BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Fc Groningen-PSV

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
infamous psv
 infamous psv - zondag 26 augustus 2012 - 21:30   quote  deeplink  
PSV boekt prima zege op FC Groningen: 1-3
26 augustus 2012
PSV heeft de uitwedstrijd tegen FC Groningen met 1-3 gewonnen. Hutchinson, Mertens en Depay scoorden de goals. Vooral voor rust was PSV de bovenliggende partij en controleerde het de wedstrijd. Na de pauze werd Groningen dreigender, maar gooiden Mertens en Depay de wedstrijd in het slot.

Eerste helft: openingsgoal Hutchinson

Met Tim Matavz in de basis voor Luciano Narsingh startte PSV uitstekend in de Euroborg. FC Groningen-doelman Luciano werd door enkele schoten van Willems, Matavz en Toivonen al vroeg aan het werk gezet, maar de goalie hield telkens stand. Na die sterke beginfase liet ook de thuisploeg wat van zich horen middels goede pogingen van oud-PSVer Género Zeefuik en Michael de Leeuw, maar Tyton reageerde attent. In de 38e minuut was het wel raak voor PSV. Dries Mertens stuurde de jubilerende Hutchinson de diepte in met een knappe steekpass, waarna de rechtsback met een leep balletje buitenkant rechts Luciano verschalkte. Even leek FC Groningen langszij te komen, maar een vrije trap van Bacuna belandde via de vingertoppen van Tyton op de lat.

Tweede helft: schitterende treffers Mertens en Depay

FC Groningen kwam, gesteund door het thuispubliek, sterker de kleedkamer uit. Via enkele gevaarlijke aanvallen werd Tyton een aantal keer op de proef gesteld. Nadat de aanvalsdrift van de thuisploeg verdween, deed PSV wat het moest doen: de voorsprong uitbouwen. Na goed druk zetten werd Groningen-verdediger Virgil van Dijk in de problemen gebracht. Kevin Strootman onderschepte de bal en zette Dries Mertens via een scherpe pass alleen voor de uitgekomen Luciano, die de inzet van de Belg langs hem in de goal zag verdwijnen: 0-2. De mooiste treffer kwam op naam van Memphis Depay, die met een schitterende solo de hele Groningen-defensie passeerde om vervolgens af te ronden: 0-3. De thuisploeg deed vlak voor tijd nog wat terug via Schet, maar de overwinning was door PSV al veilig gesteld.

bron: PSV.nl
infamous psv
 infamous psv - zondag 26 augustus 2012 - 21:32   quote  deeplink  
Advocaat na 1-3 zege: Terechte overwinning
26 augustus 2012
Hoofdcoach Dick Advocaat was na afloop van de 1-3 overwinning tevreden met het resultaat van zijn ploeg. Onze kwaliteit heeft uiteindelijk de doorslag gegeven. Robert Maaskant, trainer van FC Groningen, kon het goed met zijn collega vinden. Verliezen van dit PSV is geen schande. Lees hier beide nabeschouwingen van de trainers.

Hoofdtrainer Dick Advocaat keek tevreden terug op de wedstrijd.

Hoofdcoach Dick Advocaat was op de persconferentie na afloop van het uitduel bij FC Groningen uiteraard zeer tevreden met het resultaat. Het opportunistische spel van Groningen is moeilijk te bestrijden, maar dat is ons goed gelukt. Vooral in de eerste fase waren we beter, maar scoorden we niet. Na rust hebben we geconcentreerd ons positiespel gespeeld, waar vanuit we enkele goede kansen hebben gecreëerd. Onze kwaliteit heeft uiteindelijk de doorslag gegeven. Advocaat is tevens content met de progressie die zijn ploeg maakt. Wij geven steeds minder kansen weg, dat is een goede ontwikkeling, besloot Advocaat.

Robert Maaskant kon zich goed vinden in de analyse van zijn collega. Wij hebben getracht PSV compact te bestrijden en te profiteren van de fouten die zij gingen maken. Via counters probeerden we het wel, maar juist PSV lukte het op die manier te scoren. In de tweede helft hebben we eerder druk gezet en had ik tot de 0-2 nog geloof in een goed resultaat. Ik zie nog genoeg potentie in mijn elftal, het is ten slotte geen schande om te verliezen van dit PSV, dat in bloedvorm verkeert, aldus Maaskant.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 augustus 2012 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - zondag 26 augustus 2012 - 21:34   quote  deeplink  
Depay: "Advocaat kijkt niet naar status"

Memphis Depay is zeer te spreken over de samenwerking met trainer Dick Advocaat bij PSV. "Hij is niet zo voorzichtig", stelt de aanvaller.

Depay bekroonde zondag een korte, maar krachtige, invalbeurt met een treffer. "Ik heb zeker genoten", zegt het talent tegenover Eredivisie Live. "Het was een mooie goal. "Ik ging de eerste man voorbij, kapte er nog een paar uit. Daarna maakte Jetro Willems ook nog ruimte voor me en schoot ik de bal binnen."

De aanvaller gaat bij PSV graag het gevecht om een basisplaats aan. De werkwijze van Advocaat werkt daarbij positief. "Hij kijkt niet echt naar de status van spelers. Als ik een kans krijg wil ik hem pakken. Ik heb ook het gevoel dat ik niet onderdoe voor mijn concurrenten. Ik moet gewoon doorgaan met hoe ik nu bezig ben."
infamous psv
 infamous psv - zondag 26 augustus 2012 - 21:37   quote  deeplink  
Goeie uitoverwinning waarbij Mertens wederom beslissend was en Depay zeer goed inviel , Die jongen klopt aan de deur en een basisplaats lonkt voor ons talent..
infamous psv
 infamous psv - zondag 26 augustus 2012 - 21:39   quote  deeplink  
OOK Hutchinson mag vermeld worden... Deed het verdedigend naar behoren en aanvallend gezien was hij zeer opvallend vandaag..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 26 augustus 2012 - 23:07   quote  deeplink  
Gefeliciteerd lampies..
hippy
 hippy - woensdag 29 augustus 2012 - 13:26   quote  deeplink  
Ach hou toch allemaal op...groningen was 75% van de wedstrijd beter...
Ze hebben gewoon geluk gehad...had makkelijk een overwinning voor groningen kunnen wezen...
Alleen de individuele krachten van psv gaven de doorslag...niet het goeie spel...
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - woensdag 29 augustus 2012 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2012 - 13:26 schreef hippy het volgende:
Ach hou toch allemaal op...groningen was 75% van de wedstrijd beter...
Ze hebben gewoon geluk gehad...had makkelijk een overwinning voor groningen kunnen wezen...
Alleen de individuele krachten van psv gaven de doorslag...niet het goeie spel...
ahhhhh mooi omschreven nu je papfles na binnen en slapen he hippy de hippo.
en als je morgen weer wakker bent mag je nog iets posten, en wel iets zinnigs aub.
infamous psv
 infamous psv - woensdag 29 augustus 2012 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2012 - 13:26 schreef hippy het volgende:
Ach hou toch allemaal op...groningen was 75% van de wedstrijd beter...
Ze hebben gewoon geluk gehad...had makkelijk een overwinning voor groningen kunnen wezen...
Alleen de individuele krachten van psv gaven de doorslag...niet het goeie spel...
oh Hippy toch...
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 augustus 2012 - 02:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2012 - 19:05 schreef infamous psv het volgende:

[..]

oh Hippy toch...
Roze bril hè..
hippy
 hippy - donderdag 30 augustus 2012 - 07:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2012 - 17:10 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

ahhhhh mooi omschreven nu je papfles na binnen en slapen he hippy de hippo.
en als je morgen weer wakker bent mag je nog iets posten, en wel iets zinnigs aub.
Let op mijn woorden...als de grote het halverwege het seizoen niet meer op kunnen brengen gaat psv wedstrijden zoals deze verliezen....
Ik zeg dit niet omdat ik niet van jullie speelwijze hou, maar ik kijk er niet met een psvbril tegenaan...
En een papfles is relaxed...;)))

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 augustus 2012 door hippy --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Fc Groningen-PSV









0.0055160