BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Marcel Brands: ''Ajax haalt al jaren jeugdspelers elders op''

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zaterdag 04 augustus 2012 - 22:05
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Marcel Brands: ''Ajax haalt al jaren jeugdspelers elders op'' (Voetbalcentraal)

Boudewijn
 Boudewijn - zondag 05 augustus 2012 - 11:56   quote  deeplink  
Marcel Brands: ''Ajax haalt al jaren jeugdspelers elders op''

PSV heeft de laatste paar seizoenen veel geld uitgegeven aan nieuwe spelers. Technisch directeur Marcel Brands wil nu de jeugdopleiding in Eindhoven naar een hoger niveau tillen.

''Het begint te druppelen. Ik ben absoluut tevreden over de progressie in de opleiding'', zegt Brands tegen Voetbal International. ''Je ziet het bij de jeugdteams van Oranje. Voorheen zaten er minder PSV'ers bij en vaak waren het niet eens basisspelers. Nu zijn we in elke lichting vanaf de C'tjes in de top vertegenwoordigd. Een deel van de grootste talenten van Nederland speelt in Eindhoven, dat is een feit.''

Concurrent Ajax spendeert veel meer geld aan het binnenhalen van jeugdspelers: ''Viktor Fischer bijvoorbeeld, heeft 1,4 miljoen gekost. Zoveel heeft PSV nog nooit voor een jeugdspeler betaald. Ajax geeft met gemak twee miljoen per jaar aan jeugdspelers uit. PSV gaf in de zes, zeven jaar voor mijn komst maximaal anderhalve ton daaraan uit.''

''Als je die bedragen vergelijkt, weet je dat je niet hetzelfde rendement kunt hebben. Want ook in de jeugd kost kwaliteit geld. Ajax haalt al jaren de besten elders op. Dat is onderdeel van hun filosofie. Wij moeten daar ook naartoe.''
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 05 augustus 2012 - 14:52   quote  deeplink  
Ik snap niet waarom Brands dit zo in de media brengt. Werk gewoon een strategie uit en voer die uit. Waarom aankondigen wat je van plan bent te gaan doen? Zaakwaarnemers van toptalenten zullen nu ook rekening houden met een hogere budget voor jeugdspelers. Ik kan me hier echt aan ergeren.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5113
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Marcel Brands: ''Ajax haalt al jaren jeugdspelers elders op''









0.0083220