BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Sporting presenteert Labyad - PSV weet van niets

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 02 juli 2012 - 19:54
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Sporting presenteert Labyad (De Telegraaf)

Boudewijn
 Boudewijn - maandag 02 juli 2012 - 20:07   quote  deeplink  
Sporting presenteert Labyad - PSV weet van niets

AMSTERDAM - Een opmerkelijke actie van Sporting Lissabon. De Portugese topclub heeft Zakaria Labyad gepresenteerd als nieuwe aanwinst. Volgens PSV staat de middenvelder nog onder contract bij de Eindhovenaren. Op de website van Sporting prijkt een foto van Labyad in een shirtje van Sporting.

Volgens Labyad mag hij transfervrij vertrekken naar Sporting Lissabon, maar PSV meent dat hij nog een rechtsgeldig contract heeft.

Zondag ontbrak Labyad op de eerste training van PSV.
infamous psv
 infamous psv - maandag 02 juli 2012 - 22:29   quote  deeplink  
Technisch directeur Marcel Brands heeft geen goed woord over voor Sporting Portugal en Zakaria Labyad. De Portugese club besloot de middenvelder te presenteren als nieuwe aanwinst, terwijl er geen akkoord werd bereikt met PSV.

Volgens PSV heeft Labyad in Eindhoven nog een contract voor twee seizoenen. De Marokkaan zelf is een andere mening toegedaan. Hij vindt dat de overeenkomst niet rechtsgeldig is en hij daardoor transfervrij kan vertrekken. Sporting Portugal twijfelde niet en schotelde Labyad een vijfjarige verbintenis voor.

Tegenover het Eindhovens Dagblad spreekt Brands zijn ongenoegen uit. "Dit is respectloos van Labyad én Sporting", was de beleidsbepaler duidelijk. PSV wil de zaak nu voor de rechter laten komen. Tot die tijd mag Labyad niet uitkomen voor de Portugese club.

Labyad droeg acht seizoenen het shirt van PSV en was het afgelopen seizoen een vaste waarde in het eerste elftal.
tomson
 tomson - maandag 02 juli 2012 - 22:54   quote  deeplink  
Ik zou die Europese poen maar eens gauw terughalen bij die Portugezen. Stelletje wanbetalers.
infamous psv
 infamous psv - maandag 02 juli 2012 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2012 - 22:54 schreef tomson het volgende:
Ik zou die Europese poen maar eens gauw terughalen bij die Portugezen. Stelletje wanbetalers.
allemaal Labyratten...
mauricio7999
 mauricio7999 - dinsdag 03 juli 2012 - 09:21   quote  deeplink  
To whom it may concern: ik lees een aantal reacties op deze site en ik heb begrip voor ieders mening, echter wanneer de zaken objectief worden bekeken (en ook ik ben een PSV supporter) is het volgens mij eenvoudig.

- Labyad is een contractuele verplichting aangegaan met werkgever PSV
- Daarin stond een optie (eenzijdig te lichten door PSV, na zijn 18e jaar) voor verlenging
- Gekoppeld aan een hoger salaris
- Labyad heeft met het volle verstand deze overeenkomst getekend en naar alle waarschijnlijkheid zijn vader ook, daar hij nog geen 18 jaar is.
- Labyad is dus werknemer van PSV NV en heeft derhalve verplichtingen en lusten (salaris, bonus, andere commissionaire vergoedingen).
- Vervolgens heeft hij zijn huidige contract niet opgezegd via de daarvoor geldende regel, dus bestaat het contract nog.
- Daarbij geldt dat als de optie is gekoppeld aan een hoger salaris en hij deze aanneemt, binnen de redelijkheid en billijkheid van de Nederlandse wet, hij de optie dus licht.
- Wenst hij dat niet te doen, dan geldt het huidige contract, maar op basis van eerder geldende afspraken.

Het niet houden aan het lopende contract, het daarbij afzien van een eenzijdig te lichten optie onder het motto: het is niet geldig, is niet toegestaan in de Nederlandse wet. Iedere werknemer behoort zich te houden aan de gemaakte afspraken met werkgever. Dat kan gezien worden als werkweigering, waarbij ieder normaal contract ook beschrijft welke sancties de werkgever daar aan kan verbinden.

Mijn mening: Het respectloos behandelen van een werkgever (en achterban, zo is dat nu eenmaal in de voetbalwereld) is erg triest. Jammer dat de jeugd van tegenwoordig op deze manier normen en waarden meekrijgt. Zeker nu zijn vader nauw betrokken is in dit verhaal. Hij moest zich schamen en zijn zoon een schop onder zijn reet verkopen. Respect is zo belangrijk om überhaupt met elkaar te kunnen leven dat wanneer je dat op deze manier beschaamt je ook nog eens een zwak voorbeeld bent voor je volgers. En laat dat nu eens de toekomst op de Europese velden zijn... ga er maar aan staan...
PSV-FOR-LIFE
 PSV-FOR-LIFE - dinsdag 03 juli 2012 - 15:36   quote  deeplink  
Ik ben nu echt wel benieuwd wie gelijk heeft..!!
Maar je mag toch nie 2contracten tergelijkertijd hebben.??
Als PSV nu echt gelijk heeft,dan zou ik Labyrat opeisen bij sporting, desnoods naar het CAS.!
Maar vind wel dat PSV hier enorm lax in is.!!
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 03 juli 2012 - 16:38   quote  deeplink  
welke idioot tekent een contract die hij niet na gaat komen.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 03 juli 2012 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 juli 2012 - 16:38 schreef NatjosFC het volgende:
welke idioot tekent een contract die hij niet na gaat komen.
Eentje die niets geeft om contracten en denkt dat het wel los zal lopen.
Hard straffen zo iemand!
tomson
 tomson - dinsdag 03 juli 2012 - 20:45   quote  deeplink  
Labbejat
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 03 juli 2012 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 juli 2012 - 16:50 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Eentje die niets geeft om contracten en denkt dat het wel los zal lopen.
Hard straffen zo iemand!
ja gewoon enorme boete's geven dan krijg je dat salaris van zelf terug.
sim
 sim - dinsdag 03 juli 2012 - 21:49   quote  deeplink  
Headliner boudewijn mooi dat je die eerste hebt verwijderd,
Alles komt goed met die snotneus denk dat z,n droom niet doorgaat, hij in het 2e van psv terecht komt met een beetje salaris,veel problemen krijgt met ons,niet meer door ehv kan rondlopen.ja zo kan ik wel doorgaan ,ben vast nog iets vergeten?
o ja die ouwe.ha ha

groeten sim
tomson
 tomson - dinsdag 03 juli 2012 - 22:50   quote  deeplink  
Ghehehe die sim.. heb je z'n hand gelezen? Meesterlijke voorspellert :)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Sporting presenteert Labyad - PSV weet van niets









0.0058791