BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Derijck zorgt voor (meer) voetballend vermogen PSV

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
mauricio7999
 mauricio7999 - zaterdag 19 januari 2013 - 14:41   quote  deeplink  
In mijn beleving zit het probleem bij PSV niet enkel in de instelling die de ploeg heeft. Het is een kwestie van kwaliteit in de verdediging. Ik persoonlijk roep al dik een jaar dat Derijck (geen top speler) van belang is juist tegen ploegen als Zwolle. Hij is de enige voetballer met (enigszins) voetballend inzicht naar voren toe. Voor mij een raadsel waarom Advocaat hem weer passeert na 3 "goede" potjes van Zanka. Het probleem is echter dat zowel Marcelo als Zanka een zelfde type speler is, man uitschakelen en daarna niet teveel meer doen met de bal, dat is namelijk drama bij beide. Als je dan geen Derijck naast je hebt staan en van Bommel en Strootman moeten constant uit positie om de bal op te halen, omdat de verdedigers er werkelijk helemaal niets van kunnen, dan speel je je middenveld kapot. Niet meer te belopen voor van Bommel (zie nieuwsbericht: http://www.soccernews.nl/news/182773/Benson:_Ik_ging_steeds_de_diepte_in_en_dan_liep_Van_Bommel_niet_mee) en vandaar ook zijn mindere wedstrijd. Dan kun je ervoor kiezen om van Bommel te wisselen voor een speler die dat wel kan belopen, maar dat is bijna onmogelijk. Derijck is dan in mijn ogen een oplossing om van Bommel en Strootman niet continue uit positie te halen. Hij durft af en toe in te schuiven, loopt logisch waardoor de vrije man op de as rondom het middenveld wordt vrijgespeeld en heeft als enige verdediger een pas naar voren die logisch is. Nogmaals geen topkwaliteit maar wel een logische verklaring voor de wedstrijd gisteren.

Iedere bal van de verdedigers (Zanka en Marcelo) ging naar een middenvelder op 5 meter afstand met de rug naar de goal. Dan moet je middenvelders hebben als Sneijder of van der Vaart (dynamisch) die met een draai zich vrij kunnen spelen en de neus richting de goal kunnen krijgen. Die hebben we niet. Dus wordt van bommel of strootman ingespeeld gaat 9 van de 10 keer de bal weer terug naar de clowns in de verdediging bij PSV. Zo schiet je er dus weinig mee op.

Mijn idee voor de wedstrijd tegen Heracles:
Zanka/Marcelo eruit, Derijck erin (voorkeur Zanka eruit)
Hiljemark voor Wijnaldum (meer passend vermogen en inzicht in de beweging zonder bal)
van Bommel met de punt naar achteren, daarvoor Strootman en Hiljemark
Willems op de linksback positie
Oh ja... en leg Marcelo dan uit, dat hij de verdediging niet stuurt maar Derijck met Waterman... hij moet gewoon een balletje afpakken!

In mijn beleving is de wissel van Derijck voor één van die clowns voldoende, maar zou ik als trainer best durven schuiven. Gisteren was het toonbeeld van een aantal wedstrijden voor de winterstop waarbij Derijck ook niet speelde en we feitelijk hetzelfde speelbeld zagen.

En dan in de Winterstop, koop aub een centrale verdediger (liefst Nederlandstalig, Bruma) met een pass naar voren (alla Vertonghen). Iemand een idee? Dat lost het probleem voor PSV pas echt op.

Mijn visie, dus deel ik hem gewoon met jullie. Wat vinden jullie?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 januari 2013 door mauricio7999 --
Eide
 Eide - zaterdag 19 januari 2013 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
In mijn beleving zit het probleem bij PSV niet enkel in de instelling die de ploeg heeft. Het is een kwestie van kwaliteit in de verdediging
PSV heeft na het debacle van gister 21 goals tegen. Op 18 wedstrijden (waar de rest nog op staat) dus 18 tegen. Daarmee had alleen Twente minder goals tegen. Waar baseer je die uitspraak dan die uitspraak van een zwakke verdediging op? Die ene zeperd van gister?

Voetballend vermogen hebben jullie ook zat. Backs die mee opkomen, middenvelders met creatief vermogen en een inspeelpass, veel scorend vermogen. ook daarvoor hoef je niet veel te veranderen.

Nee, waar het aan mankeert bij PSV is dat het een allegaartje van zeikerds is. In de media, over de media, over tegenstanders en zoals gister prima was te zien, tegen elkaar. Dickie Durf loopt daarom voorop. Hoe vaak heeft hij dit seizoen voor de camera's al niet lopen zaniken over van alles en nog wat?

Als het niet loopt begin Strootman te zeiken, Van Bommel loopt te zeiken, Lens ook, en dan zat Toivonen nog op de tribune. Er is niemand die met een positieve instelling er dan dubbel zo hard voor werkt. Dat is het risico van dat soort spelers. Loopt het lekker halen ze het bloed onder de nagel bij de tegenstander vandaan. Probleem is dat ze niet anders kunnen, loopt het niet doen ze het dus bij elkaar.

Puur mentaliteit dus. Met een trainer die net zo is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 januari 2013 door Eide --
dikke advocaatje
 dikke advocaatje - zaterdag 19 januari 2013 - 16:55   quote  deeplink  
Met bloed,zweet en ramen.
dikke advocaatje
 dikke advocaatje - zaterdag 19 januari 2013 - 17:25   quote  deeplink  
Derijck zorgt voor meer voetbal . Dhuuuu dat je niet veel verstand hebt van voetbal wist ik, want anders zou je niet voor psv zijn. Maar om nu te zeggen derijck brengt meer voetbal ,dat werkt echt op me lachspieren.
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 19 januari 2013 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 17:25 schreef dikke advocaatje het volgende:
Derijck zorgt voor meer voetbal . Dhuuuu dat je niet veel verstand hebt van voetbal wist ik, want anders zou je niet voor psv zijn. Maar om nu te zeggen derijck brengt meer voetbal ,dat werkt echt op me lachspieren.
hoe gaat het nou "dikke....
Zijn de tompoezen nog op gegaan.
dikke advocaatje
 dikke advocaatje - zaterdag 19 januari 2013 - 18:17   quote  deeplink  
Ja klopt gister feestje gevierd. Ze smaakte heerlijk bij het kijken van dat geklungel van die amateurs bij psubsidiev
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 19 januari 2013 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 - 18:17 schreef dikke advocaatje het volgende:
Ja klopt gister feestje gevierd. Ze smaakte heerlijk bij het kijken van dat geklungel van die amateurs bij psubsidiev
hahahahahaha..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Derijck zorgt voor (meer) voetballend vermogen PSV









0.0087440