BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Piero: 'Van Rhijn heeft beeldvorming tegen'

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - zondag 02 maart 2014 - 23:45   quote  deeplink  
Piero: 'Van Rhijn heeft beeldvorming tegen'

b1da12e764aeff9d5a084136dc05c0c039203af0.jpg

Volgens Jan van Halst heeft Ricardo van Rhijn de algemene opinie tegen wat betreft zijn persoon. De rechtsback van Ajax krijgt regelmatig kritiek, maar na bestudering van de cijfers blijkt dat Van Rhijn niet onderdoet voor de veel geloofde Daryl Janmaat.

'Ik baal er een beetje van dat hij zich niet echt heeft doorontwikkeld. Maar het heeft ook met de beeldvorming te maken', legt Van Halst uit bij FOX Sports. 'Als je ziet hoe hij voetbalt, dat ziet er best wel keurig uit. De beeldvorming bij mij komt voor mij ook uit de wedstrijd tegen Salzburg. Het verschil tussen de bal willen winnen en de bal ten koste van alles willen winnen. Hij moet beslissende duels winnen en dat vind ik een gemis.'

Toch ziet Van Halst, ook tot zijn eigen verrassing, dat Van Rhijn in cijfers overeenkomt met Janmaat. 'Ik dacht dat Janmaat in de dribbels veel beter zou zijn, maar dat is dus helemaal niet zo. De gewonnen duels verschillen ook niet zoveel. Dus het blijkt dat het met beeldvorming heeft te maken.'


Beelden

Bron

-------------

Veel kritiek geweest op Van Rhijn, vaak ook terecht. Dit gewoon eens als weerwoord, zeker na een uitstekende wedstrijd vandaag tegen feyenoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 maart 2014 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zondag 02 maart 2014 - 23:48   quote  deeplink  
Gappert :P maar nie erg.. blij da jij er tijd insteekt ;))
Eide
 Eide - zondag 02 maart 2014 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 23:48 schreef nummer10 het volgende:
Gappert :P maar nie erg.. blij da jij er tijd insteekt ;))
Zeker gejat, maar toch de moeite waard vond ik :)
Loetje
 Loetje - maandag 03 maart 2014 - 00:00   quote  deeplink  
Van Rhijn begon furieus bij Ajax 1 maar erna niet echt ontwikkeld. Toch speelt hij de laatste competitiewedstrijden meer dan goed.

Mooi dat je die piero met ons deelt
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 03 maart 2014 - 00:02   quote  deeplink  
Dit pleit zeker in het voordeel van van Rhijn, zeker omdat Janmaat zo werd opgehemeld.
Vond trouwens van Rhijn vandaag 1 van de betere aan onze kant.
Eide
 Eide - maandag 03 maart 2014 - 00:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 00:02 schreef Ronald 1960 het volgende:
Dit pleit zeker in het voordeel van van Rhijn, zeker omdat Janmaat zo werd opgehemeld.
Vond trouwens van Rhijn vandaag 1 van de betere aan onze kant.
Ik vond hem zelfs de beste, eindelijk die wil om z'n tegenstander op te vreten vandaag.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 maart 2014 - 00:30   quote  deeplink  
Heeft die alweer een paar wedstrijden.. gelukkig
nummer10
 nummer10 - maandag 03 maart 2014 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 23:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker gejat, maar toch de moeite waard vond ik :)
Zkrs... Altijd fan geweest van vrhijn.. maybe ook wel omdat ik contact heb met zijn nicht haha
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 03 maart 2014 - 00:49   quote  deeplink  
Hey Bandewijn, kan jij dit niet even doorsturen aan je holmaatje Van Gaal? Blijkbaar ziet die EI het toch verkeerd!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 maart 2014 - 07:12   quote  deeplink  
Hij speelde inderdaad goed tegen feyenoord maar net al het filmpje laat zien is
hij in duels niet fel genoeg.. Teveel jongens in ons team trekken hun pootje terug.
Toch vind ik zijn passing ook niet heel goed maar laatste tijd komt er nog wel eens
een voorzet aan. Gelukkig maar want daar ergerde ik me rot aan!
remco k
 remco k - maandag 03 maart 2014 - 12:49   quote  deeplink  
Hij speede tegen Feyenoord weet erg goed.

Maar als je deze statistieken bekijkt vind ik het niet bijzonder. Als verdediger maar de helft van je duels winnen is barslecht. 1 op de drie voorzetten is maar goed. Dat is ook veel te weinig.

Het is jammer dat je niet kan zien in statistieken hoe iemand positioneel is. Daar vind ik hem namelijk heel erg zwak.

Maar het gaat inderdaad gelukkig steeds beter en ik hoop dat ie die lijn ook doortrekt.

1 ding maakt dit lijstje overigens wel duidelijk. Dat de enige Rb die recht heeft op een basis plaats vd Wiel is.
freakie
 freakie - maandag 03 maart 2014 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 12:49 schreef remco k het volgende:
Hij speede tegen Feyenoord weet erg goed.

Maar als je deze statistieken bekijkt vind ik het niet bijzonder. Als verdediger maar de helft van je duels winnen is barslecht. 1 op de drie voorzetten is maar goed. Dat is ook veel te weinig.

Het is jammer dat je niet kan zien in statistieken hoe iemand positioneel is. Daar vind ik hem namelijk heel erg zwak.

Maar het gaat inderdaad gelukkig steeds beter en ik hoop dat ie die lijn ook doortrekt.

1 ding maakt dit lijstje overigens wel duidelijk. Dat de enige Rb die recht heeft op een basis plaats vd Wiel is.
Ik denk dat onze mening ook komt omdat we Van Rhijn nauwelijks meer zien groeien. Van een Jonge rechtsback verwacht je misschien iets meer.
Eide
 Eide - maandag 03 maart 2014 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 15:19 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik denk dat onze mening ook komt omdat we Van Rhijn nauwelijks meer zien groeien. Van een Jonge rechtsback verwacht je misschien iets meer.
Ricrado speelde vorig jaar pas zijn eerste volledige seizoen. Sinds de winterstop zit er duidelijk progressie in en beginnen we de Ricardo van Rhijn weer te zien die het Nederlands Elftal haalde. Als hij de huidige lijn door kan zeeten komt het echt helemaal goed met deze jongen.
remco k
 remco k - maandag 03 maart 2014 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 16:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Ricrado speelde vorig jaar pas zijn eerste volledige seizoen. Sinds de winterstop zit er duidelijk progressie in en beginnen we de Ricardo van Rhijn weer te zien die het Nederlands Elftal haalde. Als hij de huidige lijn door kan zeeten komt het echt helemaal goed met deze jongen.
Dat denk ik ook, hij komt ook wel uit een aardig diep dal.. En als je daar bij Ajax uit komt kan je wel wat..
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 03 maart 2014 - 17:03   quote  deeplink  
Er zit nog veel progressie in hem, om nog beter te worden.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 maart 2014 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 12:49 schreef remco k het volgende:
Hij speede tegen Feyenoord weet erg goed.

Maar als je deze statistieken bekijkt vind ik het niet bijzonder. Als verdediger maar de helft van je duels winnen is barslecht. 1 op de drie voorzetten is maar goed. Dat is ook veel te weinig.

Het is jammer dat je niet kan zien in statistieken hoe iemand positioneel is. Daar vind ik hem namelijk heel erg zwak.

Maar het gaat inderdaad gelukkig steeds beter en ik hoop dat ie die lijn ook doortrekt.

1 ding maakt dit lijstje overigens wel duidelijk. Dat de enige Rb die recht heeft op een basis plaats vd Wiel is.
vond hem juist verdedigend zwak en bang dat zijn broekje vies werd metaliteit, daarom was iedereen blij met ricardo toen de tijd, hoe vdwiel het nu doet weet ik niet
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 maart 2014 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 17:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vond hem juist verdedigend zwak en bang dat zijn broekje vies werd metaliteit, daarom was iedereen blij met ricardo toen de tijd, hoe vdwiel het nu doet weet ik niet
Van Rhijn is de jonge versie van vd Wiel..
Dan komt het nog wel goed met hem..
remco k
 remco k - maandag 03 maart 2014 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 17:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vond hem juist verdedigend zwak en bang dat zijn broekje vies werd metaliteit, daarom was iedereen blij met ricardo toen de tijd, hoe vdwiel het nu doet weet ik niet
Nou dat is niet zo moeilijk.. Hij heeft de aanvoerder van PSG uit de basis gespeeld in een zeer goed draaiend elftal (altijd lastiger als wanneer het niet draait) en ik denk dat ie momenteel bij de 3 beste rechtsbacks van Europa zit..
remco k
 remco k - maandag 03 maart 2014 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 18:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Van Rhijn is de jonge versie van vd Wiel..
Dan komt het nog wel goed met hem..
Vind ik niet helemaal, vind dat van Rhijn verdedigend nu beter is dan vd Wiel op die leeftijd, andersom was vd Wiel echt stukken dreigender aanvallend..
nummer10
 nummer10 - maandag 03 maart 2014 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 19:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Vind ik niet helemaal, vind dat van Rhijn verdedigend nu beter is dan vd Wiel op die leeftijd, andersom was vd Wiel echt stukken dreigender aanvallend..
Was vdwiel ook ooit niet begonnen als rechtsvoor maar omgeturnt tot back ??
remco k
 remco k - maandag 03 maart 2014 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 20:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Was vdwiel ook ooit niet begonnen als rechtsvoor maar omgeturnt tot back ??
Volgens mij was dat Ligeon.. Maar weet het niet zeker van vd Wiel..
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 03 maart 2014 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2014 - 20:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij was dat Ligeon.. Maar weet het niet zeker van vd Wiel..
Nee van der Wiel ook.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 maart 2014 - 20:14   quote  deeplink  
Ja da dacht ik ook... Vandaar ook zijn aanvallende kwaliteiten.. vrhijn komt er wel

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Piero: 'Van Rhijn heeft beeldvorming tegen'









0.0089089