BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Voetbalgeweld

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Voetbal Nieuws
hippy
 hippy - zaterdag 08 december 2012 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 december 2012 - 12:42 schreef Aartus het volgende:
Wat betrefd de straffen die deze gasten moeten krijgen.Vanochtend op t journaal..Ze krijgen waarschijnlijk maar 3 jaar cel..ze worden als minderjarige berecht...
Wat zei ik...en een gezin is hun vader, broer en zwager kwijt....
Maar goed, ze worden nu geknuffeld tot goede burgers tot ze steaks 18 zijn en weer iemand in elkaar trappen...
Weer het slachtoffer dat opnieuw het slachtoffer wordt...
Poeh wat een zware straf zeg...
Aartus
 Aartus - zaterdag 08 december 2012 - 12:17   quote  deeplink  
T word tijd dat we eens een schhoonmaak gaan houden in nederland..En t zal niet lang meer duren dat dat ook gaat gebeuren..t is t gesprek van de dag op straat..Je kunt aan alles merken dat bijna alle nederlanders t zat zijn..T zal niet lang meer duren voor er excessen plaats vinden.Te beginnen in t uitgaansleven...Trouwens gek he ,je hoort niets van wat de marrokaanse gemeenschap hier van vind..Ze zwijgen in alles,in de media enz.Alleen ali b heeft wat van zich laten horen..En de rest houd lekker z.n muil.Wie zwijgt stemt toe!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 december 2012 door Aartus --
infamous psv
 infamous psv - zondag 09 december 2012 - 13:23   quote  deeplink  
Bert van Oostveen staat nog altijd achter de beslissing van de KNVB om de wedstrijden in het betaald voetbal door te laten gaan. Trainers zoals onder andere Dick Advocaat en Ronald Koemen hadden er voor gepleit om naast het amateurvoetbal ook de duels in het profvoetbal af te gelasten na de dood van Richard Nieuwenhuizen.

Wij vinden dat het betaald voetbal hét platform is om de stilte zichtbaar te maken. Dit geeft een veel krachtiger signaal dan met z'n allen met een bak chips in de hand een film kijken, aldus Van Oostveen tegenover de camera van de NOS.

Bij alle wedstrijden in de Eredivisie en Jupiler League wordt een minuut stilte gehouden voor de gemolesteerde grensrechter van SC Buitenboys. Van Oostveen gaat komende week in Den Haag met de betrokken ministeries op zoek naar oplossingen. We moeten zoeken naar een pakket aan maatregelen. Misschien komt het er wel op neer dat we bestaande maatregelen beter moeten uitvoeren.

bron: voetbalprimeur
Eide
 Eide - zondag 09 december 2012 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 december 2012 - 13:23 schreef infamous psv het volgende:
Bert van Oostveen staat nog altijd achter de beslissing van de KNVB om de wedstrijden in het betaald voetbal door te laten gaan. Trainers zoals onder andere Dick Advocaat en Ronald Koemen hadden er voor gepleit om naast het amateurvoetbal ook de duels in het profvoetbal af te gelasten na de dood van Richard Nieuwenhuizen.

Wij vinden dat het betaald voetbal hét platform is om de stilte zichtbaar te maken. Dit geeft een veel krachtiger signaal dan met z'n allen met een bak chips in de hand een film kijken, aldus Van Oostveen tegenover de camera van de NOS.

Bij alle wedstrijden in de Eredivisie en Jupiler League wordt een minuut stilte gehouden voor de gemolesteerde grensrechter van SC Buitenboys. Van Oostveen gaat komende week in Den Haag met de betrokken ministeries op zoek naar oplossingen. We moeten zoeken naar een pakket aan maatregelen. Misschien komt het er wel op neer dat we bestaande maatregelen beter moeten uitvoeren.

bron: voetbalprimeur
Ik kan me hier wel in vinden, sterker nog, ik was al geen fan van het stilleggen van de competitie. Voor mijn gevoel is dat zoiets als ingegeven aan het geweld van een paar idioten.

Ik had het liever door zien gaan met een minuut stilte op ELK veld en de daarbijbehorende acties waar clubs altijd mee komen.
infamous psv
 infamous psv - maandag 10 december 2012 - 14:20   quote  deeplink  
Ben benieuwd of het echt effectief is
Eide
 Eide - maandag 10 december 2012 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 december 2012 - 14:20 schreef infamous psv het volgende:
Ben benieuwd of het echt effectief is
Natuurlijk niet. Aankomende competitie ronde is op de prof velden alles weer als vanouds en op de amateurvelden toch wel.
hippy
 hippy - dinsdag 11 december 2012 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 december 2012 - 15:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Aankomende competitie ronde is op de prof velden alles weer als vanouds en op de amateurvelden toch wel.
Daar ligt ook de wortel van het kwaad...als je soms ziet hoe spelers en zelfs trainers(advocaat) tekeer gaan tegen een scheids...
Zelfs tegen de vierde official...een man die niks met de beslissingen van de scheids te maken heeft....
Woede aanval, bats rode kaart...
Als je dit gedrag wilt stoppen zal je keihard moeten optreden
Eide
 Eide - woensdag 12 december 2012 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 december 2012 - 09:27 schreef hippy het volgende:

[..]

Daar ligt ook de wortel van het kwaad...als je soms ziet hoe spelers en zelfs trainers(advocaat) tekeer gaan tegen een scheids...
Zelfs tegen de vierde official...een man die niks met de beslissingen van de scheids te maken heeft....
Woede aanval, bats rode kaart...
Als je dit gedrag wilt stoppen zal je keihard moeten optreden
De vraag is wat je wel en niet wil.

Ik heb zelf ook regelmatig wedstrijden gefloten in de periode dat ik niet kon voetballen. Ik had als scheidsrechter geen moeite een reactie. Een keer je mening geven, of even in emotie reageren moet, vind ik, kunnen. En dan negeer je dat als het nergens op slaat of je praat even met zo'n speler, even toelichten. En dan moet het wel voorbij zijn.

Dat is wat anders als consequent zeuren of beledigend worden natuurlijk. De vraag is dan alleen waar de scheidslijn ligt. Ook in het rugby trouwens, een voorbeeld dat veel wordt gebruikt, zie je dat speler en scheidsrechter constant in contact zijn met elkaar. Ooki daar komt echt wel eens emotie om de hoek alleen wordt een beslissing daar makkelijk geaccepteerd.

In mijn optiek is kort reageren dus prima, zeuren alleen niet. Momenteel is bijvoorbeeld Strootman een voorbeeld voor mij hoe het niet moet. Steeds dat zeuren, steeds het opstootje zoeken. Nee. Suarez had dat ook, echt zijn vervelende kant. Dat moet eruit wat mij betreft. Maar contact hebben, als is het kort in reactie, moet kunnen.
infamous psv
 infamous psv - woensdag 12 december 2012 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 december 2012 - 09:27 schreef hippy het volgende:

[..]

Daar ligt ook de wortel van het kwaad...als je soms ziet hoe spelers en zelfs trainers(advocaat) tekeer gaan tegen een scheids...
Zelfs tegen de vierde official...een man die niks met de beslissingen van de scheids te maken heeft....
Woede aanval, bats rode kaart...
Als je dit gedrag wilt stoppen zal je keihard moeten optreden
onzin...emotie hoort bij het voetbal.
Je kan het de spelers en trainers van Eredivisie niet kwalijk nemen dat er n grensrechter doodgeslagen/geschopt word
hippy
 hippy - donderdag 13 december 2012 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 december 2012 - 19:56 schreef infamous psv het volgende:

[..]

onzin...emotie hoort bij het voetbal.
Je kan het de spelers en trainers van Eredivisie niet kwalijk nemen dat er n grensrechter doodgeslagen/geschopt word
Dit bedoel ik nou...we vinden het al heel normaal dat scheidsrechters compleet verrot gescholden wordt...we stoppen dat dan in het hoekje emotie....
Complete waanzin...en de spelers in de eredivisie en ook de trainers hebben een voorbeeldfunctie die ze zeker wel wat serieuzer kunnen nemen...
Als je af en toe dick advocaat hoort schreeuwen tegen de vierde official....dan kan met meer RESPECT, daar is ie weer....
Want iemand op een normale manier te woord staan, valt toch ook onder het kopje respect...???....
En dan heb ik het nog niet eens over de smerige overtredingen die gemaakt worden...
Als je dit uit het voetbal wilt halen, zal je gewoon harder moeten ingrijpen....
hippy
 hippy - vrijdag 14 december 2012 - 09:45   quote  deeplink  
En nog ff over emotie....
Emotie is een gevoel en geen daad...
Je kan kwaad, blij, verdrietig enz. worden...
Maar een normaal mensen moet dat in de meeste gevallen kunnen beheersen....
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar een scheids dit kut fluit hoort hier toch echt niet bij...
Je wordt kwaad om een beslissing(emotie), je gebruikt fysiek geweld(wraak)....
Je gaat toch niet elke keer als je het niet eens ben met iemand, die persoon op zijn neus slaan...???
Zowel, zit er echt iets mis in die persoon...
Dus emotie ok, maar men moet wel zichzelf kunnen beheersen...
Eide
 Eide - vrijdag 14 december 2012 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 december 2012 - 09:45 schreef hippy het volgende:

Dus emotie ok, maar men moet wel zichzelf kunnen beheersen...
Precies.
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 14 december 2012 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2012 - 10:10 schreef hippy het volgende:

[..]

Dit bedoel ik nou...we vinden het al heel normaal dat scheidsrechters compleet verrot gescholden wordt...we stoppen dat dan in het hoekje emotie....
Complete waanzin...en de spelers in de eredivisie en ook de trainers hebben een voorbeeldfunctie die ze zeker wel wat serieuzer kunnen nemen...
Als je af en toe dick advocaat hoort schreeuwen tegen de vierde official....dan kan met meer RESPECT, daar is ie weer....
Want iemand op een normale manier te woord staan, valt toch ook onder het kopje respect...???....
En dan heb ik het nog niet eens over de smerige overtredingen die gemaakt worden...
Als je dit uit het voetbal wilt halen, zal je gewoon harder moeten ingrijpen....
dan schaf je het voetbal lekker af.. Jankert
hippy
 hippy - zaterdag 15 december 2012 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 december 2012 - 20:51 schreef infamous psv het volgende:

[..]

dan schaf je het voetbal lekker af.. Jankert
Nee, gewoon randdebielen weren...mafkees...;)))
infamous psv
 infamous psv - zondag 23 december 2012 - 18:42   quote  deeplink  
Ook Maaskant tekent gedragscode KNVB niet

In navolging van AZ-trainer Gertjan Verbeek heeft ook FC Groningen-coach Robert Maaskant laten weten de gedragscode die de KNVB heeft opgesteld niet te ondertekenen. Hij noemt het zelfs 'compleet onzinnig'.

De KNVB wil dat scheidsrechters in de tweede seizoenshelft strenger optreden tegen protesterende trainers. Maaskant vindt dat de voetbalbond de problemen op een verkeerde manier aanpakt. "Ik sta wel achter het idee, maar vind dit niet de goede manier", vertelt de trainer aan Eredivisie Live.

"Ik vind niet dat de KNVB een maatschappelijk probleem moet neerleggen bij de trainers in het betaalde voetbal. We willen allemaal graag meewerken en hebben respect en discipline juist hoog in het vaandel staan. Maar dit heeft geen zin. Het lijkt me onzinnig om bestaande regels nog een keer te ondertekenen.''
hippy
 hippy - dinsdag 25 december 2012 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 december 2012 - 18:42 schreef infamous psv het volgende:
Ook Maaskant tekent gedragscode KNVB niet

In navolging van AZ-trainer Gertjan Verbeek heeft ook FC Groningen-coach Robert Maaskant laten weten de gedragscode die de KNVB heeft opgesteld niet te ondertekenen. Hij noemt het zelfs 'compleet onzinnig'.

De KNVB wil dat scheidsrechters in de tweede seizoenshelft strenger optreden tegen protesterende trainers. Maaskant vindt dat de voetbalbond de problemen op een verkeerde manier aanpakt. "Ik sta wel achter het idee, maar vind dit niet de goede manier", vertelt de trainer aan Eredivisie Live.

"Ik vind niet dat de KNVB een maatschappelijk probleem moet neerleggen bij de trainers in het betaalde voetbal. We willen allemaal graag meewerken en hebben respect en discipline juist hoog in het vaandel staan. Maar dit heeft geen zin. Het lijkt me onzinnig om bestaande regels nog een keer te ondertekenen.''
Als ie tekent kan ie geen kant op...zal met tegenvallende prestaties te maken hebben....
Aangezien ook verbeek weigert
Eide
 Eide - woensdag 26 december 2012 - 00:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 december 2012 - 18:42 schreef infamous psv het volgende:
Ook Maaskant tekent gedragscode KNVB niet

In navolging van AZ-trainer Gertjan Verbeek heeft ook FC Groningen-coach Robert Maaskant laten weten de gedragscode die de KNVB heeft opgesteld niet te ondertekenen. Hij noemt het zelfs 'compleet onzinnig'.

De KNVB wil dat scheidsrechters in de tweede seizoenshelft strenger optreden tegen protesterende trainers. Maaskant vindt dat de voetbalbond de problemen op een verkeerde manier aanpakt. "Ik sta wel achter het idee, maar vind dit niet de goede manier", vertelt de trainer aan Eredivisie Live.

"Ik vind niet dat de KNVB een maatschappelijk probleem moet neerleggen bij de trainers in het betaalde voetbal. We willen allemaal graag meewerken en hebben respect en discipline juist hoog in het vaandel staan. Maar dit heeft geen zin. Het lijkt me onzinnig om bestaande regels nog een keer te ondertekenen.''
Is dat zo? Maaskant zegt anders hele zinnige dingen. Wees eerlijk, het plotselinge handelen van de KNVB heeft nogal de schijn van paniekvoetbal. Voetbal ligt in de politiek toch al niet zo lekker dus het idee dat dit voetbalpolitiek van de KNVB is lijkt helemaal niet vreemd.

Ik heb geen moeite met geel voor zeuren hoor. Ik heb ook geen moeite met het gemak waar Nederlandse scheidsrechter rood trekken. Zeer terecht zelfs. Ik heb wel moeite met de symboolacties die totaal geen relevantie hebben.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Voetbalgeweld









0.0091919