BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Column: Beleving

Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Groningenfannieuws
 Groningenfannieuws - donderdag 20 maart 2014 - 19:38   quote  deeplink  
Vanaf jongs af aan ben ik opgevoed met FC Groningen.

Mijn vader vertelde altijd mooie verhalen over de wedstrijden en de sfeer in het stadion.
Ik kon niet wachten om een keer mee te gaan en toen het eindelijk zover was kon ik de hele nacht niet slapen.
In het seizoen 98/99 kreeg ik voor het eerst een seizoenskaart voor mijn verjaardag.
Eindelijk mocht ik heen, eindelijk kon ik zelf zien waar mijn vader altijd zoveel verhalen over vertelde.
Met de auto richting Groningen. vanaf verre zag ik de lichtmasten al staan.
Het begon te kriebelen, ik had geen nagels meer over.
Gauw de auto parkeren, een programma boekje kopen en dan eindelijk naar binnen.
Ik heb mijn ogen uitgekeken. De sfeer, het bananenlied en het fanatisme van mijn vader staan me nog steeds bij.
Nu zijn we een aantal jaren verder, mijn vader heeft inmiddels geen kaart meer en ik ga met een hele groep naar uit en thuis wedstrijden.

Een matchday voor mij betekend op tijd met de trein richting Groningen. Op het station verzameld onze groep en we vertrekken richting de Waterloobar. In de loop daar naar toe spreken we onze verwachtingen uit over de komende wedstrijd. In de kroeg proosten we op de goede afloop en tegen 2 uur vertrekken we richting het stadion.
Nog steeds word ik zenuwachtig wanneer ik het stadion zie. Ik begin steeds sneller te lopen en het liefst duw ik iedereen aan de kant. Ik wil naar binnen!
Elke keer weer hoop ik dat er een sfeer hangt net zoals in de begin jaren van de Euroborg.
De wedstrijden tegen Partizan, Fiorentina, Vitesse 4 3 en de play-offs om de Champions league tegen Az en Ajax blijven me daarin bij. Ongelooflijk!
Tegenstanders deden het in hun broek wanneer ze bij ons op bezoek moesten.

Hoe anders is het nu?

Wanneer ik om me heen kijk in het stadion zie ik nog maar weinig mensen die er 5 jaar geleden ook zaten. In de topwedstrijden zie je ook weer mensen die er niet altijd zijn.
De sfeer van toen is er niet meer.
Het lijkt de laatste maanden/jaren of veel supporters de wedstrijd als een dagje uit zien. Lekker in het zonnetje zitten en maar kijken wat de middag je brengt.
Tegen Cambuur en Feyenoord kan je zien dat er nog genoeg fanatiekelingen op noord zitten maar waarom kan dat niet de hele wedstrijd? Iedereen weet wanneer je vol achter de ploeg gaat staan ze beter gaan voetballen. Er komen nu belangrijke weken aan. Het gat met de degradatie play-offs is maar 6 punten en met Vitesse en Psv op het programma ziet het er niet rooskleurig uit.
De spelers moeten het op het veld laten zien, maar wij op de tribune moeten dan ook presteren.

Samen staan we sterker!
www.groningenfannieuws.nl

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Column: Beleving









0.0059120