BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: #MEMPHIS DEPAY#

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
infamous psv
 infamous psv - zondag 18 augustus 2013 - 12:02   quote  deeplink  
Memphis Depay

266px-Memphis_Depay_2012.jpg

Persoonlijke informatie

Volledige naam Memphis Depay
Geboortedatum 13 februari 1994
Geboorteplaats Moordrecht, Nederland
Lengte 178 cm
Clubinformatie
Spelend bij Vlag van Nederland PSV
Rugnummer 22
Positie Aanvaller
Contract tot 2017
Jeugd

2000-2003
2003-2006
2006-2011 Vlag van Nederland VV Moordrecht
Vlag van Nederland Sparta
Vlag van Nederland PSV

Memphis Depay (Moordrecht, 13 februari 1994) is een Nederlands voetballer die bij voorkeur als aanvaller speelt. Hij debuteerde in september 2011 in het betaald voetbal vanuit de jeugdopleiding van PSV, dat in juni 2012 zijn contract verlengde tot aan de zomer van 2017.[1] Depay heeft een Ghanese vader en Nederlandse moeder. Depay speelt vanaf seizoen 2012-2013 onder de voetbalnaam Memphis.[2]

Hij begon met voetballen bij VV Moordrecht en kwam op negenjarige leeftijd bij Sparta.[3] Depay werd in het seizoen 2006/2007 opgenomen in de jeugdopleiding van PSV. Coach Fred Rutten haalde hem in het seizoen 2011/12 als stagiair bij de selectie van PSV. Hij kreeg er rugnummer 22. Depay debuteerde in de hoofdmacht in de tweede ronde van de KNVB beker 2011/12, uit tegen VVSB. Hij scoorde in die wedstrijd zelf zowel de 0-1 als de 0-5. Op 26 februari debuteerde Depay in de competitie in het duel tegen Feyenoord thuis (3-2 winst). Op 18 maart scoorde Depay zijn eerste goal in het duel tegen sc Heerenveen thuis (5-1 winst).

Nationaal team

In mei 2011 won Depay met Nederland onder 17 het Europees kampioenschap voetbal onder 17. Samen met zijn ploeggenoten versloeg Depay in de finale Duitsland onder 17 met 5-2. Hij scoorde zelf één van de doelpunten. Depay werd in mei 2013 door bondscoach Cor Pot geselecteerd voor het EK Onder 21. Opvallend is dat hij voor die tijd nooit een wedstrijd speelde voor Jong Oranje. Hij maakte zijn debuut voor Jong Oranje op 24 mei in de oefenwedstrijd tegen Jong Australië. Hij kreeg een basisplaats als linksbuiten toebedeeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 augustus 2013 door infamous psv --
remco k
 remco k - zondag 18 augustus 2013 - 12:04   quote  deeplink  
Dat is hem ja..
infamous psv
 infamous psv - zondag 18 augustus 2013 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 12:04 schreef remco k het volgende:
Dat is hem ja..
Toch wel he.. Ik wist t niet zeker.
remco k
 remco k - zondag 18 augustus 2013 - 12:13   quote  deeplink  
Jep..
infamous psv
 infamous psv - zondag 18 augustus 2013 - 13:26   quote  deeplink  
Depay: "Ik probeer de bal te laten dansen"

depay_memphis.jpg

Auteur: Fabian Bijman Gepubliceerd:18 augustus 2013 om 00:12Categorie:Reactie

Memphis Depay heeft een abonnement op mooie doelpunten. De aanvaller van PSV beschikt over een dodelijk schot. Dat weet Go Ahead Eagles-doelman Eloy Room na zaterdagavond ook.

De aanvaller schoot een vrije trap van pakweg zo'n dertig meter achter de kansloze Room in het uiteindelijk met 3-0 gewonnen thuisduel. Een geheim wapen wil Depay zijn vrije trap niet noemen. "Ik train er gewoon veel op. Het is een combinatie van techniek en kracht, waarbij ik de bal met de binnenkant wreef probeer te laten dansen", zegt Depay over zijn kunststukje in gesprek met Omroep Brabant.

Depay richtte na het duel met Eagles het vizier snel op komende dinsdag, wanneer AC Milan de tegenstander is. "Die wedstrijd speelde tegen de Eagles nog geen rol, maar we hebben nu wel enorm veel zin om tegen Milan te spelen. Dat is natuurlijk een moeilijke tegenstander, waar we veel respect voor hebben. Maar we gaan er alles aan doen om ook tegen hen ons eigen spel te spelen en een goed resultaat te halen. Kansloos zijn we zeker niet."

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 augustus 2013 door infamous psv --
remco k
 remco k - zondag 18 augustus 2013 - 14:24   quote  deeplink  
Hij gaat nu toch niet naast zijn schoenen lopen..
infamous psv
 infamous psv - zondag 18 augustus 2013 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:24 schreef remco k het volgende:
Hij gaat nu toch niet naast zijn schoenen lopen..
We wachten af..
remco k
 remco k - zondag 18 augustus 2013 - 14:48   quote  deeplink  
Vind het een rare opmerking die niet past bij zijn spel..
infamous psv
 infamous psv - zondag 18 augustus 2013 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:48 schreef remco k het volgende:
Vind het een rare opmerking die niet past bij zijn spel..
Wat betreft de Eagles bedoel je..
remco k
 remco k - zondag 18 augustus 2013 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:51 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Wat betreft de Eagles bedoel je..
Nee het de bal te laten dansen..
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 18 augustus 2013 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 13:26 schreef infamous psv het volgende:
Depay: "Ik probeer de bal te laten dansen"

[ afbeelding ]

Auteur: Fabian Bijman Gepubliceerd:18 augustus 2013 om 00:12Categorie:Reactie

Memphis Depay heeft een abonnement op mooie doelpunten. De aanvaller van PSV beschikt over een dodelijk schot. Dat weet Go Ahead Eagles-doelman Eloy Room na zaterdagavond ook.

De aanvaller schoot een vrije trap van pakweg zo'n dertig meter achter de kansloze Room in het uiteindelijk met 3-0 gewonnen thuisduel. Een geheim wapen wil Depay zijn vrije trap niet noemen. "Ik train er gewoon veel op. Het is een combinatie van techniek en kracht, waarbij ik de bal met de binnenkant wreef probeer te laten dansen", zegt Depay over zijn kunststukje in gesprek met Omroep Brabant.

Depay richtte na het duel met Eagles het vizier snel op komende dinsdag, wanneer AC Milan de tegenstander is. "Die wedstrijd speelde tegen de Eagles nog geen rol, maar we hebben nu wel enorm veel zin om tegen Milan te spelen. Dat is natuurlijk een moeilijke tegenstander, waar we veel respect voor hebben. Maar we gaan er alles aan doen om ook tegen hen ons eigen spel te spelen en een goed resultaat te halen. Kansloos zijn we zeker niet."
Knap dat hij een bal zonder ledematen leert dansen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 augustus 2013 door Hasjkoph --
infamous psv
 infamous psv - zondag 18 augustus 2013 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 15:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee het de bal te laten dansen..
Hij zal wel het zwabberen vd bal bedoelen mr dat ligt meer aan de bal geloof ik..

Vind het overigens prima als hij mr scoort..
Peterhs
 Peterhs - zondag 18 augustus 2013 - 15:56   quote  deeplink  
Nu een vrije trap van 30 meter tegen AC Milaan. Dan kan de mag nog zo 'dansen' maar erin gaat ie niet.
Sowieso mag een 30 meter vrije trap er gewoon simpelweg nooit in.
Ik zou dan niet eens een muur neerzetten, dan zie je ten alle tijden waar hij heen gaat.
infamous psv
 infamous psv - zondag 18 augustus 2013 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 15:56 schreef Peterhs het volgende:
Nu een vrije trap van 30 meter tegen AC Milaan. Dan kan de mag nog zo 'dansen' maar erin gaat ie niet.
Sowieso mag een 30 meter vrije trap er gewoon simpelweg nooit in.
Ik zou dan niet eens een muur neerzetten, dan zie je ten alle tijden waar hij heen gaat.
Bal tegen GAE had ook niet mogen zitten.. Was fout van Room.

Room geklopt zeg mr..
remco k
 remco k - zondag 18 augustus 2013 - 17:52   quote  deeplink  
hoop voor hem dat ie niet naast zijn schoenen gaat lopen, past niet bij dit PSV en niet bij Depay die eigenlijk alles nog te bewijzen heeft..
infamous psv
 infamous psv - zondag 18 augustus 2013 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 17:52 schreef remco k het volgende:
hoop voor hem dat ie niet naast zijn schoenen gaat lopen, past niet bij dit PSV en niet bij Depay die eigenlijk alles nog te bewijzen heeft..
Denk en hoop het niet mr geef hem de tijd..
remco k
 remco k - zondag 18 augustus 2013 - 18:01   quote  deeplink  
We wachten af..
infamous psv
 infamous psv - zondag 18 augustus 2013 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 18:01 schreef remco k het volgende:
We wachten af..
Bedankt Remco.. ik was al bang!
remco k
 remco k - zondag 18 augustus 2013 - 18:03   quote  deeplink  
Hihi..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: #MEMPHIS DEPAY#









0.0070321