BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Wielrennen / Tour de France / topic: Tour 213

Headliner: Tour de France Plaats een nieuw antwoord  
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 28 juni 2013 - 12:36   quote  deeplink  
Alles waarover je maar wilt lullen als het maar over de tour van 2013 gaat...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 28 juni 2013 - 12:39   quote  deeplink  
Ik zal zelf beginnen met een paar vragen:
1)wie hebben het meest kans op de gele trui?
2a)wie hebben het meest kans op de bolletjestrui?
2b)wie zijn de beste knechten in de bergen?
3a)wie zijn de beste sprinters?
3b) wie zijn de beste aanjagers voor de uiteindelijke sprintkanonnen?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 28 juni 2013 - 14:33   quote  deeplink  
1)wie hebben het meest kans op de gele trui?
Naar mijn idee is dat Christopher Froome van Sky Procycling. Huizenhoog favoriet in mijn ogen. Reed in de Dauphiné iedereen aan gort. Contador volgde pas op grote afstand, al moet je die natuurlijk nooit afschrijven. En het blijft de Tour. Andere kanshebbers dan de genoemde 2: Evans, Rodriguez, Van Garderen, van den Broeck, maar ik verwacht ook veel van Richie Porte. Zal veel werk voor Froome moeten opknappen, maar het zou mij niks verbazen als deze jongen gewoon bovenin meedoet en gewoon voor plek 2 en 3 meestrijdt. Liet in de Dauphiné zien bergop ook goed mee te kunnen. Werd daar overigens tweede.

2a)wie hebben het meest kans op de bolletjestrui?
Hoewel dit een hele lastige is, aangezien het ook maar net is wie er voor de trui wil gaan, kies is voor de winnaar van afgelopen jaar: Thomas Voeckler. Altijd goed bergop, maar net niet goed genoeg voor de echte topklassering. Ik zie hem zo weer voor deze trui gaan. Zal ook beslist weer gaan aanvallen en een etappe winnen, denk ik.

2b)wie zijn de beste knechten in de bergen?
Allereerst natuurlijk de al genoemde Richie Porte. Hoewel je eigenlijk de gehele SKY ploeg kan noemen, want daar zitten er meerdere die bergop kunnen helpen. En degene die het bergop niet kunnen, zullen op het vlakke wellicht al tempo gaan maken om zo al mensen te lossen. Zie hoe sterk de SKY-ploeg vorig jaar ook was, ook al is er dit jaar geen Wiggins. Daarnaast Tejay van Garderen, indien hij volledig in dienst rijdt van Evans. Daarbij heeft Contador Rogers rondrijden, die het als knecht ook goed kan doen. En vergeet Gesink niet, die een uitstekende knecht zou kunnen zijn voor Mollema.

3a)wie zijn de beste sprinters?
Mark Cavendish en Peter Sagan. Dat zijn voor mij de absolute favorieten. Waarbij ik denk dat Sagan er met de groene trui vandoor gaat, ook omdat hij als het iets omhoog gaat, beter is dan de anderen. Al is Cavendish in het algemeen op het vlakke wel iets sneller dan Sagan. Maar sluit ook een André Greipel, Marcel Kittel, Matthew Goss niet uit voor etappezeges. Deze kunnen allen goed sprinten. En wellicht kan Aleksander Kristoff van Katusha nog wel verassen.

3b) wie zijn de beste aanjagers voor de uiteindelijke sprintkanonnen?
Daarbij kom je al gauw uit bij de teams van Cavendish en Greipel. Deze zullen beslist weer de welbekende treintjes gaan vormen. Maar vlak ook Argos niet uit. Kittel is daar de man. Maar Tom Veelers kan ook aardig sprinten en zal helpen om de boel in gang te zetten. En dan hebben ze daar nog John Degenkolb, die zelf zeer behoorlijk kan sprinten. De treintjes zullen er weer zijn, maar de mannen die het alleen moeten doen, zijn er natuurlijk ook.

Wat ik dan nog niet heb genoemd zijn de jongeren:
Naar mijn idee komen voor de witte trui in aanmerking: Tejay van Garderen. Voor mij de absolute favoriet. Maar Thibaut Pinot heeft ook laten zien dat hij bergop goed mee kan. En wat kan Quintana van Movistar laten zien. Het kan ook hier nog interessant worden.

Het ploegenklassement zal naar mijn idee nogal eentonig worden. De grote favoriet is natuurlijk SKY. Deze gaan dit waarschijnlijk makkelijk winnen en hebben ook uitstekende papieren voor de ploegentijdrit. Persoonlijk verwacht ik dan ook dat SKY wederom een groot deel van de Tour zal gaan domineren. Al worden er meer aanvallen verwacht dit jaar, onder andere van Contador. Al met al kunnen het drie zeer interessante, maar bovenal vermakelijke weken worden. Waarbij ik blijf hopen op Nederlands succes, wellicht van Mollema, al zou het toch ook erg leuk zijn als Hoogerland het weer kan laten zien. Of zou Hoogerland dit jaar weer proberen in de bolletjestrui te rijden? Wie weet. De tijd zal het leren, Parijs is nog ver.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 juni 2013 door feyenoord!!! --
TheMenace
 TheMenace - zondag 21 juli 2013 - 16:13   quote  deeplink  
in ieder geval geen nederlander haha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3095
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Tour de France Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Wielrennen / Tour de France / topic: Tour 213









0.0069479