BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: KNVB beoordeelt Feyenoord als financieel gezond

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 18 april 2014 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 23:25 schreef van geil het volgende:
heeft ook met t besef te maken natuurlijk.
Koeman bakte er niets van tot 7 wedstrijden geleden.(dit seizoen)
ging in conclaaf met z'n spelers en technische staf en greep eindelijk in.
Maar of het daarmee n goede trainer is?
Lijkt mij , dat n goede trainer cq assistent iets eerder ingrijpt.
Goede nuance.
Fraser heeft de boel bij ado beter op de rit kunnen krijgen, maar heeft minimaal 4 gelukkige punten weten te halen (Groninge, Twente).
Een goede trainer laat het minstens een seizoen zien.
sportverteller
 sportverteller - zaterdag 19 april 2014 - 06:50   quote  deeplink  
quote:
...Koeman bakte er niets van tot 7 wedstrijden geleden.(dit seizoen)...
quote:
Goede nuance....
Oneens. Koeman heeft het maximale uit de selectie en beschikbare middelen gehaald. Zowel dit seizoen als de twee voorgaande. De periode Van Geel / Koeman heeft Feyenoord goede dingen gebracht. We staan nu op steviger bodem en zijn goed voorbereid en bezig om de volgende stap omhoog te zetten. Als je als supporter de club hiervoor geen credits wil geven, denk ik dat ik met iemand te doen heb voor wie het glas altijd half leeg is.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 april 2014 - 07:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 23:14 schreef Els het volgende:

[..]

Ik vind dat Fraser het erg goed doet, maar ik begrijp nu dat jij denkt dat je een degradatiekandidaat binnen tien wedstrijden aan de top van de eredivisie moet kunnen brengen. Tja, origineel standpunt, maar weinig realistisch. En gelukkig kan jij er inderdaad helemaal niets aan doen waar ik het over heb.
Gelukkig maar zeg, poeh als ik jou gezeik ook nog moest doen ...
Ik vind het alleen zo makkelijk om nu al te zeggen dat je Henk Fraser een 'goeie' trainer vind, die goed voor Feyenoord zou zijn ... Zijn we even blij dat jij het niet voor het zeggen heb in dat nieuw stadion laterzzzz
Els
 Els - zaterdag 19 april 2014 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 07:26 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Gelukkig maar zeg, poeh als ik jou gezeik ook nog moest doen ...
Ik vind het alleen zo makkelijk om nu al te zeggen dat je Henk Fraser een 'goeie' trainer vind, die goed voor Feyenoord zou zijn ... Zijn we even blij dat jij het niet voor het zeggen heb in dat nieuw stadion laterzzzz
Ja, lieve.
Maar je moet wel stoppen met mensen woorden in de mond te leggen, dat is een bijzonder naar trekje van je.
Ik heb nergens gezegd dat Fraser goed voor Feyenoord zou zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 april 2014 door Els --
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 april 2014 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 06:50 schreef sportverteller het volgende:

[..]

[..]

Oneens. Koeman heeft het maximale uit de selectie en beschikbare middelen gehaald. Zowel dit seizoen als de twee voorgaande. De periode Van Geel / Koeman heeft Feyenoord goede dingen gebracht. We staan nu op steviger bodem en zijn goed voorbereid en bezig om de volgende stap omhoog te zetten. Als je als supporter de club hiervoor geen credits wil geven, denk ik dat ik met iemand te doen heb voor wie het glas altijd half leeg is.
Geen quotes uit z'n verband halen.
Koeman is een goede trainer. Heeft ie meer dan een seizoen laten zien. Wat hij te lang heeft nagelaten is ingrijpen bij een kwakkelend team dat ruim 9 maanden ondermaats presteerde.
Fraser. Die moet zich op hoogste niveau nog bewijzen. Langdurig.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 april 2014 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 07:52 schreef Els het volgende:

[..]

Ja, lieve.
Maar je moet wel stoppen met mensen woorden in de mond te leggen, dat is een bijzonder naar trekje van je.
Ik heb nergens gezegd dat Fraser goed voor Feyenoord zou zijn.
Blijft een nare man Els...
moa
 moa - zaterdag 19 april 2014 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 22:41 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Blijft een nare man Els...
Ach, hij heeft een rood-wit hart, zolang dat rood geen baan in het midden is zit het wel goed.
Els
 Els - zaterdag 19 april 2014 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 22:41 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Blijft een nare man Els...
Absoluut.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 20 april 2014 - 01:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 22:45 schreef moa het volgende:

[..]

Ach, hij heeft een rood-wit hart, zolang dat rood geen baan in het midden is zit het wel goed.
Zo is dat.
Els
 Els - zondag 20 april 2014 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 01:09 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Zo is dat.
Is dat echt zo?
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 20 april 2014 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 09:16 schreef Els het volgende:

[..]

Is dat echt zo?
Ja.
Je twijfelt?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 april 2014 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 12:21 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Ja.
Je twijfelt?
Twijfel is gerechtvaardigd..

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=212036
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 20 april 2014 - 15:48   quote  deeplink  
Tegeltje.
Els
 Els - zondag 20 april 2014 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 12:21 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Ja.
Je twijfelt?
Nadrukkelijk.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 21 april 2014 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 22:34 schreef Els het volgende:

[..]

Nadrukkelijk.
Maar gezien de twijfel nog niet overtuigd?
Els
 Els - maandag 21 april 2014 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 april 2014 - 20:14 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Maar gezien de twijfel nog niet overtuigd?
Nee, niet overtuigd. Wel een zware verdenking.
van geil
 van geil - maandag 21 april 2014 - 21:51   quote  deeplink  
roos-van-leary-Sjaak-Vane-Menscentraal.bmp
Stylzz
 Stylzz - maandag 21 april 2014 - 22:08   quote  deeplink  
De Roos van Leary...hou eens op...
van geil
 van geil - maandag 21 april 2014 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 april 2014 - 22:08 schreef Stylzz het volgende:
De Roos van Leary...hou eens op...
ik doe niks.
Voer geen zinloze discussies.
geef alleen n leidraad.
:)
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 21 april 2014 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 april 2014 - 22:16 schreef van geil het volgende:

[..]

ik doe niks.
Voer geen zinloze discussies.
geef alleen n leidraad.
:)
Haha, joh, heeft bij uitsluitend digitale communicatie geen enkel nut.
En emotie is altijd functioneel.

En discussies zijn pas zinloos als 1 partij er geen zin meer in heeft.
sportverteller
 sportverteller - zaterdag 26 april 2014 - 10:30   quote  deeplink  
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/26/financiele-constructies-bij-fc-twente-om-schuld-te-verlagen/

quote:
De financiële situatie bij FC Twente was begin dit jaar zo acuut dat de voetbalclub een direct liquiditeitsprobleem had waardoor spelerssalarissen niet meer konden worden betaald. Om de betalingsproblemen op te lossen en de schuld te verlagen bedacht de club bijzondere financiële constructies. Daarmee zijn inkomsten uit de toekomst naar voren gehaald.

Dat gebeurde op twee manieren, zo bevestigt Arjan Hoop, bankier en onbezoldigd adviseur van de club. Twente verkocht begin dit jaar een deel van de inkomsten uit toekomstige transfers aan investeringsmaatschappij Doyen Sports. Dat leverde 5 miljoen euro op voor lopende zaken en investeringen.

In dezelfde periode is een deel van toekomstige televisierechten verkocht aan een groep van elf investeerders die zich de vrienden van Twente noemt. Hiermee kon de schuld worden verlaagd, en daarmee ook de rentelast. Twee clubbestuurders Joop Munsterman en Aldo van der Laan behoren tot deze groep investeerders.

Deze vriendenclub heeft FC Twente voor de bouw van het nieuwe stadion in 2008 een bedrag van 16 miljoen euro geleend. Twente moest deze lening vanaf 2014 terugbetalen. Het ging om aflossingen van 1,6 miljoen euro op jaarbasis. Omdat Twente veel heeft geïnvesteerd in het stadion en de trainingsfaciliteiten, heeft de club moeite om de schulden terug te betalen. Daarom is een constructie bedacht.
KNVB maakt zich zorgen om hoge schuld FC Twente

FC Twente heeft een deel van de inkomsten uit de televisierechten verkocht aan beleggingsmaatschappij FCI, die wordt gefinancierd door dezelfde vriendenclub. Voor een bedrag van 12 miljoen euro krijgt deze beleggingsmaatschappij voor een periode van 6 jaar ieder jaar gegarandeerd een bedrag van 2,2 miljoen euro uitgekeerd. FC Twente lost met deze 12 miljoen het grootste deel van de schuld af die de club heeft bij de vriendenclub.

De licentiecommissie van de KNVB maakt zich zorgen over de hoge schuld van FC Twente. De club werd jarenlang ingedeeld in categorie 3; financieel heel gezond. Eerder deze week hintte voorzitter Munsterman er in een interview bij Nieuwsuur op dat de club in categorie 1 terechtkomt en onder curatele van de KNVB komt te staan.
Ook bovenstaand bericht plaats de sportieve en financiële prestaties van Feyenoord in een nog positiever daglicht.

Feyenoord: goed bezig!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 26 april 2014 - 10:34   quote  deeplink  
Twente heeft de klassieke fout gemaakt door een voorschot te nemen op de toekomst.
Dat betekent dat je toekomstige tegenvallers niet meer kan opvangen, want je buffers zijn al opgesoupeerd. Dan kan je pochen dat er in de toekomst genoeg binnen komt, maar 1 jaar geen europees of een andere tegenvaller en je draait weer negatief, zonder buffers.
sportverteller
 sportverteller - zaterdag 26 april 2014 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 april 2014 - 10:34 schreef Stylzz het volgende:
Twente heeft de klassieke fout gemaakt door een voorschot te nemen op de toekomst.
Dat betekent dat je toekomstige tegenvallers niet meer kan opvangen, want je buffers zijn al opgesoupeerd. Dan kan je pochen dat er in de toekomst genoeg binnen komt, maar 1 jaar geen europees of een andere tegenvaller en je draait weer negatief, zonder buffers.
Eens.
Els
 Els - zaterdag 26 april 2014 - 10:48   quote  deeplink  
Toch wel apart dat een wanprestatie van Twente de prestatie van Feyenoord beter maakt. Hebben we dan een bonus ofzo? Komt er daardoor extra geld binnen?
Feyenoord heeft het redelijk gedaan, minder schulden (hoewel die vrienden echt wel terugbetaald moeten worden) en redelijke sportieve prestaties. Het is beter om voorlopig alleen maar naar de eigen prestaties te kijken en niet teveel te gaan relativeren.
Leonidas
 Leonidas - zaterdag 26 april 2014 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 april 2014 - 10:30 schreef sportverteller het volgende:
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/26/financiele-constructies-bij-fc-twente-om-schuld-te-verlagen/

[..]

Ook bovenstaand bericht plaats de sportieve en financiële prestaties van Feyenoord in een nog positiever daglicht.

Feyenoord: goed bezig!
Oke, Feyenoord doet het kennelijk beter dan Twente. Welke clubs doen het beter dan Feyenoord?
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 26 april 2014 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 april 2014 - 10:34 schreef Stylzz het volgende:
Twente heeft de klassieke fout gemaakt door een voorschot te nemen op de toekomst.
Dat betekent dat je toekomstige tegenvallers niet meer kan opvangen, want je buffers zijn al opgesoupeerd. Dan kan je pochen dat er in de toekomst genoeg binnen komt, maar 1 jaar geen europees of een andere tegenvaller en je draait weer negatief, zonder buffers.
Dat begrijp ik nooit, een voorschot op de toekomst nemen.
Je moet gewoon niet meer uitgeven dan wat er binnen komt , of je moet een buffer hebben.
Dat is wat van de Herik en Bosz in het verleden ook bij Feyenoord hebben gedaan , teveel uitgegeven ! Daarom kunnen we tot op heden alleen maar bij zijn met een Eric Gudde ...
sportverteller
 sportverteller - zaterdag 26 april 2014 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 april 2014 - 10:48 schreef Els het volgende:
Toch wel apart dat een wanprestatie van Twente de prestatie van Feyenoord beter maakt. Hebben we dan een bonus ofzo? Komt er daardoor extra geld binnen?
Feyenoord heeft het redelijk gedaan, minder schulden (hoewel die vrienden echt wel terugbetaald moeten worden) en redelijke sportieve prestaties. Het is beter om voorlopig alleen maar naar de eigen prestaties te kijken en niet teveel te gaan relativeren.
Ik zou niet weten waarom je niet te veel mag relativeren. Het bezien van de clubprestaties in het licht van de omstandigheden geeft juist een realistischer beeld waar we vandaan zijn gekomen en waar we nu staan. Daarmee wordt niet gezegd dat we achterover kunnen leunen. Feyenoord zal verdere stappen in de ontwikkeling moeten zetten, maar ook daar zijn we goed mee op weg.
sportverteller
 sportverteller - zaterdag 26 april 2014 - 11:31   quote  deeplink  
Je wordt geen kampioen omdat je het zelf zo goed doet, maar omdat je het beter hebt gedaan dan de anderen.
Els
 Els - zaterdag 26 april 2014 - 13:04   quote  deeplink  
Aha, ik hield er eerlijk gezegd al geen rekening meer mee dat we kampioen zouden worden.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 26 april 2014 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 april 2014 - 13:04 schreef Els het volgende:
Aha, ik hield er eerlijk gezegd al geen rekening meer mee dat we kampioen zouden worden.
Ach, het zou leuk zijn als het tot op de laatste speeldag wordt uitgesteld ... en dat er dan een schaal naar Amsterdam en Alkmaar moet !!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: KNVB beoordeelt Feyenoord als financieel gezond









0.0123450