BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Gewoon lekker een koopclub blijven

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Bootjuhh
 Bootjuhh - vrijdag 12 juli 2013 - 11:33   quote  deeplink  
Waarom wil iedereen eigenlijk dat PSV geen koopclub meer is? Ik snap dat niet helemaal. Ondanks dat het bij Ajax al een aantal jaar goed gaat snap ik niet wat het voordeel hiervan is. De argumenten dat het beter zou zijn voor het nederlandse voetbal snap ik ook niet helemaal. Wat is er mis met het traject dat Strootman, Lens en Mertens hebben doorlopen? Zo worden Sparta, Utrecht en AZ er ook beter van. Als je de jeugd daar al op hun 15de weg gaat plukken terwijl je maximaal 2/3 jeugdspelers kan laten doorbreken krijgen die clubs het toch veel zwaarder of zie ik nou iets heel belangrijks over het hoofd?
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 12 juli 2013 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2013 - 11:33 schreef Bootjuhh het volgende:
Waarom wil iedereen eigenlijk dat PSV geen koopclub meer is? Ik snap dat niet helemaal. Ondanks dat het bij Ajax al een aantal jaar goed gaat snap ik niet wat het voordeel hiervan is. De argumenten dat het beter zou zijn voor het nederlandse voetbal snap ik ook niet helemaal. Wat is er mis met het traject dat Strootman, Lens en Mertens hebben doorlopen? Zo worden Sparta, Utrecht en AZ er ook beter van. Als je de jeugd daar al op hun 15de weg gaat plukken terwijl je maximaal 2/3 jeugdspelers kan laten doorbreken krijgen die clubs het toch veel zwaarder of zie ik nou iets heel belangrijks over het hoofd?
De topictitel is al een schot in de roos natuurlijk..

569766690e_1367938585_8-verschillende-soorten-hooikoortsaanvallen__main-main.jpg
Bootjuhh
 Bootjuhh - vrijdag 12 juli 2013 - 11:58   quote  deeplink  
Eigenlijk wel, koopclub is uiteraard een negatief woord geworden door clubs die maar grote namen blijven kopen waarvan de helft niet/nauwelijks speelt. Wel vind ik dat een groot verschil met PSV. Snap dus niet dat PSV hierin zoveel kritiek krijgt. Ik denk juist dat dit aangemoedigd moet worden, een paar duurdere spelers kopen ipv jeugd weg stelen bij andere clubs is volgens mij veel beter voor het nederlandse voetbal.
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 12 juli 2013 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2013 - 11:58 schreef Bootjuhh het volgende:
Eigenlijk wel, koopclub is uiteraard een negatief woord geworden door clubs die maar grote namen blijven kopen waarvan de helft niet/nauwelijks speelt. Wel vind ik dat een groot verschil met PSV. Snap dus niet dat PSV hierin zoveel kritiek krijgt. Ik denk juist dat dit aangemoedigd moet worden, een paar duurdere spelers kopen ipv jeugd weg stelen bij andere clubs is volgens mij veel beter voor het nederlandse voetbal.
Onbedoeld is dit topic voer voor meerdere personen en stel voor om er een mooi slot op te zetten..

No offence natuurlijk ;)
Bootjuhh
 Bootjuhh - vrijdag 12 juli 2013 - 12:13   quote  deeplink  
Het leek mij een leuke discussie, was niet bedoeld om iets uit te lokken. Ik vroeg me alleen af of ik hier een heel afwijkende mening in had, heb ik wel vaker last van namelijk ;).
remco k
 remco k - vrijdag 12 juli 2013 - 12:23   quote  deeplink  
En je eigen jeugd dan??
remco k
 remco k - vrijdag 12 juli 2013 - 12:25   quote  deeplink  
Daarbij is het risico veel groter. Wat nu als je een aantal spelers hebt gekocht die stuk voor stuk niet renderen?? En je wordt geen kampioen ?? Hoe ga je het financieel dan nog inkleden??
Bootjuhh
 Bootjuhh - vrijdag 12 juli 2013 - 12:45   quote  deeplink  
Klopt, het risico is ook groter. Maar risico heb je met eigen jeugd ook. Als een Fischer niet bijgetekend had en Eriksen ook zegt ik speel nog een jaar voor Ajax loop je ook een hoop inkomsten mis. Maar misschien is dat juist het probleem voor PSV, dat ze juist die gunfactor niet hebben kunnen creeeren vanuit de jeugd. Ik zou er in ieder geval niet van staan te kijken als zo'n Bakkali volgend jaar door gaat breken en dan (bijna)gratis op zijn 19de de deur uit loopt.
remco k
 remco k - vrijdag 12 juli 2013 - 13:53   quote  deeplink  
Aangezien een jeugdspeler vaak veel te danken heeft aan de club gebeurt dat toch een stuk minder snel. Daarbij tekenen dat soort jongens bewust voor Ajax omdat ze het als een goede stap in hun carrière zien..

je moet dat soort gasten alleen wel op het juiste moment het juiste contract aanbieden en dat is wel moeilijk ja..

Daarbij kan natuurlijk iedere speler gratis de deur uit lopen, ook de aangekochte spelers.

En wat je niet moet vergeten is dat als Maher bijvoorbeeld gratis de deur uit loopt dit veel meer geld kost dan dat een Eriksen dat heeft gedaan.

Ook kennen de jongens uit de jeugd de filosofie en spelopvatting van de club en is het makkelijker aanpassen..

Je zegt dat het misschien zelfs wel beter is voor het Nederlandse voetbal dat PSV "zoveel" koopt, maar ik denk dat het tegenovergestelde waar is.

Ploegen die aan jullie ( of wie dan ook) verkopen worden er altijd een stuk minder van kwalitatief, het is ook lastiger op te vangen, er breekt bij die ploegen immers niet 5 keer per jaar een geweldige speler door.

En hoe meer goede ploegen we in Nederland hebben, hoe meer spelers er duur naar het buitenland verkocht kunnen worden, hoe beter de competitie zal worden. En des te aantrekkelijker het weer is voor buitenlandse talenten om naar Nederland te komen.
Allessandro
 Allessandro - vrijdag 12 juli 2013 - 14:02   quote  deeplink  
er valt voor allebei wel wat te zeggen hoor.

Kijk nu naar de verkoop van Strootman, Sparta is er maar wat blij mee.
Die vangen nu minstens 6 ton ! en voor een club als Sparta is dat veel geld.

Als de spelers die in Nederland allemaal zo'n clausule op zouden nemen bij verkoop dan levert dit de opleidingsclub altijd geld op.

Ploegen die verkopen worden inderdaad kwalitatief minder, maar dat is ook het geval, weliswaar op langere termijn, als je er een jeugdspeler weghaalt.
remco k
 remco k - vrijdag 12 juli 2013 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2013 - 14:02 schreef Allessandro het volgende:
er valt voor allebei wel wat te zeggen hoor.

Kijk nu naar de verkoop van Strootman, Sparta is er maar wat blij mee.
Die vangen nu minstens 6 ton ! en voor een club als Sparta is dat veel geld.

Als de spelers die in Nederland allemaal zo'n clausule op zouden nemen bij verkoop dan levert dit de opleidingsclub altijd geld op.

Ploegen die verkopen worden inderdaad kwalitatief minder, maar dat is ook het geval, weliswaar op langere termijn, als je er een jeugdspeler weghaalt.
Die clausule is gewoon een verplichting en is standaard bij iedere verkoop.

En een ploeg wordt niet minder van 1 verkoop als men meer talenten heeft lopen, 1 speler maakt namelijk niet de ploeg. Ook zijn andere spelers dan weer een jaar verder, ouder en waarschijnlijk beter geworden..
justus
 justus - vrijdag 12 juli 2013 - 19:08   quote  deeplink  
Is het kampioenschap van psv een 5-jaren plan ???
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 juli 2013 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2013 - 19:08 schreef justus het volgende:
Is het kampioenschap van psv een 5-jaren plan ???
Nee een mission impossible..
remco k
 remco k - vrijdag 12 juli 2013 - 20:56   quote  deeplink  
Deel 1, 2 en 3...
Hollands glorie
 Hollands glorie - vrijdag 12 juli 2013 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2013 - 20:22 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Nee een mission impossible..
Die titel heeft FEyenoord al geclaimd....
En weer geen titel
 En weer geen titel - vrijdag 12 juli 2013 - 23:59   quote  deeplink  
Gewoon lekker blijven kopen . En vooral spelers die bij hun oude club veel op de bank zaten. Die zijn tenminste goed uitgerust. Of ze kunnen voetballen doet er toch niet toe .
Hollands glorie
 Hollands glorie - zaterdag 13 juli 2013 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2013 - 23:59 schreef En weer geen titel het volgende:
Gewoon lekker blijven kopen . En vooral spelers die bij hun oude club veel op de bank zaten. Die zijn tenminste goed uitgerust. Of ze kunnen voetballen doet er toch niet toe .
Wat ben jij toch een inhoudsloze lapzwans...
En weer geen titel
 En weer geen titel - zaterdag 13 juli 2013 - 07:20   quote  deeplink  
Ach maak je niet druk Hollands gloor. Zijn ook mensen die niet door een PSV bril kijken. Roep al een tijdje dat het bagger is met psv. En zo als je hebt kunnen zien . Tot nu toe nog steeds gelijk gehad . Maar ja blijf vooral door die PSV bril kijken , die staat je goed.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5183
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Gewoon lekker een koopclub blijven









0.0063838