BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Schwalbe Robben

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
wvb
 wvb - maandag 30 juni 2014 - 10:03   quote  deeplink  
Leuk dan Oranje gewonnen heeft, desalnietemin ongehoord, ongeoorloofd en ongepast dat Robben na 2 Schwalbes met bijpassende snoekduik een strafschop weet te versieren.
Op dit niveau, in deze digitale tijd, zulke belangen, waarbij ieder incident onmiddellijk terug bekeken kan worden middels gedetailleerde videobeelden.Echt schandalig in dit specifieke geval, dat een scheidrechter, ten overstaan van kijkers over de gehele wereld, niet terug kan komen op zijn eerder genomen beslissing, ik vind dit echt een aanfluiting.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 30 juni 2014 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 10:03 schreef wvb het volgende:
Leuk dan Oranje gewonnen heeft, desalnietemin ongehoord, ongeoorloofd en ongepast dat Robben na 2 Schwalbes met bijpassende snoekduik een strafschop weet te versieren.
Op dit niveau, in deze digitale tijd, zulke belangen, waarbij ieder incident onmiddellijk terug bekeken kan worden middels gedetailleerde videobeelden.Echt schandalig in dit specifieke geval, dat een scheidrechter, ten overstaan van kijkers over de gehele wereld, niet terug kan komen op zijn eerder genomen beslissing, ik vind dit echt een aanfluiting.
In de eerste helft was het een 200% penalty voor Robben (dubbel aangetikt) dus helemaal niets mis mee met deze laatste penalty. Is gewoon een optelsom.
Daarbij was het technisch gezien geen swalbe, de tegenstander zet overduidelijk zijn voet voor die van Robben dus er is contact. Dat Robben makkelijk ging liggen is een tweede...

Overigens mag wat mij betreft videobeelden meteen gebruikt worden!
Peterhs
 Peterhs - maandag 30 juni 2014 - 17:12   quote  deeplink  
Bij videobeelden had hij niet op de stip gegaan.
De verdediger zet niet zijn voet ervoor maar Robben zet zijn voet achter die van de verdediger.
Het was zo'n overduidelijke typische Robben val. Net zo overduidelijk hoe hij altijd naar links trekt. Ook hier blijft iedereen intrappen.
remco k
 remco k - maandag 30 juni 2014 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 17:12 schreef Peterhs het volgende:
Bij videobeelden had hij niet op de stip gegaan.
De verdediger zet niet zijn voet ervoor maar Robben zet zijn voet achter die van de verdediger.
Het was zo'n overduidelijke typische Robben val. Net zo overduidelijk hoe hij altijd naar links trekt. Ook hier blijft iedereen intrappen.
Grappig. De penalty komt juist op het moment dat ie rechtsom ging...
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 30 juni 2014 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 17:12 schreef Peterhs het volgende:
Bij videobeelden had hij niet op de stip gegaan.
De verdediger zet niet zijn voet ervoor maar Robben zet zijn voet achter die van de verdediger.
Het was zo'n overduidelijke typische Robben val. Net zo overduidelijk hoe hij altijd naar links trekt. Ook hier blijft iedereen intrappen.
Nee, de voet van Robben stond al op de grond en daarna zette de verdediger zijn voet tegen die van Robben aan.

858635171.gif?1404066337
remco k
 remco k - maandag 30 juni 2014 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 19:42 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Nee, de voet van Robben stond al op de grond en daarna zette de verdediger zijn voet tegen die van Robben aan.

[ afbeelding ]
Kijk eens goed man, hij raakt hem pas op het moment dat Robben zijn voet weer vooruit beweegt. En hij beweegt hem naar het been... Gewoon een swalbe..

Ben er blij mee hoor. Maar een swalbe is het.. Overigens zie ik je posten dat het terecht is omdat we in de eerste helft genaaid zijn.. Dat laatste klopt, maar een scheids die kwaad met kwaad vergeld is een waardeloze scheids..
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 30 juni 2014 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 19:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Kijk eens goed man, hij raakt hem pas op het moment dat Robben zijn voet weer vooruit beweegt. En hij beweegt hem naar het been... Gewoon een swalbe..
Ik kijk goed. De voet wordt tegen de linkervoet(!) van Robben gezet, waarbij de knie van die verdediger meebeweegt naar voren nog voordat Robben in zijn beweging naar voren gaat. Dan moet daarna Robben nog met zijn rechter(!)been voorbij de knie, wat natuurlijk nooit kan. Hij wordt dus de doorgang overduidelijk belemmerd en is het een zuivere penalty. Dat daarna robben opzichtig met veel drama valt verandert daar niets aan.

quote:

Ben er blij mee hoor. Maar een swalbe is het.. Overigens zie ik je posten dat het terecht is omdat we in de eerste helft genaaid zijn.. Dat laatste klopt, maar een scheids die kwaad met kwaad vergeld is een waardeloze scheids..
Veel scheidsrechters tellen dingen bij elkaar op, geen idee of dat mag maar het is wel normale gang van zaken.
Dus nu was het 200% + 0% (de echte swalbe van Robben waar hij het in zijn interview over had) + 100% = 300% penalty. Zelfs deze scheidsrechter kon nu gewoon niet anders dan terecht de penalty geven.
remco k
 remco k - maandag 30 juni 2014 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 20:04 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik kijk goed. De voet wordt tegen de linkervoet(!) van Robben gezet, waarbij de knie van die verdediger meebeweegt naar voren nog voordat Robben in zijn beweging naar voren gaat. Dan moet daarna Robben nog met zijn rechter(!)been voorbij de knie, wat natuurlijk nooit kan. Hij wordt dus de doorgang overduidelijk belemmerd en is het een zuivere penalty. Dat daarna robben opzichtig met veel drama valt verandert daar niets aan.

[..]

Veel scheidsrechters tellen dingen bij elkaar op, geen idee of dat mag maar het is wel normale gang van zaken.
Dus nu was het 200% + 0% (de echte swalbe van Robben waar hij het in zijn interview over had) + 100% = 300% penalty. Zelfs deze scheidsrechter kon nu gewoon niet anders dan terecht de penalty geven.
Op je laatste, heel simpel, het mag niet, en je bent verplicht situaties per stuk te bekijken en te beoordelen. Dus geen penalty.. En hij raakt hem nauwelijks, en echt pas nadat de voet weer van de grond is..
Peterhs
 Peterhs - maandag 30 juni 2014 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 18:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Grappig. De penalty komt juist op het moment dat ie rechtsom ging...
Volgens mij knijpt ie weer naar links uiteindelijk dus helaas, maar goed geprobeerd :-p
remco k
 remco k - maandag 30 juni 2014 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 21:48 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Volgens mij knijpt ie weer naar links uiteindelijk dus helaas, maar goed geprobeerd :-p
Jaja..
Peterhs
 Peterhs - maandag 30 juni 2014 - 21:51   quote  deeplink  
Boudewijn. Robben is al lang genoeg professional om aan te voelen of een speler gaat happen of niet.
Je merkt aan alles dat ie dit opzoekt en weet dat er een been aankomt.
Hij weet dus van tevoren al dat ie een duikel gaat maken als hij zijn ene been even houd staan. Je vliegt nooit zo half door de lucht als hij bij zon zachte aanraking.
Geen penalty klaar.
Peterhs
 Peterhs - maandag 30 juni 2014 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 21:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Jaja..
Je ziet toch op het beeld dat ie van de achterlijn terug richting strafschop/16 meter wil gaan? Dat kan niet vanaf die kant met rechtsom draaien.
remco k
 remco k - maandag 30 juni 2014 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 21:53 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Je ziet toch op het beeld dat ie van de achterlijn terug richting strafschop/16 meter wil gaan? Dat kan niet vanaf die kant met rechtsom draaien.
jaja.. Hij gaat toch gewoon buitenom bij die actie..
Peterhs
 Peterhs - maandag 30 juni 2014 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 22:02 schreef remco k het volgende:

[..]

jaja.. Hij gaat toch gewoon buitenom bij die actie..
De actie daarvoor bedoel je?
Ja ok dat is ongeveer de eerste en enige keer geweest dit wk tot nu toe.
Bij ons viel bijna iedereen van de bank van verbazing dat een keer niet naar binnen ging...
remco k
 remco k - maandag 30 juni 2014 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 22:11 schreef Peterhs het volgende:

[..]

De actie daarvoor bedoel je?
Ja ok dat is ongeveer de eerste en enige keer geweest dit wk tot nu toe.
Bij ons viel bijna iedereen van de bank van verbazing dat een keer niet naar binnen ging...
Whahah, dat klopt hoor, 5 minuten daarvoor maakte die ongeveer dezelfde actie.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 30 juni 2014 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 21:51 schreef Peterhs het volgende:
Boudewijn. Robben is al lang genoeg professional om aan te voelen of een speler gaat happen of niet.
Je merkt aan alles dat ie dit opzoekt en weet dat er een been aankomt.
Hij weet dus van tevoren al dat ie een duikel gaat maken als hij zijn ene been even houd staan. Je vliegt nooit zo half door de lucht als hij bij zon zachte aanraking.
Geen penalty klaar.
Een intentie zal nooit een penalty opleveren volgens het boekje. Fysiek contact wel, en dat was er. Robben gaf de tegenstander de kans om hem op onregelmatige wijze dwars te zitten en die verdediger trapte erin. Dat Robben daar heel slim in is heeft niets met een swalbe te maken, een verdediger moet dat weten als je op het WK speelt. Die had niet op die manier moeten ingrijpen.
TheMenace
 TheMenace - dinsdag 01 juli 2014 - 00:51   quote  deeplink  
schwalbe robben en de rest van dat zooitje ongeregeld komt zichzelf wel weer tegen.want dit is wel het meest trieste wk en trieste nerderlands eltal wat ik ooit gezien heb,dit lijkt helemaal nergens op maja als van gaal en co het typisch hollands voetbal vinden dan worden ze echt dement,ik zit op het moment te wachten dat ze op de zgn hollandse manier die niet bestaat op hun bek gaan tegen costa rica!
en de schijtsrechters zijn omgekocht en corrupt!en niet komen lullen dat je in de eerste helft een pingel had moeten hebben en dat je hem daarom de tweede helft kreeg want dat is geen wegschrijven hea tegen elkaar,dit was kansloos want de wedstrijd was gelijk afgelopen en de mexcanen hebben gelijk,ik heb alle wedstrijden van hun gezien en ze zijn elke wedstrijd benadeeld.in een normale voetbalwereld had nederland de eerste ronde al niet doorgekomen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 juli 2014 door TheMenace --
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 01 juli 2014 - 00:59   quote  deeplink  
Tering dat was wel 1 hele lange zin...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 01 juli 2014 - 02:22   quote  deeplink  
Wat een vallende zwaan! Ik had het nog niet gezien, maar het is duidelijk dat het 1 grote acteur is!
remco k
 remco k - dinsdag 01 juli 2014 - 11:17   quote  deeplink  
Prima toch.

Alsof de andere landen daarin dit soort dingen niet proberen..

Over hypocriet gesproken..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 01 juli 2014 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juli 2014 - 11:17 schreef remco k het volgende:
Prima toch.

Alsof de andere landen daarin dit soort dingen niet proberen..

Over hypocriet gesproken..
Weet jij de definitie van hypocriet wel? Want waar stel ik dat het bij andere landen niet gebeurd en ik het dan niet afkeur? Want als het bij een ander land gebeurd zeg ik het ook gewoon, zelfs als een Ajacied het zou doen! En dan durf ik best te benoemen als een pingel onterecht is!

Neemt niet weg dat Robben bekend staat om zijn schwalbes, net als Suarez en vele andere spelers. En de scheidsrechter gaat af op de voetbeweging van de Mexicaan en kan onbehoorlijk concluderen of hij wel of niet geraakt wordt. In dit geval zou een 5e of 6e man wel van pas zijn gekomen. Verder zijn het nietsnutten achter het doel! ;-)
Aartus
 Aartus - woensdag 02 juli 2014 - 08:09   quote  deeplink  
Schwalbes gebeuren in iedere wedstrijd,vooral ook de brazilianen zijn hier goed in.Nederland speelde altijd het mooiste voetbal zonder wat te winnen.In Italie,Duitsland,Brazilie is er geen haan die er naar kraait als je zo wint,dan noemen ze het winnaarsmentaliteit.Nederland heeft blijkbaar geleerd van lessen in het verleden.Dat neemt niet weg dat ik schwalbes afkeur en Robben een duikelaar vind.Het positieve
is de mentaliteit in het team,doorgaan tot het eindsignaal en dat met 38 graden boven nul.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 juli 2014 door Aartus --
remco k
 remco k - woensdag 02 juli 2014 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juli 2014 - 16:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Weet jij de definitie van hypocriet wel? Want waar stel ik dat het bij andere landen niet gebeurd en ik het dan niet afkeur? Want als het bij een ander land gebeurd zeg ik het ook gewoon, zelfs als een Ajacied het zou doen! En dan durf ik best te benoemen als een pingel onterecht is!

Neemt niet weg dat Robben bekend staat om zijn schwalbes, net als Suarez en vele andere spelers. En de scheidsrechter gaat af op de voetbeweging van de Mexicaan en kan onbehoorlijk concluderen of hij wel of niet geraakt wordt. In dit geval zou een 5e of 6e man wel van pas zijn gekomen. Verder zijn het nietsnutten achter het doel! ;-)
Ja die weet ik.. Ik zeg nergens dat jij dat wel zou zeggen.

Ik vind het overigens ook een swalbe.. Maar als de scheids daar in trapt is het niet ons probleem..
Jofra
 Jofra - donderdag 03 juli 2014 - 20:00   quote  deeplink  
1974 Finale WK. Duitser maakt swalbe!(Holzenbein) Heel Nederland werd gek. Wordt nu nog over gepraat.
2014 WK in Braziliƫ. Robben laat zich per wedstrijd niet of 2 maal extra vallen (swalbes) nee 3 tot 5 keer per wedstrijd.
Nederland jubelt, wij zijn toch maar mooi verder.
In Mexico is het nu treurnis.
Fifa zegt Fare Play!!!!!!
Wanneer dan.
Nu moet die oud Ajax-man v. Praag klaar staan met zijn vingertje.
Nee, Nederlans elftal moet zich misschien wel schamen en voor straf die WERELDTITEL naar Nederland brengen. Dan zijn we pas tevreden toch.
remco k
 remco k - donderdag 03 juli 2014 - 20:51   quote  deeplink  
En in de finale van het WK 2010 moet Robben juist neer gaan, Puyol maakt een overtreding op hem en als hij was gaan liggen had het rood geweest..

het valt de clubs spelers en coaches helemaal niet te verwijten.. De Fifa en Uefa maken zichzelf nonstop belachelijk..

Wat is bijvoorbeeld gebeurt met de "respect regel" wie vraagt om een gele kaart krijgt een gele kaart??
Ook de videoscheidsrechter en meer van dat soort dingen komen door 1 simpele reden niet binnen bij het voetbal.. Dan is er namelijk niets meer te manipuleren..
Uwe Warstein
 Uwe Warstein - donderdag 03 juli 2014 - 23:04   quote  deeplink  
Mexicanen zijn bestolen.

Hopelijk wordt Duitsland, Colombia of Argentinie wereldkampioen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 04 juli 2014 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juli 2014 - 23:04 schreef Uwe Warstein het volgende:
Mexicanen zijn bestolen.

Waarom ??.....zonder die pingel was het 1-1.....hadden we ze gewoon in de verlenging gepakt.

Schwalbes klinkt duits toch ??......wie hebben dat uitgevonden dan ??....anders hete het wel vallende ziekte ;-)

Dit is gewoon een ongelofelijke zeiktopic
Uwe Warstein
 Uwe Warstein - vrijdag 04 juli 2014 - 11:32   quote  deeplink  
Echt bestolen misschien niet, was niet echt een goede woordkeuze.

Maar in de verlenging hadden de Mexicanen gewoon weer kansen gehad, je weet nooit hoe het dan loopt. Ik denk dat Nederland dan ook wel had gewonnen, maar toch...
remco k
 remco k - vrijdag 04 juli 2014 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 juli 2014 - 11:32 schreef Uwe Warstein het volgende:
Echt bestolen misschien niet, was niet echt een goede woordkeuze.

Maar in de verlenging hadden de Mexicanen gewoon weer kansen gehad, je weet nooit hoe het dan loopt. Ik denk dat Nederland dan ook wel had gewonnen, maar toch...
Waarom had Mexico meer kansen gehad.. Nederland is de fitste ploeg van het toernooi en Mexico had al 20 minuten het nakijken op het veld..
Uwe Warstein
 Uwe Warstein - zaterdag 05 juli 2014 - 17:47   quote  deeplink  
Je weet nooit hoe het had gelopen in de verlening, hij hoeft maar 1 keer goed te vallen voor Mexico...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 juli 2014 door Uwe Warstein --
remco k
 remco k - zondag 06 juli 2014 - 02:07   quote  deeplink  
Erg mooi, maar vandaag weer bizar veel overtredingen op Robben..
TheMenace
 TheMenace - zondag 06 juli 2014 - 11:46   quote  deeplink  
heel oranje is een lachertje......het is triest dat zo een matig elftal in de halve finale staat.maar ze hebben de mazzel dat ze loten tegen net zulke slechte elftallen als chilie en costa rica maar nu gaan ze eruit tegen argentinie!duitsland brazilie argentinie dat klopt en daar had spanje bij moeten horen normaliter

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 juli 2014 door TheMenace --
remco k
 remco k - zondag 06 juli 2014 - 12:40   quote  deeplink  
Chilli matig??

Al jaren geen voetbal gekeken denk ik?? Als Spanje daar bij had gehoord, was het misschien verstandig om van het hele dramatische Nederlands elftal te winnen..
Peterhs
 Peterhs - zondag 06 juli 2014 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juli 2014 - 12:40 schreef remco k het volgende:
Chilli matig??

Al jaren geen voetbal gekeken denk ik?? Als Spanje daar bij had gehoord, was het misschien verstandig om van het hele dramatische Nederlands elftal te winnen..
Laat hem lullen man. Die gast heeft een iq van de achterkant van een geit.

(sorry geit)
remco k
 remco k - zondag 06 juli 2014 - 17:30   quote  deeplink  
Daarom juist leuk..
Peterhs
 Peterhs - zondag 06 juli 2014 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juli 2014 - 17:30 schreef remco k het volgende:
Daarom juist leuk..
Ook waar natuurlijk.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 06 juli 2014 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juli 2014 - 17:12 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Laat hem lullen man. Die gast heeft een iq van de achterkant van een geit.

(sorry geit)
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 juli 2014 door Nenam_tiL --
Aartus
 Aartus - zondag 06 juli 2014 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juli 2014 - 11:46 schreef TheMenace het volgende:
heel oranje is een lachertje......het is triest dat zo een matig elftal in de halve finale staat.maar ze hebben de mazzel dat ze loten tegen net zulke slechte elftallen als chilie en costa rica maar nu gaan ze eruit tegen argentinie!duitsland brazilie argentinie dat klopt en daar had spanje bij moeten horen normaliter
Chili,Mexico,Spanje verslaan.En jij noemt oranje een lachertje?
Of kijk je beachvolleybal?
Blijkbaar geen voetbal in ieder geval.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 juli 2014 door Aartus --
Aartus
 Aartus - zondag 06 juli 2014 - 23:23   quote  deeplink  
Ik hoop op een finale Nederland-Duitsland.
Volgens mij hebben we nog een rekening openstaan(1974)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Schwalbe Robben









0.0079619