BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Interesse in, en voor- en nadelen van een BeNeLiga

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Remon de Vries
 Remon de Vries - maandag 21 januari 2013 - 20:51   quote  deeplink  
Ik doe onderzoek naar de interesse in Nederland en België voor een eventuele samengevoegde voetbalcompetitie.

Al jaren zakt de Nederlandse voetbalcompetitie, evenals de Belgische, internationaal steeds verder af. Waar er vroeger nog wel eens internationale prijzen werden gewonnen zijn we tegenwoordig blij als er een aantal clubs de kwartfinale van de Europa Cup bereiken. Een oorzaak van deze mindere prestaties is het ontbreken van geld. Grote clubs in Engeland, Spanje en Duitsland hebben bijvoorbeeld een veelvoud van het budget dat de gemiddelde Nederlandse club heeft. Door twee competities samen te voegen krijg je een grotere markt. Door dit plan te verwezenlijken zou de kwaliteit van de, hoogste, competitie omhoog moeten gaan en is aansluiting bij de topcompetitie misschien weer een mogelijkheid. Noodzakelijk is echter wel dat de voetbalsupporters en sponsoren interesse hebben in deze opzet. De opzet waar we het nu over hebben is dus gewoon een competitie zoals beide landen die nu ook hebben, alleen dan heb je een mix van Nederlandse en Belgische clubs. Nadeel zal wel zijn dat de mindere clubs uit de spotlight kunnen verdwijnen maar dit is een offer die de overweging waard is. Er zullen dus ook meer competities komen omdat er meer clubs komen in de competities.

De bedoeling van deze enquête is om uit te vinden of de Nederlandse (en Belgische) voetbalfan bereid zijn bepaald dingen op te offeren om ooit misschien weer aansluiting te vinden met de Europese top. Denk hierbij aan clubs die zullen verdwijnen door grotere concurrentie op de markt en clubs die buiten de hoogste competities zullen vallen aangezien je niet met 40 teams in één competitie kan spelen. We zullen onderwerpen als reisafstand, faillissementen van clubs en uitstraling van de competitie. Antwoorden die niet tussen de gegeven antwoorden staan mag je invullen achter het vakje ''anders''. Eventuele opmerkingen kunnen gemaakt worden in het tekstvak onderaan de pagina.

Dit is een gevolg van een andere enquête (misschien dat jullie 'm nog kennen?) en is bedoeld om eerdere antwoorden te toetsen.

De link naar de enquête:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGZBMGd1X2RkeUN3MFdkT2laM3k2bEE6MQ#gid=0

B.v.d. Remon
tobiashak14
 tobiashak14 - dinsdag 10 december 2013 - 16:46   quote  deeplink  
Beste Remon,
Ik en een vriend doen ons profielwerkstuk over Financieel beleid van voetbalclubs en de mogelijke BeNe League is hier onderdeel van.
Zou je zo mogelijk je resultaten van je enquete kunnen opsturen naar tobias_1@live.nl? Het zou ons erg helpen!
gr Tobias
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 11 december 2013 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 16:46 schreef tobiashak14 het volgende:
Beste Remon,
Ik en een vriend doen ons profielwerkstuk over Financieel beleid van voetbalclubs en de mogelijke BeNe League is hier onderdeel van.
Zou je zo mogelijk je resultaten van je enquete kunnen opsturen naar tobias_1@live.nl? Het zou ons erg helpen!
gr Tobias
Ik denk niet dat hij zal antwoorden, naamgenoot.
remco k
 remco k - woensdag 11 december 2013 - 19:01   quote  deeplink  
Heet jij HAK van de achternaam?
Peterhs
 Peterhs - woensdag 11 december 2013 - 19:06   quote  deeplink  
Je moet de groente van HAK hebben!
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 11 december 2013 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 19:01 schreef remco k het volgende:
Heet jij HAK van de achternaam?
Gelukkig niet zeg..
tomson
 tomson - woensdag 11 december 2013 - 21:29   quote  deeplink  
Het is een vriend en ik ;)
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 12 december 2013 - 15:55   quote  deeplink  
,

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 december 2013 door NatjosFC --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5174
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Interesse in, en voor- en nadelen van een BeNeLiga









0.0099289