BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Joris Mathijssen topic!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 10 augustus 2012 - 21:17   quote  deeplink  
Ieder zijn mening natuurlijk, maar zou het niet eerlijker zijn om Mathijssen een kans te geven voordat hij afgebrand wordt? Indi is een talentvolle verdediger, snel en erg sterk, maar opbouwend is hij (nog) niet het grootste genie. Hij zal dan verhuizen naar de linksbackplek, en kan zich bezig houden waar hij nu goed in is, zijn tegenstander uitschakelen. Mathijssen is opbouwend sterker dan Indi, en Indi kan/zal veel van Mathijssen leren. Mathijssen is ook kopsterk, dus dat is handig met corners en vrije trappen (als Clasie de bal lekker neerlegt). Keuze tussen Nelom en Indi op de linksbackplek lijkt mij niet zo moelijk, of hebben we voor die plek nog meer keus?
tomson
 tomson - vrijdag 10 augustus 2012 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 - 18:08 schreef albert ten vrijde het volgende:

[..]

Wat zeggen posts? Hij kon ze ook aftrekkend gemaakt hebben...
He eikel. Ben je er ook.weer?
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 11 augustus 2012 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 - 18:40 schreef Beempjerotterdam het volgende:

[..]

Gast hoe kan jij mij gek noemen?
Mathijsen komt het maken zkr ofniet?
Die gast is slechter dan Stefan & Indi.
En nu Indi in nederlandselftal staat lach ik martin helemaal uit met zen holmaat
Bah bah bah kan hier zo niet tegen.
En dan ook nog het meeste verdienen.
En een miljoen schuld meenemen.
Baaah baaaaaah
WELKOM jORIS ............. Beter een normale joris dan een gekke royston drenthe!!
Goed gedaan Martin en Ronald , gelukkig kijken jullie naar kwaliteit en niet naar emotie
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 11 augustus 2012 - 00:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 - 21:32 schreef tomson het volgende:

[..]

He eikel. Ben je er ook.weer?
Ghehe, ik zag hem ook ja..d:-))))
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 11 augustus 2012 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2012 - 00:43 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

WELKOM jORIS ............. Beter een normale joris dan een gekke royston drenthe!!
Goed gedaan Martin en Ronald , gelukkig kijken jullie naar kwaliteit en niet naar emotie
Zuig hier maar aan fopneus..
Def-Rhymz-Drenthe1-e1272815948702.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 11 augustus 2012 - 15:44   quote  deeplink  
Mathijsen: 'Waarom Kuyt niet naar Kuip kwam, weet ik niet'

Joris Mathijsen speelt de komende drie seizoenen voor Feyenoord. De 32-jarige verdediger wil volgende week tegen Heerenveen debuteren in de Kuip. 'Het gevoel om voor deze club te kiezen is na het EK ontstaan', zegt de Brabander. 'Dit is de juiste stap in mijn loopbaan.'

Eindelijk is de kogel door de kerk. Joris Mathijsen is van Feyenoord. Opgelucht?
Mathijsen: 'Martin van Geel maakte mij enthousiast. Toen dat een paar dagen later nog steeds zo was, wist ik dat ik deze stap moest zetten. Vervolgens moest alles met Málaga worden afgewikkeld. Dat is volgens mij toch snel gegaan.'

Is het een vlucht uit Spanje omdat Málaga de geldkraan heeft dichtgedraaid?
'Absoluut niet. Het project dat de club vorige zomer startte, liep voortreffelijk. We plaatsten ons voor de voorronde Champions League. Maar de club heeft problemen. Veel spelers staan op het punt om te vertrekken. Maar ook als het bij Málaga allemaal prima was blijven gaan, had ik deze stap misschien wel gezet.'

Omdat technisch directeur Martin van Geel een goede vriend is?
'Martin van Geel is wel een heel belangrijke factor geweest, ik ken hem al jaren. Maar Feyenoord barst van het talent en wil na de tweede plek van vorig seizoen verder groeien.'

Ajax trok ook aan de bel?
'Maar dat was niet concreet. Feyenoord wel. Ik ben fit. Deze week train ik bij Oranje tweemaal op topniveau, vervolgens hoop ik er volgende week tegen Heerenveen bij te zijn.'

Dirk Kuyt is net als jij 32 jaar en hij zette de stap naar Feyenoord niet. Jij wel.
'Waarom Dirk niet naar Feyenoord kwam, weet ik niet. Ik maak een andere keuze. Voetballen in het buitenland is prachtig, maar een hele opgave voor een gezin. Dit is voor mij het moment om terug te keren naar de eredivisie. Feyenoord kwam op het juiste moment.'
Bron: AD.nl
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 11 augustus 2012 - 19:13   quote  deeplink  
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 11 augustus 2012 - 23:53   quote  deeplink  
Joris Mathijsen heeft verklaard dat Martin van Geel een vitale rol heeft gespeeld in zijn keuze om de overstap te maken van Málaga CF naar Feyenoord. De verdediger van het Nederlands elftal kende Van Geel al enige tijd en kreeg begin augustus een goed gevoel over een transfer naar Rotterdam-Zuid.

De oud-speler van onder andere AZ keek terug op de totstandkoming van zijn overgang: "Van Geel was doorslaggevend in mijn keuze voor Feyenoord. Maar ik kom niet alleen voor hem naar Feyenoord. Feyenoord is in opmars, de club gaat weer de goede kant op. Alleen al het feit dat we drie internationals leveren aan het Nederlands elftal is een goed teken."

"Málaga had inderdaad geldproblemen, maar dat was niet de reden dat ik voor Feyenoord heb gekozen. De interesse was er namelijk al langer. Ik kan Málaga ook niets verwijten, heb altijd keurig mijn salaris ontvangen. De voorzitter draaide de geldkraan dicht en dus moesten er spelers vertrekken. Ik was daar één van."

Bron soccernews

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 augustus 2012 door Boudewijn --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 01:29   quote  deeplink  
Come stai Boudewijn..??
Dirk1
 Dirk1 - zondag 12 augustus 2012 - 10:25   quote  deeplink  
hoop dat mathijsen het goed gaat doen ,dan is zijn salaris ook geen probleem.
Stylzz
 Stylzz - zondag 12 augustus 2012 - 15:03   quote  deeplink  
Laatste van de dag:

NIEUWS! #Mathijsen laat ons weten dat #Feyenoord geen achterstallig salaris betaald. 'Dat is onzin.' #utrFEY
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - zondag 12 augustus 2012 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 15:03 schreef Stylzz het volgende:
Laatste van de dag:

NIEUWS! #Mathijsen laat ons weten dat #Feyenoord geen achterstallig salaris betaald. 'Dat is onzin.' #utrFEY
ik ben onzin
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 15:21   quote  deeplink  
Hoi Albert
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 16:12   quote  deeplink  
Mathijsen: 'Feyenoord betaalt geen achterstallig salaris'

Joris Mathijsen tekende afgelopen vrijdag een driejarig contract bij Feyenoord. De Stadionclub zou een loonschuld van één miljoen euro overnemen van Málaga om de geroutineerde verdediger naar De Kuip te halen, zo beweerde een regionale Spaanse krant althans. 'Dat is complete onzin', zegt Mathijsen zelf echter. 'Er staat wel nog steeds een bedrag open van Málaga, maar dat wordt al geregeld met de club zelf', aldus de international tegenover Edward van Cuilenborg, journalist bij ELF Voetbal.

Mathijsen zag zijn nieuwe werkgever vandaag winnen op bezoek bij FC Utrecht. De 32-jarige voetballer maakt komende zaterdag vermoedelijk zijn eerste minuten in het shirt van Feyenoord, wanneer de Rotterdammers het thuis opnemen tegen sc Heerenveen. Stefan de Vrij en Mathijsen vormen zaterdag dan het centrale duo, waardoor Bruno Martins Indi opschuift naar de linksback-positie. Miquel Nelom is het slachtoffer en moet genoegen nemen met een plaats op de bank.
Bron: FR12.nl
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 20:07   quote  deeplink  
Mathijsen: "Het spel van Feyenoord kan beter"

Az8cyXvCcAAI_qA.jpg:large
Nieuwbakken Feyenoord-verdediger Joris Mathijsen zat zondag nog niet bij de selectie voor het duel met FC Utrecht. De Rotterdammers wonnen de wedstrijd in De Galgenwaardt met 1-0 door een doelpunt van Sekou Cissé. Mathijsen zag zijn ploeg vanaf de tribune de zege pakken en was achteraf blij met de drie punten.

"Ik ben vooral blij met de drie punten", zei de mandekker tegenover de NOS. "Het spel kan natuurlijk altijd beter, we hadden meer kansen moet afmaken. Maar Utrecht uit winnend afsluiten is altijd lekker."

De international vertelde ook over zijn overstap naar Feyenoord. "Dat is tijdens de vakantie zo gegroeid. Het EK was natuurlijk een grote teleurstelling en dan komt er een aanbieding uit Nederland, toen was het gevoel gelijk goed. En Feyenoord is natuurlijk een geweldige club met geweldige supporters. Na het vertrek van Ron Vlaar is het helemaal snel gegaan. Feyenoord heeft er toen alles aan gedaan om mij te halen en daar ben ik heel blij om."
Bron:Soccernews.nl
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 12 augustus 2012 - 20:10   quote  deeplink  
En Bruno Martins Indi en de Vrij zijn blij met zijn komst!
Al is het afwachten of er een kern van waarheid inzit ...
van geil
 van geil - zondag 12 augustus 2012 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 15:08 schreef albert ten vrijde het volgende:

[..]

ik ben onzin
veel te hoog gegrepen!!!
Omekees
 Omekees - zondag 12 augustus 2012 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 20:10 schreef lijdensweg het volgende:
En Bruno Martins Indi en de Vrij zijn blij met zijn komst!
Al is het afwachten of er een kern van waarheid inzit ...
Hij komt Hij komt!!!!!!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 augustus 2012 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 20:10 schreef lijdensweg het volgende:
En Bruno Martins Indi en de Vrij zijn blij met zijn komst!
Al is het afwachten of er een kern van waarheid inzit ...
Dat is logisch na vandaag zit iedereen te wachten op scorend vermogen ?
Omekees
 Omekees - zondag 12 augustus 2012 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 22:14 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat is logisch na vandaag zit iedereen te wachten op scorend vermogen ?
Mathijsen kan die ook scoren??? wist ik niet
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 augustus 2012 - 03:30   quote  deeplink  
Jawel 14 goals in 354 wedstrijden..we hebben onze nummer 9..d:-)
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 13 augustus 2012 - 06:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 03:30 schreef RenatoBos het volgende:
Jawel 14 goals in 354 wedstrijden..we hebben onze nummer 9..d:-)
Een beter gemiddelde dan Ron Vlaar ? ?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 13 augustus 2012 - 09:39   quote  deeplink  
Gelukkig dat De Vrij vandaag vertelt dat Martins Indy een veel betere centrale verdediger is dan back.
Kan Joris mooi in de spits als er niemand geblesseerd is.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 augustus 2012 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 06:40 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Een beter gemiddelde dan Ron Vlaar ? ?
Nee Ron scoorde gemiddeld elke 16,5 wedstrijd 1 doelpunt en Mathijsen heeft dik 25 wedstrijden nodig voor een doelpunt..
spijker
 spijker - maandag 13 augustus 2012 - 16:35   quote  deeplink  
ik had ook mijn twijfels over koeman laat het met joris nu ook meevallen dan.nog wel een spits maar wie want het potje is leeg ,maar we zullen het zien.
tomson
 tomson - maandag 13 augustus 2012 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 16:35 schreef spijker het volgende:
ik had ook mijn twijfels over koeman laat het met joris nu ook meevallen dan.nog wel een spits maar wie want het potje is leeg ,maar we zullen het zien.
Potje is helemaal niet leeg. MvG heeft gezegd dat er nog gezocht wordt naar een spits.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 augustus 2012 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 16:35 schreef spijker het volgende:
ik had ook mijn twijfels over koeman laat het met joris nu ook meevallen dan.nog wel een spits maar wie want het potje is leeg ,maar we zullen het zien.
Welkom spijker, leuk dat je de weg naar dit forum hebt gevonden of las je al een tijdje mee..??
Potje is nog niet leeg overigens..dus wie weet..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 augustus 2012 - 14:36   quote  deeplink  
De Wolf: 'Mathijsen zal verlengstuk worden van Koeman'

Ronald%2520Koeman_0.jpg

John de Wolf speelde van 1989 tot 1994 als centrale verdediger bij Feyenoord. Hij is verguld over de komst van Joris Mathijsen naar De Kuip. 'Het aantrekken van Joris Mathijsen is een prima zet van Feyenoord. Stefan de Vrij, Bruno Martin Indi, maar ook Kaj Ramsteijn en Terence Kongolo zullen alleen al op de training al heel veel van hem leren. Mathijsen heeft bij Willem II, AZ, HSV, Málaga en Oranje alles meegemaakt en het feit dat hij salaris inlevert om in De Kuip te kunnen spelen, zegt mij voldoende. Hij zal een verlengstuk worden voor Ronald Koeman. Wat ik van Koeman heel sterk vind, is dat hij Stefan de Vrij als aanvoerder heeft aangewezen en dat wijzigt hij niet. Mathijsen zal de aanvoerder zonder band worden. Martins Indi zal vermoedelijk naar links verhuizen. Dat is geen ramp voor hem, die jongen krijgt de kans zich verder te ontwikkelen.'

Rinus Israel tussen 1968 en 1974 centrale verdediger van Feyenoord over de komst van Joris Mathijsen.
Ik weet niet of Joris iemand is die jonge spelers bij de hand gaat nemen, maar als je kijkt naar zijn staat van dienst zou hij dat wel moeten kunnen. Ik vind het dan ook een goede keuze van Feyenoord om hem vast te leggen, al is het wel zo dat de club er qua salaris een dure kracht bij heeft. Toch is hij, voor iemand met zon staat van dienst, een redelijk goedkope investering. Indi speelde in de jeugd van Feyenoord eigenlijk altijd als de linksback. Pas de laatste jaren heeft hij ook in het centrum van de verdediging gespeeld. Hij zal toch ook aan de zijkant blijven ontwikkelen. En De Vrij zal naast Mathijsen sterker worden. Als ik trainer was zou ik Mathijsen meteen zaterdag tegen Heerenveen opstellen. Mits hij fit is.

Patrick Paauwe tussen 1998 en 2006 centrale verdediger annex middenvelder van Feyenoord. 
Feyenoord heeft Mathijsen niet voor de bank gehaald, dus de kans is groot dat Martins Indi en De Vrij uit elkaar worden gehaald. Het besluit van Feyenoord om Mathijsen te halen, begrijp ik volkomen. De club wil in Europa op de been blijven en dus moet er ervaring bijkomen, zeker na het vertrek van Ron Vlaar. Ervaring kan deze ploeg nog verder brengen. Of het een rol voor mij was geweest? Ander half jaar geleden was daar sprake van, toen Mario Been nog coach was. Ik had niet elke wedstrijd op het veld hoeven staan, dat is met Mathijsen anders. Het is niet doorgegaan, maar in het beginsel juich ik het toe om jonge talenten te laten begeleiden door enkele ervaren spelers.
Bron:FR12.nl
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 augustus 2012 - 20:43   quote  deeplink  
 Joris Mathijsen speelgerechtigd voor Feyenoord

De laatste formaliteiten van de transfer van Joris Mathijsen van het Spaanse Málaga naar Feyenoord zijn dinsdag volledig afgewikkeld. Dit betekent dat Mathijsen per direct speelgerechtigd is voor zijn nieuwe club. Nadat de transfer afgelopen vrijdag rondkwam, ontving Feyenoord dinsdag het internationale transfercertificaat vanuit Spanje en de verklaring van de KNVB, waardoor de verdediger in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen sc Heerenveen van aanstaande zaterdag zijn debuut kan maken voor Feyenoord. Ook tijdens het duel met Sparta Praag in de voorronde van de Europa League kan Mathijsen in actie komen.

Op dit moment is Mathijsen bij de selectie van het Nederlands elftal om zich voor te bereiden op de oefeninterland van woensdag tegen België. De 82-voudig international tekende afgelopen vrijdag in De Kuip een contract dat hem voor drie seizoenen aan Feyenoord verbindt.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Chico
 Chico - donderdag 16 augustus 2012 - 12:57   quote  deeplink  
Joris Mathijsen heeft een redelijke wedstrijd gevoetbald, alleen je kan zien, dat hij niet veel wedstrijdritme heeft. Ondanks dat kan je wel zien dat hij behoorlijke ervaring met zich meebrengt. Feyenoord gaat dit seizoen plezier aan hem beleven. Daarbij is het leuk dat het "grote" Oranje de verdedigers van Feyenoord in de smiezen heeft. Naar mijn mening gaat dit doorwerken bij de Jongens, in de zin van vertrouwen.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 16 augustus 2012 - 17:57   quote  deeplink  
Eerst zien dan geloven Chico, hopenlijk kunnen we hem aansaande zaterdag aan het werk zien..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 21 augustus 2012 - 16:40   quote  deeplink  
Feyenoord hoeft Mathijsen alleen te missen tegen Heracles

Joris Mathijsen heeft het voorstel van de aanklager betaald voetbal voor één duel schorsing geaccepteerd. De verdediger haalde zaterdag tegen sc Heerenveen Filip Djuricic naar de grond in het zestienmetergebied. Scheidsrechter Björn Kuipers was onverbiddelijk en stuurde de nieuwbakken Feyenoorder met een rode kaart van het veld. Uit de strafschop die volgde kon Djuricic de 1-0 voor Heerenveen binnenschieten.
Mathijsen kende een opmerkelijk debuut bij Feyenoord door de rode prent. De geroutineerde international kwam deze zomer over van Malaga en werd door trainer Ronald Koeman naast Bruno Martins-Indi in het hart van de verdediging geposteerd.
Bron:Feyenoord blog.nl
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 21 augustus 2012 - 16:42   quote  deeplink  
Mathijsen ziet kampioenschap voor Feyenoord niet gebeuren: "Niet reëel"

Joris Mathijsen denkt niet dat Feyenoord dit seizoen mee zal doen om de titel. De verdediger, die deze zomer bij de Rotterdamse club tekende en afgelopen weekeinde rood zag bij zijn debuut, wil niet aan de titel denken.

"Van titelaspiraties mag nog geen sprake zijn", zegt de 32-jarige Oranje-international tegen NUsport. "Dat is niet reëel. Ik hoop over een aantal jaren wel. In het voetbal is het lastig om ver vooruit te kijken, maar het is duidelijk waar Feyenoord naartoe wil. Deze club hoort eigenlijk elk jaar om het kampioenschap te spelen." De rode kaart van afgelopen weekeinde vond Mathijsen jammer. "Dat was natuurlijk teleurstellend. Maar ja, je kunt het niet meer terugdraaien, hè."

Ook bij Oranje liep het niet lekker vorige week tegen België. Toch is hij daar positief over. "Het is goed dat we met Oranje alvast even bij elkaar konden komen, voordat de WK-kwalificatie in september begint. Er is veel gezegd en geschreven over het afgelopen EK, daar is nu een streep onder gezet. We hebben met z'n allen keihard getraind; je zag dat iedereen zich opnieuw wil bewijzen. De komende weken gaan we bij onze clubs aan onze fitheid werken, daarna moet alles goed komen."
Bron:Soccernews.nl
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 21 augustus 2012 - 20:14   quote  deeplink  
Lekkere optimist.
Is dat nu ervaring,we zijn er niet rijp voor we zijn geen banaan
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 21 augustus 2012 - 20:21   quote  deeplink  
Niet echt en lekkere start van hem..
Sensi
 Sensi - dinsdag 21 augustus 2012 - 20:26   quote  deeplink  
Dat hebben we niet nodig hoor Joris.. Vergelijk het is met Guidetti vorig seizoen die zei gewoon we gaan kampioen worden, klaar. Nou waren we een plaatsje lager maar alsnog een knappe prestatie. Punt is we hebben spelers nodig die het vertrouwen er in hebben. Snap niet dat Mathijsen niet ziet dat we een goeie ploeg hebben waar het alleen voorin noodzaak is dat er het 1 en ander veranderd. Met een goeie spits erbij doen we serieus mee om de titel.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 21 augustus 2012 - 21:04   quote  deeplink  
Pas op anders gaat er iemand op het forum weer zeggen.Kijk dat is nu ervaring
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 21 augustus 2012 - 21:15   quote  deeplink  
Het zal wel in zijn oor gefluisterd zijn door Koeman of Van Geel. Dat hij als nieuweling, maar toch de ervaren kracht, niet de hoofden op hol laat slaan. Realistische verwachtingen. En idd, met deze ploeg is een hoop mogelijk, maar voor nu niet al te veel hopen op de Coolsingel.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 21 augustus 2012 - 21:18   quote  deeplink  
Kampioenen kampioenen kampioenen OLE OLE OLE..
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 21 augustus 2012 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 - 21:18 schreef RenatoBos het volgende:
Kampioenen kampioenen kampioenen OLE OLE OLE..
ik doe effe mee ole ole ole we are the champions ,klinkt goed ik ben gelijk weer blij
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 21 augustus 2012 - 22:17   quote  deeplink  
Vanaf 2014 is kampioenschap een reëele optie.
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 21 augustus 2012 - 22:21   quote  deeplink  
Als we de boel bij elkaar weten te houden Henk.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 21 augustus 2012 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 - 22:21 schreef Vincent1970 het volgende:
Als we de boel bij elkaar weten te houden Henk.
Heb ik niet verzonnen, maar is inherent aan beleidsplan (5 jaar) van Feyenoord. Schuldenvrij en opbouwen naar de topprestaties van weleer.
van geil
 van geil - dinsdag 21 augustus 2012 - 22:25   quote  deeplink  
feyenoord heeft vele ruwe diamantjes....

als we weer enigzins europees op de kaart kunnen komen worden het echte diamanten...

sportief en financieel...daar zijn gewoon 1 of 2 ervaren mannen voor nodig....
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 21 augustus 2012 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 - 22:23 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Heb ik niet verzonnen, maar is inherent aan beleidsplan (5 jaar) van Feyenoord. Schuldenvrij en opbouwen naar de topprestaties van weleer.
Helemaal mee eens, maar is wel van belang dat je spelers voor langere tijd aan je bindt, zodat je niet ieder jaar opnieuw hoeft te beginnen. Spelers als de Vrij, BMI en meerdere spelers zullen opvallen dit jaar en het is te hopen dat zij de komende jaren bij Feyenoord blijven.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 21 augustus 2012 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 - 22:33 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar is wel van belang dat je spelers voor langere tijd aan je bindt, zodat je niet ieder jaar opnieuw hoeft te beginnen. Spelers als de Vrij, BMI en meerdere spelers zullen opvallen dit jaar en het is te hopen dat zij de komende jaren bij Feyenoord blijven.
Langer binden ja.
Blijven...Nee.
Niet erg, nieuwe jeugd staat klaar.
Transfergeld rolt binnen.
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 21 augustus 2012 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 - 22:36 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Langer binden ja.
Blijven...Nee.
Niet erg, nieuwe jeugd staat klaar.
Transfergeld rolt binnen.
Daarom is het ook zo ontzettend jammer dat we dit jaar geen CL gehaald hebben, dan had je een financiële klapper gemaakt. Maar ja, had had had...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 22 augustus 2012 - 06:20   quote  deeplink  
Ontzettend jammer inderdaad
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 24 augustus 2012 - 15:13   quote  deeplink  
Mathijsen: "Feyenoord heeft karakter getoond"

205024hp2.jpg

Lange tijd zag het er niet naar uit, maar Joris Mathijsen kon na afloop van het duel tegen Sparta Praag (2-2) toch met een positief gevoel Goal.com te woord staan.

Met nog 45 minuten op de klok balanceerden de Europese aspiraties van Feyenoord op het randje van de afgrond. In een sfeervolle Kuip hadden de bezoekers uit Praag met een comfortabele 0-2 voorsprong de kleedkamers opgezocht en leek de return van komende week al tot een formaliteit gemaakt. Een betere tweede helft leverde Feyenoord uiteindelijk toch nog een 2-2 eindstand op, waardoor plaatsing voor de groepsfase van de Europa League zeker nog geen utopie is.

"Wil niet praten over tegengoals"
"Ik sta hier met een goed gevoel, zo laat Mathijsen na afloop dan ook weten aan Goal.com. Als je met 2-0 achterstaat in de rust en je maakt in de tweede helft nog twee doelpunten, dan is dat logisch. Het zag er de eerste helft niet naar uit, maar de tweede helft was gelukkig compleet anders. Dat was het Feyenoord dat we wilden zien."

De 32-jarige verdediger meent dat zijn ploeg Sparta Praag de eerste helft in de kaart speelde. "Die goals, daar wil ik niet eens over praten. Je geeft ze zoveel mogelijkheden dankzij verkeerde of lange ballen. We hadden meer lef moeten tonen, want dan voetbal je je onder de druk van de tegenstander uit. In de tweede helft deden we dat wel en dan zie je dat je voetballend gewoon beter werd."

Groepsfase een must
Sparta Praag verraste me niet echt, vervolgt de Oranje-international. We hadden videos van ze bekeken, dus we wisten wat we konden verwachten. Tegen gasten van gemiddeld één meter negentig moet je natuurlijk niet op de lange bal spelen. Dat deden we in de eerste helft te veel. Dat is een leerproces.

Zon leerproces gaat sneller, wanneer jonge spelers op Europees gebied actief blijven. Volgens Mathijsen is het daarom juist zo belangrijk dat Feyenoord zich komende week alsnog plaatst voor het hoofdtoernooi van de Europa League. "Wij moeten die groepsfase in, dat is voor iedere speler een mooie ervaring. Later als je terugkijkt,  zijn dat de bijzondere wedstrijden. Hier hebben we een jaar keihard voor geknokt. Het systeem is nu eenmaal zo dat je, ondanks een tweede plaats, de Europa League mis kan lopen. Dat zou zonde zijn, vier wedstrijden is eigenlijk te weinig."

Vertrouwen
De schade is met twee uitdoelpunten behoorlijk voor Feyenoord, maar de late gelijkmaker (van Anass Achahbar, red.) heeft de Stadionclub nieuw leven ingeblazen. Zeker. Zij lagen verslagen op het veld en wij gaan er, ondanks de 2-2 uitslag, met een positief gevoel vanaf. Ondanks dat we daar sowieso een goal moeten maken, heeft het team er vertrouwen in.

"Ik vind dat we karakter hebben getoond, ondanks dat we een jong elftal hebben. Als dat had ontbroken, had je hier zomaar met 0-4 van het veld kunnen lopen. En sta je misschien voor schut. Gelukkig is dat niet gebeurd, integendeel. We geloven erin dat we het volgende week gewoon redden", zo besluit Mathijsen.
Bron:Goal.com
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 24 augustus 2012 - 17:42   quote  deeplink  

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Joris Mathijssen topic!









0.0117931