BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Het probleem, de oplossing: Marcelo out -> derijck in... Waarom?

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
mauricio7999
 mauricio7999 - zondag 12 augustus 2012 - 12:36   quote  deeplink  
Heren,

Ik begrijp gewoon niet dat een aantal van jullie niet ziet waar het probleem zit. En ja het is hetzelfde probleem als afgelopen jaar. Groot verschil is dat Rutten idd totaal geen overwicht had en ik zeker denk dat je met de juiste managerial skills door overmacht scherpte kunt creëren.

Probleem1: Marcelo is een onverstandige verdediger. Heb je hem ooit een ruimte slim dicht zien lopen? Of juist zien positioneren om de bal te veroveren. Dat vernuft is nodig het is geen man op man dekking meer in de huidige voetbalwereld, maar zone dekking (spelers zwerven) dus zul je moeten inzien wanneer je overneemt en positioneert. Het enige wat hij kan is als een verloren clown achter de bal aan rennen. Hij neemt het woord voet"bal" te letterlijk! Oplossing: leer hem te communiceren en te luisteren naar anderen hij heeft een instelling waarbij hij het gevoel geeft... 'Ach shit happens' (hij lacht altijd, zowel met de eigengoal in de ArenA, als gister toen hij de bal bijna het stadion uitjoeg) in de pikorde onderaan: luisteren en leren. Watch And observe... Want derijck vind ik persoonlijk wel goed in vernuft zowel achteruit als zeker vooruit.

Probleem2: Bouma. Ik denk mede veroorzaakt door de onzekerheid die hij krijgt met marcelo. Hij denkt een leider te zijn maar zakt iedere keer door het ijs en wordt enorm zenuwachtig met die clown aan zijn zijde. Oplossing, Bouma dienend laten spelen. Geen leiding, maar volgend op de leider naast hem. Leeftijd doet er niet toe, en als je het hem eerlijk vraagt denk ik dat hij het erg fijn vindt om aan de hand genomen te worden ook door bv. Derijck met steun van Dick en Mark. Laat hem maar enkel verdedigen en opbouwen als het echt moet. Oplossing: Derijck naast Bouma in het centrum.

Probleem 3 wordt daarmee ook voor een ontzettend groot deel opgelost, namelijk communicatie achterin en vanuit achter met het middenveld. Willems nl talig, Bouma ook, derijck ook. Tyton (Polen integreren gemakkelijk) en hutchinson (Canadees, internationaal georienteerd land), integreren makkelijker dan eigenzinnige marcelo!

Uiteraard heeft derijck vorig jaar zowel goede maar ook minder goede dingen laten zien. Maar Dick is geen Fred en als Dick timothy goed lezen kan dan weer hij hoe hij hem het vertrouwen kan en blijft geven.

Ik begrijp niet waarom iedereen vaak maar blijft sukkelen met die marcelo. Lees mijn Posts er maar op na ik schrijf dit al meer dan een jaar! Zo goed als vanaf het begin van zijn periode bij PSV.

Derijck voor Marcelo. Zanka opleiden en door de overmacht van Dick op marcelo direct laten inzien dat hij de leider is en niet een of andere verdwaalde Braziliaanse clown. De enige leider naast Dick is Mark. Ook dat begrijpt Marcelo volgens mij niet. Let eens op zijn gedrag tijdens een wedstrijd. Vele betitelen dat als: "hij wil ervoor gaan..." Als hij weer eens kwaad wordt op een ander die hem in de problemen brengt, maar het is gewoon ondermijning van het feit dat hij gewoonweg niet de leider is. Sterker nog hij behoort onderaan de ladder. Net voor de jeugdspelers... En dan kan hij laten zien of hij ondergeschikt kan zijn, het is en zal ook nooit een leider zijn of worden... Het spijt me maar daar is hij echt te dom voor, daarvoor mist hij voetbalkennis, vernuft en algemene ontwikkeling in omgang met mensen!

Dus wie tekent de petitie, Marcelo out -> Derijck in? Hoe meer hoe beter, ik beloof je, ik lever de petitie eigenhandig in bij Dick.

gr. Maurice

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 augustus 2012 door mauricio7999 --
infamous psv
 infamous psv - zondag 12 augustus 2012 - 12:47   quote  deeplink  
Heel mooi geformuleerd en eindelijk iemand die Derijck een kans wil geven.
2 seizoenen geleden was Derijck een de pilaren waar ADO op rustte en was hij hard en meedogenloos , zoiets ben je niet zomaar kwijt.
Rutten zag het vanaf het begin niet in hem zitten en liet hem dat ook blijken en een vertrouwensbreuk was geboren.

Ben er van overtuigd dat Advocaa hem een kans geeft dat hij die pakt en van veel waarde is voor PSV..
En mocht er een speler vertrekken dan geen middenvelder/aanvaller halen mr een goeie CV want Bouma is Over the hill.
Een echte PSVer mr in mijn ogen Niet goed genoeg in verdedigend inzicht om van leiderskwaliteiten nog mr te zwijgen..

Ook zou het duo Zanka-Pieters een kans moeten krijgen want ook die 2 zullen nr mi een goed duo kunnen vormen..
mauricio7999
 mauricio7999 - zondag 12 augustus 2012 - 13:00   quote  deeplink  
@infamous: Dank je voor je waardering. Derijck mist het fysieke van Vertonghen, maar heeft zeker het vernuft wat ook Vertonghen heeft. Dat fysieke komt ook voort uit vertrouwen, geef hem de kans.

Zanka-Pieters is in mijn beleving ook een optie, maar dat zou het vertrouwen voor Derijck (vanuit zijn origine een centrale verdediger) ondermijnen. In mijn beleving dus een pikorde maken en veranderen: 1. Derijck, 2. Bouma, 3. Pieters, 4. Zanka, 5. Marcelo en op die voet wisselen. Thanks for your comment!
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 12 augustus 2012 - 13:02   quote  deeplink  
Derijck gaat het ook niet worden. Ik heb hem ook dramatisch zien verdedigen. Wat mij betreft moet Menno Koch een kans krijgen. Veel slechter dan onze vriend Bouma zal hij het niet doen.
infamous psv
 infamous psv - zondag 12 augustus 2012 - 13:04   quote  deeplink  
Derijck is een taaie hoor mr je mot iemand wel een kans geven en ook laten staan na een wedstrijd.
Hoop dat hij dit seizoen opbloeit mocht hij blijven want Anderlecht heeft hem nog steeds op t oog
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 12 augustus 2012 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 13:04 schreef infamous psv het volgende:
Derijck is een taaie hoor mr je mot iemand wel een kans geven en ook laten staan na een wedstrijd.
Hoop dat hij dit seizoen opbloeit mocht hij blijven want Anderlecht heeft hem nog steeds op t oog
Een taaie? Dan hebben we naar andere wedstrijden gekeken. Ik heb hem kinderlijke fouten zien maken.
infamous psv
 infamous psv - zondag 12 augustus 2012 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 13:20 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Een taaie? Dan hebben we naar andere wedstrijden gekeken. Ik heb hem kinderlijke fouten zien maken.
heeft hij ook mr dat taaie baseer ik op zijn ADO-periode.. bij Rutten had hij het al na 1ste interview verbruid en dat heeft hij hem laten weten ook.. zonde want Derijck is gewoon van waarde
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 12 augustus 2012 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 13:21 schreef infamous psv het volgende:

[..]

heeft hij ook mr dat taaie baseer ik op zijn ADO-periode.. bij Rutten had hij het al na 1ste interview verbruid en dat heeft hij hem laten weten ook.. zonde want Derijck is gewoon van waarde
Ik vind hem sowieso geen goede uitstraling hebben voor een verdediger met zijn geëpileerde wenkbrauwen. Is toch geen gezicht. Wat mis ik Alex...
mauricio7999
 mauricio7999 - zondag 12 augustus 2012 - 16:50   quote  deeplink  
@PSVMocro: Derijck heeft ook goede wedstrijden gespeeld, ik begrijp niet waarom jij dat dan niet heb gezien. Misschien omdat je met hele andere blik ernaar kijkt een bevooroordeelde blik. Dat was ook het probleem bij Rutten die hem geen kans meer gaf en vertrouwen is een hele belangrijke basis. Ik begrijp bovendien niet waarom het alsmaar om Bouma gaat en niet een keer om die verstrooide clown.

@infamous: Denk dat we gelijke inzichten hebben. Weet je wat we doen. De volgende wedstrijden turven we het aantal persoonlijke fouten (dus ook positionering, vooruit durven voetballen, andere in de problemen brengen) en dan kunnen we statistisch bepalen wie nu wat wel of niet goed doet. Het enkel winnen van duels is niet voldoende in het hedendaagse voetbal. Het gaat mij om bepalende fouten in het gewilde spel van een topclub! Try me! Als hij Derijck opstelt, mag je de wedstrijd erna Marcelo turven... ik zou een A3 nemen om het op te schrijven!
infamous psv
 infamous psv - zondag 12 augustus 2012 - 16:58   quote  deeplink  
@mauricio

het is gewoon een ongelukkig duo: Bouma en Marcelo mr ik denk dat Advocaat daar wel rekening mee gaat houden.
Bovendien maken ze elke wedstrijd wel minmaal 3 grote persoonlijke fouten.
We zullen zien hoe Advocaat daar mee om zal gaan
mauricio7999
 mauricio7999 - zondag 12 augustus 2012 - 17:02   quote  deeplink  
Dat maakt inderdaad het verschil hoe hij ermee omgaat. Ze zijn van hetzelfde niveau als onder Rutten...
PSV-FOR-LIFE
 PSV-FOR-LIFE - zondag 12 augustus 2012 - 17:07   quote  deeplink  
Kopen,Kopen,Kopen.. Het enigste wat we de afgelopen jaar hebben gekocht zijn aanvallers en middenvelders.
Maar verdedigers ho maar.
Nu hebben we 1 verdediger gehaald, Zanka en die speeld niet.
Dat is het probleem!
onze verdedigers zijn gewoonweg niet goed genoeg om het shirt met een psv logo te mogen dragen, zelfs bouma, met alle respect, had allang vervangen moeten zijn!
infamous psv
 infamous psv - zondag 12 augustus 2012 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 17:07 schreef PSV-FOR-LIFE het volgende:
Kopen,Kopen,Kopen.. Het enigste wat we de afgelopen jaar hebben gekocht zijn aanvallers en middenvelders.
Maar verdedigers ho maar.
Nu hebben we 1 verdediger gehaald, Zanka en die speeld niet.
Dat is het probleem!
onze verdedigers zijn gewoonweg niet goed genoeg om het shirt met een psv logo te mogen dragen, zelfs bouma, met alle respect, had allang vervangen moeten zijn!
Dat ben ik zonder meer met je eens..
Bull's-eye
 Bull's-eye - zondag 12 augustus 2012 - 18:08   quote  deeplink  
Het probleem zit em niet alleen in de verdediging,maar vooral tussen de oren van die verwende voetballertjes.Er zit totaal geen spirit in dit elftal.75 min.lang heb ik gisteren precies hetzelfde voetbal gezien als de afgelopen 3 jaar!Geen inzet,geen werklust,slakke tempo,(alsof ze al 3-0 voor staan)en vooral geen beweging.Ze zouden toch onderhand van elkaar wel moeten weten waar iedereen loopt.Ik zie zelden 1-2-tjes,om maar over driehoekjes niet te spreken.Ongeinspireerd elftal is het,verwende joekels.Met strijd kun je veel bereiken,maar niet met dit elftal.Vervolgens wordt het 3-2 en dan kunnen ze wel ineens allemaal rennen en tempo maken.Volgens mij duurt een wedstrijd toch 90 min.
Brands maakt wederom te fout,om alleen maar aanvallers en middenvelders aan te trekken.Het grootste probllem zit em al een aantal jaren in de verdediging.Welke topclub van welk land dan ook,speelt er 3 tot 4 jaar lang zonder rechtervleugelverdediger?(een echte bedoel ik dan,geen gemaakte),Onbegrijpelijk!Bouma,uit nood nog maar een jaartje erbij!!? Zanka,niet goed genoeg volgens Advokaat.Wat voor een scouts hebben wij eigenlijk.Marcello,Tsja,vorig jaar viel wel mee,sterker nog,toch best een goed seizoen,maar blijft een tobbert.Derijck vind ik moeilijk om daar iets over te zeggen,wisselt goeie wedstrijden af met zeer slechte,dus is niet constant,moet nog veel leren.
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - zondag 12 augustus 2012 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 12:36 schreef mauricio7999 het volgende:
Heren,

Ik begrijp gewoon niet dat een aantal van jullie niet ziet waar het probleem zit. En ja het is hetzelfde probleem als afgelopen jaar. Groot verschil is dat Rutten idd totaal geen overwicht had en ik zeker denk dat je met de juiste managerial skills door overmacht scherpte kunt creëren.

Probleem1: Marcelo is een onverstandige verdediger. Heb je hem ooit een ruimte slim dicht zien lopen? Of juist zien positioneren om de bal te veroveren. Dat vernuft is nodig het is geen man op man dekking meer in de huidige voetbalwereld, maar zone dekking (spelers zwerven) dus zul je moeten inzien wanneer je overneemt en positioneert. Het enige wat hij kan is als een verloren clown achter de bal aan rennen. Hij neemt het woord voet"bal" te letterlijk! Oplossing: leer hem te communiceren en te luisteren naar anderen hij heeft een instelling waarbij hij het gevoel geeft... 'Ach shit happens' (hij lacht altijd, zowel met de eigengoal in de ArenA, als gister toen hij de bal bijna het stadion uitjoeg) in de pikorde onderaan: luisteren en leren. Watch And observe... Want derijck vind ik persoonlijk wel goed in vernuft zowel achteruit als zeker vooruit.

Probleem2: Bouma. Ik denk mede veroorzaakt door de onzekerheid die hij krijgt met marcelo. Hij denkt een leider te zijn maar zakt iedere keer door het ijs en wordt enorm zenuwachtig met die clown aan zijn zijde. Oplossing, Bouma dienend laten spelen. Geen leiding, maar volgend op de leider naast hem. Leeftijd doet er niet toe, en als je het hem eerlijk vraagt denk ik dat hij het erg fijn vindt om aan de hand genomen te worden ook door bv. Derijck met steun van Dick en Mark. Laat hem maar enkel verdedigen en opbouwen als het echt moet. Oplossing: Derijck naast Bouma in het centrum.

Probleem 3 wordt daarmee ook voor een ontzettend groot deel opgelost, namelijk communicatie achterin en vanuit achter met het middenveld. Willems nl talig, Bouma ook, derijck ook. Tyton (Polen integreren gemakkelijk) en hutchinson (Canadees, internationaal georienteerd land), integreren makkelijker dan eigenzinnige marcelo!

Uiteraard heeft derijck vorig jaar zowel goede maar ook minder goede dingen laten zien. Maar Dick is geen Fred en als Dick timothy goed lezen kan dan weer hij hoe hij hem het vertrouwen kan en blijft geven.

Ik begrijp niet waarom iedereen vaak maar blijft sukkelen met die marcelo. Lees mijn Posts er maar op na ik schrijf dit al meer dan een jaar! Zo goed als vanaf het begin van zijn periode bij PSV.

Derijck voor Marcelo. Zanka opleiden en door de overmacht van Dick op marcelo direct laten inzien dat hij de leider is en niet een of andere verdwaalde Braziliaanse clown. De enige leider naast Dick is Mark. Ook dat begrijpt Marcelo volgens mij niet. Let eens op zijn gedrag tijdens een wedstrijd. Vele betitelen dat als: "hij wil ervoor gaan..." Als hij weer eens kwaad wordt op een ander die hem in de problemen brengt, maar het is gewoon ondermijning van het feit dat hij gewoonweg niet de leider is. Sterker nog hij behoort onderaan de ladder. Net voor de jeugdspelers... En dan kan hij laten zien of hij ondergeschikt kan zijn, het is en zal ook nooit een leider zijn of worden... Het spijt me maar daar is hij echt te dom voor, daarvoor mist hij voetbalkennis, vernuft en algemene ontwikkeling in omgang met mensen!

Dus wie tekent de petitie, Marcelo out -> Derijck in? Hoe meer hoe beter, ik beloof je, ik lever de petitie eigenhandig in bij Dick.

gr. Maurice
je valt in herhaling, maar maakt niet uit bij mij is het al lang duidelijk dat marcello
op dit niveau te kort komt. maar derijck gaat ons ook niet helpen zodra zanka fit is denk ik dat marcello geen speeltijd meer krijgt van onze dickie.

niet alleen marcello viel gister door de mand wat denk je van bouma narsching wijnaldum. deze gastjes moeten nog veel leren uitgezonderd bouma want die kant het gewoonweg niet meer belopen.
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - zondag 12 augustus 2012 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 13:02 schreef PSVMocro het volgende:
Derijck gaat het ook niet worden. Ik heb hem ook dramatisch zien verdedigen. Wat mij betreft moet Menno Koch een kans krijgen. Veel slechter dan onze vriend Bouma zal hij het niet doen.
1+
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - zondag 12 augustus 2012 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 13:52 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ik vind hem sowieso geen goede uitstraling hebben voor een verdediger met zijn geëpileerde wenkbrauwen. Is toch geen gezicht. Wat mis ik Alex...
dat soort verdedigers kunnen we helaas niet meer binnen halen.
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 12 augustus 2012 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 16:50 schreef mauricio7999 het volgende:
@PSVMocro: Derijck heeft ook goede wedstrijden gespeeld, ik begrijp niet waarom jij dat dan niet heb gezien. Misschien omdat je met hele andere blik ernaar kijkt een bevooroordeelde blik. Dat was ook het probleem bij Rutten die hem geen kans meer gaf en vertrouwen is een hele belangrijke basis. Ik begrijp bovendien niet waarom het alsmaar om Bouma gaat en niet een keer om die verstrooide clown.
Ik was wel blij met zijn komst, omdat ik hoopte dat hij zijn lijn bij ADO door kon zetten. Maar hij heeft mij niet kunnen overtuigen. Een echte topper pakt zijn kans met beide handen en zorgt ervoor dat de trainer niet om hem heen kan.
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 12 augustus 2012 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 18:54 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

dat soort verdedigers kunnen we helaas niet meer binnen halen.
Ik ben er ook bang voor.
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - zondag 12 augustus 2012 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 18:57 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ik was wel blij met zijn komst, omdat ik hoopte dat hij zijn lijn bij ADO door kon zetten. Maar hij heeft mij niet kunnen overtuigen. Een echte topper pakt zijn kans met beide handen en zorgt ervoor dat de trainer niet om hem heen kan.
ik hoop dat narshing het niveau snel oppikt anders zie ik het ook somber in voor hem.
wist gister ook niet zijn stempel te drukken op de wedstrijd laat staan terugverdedigen.

dickie pak deze pikkies even goed aan anders wordt het een teleurstellend seizoen.
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 12 augustus 2012 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 19:05 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

ik hoop dat narshing het niveau snel oppikt anders zie ik het ook somber in voor hem.
wist gister ook niet zijn stempel te drukken op de wedstrijd laat staan terugverdedigen.

dickie pak deze pikkies even goed aan anders wordt het een teleurstellend seizoen.
Narsingh heeft op mij ook geen geweldige indruk gemaakt. Tijdens de voorbereiding was hij uitblinker in balverlies en het verliezen van duels, maar we moeten hem tijd geven. Nieuwe omgeving, nieuwe medespelers.

Ik hoop ook op Advocaat. Er moet echt nog een knop om bij de meeste spelers. Rutten heeft ze slap gemaakt met zijn gelul over de kleedkamer en hoog in de concentratie zitten. Daarom beviel me de reactie van Advocaat wel na de wedstrijd. Draait er niet omheen en trekt dezelfde conclusie als die wij op basis van de wedstrijd hebben getrokken. Geen slap gelul. De vraag is alleen of en wanneer het kwartje gaat vallen bij bepaalde spelers.
mauricio7999
 mauricio7999 - zondag 12 augustus 2012 - 19:43   quote  deeplink  
@PSVMocro: Comlpetely right! Het gaat erom hoe je ermee omgaat... en dat was drama bij Rutten, wat heb ik me daar druk om kunnen maken. Dat ze niet presteren alla, maar het gaat erom wat je ermee doet, dus de reactie van Advocaat beviel mij ook. Nu nog zien of het echt consequenties (zichtbare consequenties) heeft...
Gegroet
 Gegroet - zondag 12 augustus 2012 - 20:28   quote  deeplink  
De posities van Hutchinson en bouma zijn de zwakke plekken bij PSV.

Hutchinson heeft het moeilijk tegen een echte links buiten of een fysieke sterke speler. Ik had Hutchinson sneller verwacht.
Als Hutchinson bij PSV rechtsback blijft staan verzeker ik je dat de meeste tegen doelpunten daar zullen vallen.

Bouma kan het nog net belopen, waardoor de communicatie met de rest van de verdediging weg valt, omdat die daar geen tijd meer voor heeft.

De Top van de eredivisie weten deze zwakke plekken bij PSV. Hopelijk gebeurt er iets voordat we een topper tegemoet zien. Misschien kunnen we Manolev rechtsback zetten en de opdracht geven niet op te komen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 augustus 2012 door Gegroet --
mauricio7999
 mauricio7999 - zondag 12 augustus 2012 - 20:34   quote  deeplink  
@gegroet: Dit moet niet gekker worden... ik heb Marcelo meer slechtere wedstrijden zien spelen dan Hutchinson. Die jongen voert zijn taken uit, dat er een suffe Braziliaan in de verdediging staat die niet begrijpt dat hij geen 100% rechtsback is en dus taken moet overnemen op zijn tijd (omdat Hutchinson ook mee opkomt) dat is het manco!

Manolev is GEEN verdediger, dus dat heeft totaal geen zin. Kun je beter Hutchinson een verbeterde taak geven, nog beter, zie topic, Marcelo wisselen!
Gegroet
 Gegroet - maandag 13 augustus 2012 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 20:34 schreef mauricio7999 het volgende:
@gegroet: Dit moet niet gekker worden... ik heb Marcelo meer slechtere wedstrijden zien spelen dan Hutchinson. Die jongen voert zijn taken uit, dat er een suffe Braziliaan in de verdediging staat die niet begrijpt dat hij geen 100% rechtsback is en dus taken moet overnemen op zijn tijd (omdat Hutchinson ook mee opkomt) dat is het manco!

Manolev is GEEN verdediger, dus dat heeft totaal geen zin. Kun je beter Hutchinson een verbeterde taak geven, nog beter, zie topic, Marcelo wisselen!
Hutchinson wil wel en voert zijn taken misschien wel uit, maar komt gewoon fysieke kracht te kort voor een verdediger.
Als hij tegen een speler van een middenmoter al moeilijk heeft,kost het gewoon te veel punten. Het kan net het verschil zijn van winnen of gelijk spelen. Kijk maar naar de wedstrijd tegen RKC en de tegen goal van Sigthorsson met de Johan C Schaal,
hij wordt gewoon te gemakkelijk weg gezet.

Manolev is dan misschien een blind (gespierd) paard die steeds naar voren knalt, maar ik vind wel dat hij beter kan verdedigen dan Hutchinson met alle respect.

Tevens wil ik dit moment pakken om te vragen of dit jullie ook is opgevallen:

- Willems laat vaak heel nonchalant zijn man lopen, waar dit seizoen (RKC) en vorige
seizoen tegen doelpunten zijn ontstaan,meestal is dit een lopende man ZONDER bal(indirect
gevaar).
-Als Marcelo opkomt, loopt hij en loopt hij en loopt hij naar voren waarna hij
uiteindelijk voor Wijnaldum/Tovoinen zijn voeten staat en passd waarna de bal te
ver van de voet afspringt van Wijnaldum of Tovoinen of word afgepakt en er een grote kans
ontstaat (paar keer opgevallen).

Laat maar weten of je dit ook is opgevallen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2012 door Gegroet --
RedDevil1990
 RedDevil1990 - maandag 13 augustus 2012 - 07:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 00:21 schreef Gegroet het volgende:

[..]

Hutchinson wil wel en voert zijn taken misschien wel uit, maar komt gewoon fysieke kracht te kort voor een verdediger.
:

Hij komt eerder een km of 12 per uur tekort om als back te functioneren. Ze kracht is oké maar hij is gewoon te sloom in alles. Sprinten balbehandeling
mauricio7999
 mauricio7999 - maandag 13 augustus 2012 - 08:56   quote  deeplink  
Ik kan me best voorstellen dat er betere backs zijn dan hutchinson, maar ik heb eigenlijk niet zo'n probleem met zijn functioneren. Marcelo is en blijft voor mij de kluns van het elftal. Inderdaad @gegroet: goed voorbeeld is dat hij naar voren opstoomt maar dan halverwege erachterkomt toch niet handig en dan speelt hij breed of terug of loopt met de bal terug. Zo gevaarlijk want niemand verwacht die pass. Dom ei! Daar kan ik echt zo boos over worden.

Dus ik denk dat hij hutchinson gewoon laat staan. Ik verwacht dat hij serieus wat gaat doen met Marcelo en of bouma. Al zal van Bommel dickie ook wel adviseren en ik denk dat hij qua communicatie voor Bouma kiest. Dus Derijck tegen Roda JC? Lijkt me geen slechte case met malki in de spits.

- dus ja die incomplete rushes van Marcelo zijn mij ook opgevallen en dat ziet er bovendien niet uit. Die man kan vlg mij niet echt voetballen die wint omdat hij doorzettingsvermogen heeft.... Kunnen we ook Emile ratelband opstellen. Tsjakka!!!
- Willems is jong en dus soms nonchalante, maar ik moet zeggen dat hij dat meer dan goed laakt met zijn inzet. 99% vd voetballers verliest wel eens zijn concentratie. Hij is jong, leert hij wel. Vooral met dickie!

Marcelo out -> Derijck in... En dan winnen we van Roda
mauricio7999
 mauricio7999 - maandag 13 augustus 2012 - 18:37   quote  deeplink  
@allen: Zojuist heb ik de wedstrijd tegen RKC nog eens bestudeert. Hoe kun je nu Hutchinson de schuld geven? Het is Marcelo in combinatie met Bouma en zoals ik al zeg laatstgenoemde wordt onzeker van Marcelo. Bouma is gewoon geen leider type. De 1-1, wordt Marcelo kinderlijk eenvoudig uitgespeeld door Jozefzoon, natuurlijk verliest Hutchinson het duel op fysieke kracht van Jozefzoon, maar hoe Marcelo vervolgens verdedigt met de rug naar de goal is vele malen triester. Dan komt Bouma en tja... wat moet die anders doen misschien lossen. Dat is een communicatie fout.
Dan de 2-1: Marcelo dekt onnodig dubbel op de man van Hutchinson. Als hij naar binnen trekt moet Marcelo (rechter CV) naar buiten trekken. Je ziet het ook aan het gebaar van Hutchinson die in mijn ogen gelijk heeft door twee handen de lucht in te steken... hoe kan die man vrij staan? Marcelo heeft alleen maar oog voor de bal (zoals ik al zei) en dat heeft gevolgen in dit geval. Hij moet leren overnemen, positioneren.
3-1: Marcelo laat zich kinderlijk eenvoudig (zoals commentator ook zegt) opzij zetten waardoor de ruimte open ligt en anderen keuzes moeten maken. Let ook eens op de laatste adem die Hutchinson (positie kiezen van binnen naar buiten) geeft om het schot nog te redden. Fout Marcelo, wederom.
Let dan ook eens op de zaken die Hutchinson wel goed uitvoert. Zowel verdedigend als aanvallend bij de afgekeurde goal van van Bommel.

Als je vindt dat de fouten bij Hutchinson liggen, dan ben je net zo kortzichtig als Marcelo... Als je inzicht hebt, zie je dat Marcelo enkel oog heeft voor de bal. NIet weet te positioneren, niet naar binnenschuift, de dekking niet overneemt, 0,0 inzicht. Het is een dramatische speler. Dus ik blijf bij mijn standpunt: Marcelo out -> Derijck in!

Ik ben een persoon die zijn fouten of verkeerde inzichten durft toe te geven, maar ik kan het niet anders zien en neem ook de tijd om het te analyseren.

Schiet mij maar lek...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2012 door mauricio7999 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Het probleem, de oplossing: Marcelo out -> derijck in... Waarom?









0.0065381