooraf in twee gedeeld.
PO2: De nummers zeven tot veertien worden verdeeld in twee poules van vier. De ploegen beginnen met nul punten en spelen tweemaal tegen elkaar (thuis en uit). De nummers één uit elke poule betwisten onderling wie de winnaar wordt van PO2.
Europese tickets: Champions League: eerste & tweede uit PO1
Europa League: Bekerwinnaar, derde uit PO 1 en winnaar van wedstrijd tussen vierde PO1 en winnaar PO2

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 juli 2012 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - zondag 01 juli 2012 - 22:54   quote  deeplink  
Trickovski tekent voor 3 jaar bij Club Brugge
29.06.2012 | Gert-Jan Weyters

Belga

Ivan Trickovski is de 4e zomertransfer van Club Brugge. De Cypriotische speler van het jaar tekent voor 3 jaar met optie voor een extra jaar

Ivan Trickovski is een polyvalente flankaanvaller en komt over van het Cypriotische Apoel Nicosia. De 25-jarige Macedoniër was dit jaar speler van het jaar in Cyprus en werd verkozen tot beste Macedonische voetballer van het afgelopen jaar. De 18-voudige Macedonische international speelde afgelopen seizoen Champions League met Nicosia en bereikte de kwartfinales.

Trickovski: "De beslissing om voor Club te kiezen was zeer snel gemaakt. Ik kijk er naar uit om te spelen voor een van de beste ploegen van België, met een rijke geschiedenis en grote ambities."

Georges Leekens, de nieuwe coach van blauw-zwart, is alvast erg opgezet met de komst van de Macedonische international. "Ik ben blij met deze transfer. We krijgen er, ondanks zijn jonge leeftijd, een brok ervaring bij", zegt Leekens op de clubwebsite.

"Ivan heeft veel kwaliteiten op verschillende posities. Hij brengt ons snelheid, diepgang en scorend vermogen. Er zijn offensief nu veel mogelijkheden en Ivan kan een meerwaarde geven aan ons team. Hopelijk kan hij zich hier snel aanpassen en integreren in de groep. We willen hem klaarstomen voor het grote werk binnen enkele weken."

Algemeen manager Vincent Mannaert benadrukte vrijdag op de voorstelling van Trickovski overigens dat met diens komst het "offensieve huiswerk is afgerond".

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 juli 2012 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - zondag 01 juli 2012 - 22:58   quote  deeplink  
Ogunjimi tekent bij Standard Luik

De 24-jarige Ogunjimi speelde sinds de winterstop van het voorbije seizoen voor het Spaanse Real Mallorca maar hij kwam er amper in actie. Daarvoor was de aanvaller, zevenvoudig Rode Duivel, aan de slag bij Racing Genk. Met de Limburgers won Ogunjimi de titel (2011) en de beker (2009). Over de transfermodaliteiten is voorlopig niets bekend.

"Er was interesse uit Italië en Engeland en van een andere Belgische club, maar hier voelde ik me het meest welkom", verklaarde Marvin Ogunjimi donderdag op zijn persvoorstelling bij Standard.

"Twee mensen hebben een belangrijke rol gespeeld in mijn keuze: trainer Ron Jans en bondscoach Marc Wilmots. Ik heb veel met Jans gepraat en begreep snel dat hij me er echt bij wou. Ook met Wilmots heb ik contact opgenomen. Zijn mening is voor mij belangrijk. Bij de nationale ploeg heeft hij me altijd met raad en daad bijgestaan. En hij verzekerde me dat Standard de ideale club voor me is. Hier kan ik me ook bij de Rode Duivels weer in beeld spelen. Ik wou niet nog een jaar verliezen in een buitenlandse competitie."

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 juli 2012 door infamous psv --
Loetje
 Loetje - zondag 01 juli 2012 - 23:04   quote  deeplink  
ariel jacobs naar kopenhagen geloof ik! wordt een leuke competitie
infamous psv
 infamous psv - zondag 01 juli 2012 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juli 2012 - 23:04 schreef Loetje het volgende:
ariel jacobs naar kopenhagen geloof ik! wordt een leuke competitie
klopt.. niet n stap die ik had verwacht maar die man was na paar kampioenschappen ook wel toe aan iets nieuws..
ben benieuwd hoe de Nederlandse coaches het gaan doen dit jaar..
Loetje
 Loetje - zondag 01 juli 2012 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juli 2012 - 23:06 schreef infamous psv het volgende:

[..]

klopt.. niet n stap die ik had verwacht maar die man was na paar kampioenschappen ook wel toe aan iets nieuws..
ben benieuwd hoe de Nederlandse coaches het gaan doen dit jaar..
hij is van de laatste 3 of 4 jaar 1x kampioen geworden geloof ik. ik vind het ook een rare keuze. ben benieuwd of club brugge weer een keer kampioen kan worden.
Loetje
 Loetje - zondag 01 juli 2012 - 23:14   quote  deeplink  
losada vind ik echt goed geworden!
infamous psv
 infamous psv - zondag 01 juli 2012 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juli 2012 - 23:14 schreef Loetje het volgende:
losada vind ik echt goed geworden!
bedoel je Hernan
nee toch

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 juli 2012 door infamous psv --
Loetje
 Loetje - zondag 01 juli 2012 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juli 2012 - 23:16 schreef infamous psv het volgende:

[..]

bedoel je Hernan
nee toch
jawel. scoort echt veel daar!! ben nu echt weg!!;)
dat moussie!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 juli 2012 door Loetje --
infamous psv
 infamous psv - zondag 01 juli 2012 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juli 2012 - 23:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

jawel. scoort echt veel daar!! ben nu echt weg!!;)
dat moussie!
nogmaals tabee Loet..

ps:niet reageren weer he
Loetje
 Loetje - maandag 02 juli 2012 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juli 2012 - 23:18 schreef infamous psv het volgende:

[..]

nogmaals tabee Loet..

ps:niet reageren weer he
bla bla bla XD
infamous psv
 infamous psv - maandag 02 juli 2012 - 20:38   quote  deeplink  
KV Mechelen heeft maandag de transfer van Nicklas Pedersen afgerond. De 24-jarige middenvelder tekende een contract voor drie seizoenen bij zijn nieuwe werkgever. Het is al de derde Deense aanwinst die trainer Harm van Veldhoven mocht verwelkomen..

De transfer van Pedersen hing al een tijdje in de lucht, maar werd maandag definitief afgerond. Na een succesvolle medische test plaatste hij ook zijn handtekening. De landgenoot van Mads Junker en Thomas Enevoldsen vertrok vervolgens direct naar het trainingskamp in Meerle om zijn nieuwe ploeggenoten te ontmoeten.

Pedersen komt over van FC Groningen. De voorbije weken was hij met Denemarken aanwezig op het EK in Polen en Oekraïne. Pedersen kwam er echter niet in actie. De komende dagen volgt hij een individueel schema, waarna hij bij de groepstraining aan zal sluiten.
infamous psv
 infamous psv - maandag 02 juli 2012 - 20:40   quote  deeplink  
Pech blijft Roland Vargas achtervolgen. De Venezolaan ontwrichtte zijn elleboog op training en is drie weken out. Daardoor komt de Champions League-voorronde in gevaar.

Lees ook KV Mechelen strikt Deens internationalCyriac: 'Ik ga naar Anderlecht'Ook Suarez niet mee op oefenkampKawashima naar Standard? Archief
Vargas was nog maar net hersteld van een knieblessure, toen het noodlot toesloeg op de vrijdagtraining. De Venezolaan kwam bij een onschuldig contact ongelukkig op zijn arm terecht. Hij werd in tranen naar de de dokter gevoerd.

De diagnose viel al bij al nog mee: de elleboog is 'slechts' ontwricht. Vargas moet nu eerst tien dagen rusten en daarna mag hij weer licht trainen zonder contact. La Perla gaat niet mee op stage naar Oostenrijk.

Over drie weken zou de Venezolaan weer volledig fit moeten zijn. Of hij de eerste wedstrijd van Anderlecht in de voorronde van de Champions League haalt (31 juli) is nog maar de vraag. Een extra kopzorg voor trainer Van den Brom, die voor deze cruciale match ook al Kouyaté (Olympische Spelen) en wellicht Juhasz (kuit) moet missen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 juli 2012 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - maandag 02 juli 2012 - 20:45   quote  deeplink  
Lierse-keeper Eiji Kawashima staat in de belangstelling van Standard. De Rouches zijn volop op zoek naar een vervanger voor Sinan Bolat, die nog maandenlang out is.

Kawashima gaf eerder al aan dat hij hogerop wil. De Japanner droomt in de eerste plaats van de Engelse en Italiaanse competitie, maar vanuit die hoek kwamen er nog geen serieuze aanbiedingen.

Ardige keeper voor Japanse begrippen en toch wel n aanwinst voor de ploeg van Ron Jans...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 juli 2012 door infamous psv --
Ajx
 Ajx - maandag 02 juli 2012 - 21:36   quote  deeplink  
nice topic, houd je het bij of niet?
infamous psv
 infamous psv - maandag 02 juli 2012 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2012 - 21:36 schreef Ajx het volgende:
nice topic, houd je het bij of niet?
doe me best ..
dacht zoiets van is wel leuk joh aangezien er n aantal Nederlandse spelers en coaches rondlopen..
en misschien wel n ontdekking voor wat Nederlandse clubs
Ajx
 Ajx - dinsdag 03 juli 2012 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2012 - 21:41 schreef infamous psv het volgende:

[..]

doe me best ..
dacht zoiets van is wel leuk joh aangezien er n aantal Nederlandse spelers en coaches rondlopen..
en misschien wel n ontdekking voor wat Nederlandse clubs
Wie weet, maar wat me wel erg opvalt in België, is dat er veel spelers onderling de topclubs worden verwisseld! In NL is het toch ondenkbaar dat er spelers worden 'uitgewisseld' tussen bijv. Ajax, Psv, Feyenoord??
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 03 juli 2012 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 juli 2012 - 21:46 schreef Ajx het volgende:

[..]

Wie weet, maar wat me wel erg opvalt in België, is dat er veel spelers onderling de topclubs worden verwisseld! In NL is het toch ondenkbaar dat er spelers worden 'uitgewisseld' tussen bijv. Ajax, Psv, Feyenoord??
klopt...in Belgie is dat elk seizoen schering en inslag terwijl in Nederland het word gezien als hoogverraad
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 03 juli 2012 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 juli 2012 - 21:46 schreef Ajx het volgende:

[..]

Wie weet, maar wat me wel erg opvalt in België, is dat er veel spelers onderling de topclubs worden verwisseld! In NL is het toch ondenkbaar dat er spelers worden 'uitgewisseld' tussen bijv. Ajax, Psv, Feyenoord??

[/quottransfer van Gohi Bi Cyriac naar Anderlecht is officieel. De kampioen bevestigde op de officiële website dat de spits van Standard een contract voor 4 jaar heeft getekend.

Cyriac: 'Ik ga naar Anderlecht'

Cyriac had zelf al eerder aangegeven dat hij naar Anderlecht zou komen. Nu is dat ook officieel bevestigd door paars-wit. Anderlecht betaalt slechts twee miljoen voor de Ivoriaan dankzij een clausule in diens contract.

Cyriac zelf verklaarde maandag al dat hij naar Brussel verhuist. "Anderlecht beantwoordt het best aan mijn sportieve wensen. Ik ben blij voor zo'n grote en ambitieuze club te mogen spelen," aldus de aanvaller.

"Toch vergeet ik ook de vier sportieve seizoenen niet die ik kende bij Standard. Ik bedank de supporters, het personeel, de staf, de trainers waarmee ik heb gewerkt en al mijn ploegmaats. Ik heb er op alle niveaus veel bijgeleerd", aldus Cyriac.

Cyriac kreeg zijn opleiding in de bekende academie ASEC Mimosas (waar ook onder meer Aruna Dindane en Kolo Touré aan hun loopbaan begonnen) en kwam in januari 2009 aan in België. Hij tekende bij Standard nadat hij in 2008 verkozen werd tot beste speler en topschutter in de Ivoriaanse competitie. e]

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 juli 2012 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - woensdag 04 juli 2012 - 19:12   quote  deeplink  
Anderlecht-keeper Proto prijst Nederlands trainersduo

04/07/2012 19:01

Anderlecht is na de komst van John van den Brom aan een nieuw tijdperk begonnen. Van alle selectiespelers heeft doelman Silvio Proto te maken met de meeste veranderingen. Want naast een nieuwe coach heeft de Belgische international te maken met een nieuwe keeperstrainer, de van ADO Den Haag afkomstige Max de Jong.

'De eerste weken bevallen heel goed' zegt Proto in Het Laatste Nieuws. 'Van den Brom zorgt ervoor dat de harde trainingen aangenaam blijven. Er wordt constant met de bal getraind. Bij iedere oefening past Van den Brom wel een spelletje in waardoor het uitdagend is.'

Max de Jong werd op voorspraak van Van den Brom het tweetal werkte samen bij ADO Den Haag in het seizoen 2010/11 door Anderlecht vastgelegd.

Proto: 'Ik kende hem eerlijk gezegd niet, maar zijn manier van werken bevalt heel goed. Het is anders dan Filip De Wilde, mijn vorige keeperstrainer. Onder De Jong train ik meer op explosiviteit. Dat sluit goed aan bij mijn manier van spelen. Hij traint op iedere beweging die je als keeper in het doel kunt maken.'
infamous psv
 infamous psv - zondag 08 juli 2012 - 17:10   quote  deeplink  
De start van het nieuwe voetbalseizoen komt mogelijk in gevaar voor Jelle Vossen. De aanvaller van Racing Genk blesseerde zich op training en is een drietal weken out.

Lees ook Zulte Waregem strikt Belgisch talent van LilleNieuwe operatie voor StenmanEl Ghanassy vertrokken bij AA GentDe Sutter leeft op na vertrek JacobsBelgacom: 'Sportieve belangrijker dan economische' Archief
Na onderzoek blijkt dat de Rode Duivel een scheurtje ter hoogte van de buikspieren heeft opgelopen. Zijn inactiviteit wordt op drie weken geschat, aldus Genk. De Limburgers spelen hun eerste competitiematch op zaterdag 29 juli, thuis tegen Cercle Brugge.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 juli 2012 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - zondag 15 juli 2012 - 23:40   quote  deeplink  
Club klopt Dortmund in Brugse Metten

Club Brugge heeft de 36ste Brugse Metten gewonnen. Blauw-zwart pakte in de traditionele oefenmatch voor de start van het seizoen de scalp van de Duitse landskampioen Borussia Dortmund en won met 3-

Coach Georges Leekens beschouwde de wedstrijd tegen de Borussen als een eerste grote test en dat had zijn spelersgroep duidelijk begrepen. Nadat de wedstrijd door rellen tussen beide supportersclans vijf minuten later op gang werd gefloten, begon Club furieus aan de wedstrijd en na vier minuten zette smaakmaker Refaelov de 1-0 al op het scorebord.

Nieuwkomer Jim Larsen verdubbelde na 18 minuten de score. Blauw-zwart leek al snel op rozen te zitten, maar amper zeven minuten later maakte Bittencourt de aansluitingstreffer. In de voorlaatste minuut van de reguliere speeltijd zorgde Victor Vazquez nog voor de 3-1. De wedstrijd tussen Club en Dortmund is een historisch beladen duel.

De rellen voor de wedstrijd komen niet uit het niets. In het seizoen 1987-1988 stootte Blauw-zwart door naar de kwartfinales van de Uefa Cup na een miraculeuze zege tegen de Borussen. Nadat de heenwedstrijd in het Westfalenstadion op 3-0 was geëindigd, zetten de Bruggelingen die scheve situatie in de terugwedstrijd helemaal recht door Dortmund met een 5-0 pandoering huiswaarts te sturen.

In het seizoen 2003-2004 was het opnieuw raak. In de voorrondes van de Champions League schakelde Club Brugge Dortmund opnieuw uit, deze keer na een strafschoppenreeks. Dortmund zag de miljoenen van de Champions League aan zijn neus voorbijgaan en had de daaropvolgende jaren af te rekenen met stevige financiële problemen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 juli 2012 door infamous psv --
tomson
 tomson - zondag 15 juli 2012 - 23:50   quote  deeplink  
Een 5-0 pandoering :)
infamous psv
 infamous psv - zondag 15 juli 2012 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2012 - 23:50 schreef tomson het volgende:
Een 5-0 pandoering :)
Den Belsen he :)
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 17 juli 2012 - 17:40   quote  deeplink  
Zulte Waregem: revelatie of grijze muis?

Zulte Waregem spoelt de kater van vorig seizoen door. De West-Vlamingen eindigden op een grijze dertiende stek, net boven de degradatieplaatsen. Komend seizoen willen de troepen van Francky Dury alvast beter doen. Wordt de grijze muis een revelatie?

Cédric De Volder
WAREGEM

Zulte Waregem koesterde vorig seizoen torenhoge ambities. Darije Kalezic werd binnengehaald als God maar kon Essevee nooit onder stoom brengen. De terugkeer van Francky Dury bracht uiteindelijk zoden aan de dijk maar het was al te laat. Zulte Waregem was een grijze muis geworden.

Komend seizoen zou echter het jaar van de heropstanding worden. Net als in het debuutjaar van SVZW op het hoogste niveau rust alle druk op de schouders van Dury.

Grote schoonmaak
De voormalige politieman begon aan dit seizoen met de grote schoonmaak van de kleedkamer. Onder andere Thomas Matton (KV Kortrijk), Stijn Meert (KSV Oudenaarde) en Stijn Minne (Westerlo) hadden het Regenboodstadion al verlaten. Ook Giuseppe Rossini en Teddy Chevalier konden beschikken. Al hebben beiden tot op heden nog geen nieuwe werkgever gevonden. Gelezen, Charleroi en Abbas Bayat?

Dury koos ervoor om het geraamte van vorig seizoen te behouden en de kern vooral in de breedte te versterken. Sébastien Bruzzese werd gehaald van AA Gent maar zal wellicht de bank moeten warm houden. David Vandenbrouck (KV Kortrijk) en Ivan Lendric (Hadjduk Split) lijken wel meteen klaar voor het grote werk. De komst van Frédéric Gounongbe valt te klasseren onder de noemer wit konijn. Verder versterkte Essevee zich met jeugdproducten van Club Brugge en Lille.

Factor Berrier
De ploeg staat en valt echter met de vorm van Franck Berrier. Dury gaf zelf al aan dat hij hoopt dat zijn Frans raspaardje geen andere oorden zal opzoeken. Daarnaast lijkt ook een voortrekkersrol weggelegd voor de 21-jarige Jens Naessens. De aanvaller kon zich niet doorzetten onder het bewind van Darije Kalezic, maar onder Dury werd het jeugdproduct opgevist en klaargestoomd voor het grote werk.

Zulte Waregem kan de revelatie van het seizoen worden. Maar de kans lijkt even groot op een nieuw grijs seizoen. De West-Vlamingen zijn nu eenmaal te afhankelijk van Berrier. Een zwakte die kan uitgroeien tot een succesjaar.

In- en uitgaandverkeer
Nieuwkomers: Sebastien Bruzzese (AA Gent), Frédéric Gounongbe (KVW Zaventem), David Vandenbroeck (Kortrijk, einde huur), Pietro Perdichizzi (Club Brugge, huur), Ivan Lendric (Hajduk Split) en Junior Malanda (Lille)
Vertrekkers:Thomas Matton (Kortrijk), Stijn Minne (Westerlo), Teddy Chevalier en Giuseppe Rossini (mogen weg)
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 17 juli 2012 - 17:41   quote  deeplink  
Tien miljoen te weinig voor Nainggolan

Radja Nainggolan werd al meermaals richting de uitgang geciteerd bij Cagliari, maar de Rode Duivel zit voorlopig nog steeds in dezelfde kleedkamer. De voormalige jeugdspeler van Beerschot maakt zich echter geen zorgen.

Het rijtje geïnteresseerden in Nainggolan is lang: Manchester City, Juventus, AC Milan, Zenit Sint-Petersburg, Vorige week ondernam Napoli nog een poging om de Belg los te weken, maar een transferbedrag van tien miljoen euro werd van tafel geveegd door voorzitter Massimo Cellino.

"Hij vindt dat veel te weinig", zegt Nainggolan in Gazet van Antwerpen. "Ik maak er mij niet druk over.Ik zit hier goed en heb een mooi contract."

De middenvelder ligt bij Cagliari nog twee jaar onder contract. "Dus ooit moet de prijs toch zakken. Ik heb helemaal niks te klagen. Bovendien, de transferperiode duurt nog lang."
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 17 juli 2012 - 17:42   quote  deeplink  
Van den Brom en Van Holsbeeck tellen tot 45

Herman Van Holsbeeck is terug uit vakantie en heeft meteen werk voor de boeg. De landskampioen telt een spelerskern van 45 spelers en daarin moet gesnoeid worden.

John van den Brom wil een kern van maximaal 20 veldspelers en 2 doelmannen. Op stage waren er in het totaal 26 spelers aanwezig, maar de volledige A-kern puilt met 45 spelers meer dan uit.

Herman Van Holsbeeck is nog maar net terug van vakantie en het is zijn opdracht om de kern uit te dunnen. De groep bestaat uit drie categorieën: de spelers die moeten blijven, twijfelgevallen en spelers die weg mogen.

Het is aan Van Holsbeeck om een oplossing te zoeken voor (jonge) spelers die willen spelen zoals Lukaku, Bruno en Godeau. Ook voor Reynaldo, Iakovenko en Marecek kon de voorbereiding geen duidelijkheid brengen.
Ondanks de grote kern blijft de landskampioen zoeken naar een centrale verdediger.

Moeten blijven (22) : Proto, Kaminski, Roef, Safari, Deschacht, Juhasz, Kouyate, Hawsawi, Wasilewski, Odoi, Biglia, Kanu, Canesin, Vargas, Praet, Kljestan, Suarez, Gillet, Molins, Jovanovic, Mbokani, De Sutter.

Twijfelgevallen (9) : Lukaku, Tarfi, Godeau, Vervoort, Mbenza, Marecek, Iakovenko, Reynaldo, Bruno.

Moeten/mogen vertrekken (14) : Seck, Chavarria, Veselinovic, Diandy, Badibanga, Verboom, Baras, Garcia-Calvete, Yala-Lusala, Sterckx, Djellal, Aoulad, Bouhna, Kabasele.
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 17 juli 2012 - 17:59   quote  deeplink  
e transfer van Eiji Kawashima is eindelijk afgerond. Standard Luik-trainer Ron Jans kon dinsdag voor het eerst over de Japanse goalie beschikken.

Al sinds vrijdag werd gezegd dat de deal van Kawashima rond was, maar door enkele probleempjes met de managers van de international werd pas op dinsdag de transfer volledig afgerond. Hij tekende een driejarige verbintenis.

Kawashima zette dinsdagmiddag zijn eerste stappen op het oefenveld van Standard. Breed glimlachend nam de 29-jarige Japanner deel aan de eerste training onder leiding van Jans.

Tot maandag was er nog heel wat te doen rond de komst van de doelman, die overkomt van Lierse SK. Zondag verscheen hij niet op de fandag omdat de transfer nog niet officieel rond was door hebzuchtige managers van de goalie. Die plooien zijn inmiddels gladgestreken.

Voor Jans is Kawashima de zesde versterking voor komend seizoen. Eerder verwelkomden de Rouches Marvin Ogunjimi (Real Mallorca), Astrit Ajdarevic (Norrköping), Danny Verbeek (FC Den Bosch), David Biton (Charleroi) en Frédéric Bulot (Caen).

De komst van Kawashima zet de deuren van Sclessin wagenwijd open voor een vertrek van eerste keus Sinan Bolat. De Turkse Belg aast al langer op een transfer. Nu Standard een waardige vervanger heeft aangetrokken, kan zijn zaak in een stroomversnelling geraken. Bolat staat nog wel twee maanden aan de kant met een knieblessure.
infamous psv
 infamous psv - donderdag 19 juli 2012 - 10:34   quote  deeplink  
Mario Been dringt bij de leiding van Racing Genk aan op versterkingen. De Nederlandse trainer is niet helemaal tevreden over zijn huidige selectie.

Genk-voorzitter Herbert Houben liet woensdag weten dat de ploeg zo goed als klaar is. "We zijn een voetbalclub, geen bank", zei de preses, die iets verwacht van Been. "We mogen de derde plaats claimen en daar gaan we voor."

Been reageert gematigd en rekent op extra versterkingen. "De kern die er staat, is erg goed", zegt hij in Het Nieuwsblad. "Maar we hebben veel geblesseerden: om te presteren moet alles altijd een beetje meezitten. Laten we hopen dat er nog wat volk bijkomt, want in de totaliteit ben ik nog niet helemaal tevreden over deze kern."

De oefenmeester rekent nog steeds op Dani Fernández. Been kent Fernandez van zijn tijd bij NEC en Feyenoord en de Spanjaard imponeerde tijdens zijn proefperiode. Het contract is echter nog altijd niet helemaal in orde. Volgens Het Belang van Limburg is het alleen nog een kwestie van punten en komma's.
infamous psv
 infamous psv - zondag 22 juli 2012 - 22:36   quote  deeplink  
John van den Brom is goed begonnen aan het Belgische voetbalseizoen. De Nederlandse trainer won met Anderlecht de Super Cup.

Anderlecht versloeg opponent SC Lokeren met 3-2. Paars-Wit begon erg goed aan de wedstrijd en kwam op 2-0 voorsprong door een tweetal doelpunten van Dieumerci Mbokani. Lokeren toonde echter aan veerkrachtig te zijn en kwam via goals van Ivan Leko terug tot 2-2.

In de tweede helft besliste Anderlecht de seizoensopening alsnog in zijn voordeel door de winnende goal van Guillaume Gillet: 3-2.
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 27 juli 2012 - 23:05   quote  deeplink  
Rusland Archief
Cheikhou Kouyaté is met Senegal op de Olympische Spelen in Londen en Roland Juhasz ligt nog in de lappenmand. De spoeling achterin is zo erg dun bij Anderlecht. Zeker omdat nieuwkomer Osama Hawsawi voorlopig door de mand lijkt te vallen. De kampioen hoopt nu met Niklas Moisander een oplossing te hebben gevonden.

De 26-jarige Finse international maakte vorig seizoen indruk tijdens de confrontaties tussen Anderlecht en AZ in de Europa League. Bovendien zou John van den Brom, die fan is van Moisander, aandringen op zijn komst.

Een transfer lijkt echter nog veraf. Anderlecht moet de concurrentie aangaan met Ajax, waar Moisander de vervanger van Jan Vertonghen kan worden. Bovendien vraagt AZ 3 miljoen euro voor de centrale verdediger. Mogelijk moet Anderlecht Suarez van de hand doen of zich plaatsen voor de groepsfase van de Champions League voor het Moisander effectief kan halen
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 27 juli 2012 - 23:08   quote  deeplink  
1ste speelronde
28.07.2012

18:00

KV Kortrijk

... - ...

RSC Anderlecht

20:00

KV Mechelen

... - ...

Sporting Charleroi

20:00

Bergen

... - ...

OH Leuven

20:00

Club Brugge

... - ...

Waasland-Beveren

20:00

Beerschot AC

... - ...

Lokeren

29.07.2012

18:00

AA Gent

... - ...

Lierse

18:00

Standard

... - ...

Zulte Waregem

20:30

KRC Genk

... - ...

Cercle Brugge

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 juli 2012 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 27 juli 2012 - 23:21   quote  deeplink  
De Kameroener wordt gezien als vervanger voor N'Doye, die voor 4,5 miljoen euro naar Lokomotiv Moskou verhuisde. Na een sterk eerste seizoen bij Club Brugge deemsterde Kouemaha een beetje weg en afgelopen seizoen werd hij uitgeleend aan Kaiserslautern. Ook daar kreeg hij weinig speelkansen, waardoor de overeenkomst niet werd verlengd.

Als Kouemaha de overstap naar Denemarken maakt, dan kan hij wel nog niet spelen in de CL-voorrondewedstrijd tegen Club Brugge. De spits ligt nog tot eind augustus in de lappenmand. Komende woensdag staat de heenwedstrijd tussen Club Brugge en Kopenhagen op het programma.
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 27 juli 2012 - 23:23   quote  deeplink  
N'Doye had ideale spits voor de Nederlandse top 6 geweest.. Blunder dat dat de clubs hem niet op t vizier hadden , en voor 4,5 miljoen had hij het geld dubbel en dwars waard geweest..
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 28 juli 2012 - 10:57   quote  deeplink  
Anderlecht opent zaterdag de Jupiler Pro League met een wedstrijd tegen KV Kortrijk. Het betekent de officiële vuurdoop van John van den Brom als trainer van de Belgische topclub.

De Anderlecht-trainer voelt zich klaar voor zijn nieuwe klus. "We snakken allemaal naar het begin van de competitie", zegt Van den Brom op de clubsite. "Augustus wordt een zware maand, maar daar kijk ik naar uit. De voorbereiding was van voldoende hoog niveau om de maand goed door te komen."

"Ik sta met deze groep nog niet waar ik wil staan, maar dat is normaal. Ik denk dat we tegen het einde van de maand al veel beter zullen voetballen dan nu", vervolgt de oefenmeester, die eind mei Vitesse verruilde voor een avontuur bij Anderlecht.

In het duel met Kortrijk kan Van den Brom geen beroep doen op Roland Juhasz en Dennis Praet, terwijl sterspeler Matias Suarez deze week naar CSKA Moskou vertrok. "Juhasz staat dicht bij een terugkeer in de selectie. Het kan snel gaan", zegt Van den Brom. "Praet? Het gaat de goeie kant op met zijn enkelblessure, maar de match tegen Kortrijk komt te vroeg."
infamous psv
 infamous psv - zondag 29 juli 2012 - 10:38   quote  deeplink  
28.07.2012

18:00

KV Kortrijk

1 - 1

RSC Anderlecht

20:00

KV Mechelen

4 - 2

Sporting Charleroi

20:00

Bergen

5 - 2

OH Leuven

20:00

Club Brugge

3 - 1

Waasland-Beveren

20:00

Beerschot AC

2 - 4

Lokeren
Ajx
 Ajx - zondag 29 juli 2012 - 19:21   quote  deeplink  
Heb gelezen dat Sibum erg boos was op zijn ploegmakkers (hij speelt bij Waasland-Beveren) omdat ze zo schandalig speelden tegen Club... Zal daar niet helemaal goed vallen denk ik in het toch meer gemoedelijke België!
infamous psv
 infamous psv - zondag 29 juli 2012 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 juli 2012 - 19:21 schreef Ajx het volgende:
Heb gelezen dat Sibum erg boos was op zijn ploegmakkers (hij speelt bij Waasland-Beveren) omdat ze zo schandalig speelden tegen Club... Zal daar niet helemaal goed vallen denk ik in het toch meer gemoedelijke België!
is toch ook flutclub dus wat verwacht hij nou...
infamous psv
 infamous psv - maandag 30 juli 2012 - 19:48   quote  deeplink  
29.07.2012

18:00

AA Gent

2 - 0

Lierse

18:00

Standard

0 - 1

Zulte Waregem

20:30

KRC Genk

3 - 3

Cercle Brugge
infamous psv
 infamous psv - maandag 30 juli 2012 - 19:49   quote  deeplink  
Landskampioen Anderlecht opende met een matige prestatie en puntenverlies bij Kortrijk. Punten laten liggen in een uitwedstrijd tegen 'kleinere' tegenstander. Een kwaad zeer waar de landskampioen vorig jaar ook last van had. Zorgen maken de Brusselaars zich ondanks de achterstand op concurrent Club Brugge niet meteen. Vorig seizoen, na het verlies bij OHL, bedroeg de achterstand na speeldag 1 immers een puntje meer.

Club Brugge deed wat het moest doen. Tegen neofiet Waasland-Beveren had blauw-zwart voldoende aan één sterke helft om de drie punten op zak te steken. De neofiet was echter te zwak om aan nieuwe trainer Leekens duidelijk te maken of zijn ploeg klaar is om echt voluit voor de titel te gaan.

Standard was vorig jaar een erg onregelmatige ploeg. Met ups en downs. Ondanks een nieuwe trainer en een hele reeks nieuwkomers tussen de lijnen begonnen de Rouches ook dit seizoen met een stevige teleurstelling. Op eigen veld ging Standard onderuit tegen Zulte Waregem. Berrier en Leye haalden met een goal en een assist hun gram bij de ploeg waar ze vorig jaar moesten opkrassen.

Ook in Genk moeten ze een déja vu-gevoel hebben gehad. De Limburgers beschikken over het vlotst scorende spitsenduo, maar lieten op eigen veld door defensief gestuntel - net als vorig seizoen - twee punten liggen tegen Cercle Brugge. Doelman Köteles was de zwarte piet van dienst.

In de overige matchen bleek nieuw niet meteen beter. Nieuwkomer Charleroi ging de boot in bij KV Mechelen, new look Beerschot verloor op eigen veld van Lokeren en de nieuwe doelman van OH Leuven, Bailly, kreeg vijf goals om de oren van Bergen. Een uitzondering maken we voor Gent dat het met 2-0 haalde van Lierse dankzij twee goals van 'nieuwe' spits Arbeitman.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 juli 2012 door infamous psv --
Nummer Zeven
 Nummer Zeven - vrijdag 03 augustus 2012 - 06:10   quote  deeplink  
Vleminckx moet naar Feyenoord!!
Ajx
 Ajx - woensdag 08 augustus 2012 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2012 - 06:10 schreef Nummer Zeven het volgende:
Vleminckx moet naar Feyenoord!!
Bel van Geel even op!
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - zondag 12 augustus 2012 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2012 - 06:10 schreef Nummer Zeven het volgende:
Vleminckx moet naar Feyenoord!!
GEK!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Het Jupiler Pro League Belgie topic









0.0108549